XXL Nutrition

Lage testosteron maar vrije test normaal? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
1.291
Waardering
46
Het is ongeveer een jaar geleden toen ik voor het laatst gekuurd heb en heb deze week maar eens een bloedtest gedaan.

Testosteron waarde: 8,8 (normale waarde 10/30)
Testosteron vrij: 41 (normale waarde 33/106)
Sex hormoon bindend globuline: 21 (normale waarde 15/49)

Hoe kan die eerste waarde nu laag zijn en de vrije test normaal? En hoe is dit te fixxen?

Heb voor de rest wel baardgroei en lichaamshaar en shit:dunno:
 
Voel jij je verder wel gewoon goed?
 
Een beetje apart maar ook weer niet zo heel apart. Verder wat 040B zegt; hoe voel je je? Leeftijd? Regelmatige slaaptijden? Drink je veel?
 
Voel jij je verder wel gewoon goed?

Een beetje apart maar ook weer niet zo heel apart. Verder wat 040B zegt; hoe voel je je? Leeftijd? Regelmatige slaaptijden? Drink je veel?

Leeftijd: 29
vet %: 12
Drinken etc; nee
Volg een voedingsschema, eet erg gezond, kcals macro's zijn top.

Soms kan ik wel hele dagen slapen en ondanks dat ik aan het cutten ben blijft er buikvet zitten.
Libido: Mwah, niet laag maar ook niet hoog. Was vroeger wel een stuk hoger toen ik 18 was;P
Heb ook weinig energie wat ik ook weer op Google lees als bijwerking.

Volgens mij is me vrije Testosteron ook aan de lage kant of valt dat wel mee?
 
Hoelaat is bloedtest gedaan?

Testo kan erg varieren gedurende dag
 
Hoelaat is bloedtest gedaan?

Testo kan erg varieren gedurende dag

Half 10 in de ochtend.

8,8 nmol/L testosteron is trouwens 253,6 ng/dL. Komt volgens mij overeen met een opa van 80.

Wat is nu handig?
  • Nieuwe bloedtest --> Kans dat de nieuwe test net binnen de waarde valt waardoor ik geen behandeling krijg
  • Doorverwijzing anabolen poli vragen --> wachttijd minimaal 2 maanden las ik ergens?
  • Zelf clomid/nolva slikken in de hoop dat het hersteld?
  • Of vragen om tijdelijke aanvulling testosteron maar denk niet dat daardoor je eigen productie beter gaat worden:
Testosteronwaarden in de ochtend van boven de 12 nmol/L hebben geen behandeling nodig. Bij een waarde tussen de 8 en de 12 wordt geadviseerd drie maanden lang het testosteron aan te vullen. Als de ochtendwaarde onder de 8nmol/L zakt, is het nodig om continue het testosteron aan te vullen.
 
Half 10 in de ochtend.

8,8 nmol/L testosteron is trouwens 253,6 ng/dL. Komt volgens mij overeen met een opa van 80.

Wat is nu handig?
  • Nieuwe bloedtest --> Kans dat de nieuwe test net binnen de waarde valt waardoor ik geen behandeling krijg
  • Doorverwijzing anabolen poli vragen --> wachttijd minimaal 2 maanden las ik ergens?
  • Zelf clomid/nolva slikken in de hoop dat het hersteld?
  • Of vragen om tijdelijke aanvulling testosteron maar denk niet dat daardoor je eigen productie beter gaat worden:


Clomid nolva in de hoop dat het hersteld? Kuur is jaar geleden zou allang hersteld moeten zijn

Clomid zal hooguit testo verhogen wanneer je dit blijft slikken

Beter gewoon bespreken met huisarts

En tijdelijk aanvullen ...ze gaan jou niet zomaar even tijdelijk testo geven hier zullen heel wat onderzoeken aan vooraf gaan, daarbij gaan tijdelijk niks opleveren voor je eigen productie, mocht het zo zijn dat je echt test nodig hebt zal dit rest van je leven zijn
 
Ik heb dit ook een tijd geleden gehad, mijn waardes kwamen toen nog iets lager uit dan jij het nu hebt. Maar toevallig 1-2 jaar later mijn testosterone weer laten meten met nog wat dingetjes en toen kwam ik uit tussen 14-15. En ik denk dat ik het nu weer wat hoger heb liggen door betere voeding en supplementatie.

Ik zou gewoon over 2-3 maanden opnieuw een bloedtest doen en zorgen dat je dat moment lichaam echt fit is, zodat je T levels misschien hoger uitkomen dan nu. Dus goede voeding, supplementatie en ritme. Ik heb echt veel uitgezocht hoe ik destijds mijn t levels kon krikken. Of mijn normale t waardes hierdoor komen kan ik je niet met 100% zeggen, maar ik voelde me er wel stukken beter door.
 
Huisarts net gesproken en die zegt: je vrije testosteron is normaal, we gaan er niks aan doen.

Klopt dit dat die anderen testosteron van 8,8 het minst belangrijk is?
 
Ik heb dit ook een tijd geleden gehad, mijn waardes kwamen toen nog iets lager uit dan jij het nu hebt. Maar toevallig 1-2 jaar later mijn testosterone weer laten meten met nog wat dingetjes en toen kwam ik uit tussen 14-15. En ik denk dat ik het nu weer wat hoger heb liggen door betere voeding en supplementatie.

Ik zou gewoon over 2-3 maanden opnieuw een bloedtest doen en zorgen dat je dat moment lichaam echt fit is, zodat je T levels misschien hoger uitkomen dan nu. Dus goede voeding, supplementatie en ritme. Ik heb echt veel uitgezocht hoe ik destijds mijn t levels kon krikken. Of mijn normale t waardes hierdoor komen kan ik je niet met 100% zeggen, maar ik voelde me er wel stukken beter door.
Wat waren jouw waardes als ik vragen mag?
 
Wat waren jouw waardes als ik vragen mag?

Volgens mij rond de 8, ik weet het niet meer precies uit me hoofd. Oke, als je huisarts dat zegt kan je niet veel meer doen dan naar manieren zoeken waardoor je testosterone misschien ook lager door is, dus buiten het anabolen gebruik om. Misschien heb je de suplementatie ook niet helemaal goed? Kijk als je vitamine d tekort hebt, kan dit ook weer nadelig zijn voor je testosterone. en dit geld ook voor zink: Een jaar suppletie met vitamine D verhoogt de testosteronspiegel met een kwart / Fikse dosis zink: veertig procent meer vrij testosteron . Ik heb ook destijds Red Maca een tijd 1 gram per dag gebruikt, ik wil niet zeggen dat het met zekerheid gaat werken, maar ik heb het idee dat het bij mij wel werkte.

En zo kun je misschien nog wat dingen vinden om je testosterone natuurlijk omhoog te brengen, en misschien moet je ook nog wel herstellen van je kuur. Ik zou zeggen ga uit op onderzoek en probeer het op die manier natuurlijk te boosten. Zoals ik zei, dat heb ik ook gedaan en het gaat nu weer prima met mij.
 
Supplementen geloof ik niet in, zijn er geen anderen opties als hcg/clomid/power pct?
Hoe doen jongens dat die bijvoorbeeld jaren on hebben gestaan?
 
Supplementen geloof ik niet in, zijn er geen anderen opties als hcg/clomid/power pct?
Hoe doen jongens dat die bijvoorbeeld jaren on hebben gestaan?
Hij spreekt niet over supplementen maar over een vitamine en een mineraal die als je er te weinig van hebt voor een lagere testosteronwaarde kunnen zorgen. Over maca lees je veel tegenstrijdige artikels. Altijd het proberen waard om vit D en zink (ik zou er ook magnesium bij) te nemen en om dan binnen drie maanden weer je bloed te laten meten. De zaken die jij daar aanhaalt (hcg/clomid/power pct) gaan werken zolang je dit gebruikt maar daarna herval je gewoon weer.
 
Ai ik ga er naar kijken, maar de oorzaak is het gebruik van aas... Kan me herinneren dat ik ik in heel 2017 geen zin/behoefte had aan seks en zo lui was als een varken -_-
Dus stel ik zal naar de anabolen poli gaan kunnen ze ook niks voor me betekenen behalve trt aanbieden?
 
Ai ik ga er naar kijken, maar de oorzaak is het gebruik van aas... Kan me herinneren dat ik ik in heel 2017 geen zin/behoefte had aan seks en zo lui was als een varken -_-
Dus stel ik zal naar de anabolen poli gaan kunnen ze ook niks voor me betekenen behalve trt aanbieden?
Of toch nog een pct protocol. Ik zou het in ieder geval proberen bij de poli.
 
Maar gasten die 2 jaar on hebben gestaan en hun eigen testo naar 0 hebben gebracht, hebben die ook nog baardgroei of niks?

Of toch nog een pct protocol. Ik zou het in ieder geval proberen bij de poli.
Ben bang dat de dokter me niet wil doorverwijzen, en zonder verwijzing kom je daar niet volgens mij -_-
 
Back
Naar boven