XXL Nutrition

ik kom maar niet aan kunnen jullie me helpen

Bezoekers in dit topic

Emielrol

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2017
Berichten
47
Waardering
7
Lengte
1m83
Massa
78kg
Ik prbeer nu twee weken aan te komen ongever in spier massa dit gaat me allemaal niet zo gemakkelijk af. Ik ben 1,86, weeg 81,2 en doe buiten om school niks bijzonders. Ik at een E/K/V ratio van 40% k 25% v en 35% e. Nu ben ik er achter gekomen dat 35% waarschijnlijk te hoog is voor mij maar wat zou ik dan wel moeten eten? graag hoor ik jullie antwoorden en of ik meer calorieen zou moeten benuttigen
 
Wat eet je nu?
Post eens je voeding die je nu eet. Inclusief de hoeveelheden en de macro's (eiwitten koolhydraten vetten en kcal)

Met een verhouding kan je geen advies geven. Als 35% eiwit is op 2000 kcal is het al heel anders dan wanneer je bij wijze van spreken 4000 kcal eet.

en lees dit even.. dat kan je ook al helpen.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
 
Enige wat belangrijk is is hoeveel kcal je eet en hoeveel grammen van alles. Die percentages zijn onzin
 
upload_2018-5-9_12-0-7.png
 
en hoeveel meer zal ik ongeveer moeten eten dan?
 
Gooi dr maar 400 kcal op kijken wat er gebeurt
 
Zoals marina al zegt, gooi je inname hier neer, percentages zeggen niks.
Voor iedereen werkt het anders, bereken eerst je onderhoud, kijk dat voor
twee weken aan en kijk wat de weegschaal doet.
Vanuit daar ga je aanpassingen doen, kijk ook naar de trainings- intensiteit en herstel
 
maar verder is de hoeveelheid eiwitten koolhydraten en vetten goed of maakt dat echt niet zo uit
 
btw super bedankt voor de snelle reacties!
 
ja volgens harris benedict is me onderhoud 2350 en volgends andere calvulators weer 2500
 
maar verder is de hoeveelheid eiwitten koolhydraten en vetten goed of maakt dat echt niet zo uit
3x je lichaams gewicht is echt bizar hoog. 2x je lichaamsgewicht is al meer dan je nodig hebt maar wat de meesten aanhouden om een beetje veilig te zitten.
Zou dat verlagen en carbs verhogen.
 
3x je lichaams gewicht is echt bizar hoog. 2x je lichaamsgewicht is al meer dan je nodig hebt maar wat de meesten aanhouden om een beetje veilig te zitten.
Zou dat verlagen en carbs verhogen.
Je bedoeld dus iets zoals dit ongeveer? ik heb btw 400 kcal omhoog berekend nu
upload_2018-5-9_12-10-6.png
 
Ja, al vind ik +650 calorieën wel een grote stap om in een keer meer te eten.
Eerder 200-400. 2700-2900 kcal moet je wel op gaan groeien.
oow nee dat was van de week omdat ik school had dan probeer ik onderhoudt te eten, eet de laatste paar dagen 2800 kcal
 
k prbeer nu twee weken aan te komen ongever in spier massa dit gaat me allemaal niet zo gemakkelijk af.
Twee weken al. Potverdikkie, dat is ook lastig man met motivatie.

Wat eet je nu?
Post eens je voeding die je nu eet. Inclusief de hoeveelheden en de macro's (eiwitten koolhydraten vetten en kcal)

Met een verhouding kan je geen advies geven. Als 35% eiwit is op 2000 kcal is het al heel anders dan wanneer je bij wijze van spreken 4000 kcal eet.

en lees dit even.. dat kan je ook al helpen.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Enige wat belangrijk is is hoeveel kcal je eet en hoeveel grammen van alles. Die percentages zijn onzin
Dit.
 
Twee weken al. Potverdikkie, dat is ook lastig man met motivatie.




Dit.
ja idd alleen ben ik letterlijk geen ene reet aangekomen in de afgelopen 2 weken en aangezien overal te horen krijg dat je vooruitgang kan monitoren doormiddel van 1x per week op de weegschaal te staan. Ja dan krijg je vraagtekens motivatie heb ik genoeg ben erg gedreven maar ik wil natuurlijk wel weten of ik het goed doe
 
ja idd alleen ben ik letterlijk geen ene reet aangekomen in de afgelopen 2 weken en aangezien overal te horen krijg dat je vooruitgang kan monitoren doormiddel van 1x per week op de weegschaal te staan. Ja dan krijg je vraagtekens motivatie heb ik genoeg ben erg gedreven maar ik wil natuurlijk wel weten of ik het goed doe

Bekende verhaal, gewicht schommelt omdat je van dag tot dag meer/minder vocht vasthoudt.
2 weken is niks qua tijd. Je moet sowieso maar 0.2 - 0.3 kilo per week aankomen.
Wat verwacht je dan? Dat je een kilo per week aankomt? *4 = 4 kilo per maand *12 = 48 kilo per jaar?
 
Bekende verhaal, gewicht schommelt omdat je van dag tot dag meer/minder vocht vasthoudt.
2 weken is niks qua tijd. Je moet sowieso maar 0.2 - 0.3 kilo per week aankomen.
Wat verwacht je dan? Dat je een kilo per week aankomt? *4 = 4 kilo per maand *12 = 48 kilo per jaar?

Precies, dit is een typisch geval waarbij o.a. de verwachtingen drastisch moeten worden bijgesteld t.a.v. de harde realiteit.
 
Back
Naar boven