XXL Nutrition

5x5 schama starten

Bezoekers in dit topic

Tjeu

Novice
Lid geworden
9 mei 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
83kg
Ik ben nu zo'n 2 jaar bezig in de sportschool. Meestal alleen split schemas gevolgd van 4 a 5 dagen. Ik heb het idee dat ik qua gewichten een beetje vast loop. Vandaar het idee om het even een boost te geven door 8 weken het 5x5 schema 3 dagen in de week te volgen. Dit schema heb ik een klein beetje aangepast omdat ik graag toch wat langere trainingen doe en met een voldaan gevoel naar huis wil gaan. In dit topic zal ik mijn resultaten een beetje bij houden. Onderstaand het schema met het aantal kilo's. Bij deze kilo's is een barbell van 20kg NIET mee berekend. Tips zijn altijd welkom!

Alleen de kilo's van de compound oefeningen zal ik hier structureel bij gaan houden.

Leeftijd: 23
lengte: 1,90 m
Gewicht: 83kg

Workout A:
Squat 5x5 70kg
BP 5x5 50kg
BOR 5x5 60kg
Fly machine
Triceps pull down
Biceps curl


Workout B:
Squat 5x5 72,5kg
MP 5x5 30kg
Deadlift 3x5 100kg
Pull up 3x 8-10
Dips 3x 8-10
 
Laatst bewerkt:
Als je 5x5 gaat doen, volg dan het schema.

Je gaat echt geen gains verliezen als je een tijdje zwaar lift zonder allerlei curls en flyes. Grotere kans dat al het accesoire werk je main lifts beïnvloed.
 
Als je 5x5 gaat doen, volg dan het schema.

Je gaat echt geen gains verliezen als je een tijdje zwaar lift zonder allerlei curls en flyes. Grotere kans dat al het accesoire werk je main lifts negatief beïnvloed.

Nog even ter benadrukking, anders is het misschien nog niet duidelijk :)

Het is inderdaad vaak zo dat personen die vanuit een uitgebreide split naar een fullbody zoals "5x5" gaan, geneigd zijn daar dan stiekem toch weer eens soort split van te maken.

@TS: NIET DOEN DUS!
 
Ik train sinds kort ook met een 5x5 schema, met focus op compounds.
- Pak je workout A/B nu om elkaar elke training, of 3x [Workout A] in 1 week en vervolgens [workout B] 3x in week 2?
*Je pakt namelijk geen borst in [workout B]

- Misschien kan je de tricep rope (isolatie) vervangen door Dips (compound) in Workout A (smal/naar voren leunen is meer tricep, breder/rechterop is meer borst erbij)

Vraag aan de anderen hier:
- 3x8 pull-up (en dips bijv) versus 5x5 met deze oefening, wat heeft de voorkeur?? (5x5 en dan extra gewicht eraan hangen?)
 
Ik train sinds kort ook met een 5x5 schema, met focus op compounds.
- Pak je workout A/B nu om elkaar elke training, of 3x [Workout A] in 1 week en vervolgens [workout B] 3x in week 2?
*Je pakt namelijk geen borst in [workout B]

- Misschien kan je de tricep rope (isolatie) vervangen door Dips (compound) in Workout A (smal/naar voren leunen is meer tricep, breder/rechterop is meer borst erbij)

Vraag aan de anderen hier:
- 3x8 pull-up (en dips bijv) versus 5x5 met deze oefening, wat heeft de voorkeur?? (5x5 en dan extra gewicht eraan hangen?)


De 1e week A - B - A en de 2e week B - A - B. Dus iedere workout om en om.
 
De 1e week zit er op

Workout A:
Squat 5x5 75kg
BP 5x5 52,5kg
BOR 5x5 62,5kg
Fly machine
Triceps pull down
Biceps curl


Workout B:
Squat 5x5 75kg
MP 5x5 30kg
Deadlift 3x5 100kg
Pull up 3x 8-10
Dips 3x 8-10
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was, zou ik het gewicht van het halter WEL meerekenen. Dan is het minder een schama.
 
Laatst bewerkt:
Dit schema heb ik een klein beetje aangepast omdat ik graag toch wat langere trainingen doe en met een voldaan gevoel naar huis wil gaan.


Workout B:
Squat 5x5 72,5kg
MP 5x5 30kg
Deadlift 3x5 100kg
Pull up 3x 8-10
Dips 3x 8-10

Niet vervelend bedoeld, maar ik zou stoppen met schema's aan te passen en een minder voldaan gevoel accepteren om mee naar huis te gaan. Na een jaar zou je toch makkelijk 2x lichaams gewicht met een dl moeten pakken in high reprange en de rest van je stats zijn helaas gelijkwaardig. Zou goed kunnen dat je lijf veel te veel belasting krijgt wat ten koste gaat van je herstel (=groei). In ieder geval doe je nu iets niet goed. Eigenlijk sluit dat aan bij wat 040B ook al zei over te veel doen.

Nog even ter benadrukking, anders is het misschien nog niet duidelijk :)

Het is inderdaad vaak zo dat personen die vanuit een uitgebreide split naar een fullbody zoals "5x5" gaan, geneigd zijn daar dan stiekem toch weer eens soort split van te maken.

@TS: NIET DOEN DUS!

^ dit
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven