AndroidHealthClinic

6/7 Maand bulk beginner. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brandon270

Novice
Lid geworden
2 okt 2017
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
72kg
Hallo iedereen ik ben 6/7 maand geleden begonnen met fitness en begon met bulken voor de eerste keer en ik ben in deze periode van 75KG naar 81KG gegaan, wat raden jullie aan zal ik gewoon door bulken of zal ik nu al cutten want ik merk wat fat gain in mijn buik en taille. Bedankt voor het advies alvast!

Voor bulk: Imgur

6/7 maand later: Imgur
 
Laatst bewerkt:
Mooie transformation man, persoonlijk zou ik gaan cutten ivm. de zomer. Nog ff door bulken en daarna cutten (mits je niet te veel spiermassa ook verliest) zou op het oog er beter natuurlijk uitzien.
 
Wordt dit ook jouw eerste cut?
 
Mooie transformation man, persoonlijk zou ik gaan cutten ivm. de zomer. Nog ff door bulken en daarna cutten (mits je niet te veel spiermassa ook verliest) zou op het oog er beter natuurlijk uitzien.
Thanks man, snap wat je bedoeld met de zomer maar mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit als het kan en als het beter is bulk ik tijdens de zomer gewoon door.
 
Ja dit wordt mijn eerste cut man
ik zou dan nog even bulken en daarna cutten. aangezien het je eerste cut wordt en je nog wel wat kg kan aankomen. Ik zou je cut rustig aan doen. Beetje experimenteren nog, kijken hoe je lichaam reageert op wat Kcal's minder/meer etc.
Succes
 
Bulken! Droger staan geeft geen betere shape. Lekker beginnergains maken... wellicht je voeding iets omlaag gooien als je het idee hebt dat je te veel vet pakt
 
ik zou dan nog even bulken en daarna cutten. aangezien het je eerste cut wordt en je nog wel wat kg kan aankomen. Ik zou je cut rustig aan doen. Beetje experimenteren nog, kijken hoe je lichaam reageert op wat Kcal's minder/meer etc.
Succes
Oké thanks!
 
Bulken! Droger staan geeft geen betere shape. Lekker beginnergains maken... wellicht je voeding iets omlaag gooien als je het idee hebt dat je te veel vet pakt
Oké en dan na de zomer zo ongeveer cutten?
 
Ik zou zo lang mogelijk doorbulken. Zeker de eerste jaren maak je de meeste gains. Zonde om dan al te gaan cutten.
 
lekker rustig doorbulken, zonde van de tijd om te gaan cutten nu
gewoon nog een jaar doorgaan met bulken
 
Doorbulken inderdaad, zou alleen niet langer dan anderhalf jaar bulken in totaal. Dit is natuurlijk wel persoonsgebonden je moet doen waar jij je goed bij voelt dan hou je het t langst vol.
 
Doorbulken inderdaad, zou alleen niet langer dan anderhalf jaar bulken in totaal. Dit is natuurlijk wel persoonsgebonden je moet doen waar jij je goed bij voelt dan hou je het t langst vol.

Want wat gebeurd er na anderhalf jaar bulken?
 
Want wat gebeurd er na anderhalf jaar bulken?

Ja het kan wel als je je voeding best clean houdt denk ik, maar ik heb anderhalf jaar gebulkt en ik zeg het je heel eerlijk ik heb zelf best veel moeite gehad tijdens het cutten in het begin omdat ik best veel verloor kwa vet, vocht natuurlijk ( wat de bedoeling ook is) alleen ik kreeg ook vaak te horen dat ik veel kleiner ben geworden ( met kleren aan ) dat is natuurlijk normaal omdat je veel vet verliest maar ik kon er moeilijk tegen in het begin. Maarja maat ik geef ook aan dat het persoonsgebonden is en ik weet niet hoe zwaar ts bulkt. Nogmaals gewoon doen waar je je goed bij voelt ik wou altijd groter worden totdat ik zag hoeveel vet ik opengegeven moment begon op te slaan en toen besloot ik zelf te cutten.

Edit: ik lees nu pas dat je 1.85 bent ts, je kan nog zat bulken imo maar doe het op een fatsoenlijke manier, dus geen 12 sneetjes brood op de dag.
 
Ja het kan wel als je je voeding best clean houdt denk ik, maar ik heb anderhalf jaar gebulkt en ik zeg het je heel eerlijk ik heb zelf best veel moeite gehad tijdens het cutten in het begin omdat ik best veel verloor kwa vet, vocht natuurlijk ( wat de bedoeling ook is) alleen ik kreeg ook vaak te horen dat ik veel kleiner ben geworden ( met kleren aan ) dat is natuurlijk normaal omdat je veel vet verliest maar ik kon er moeilijk tegen in het begin. Maarja maat ik geef ook aan dat het persoonsgebonden is en ik weet niet hoe zwaar ts bulkt. Nogmaals gewoon doen waar je je goed bij voelt ik wou altijd groter worden totdat ik zag hoeveel vet ik opengegeven moment begon op te slaan en toen besloot ik zelf te cutten.

Edit: ik lees nu pas dat je 1.85 bent ts, je kan nog zat bulken imo maar doe het op een fatsoenlijke manier, dus geen 12 sneetjes brood op de dag.

Dus eigenlijk slaat je post nergens op
 
Ik zeg alleen dat je beter niet te lang kan bulken en dat is mijn mening klaar heel simpel en ik basseer dit op het feit dat als je te lang doorbulkt ook meer zal inleveren kwa massa
 
Bulken —-> clean bulken
 
Hallo iedereen bedankt voor jullie reacties, denken jullie dat ik nu genoeg heb gebulked om mijn eerste cut te doen of raden jullie mij aan om door te bulken. Dit is hoe het er nu uit ziet: https://m.imgur.com/a/zkFnoa6
 
Hallo iedereen bedankt voor jullie reacties, denken jullie dat ik nu genoeg heb gebulked om mijn eerste cut te doen of raden jullie mij aan om door te bulken. Dit is hoe het er nu uit ziet: https://m.imgur.com/a/zkFnoa6

Mooie gains man!!

Als je er zo zonder pomp uitziet zou ik nu persoonlijk cutten tot 12% en dan in de koude wintermaanden langzaam weer bulken tot maart, dan weer cutten tot 10% om zonder shirt te maximaal te kunnen shinen.

Waarom zou hij nu moeten cutten als hij toch weer gaat bulken? Puur omdat hij nog nooit eerder gecut heeft en het maar de vraag is of het hem wel lukt. Straks zit je met een paar extra kilo’s vet aan het begin van de lente en dan ontdek je dat cutten toch veel moeilijker is dan je denkt. En dan blijf je een eeuwige bloatboy die rond de 17-20% zweeft en dan moet je mensen vertellen dat je toch meer om kracht geeft dan je uiterlijk. ;)

Laten we zeggen dat je vanaf nu door blijft bulken tot april met 500 calorieën surplus per dag. Dat zijn een extra 120k calorieën in onder 8,5 maand. Laten we zeggen dat 60% van deze calorieën naar vvm gaat en 40% naar vet, een verhouding die misschien zelfs aan de gulle kant is zonder aas over zo’n periode.

Dat zou betekenen dat na dik een half jaar zo’n (0,40 x 120000)/7700= 6 kilo puur vet extra op je lijf zit, wat je dan in feite inclusief het vet wat er nu op zit op een effectieve manier weer moet gaan verbranden zonder spierverlies. De vraag is of dat je gaat lukken, zeker gezien cutten een stuk kutter en complexer is dan bulken en een verhoging van je BMR door de spiertoename gaat je niet op een significante manier helpen om dit soort getallen weg te cutten.

Daarom zou ik dit aanraden en anderen zullen hier misschien anders over denken:

Nu cutten tot 12%> langzaam bulken in de koude periode tot 15%> cutten in het voorjaar en mooi zijn
 
Back
Naar boven