AndroidHealthClinic

Mijn T-levels en TRT traject (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nebido is een prima oplossing inderdaad. Ik ben er niet zeker van of deze behandeling ook in Nederland wordt aangeboden, anders dan zit je opgescheept met het inferieure sustanon...
Nouja, zelfs dan zou ik een injectie prefereren boven alternatie behandelingen. Inderdaad, frequentie is belangrijk bij het behalen van stabiele bloedwaarden. Maar dit is allemaal onderdeel van de behandelmethode die de endocrinoloog voorstelt.

Ik heb slechte dingen gelezen over nebido.
 
Afgelopen vrijdag opnieuw bloodwork laten doen. Dit is dus de derde test en exact twee maanden na mijn laatste inname 25 mg Clomid.

20 April --------------------------------Ref. waarden
Vrij testosteron 37--------------------33 - 106
Testosteron 5.0 Nmol/L-------------10 - 30
SHBG 13 Nmol/L---------------------15 - 49

Wat mij betreft duidelijk veel te laag. Ik heb donderdag een afspraak met mijn huisarts waarbij ik er vanuit ga dat ik een doorverwijzing ga krijgen.

1. Ik wil met mijn doorverwijzing naar Andros mannenkliniek met als doel T-suppletie. Heeft iemand hands-on ervaring met Andros kliniek?
2. Mijn levels leken ietwat normaal te zijn onder invloed van Clomid, duidt dit op hypogonadaal type 1 of type 2?
3. Nog verdere suggesties nav mijn nieuwe bloedwaarden?

Alvast bedankt!
Maak toch onmiddelijk een afspraak met Andros kliniek in Hasselt. Je hebt hiervoor geen doorverwijzing van je dokter nodig. Neem gewoon een afdruk van je waardes op papier mee.
 
Nebido is volgens mij 1000 mg inspuiten en dan maanden later pas de volgende. Geeft dus een heel lange periode waarin je te veel testosteron in je lichaam hebt. Maar ook een heel lange periode waarin je te laag gaat zitten alvorens de volgende injectie gezet wordt.
Dat is niet waar, juist door de ontzettend lange halfwaardetijd heb je de kleinste schommelingen met Nebido t.o.v. kortere esterverbindingen en is het bijgevolg ook het eenvoudigst om iemand binnen de referentiewaarde te houden.

Je krijgt na je eerste injectie van 1000 mg een tweede injectie na circa 6 weken. Vervolgens krijg je er een elke 10 tot 14 weken op geleide van je serumtestosteron. Je krijgt hiermee, vergeleken met welke andere esterverbinding dan ook, de netste waardes.

TS: wat is je vetpercentage? Laag SHBG zie je bij diabeten/obesen en nog wat andere ziektebeelden die ook gepaard gaan met een laag serumtestosteron.
 
Dat is niet waar, juist door de ontzettend lange halfwaardetijd heb je de kleinste schommelingen met Nebido t.o.v. kortere esterverbindingen en is het bijgevolg ook het eenvoudigst om iemand binnen de referentiewaarde te houden.

Je krijgt na je eerste injectie van 1000 mg een tweede injectie na circa 6 weken. Vervolgens krijg je er een elke 10 tot 14 weken op geleide van je serumtestosteron. Je krijgt hiermee, vergeleken met welke andere esterverbinding dan ook, de netste waardes.

TS: wat is je vetpercentage? Laag SHBG zie je bij diabeten/obesen en nog wat andere ziektebeelden die ook gepaard gaan met een laag serumtestosteron.

Geheel wat anders dan wat ik gelezen heb.
 
Ik heb geen ervaring met een TRT-kliniek. Wel wil ik je als advies meegeven om voor injectie te kiezen bij TRT. Gel is nogal een gedoe en caps zijn (als ik het goed heb) omgerekend duurder.
Laat dan aan de dokter over. In de Andrios kliniek zullen ze wel weten wat ze moeten doen. Ik heb wel ervaring met gels en injecties en bij mij werkten gels wel goed. Gel is helemaal geen gedoe. 's Morgens voor het aankleden op je smeren en that's it. Injecties kunnen ook een gedoe zijn voor sommigen en er is altijd een kleine kans op complicaties (infectie, in ader spuiten, zenuw raken). Die kans is zeer klein maar ze is er. Iedereen moet voor zichzelf uitzoeken wat het beste bij hem past. Sommigen zullen dan weer andriol caps prefereren. Ik vind het vooral weer enerverend dat er weer advies gegeven wordt door iemand die schrijft dat hij er zelf geen ervaring mee heeft. Typisch voor dit forum. Dr Hertoghe schrijft aan iedere patient een ander protocol voor. Alles hangt af van de bloedwaardes en de ervaring van de patient met het middel. Sommigen moeten van hem prikken, sommigen gels smeren en anderen weer andriol caps nemen.
 
Ik geef puur mijn eigen inzicht. Ik zou injecties prefereren boven gel of caps, simpelweg omdat je er minder tijd (en in mijn ogen gedoe) aan kwijt bent.

Met dit advies mag TS doen wat hij wilt. Ik zet erbij dat ik geen ervaring met TRT heb, maar volgens mij heb ik vrij duidelijke argumentatie.

Ik begrijp ook niet waarom je enkel advies zou mogen geven uit ervaring? Wetenschappelijk bewezen theorie is veel betrouwbaarder.
 
Hi allemaal,

Dank voor jullie uitgebreide reacties, hulde.
Een en ander is in een stroomversnelling geraakt: De wachttijd voor een eerst mogelijke intake bij de Andros kliniek is op dit moment 6 weken. 6 juni zou de eerste mogelijkheid zijn. :eek: Het is daar op dit moment krankzinnig druk begreep ik.
Ik vermoed dat het groeiende nationale awareness wbt T-levels en de verregaande invloed hiervan op je welbevinden hierin een rol spelen.

Echter was de telefoniste van de Andros kliniek bijzonder behulpzaam en heb haar uitgelegd dat ik me al jaren energieloos en lethargisch ben, dat het bloedwaardentraject al drie maanden in beslag had genomen en dat ik enorm graag geholpen wil worden.
Zij heeft na flink zoeken een plek gevonden bij Andros Amsterdam waar iemand is uitgevallen. Met het bespoedigde doktersrecept kan ik hier dus morgen (!) al terecht. Making up for lost time! skydirk :cool:

Galen Mijn VP schommelt (meer dan ooit) tussen de 16 en de 19 procent. Ben redelijk droog, echter niet rondom mijn buik. Zelfs met de meest intense cuts krijg ik dat niet verminderd. (denk nu te weten waarom)

Wbt gels vs injects, mijn voorkeur gaat uit naar injects. Begreep dat ze hiermee in de toekomst aan de gang willen gaan: Testosteron: nieuwe vorm van behandeling met testosteron is in aantocht

Morgen een uitgebreid verslag van mijn bezoek en mijn struggle for more T!
 
Laatst bewerkt:
BAM!

Vandaag uitgebreid onderzoek gehad en direct besproken met TRT arts. Alle waarden zien er goed uit behalve mijn T levels.
Arts will eerst beginnen met androgel om te testen of eea aanslaat en bevalt. Hij ziet gel over het algemeen prima resultaten.
Over exact vier maanden weer een consult incl. bloodwork waarbij wordt gekeken naar mijn levels. Streven is tussen 20 en 30 voor de arts, mag van mij uiteraard hoger maar ok.
Na de vier maanden bekijken we andere opties bij injects. Arts was voorstander van Nebido: Lage frequentie en amper schommelingen. Sweet.:allright:

Kortom, een bijzonder vruchtbare dag vandaag. Hulde voor de professionaliteit van de Andros kliniek, klasse.
Morgen mijn Androgel ophalen en starten met smeren. Vergeet niet: ik kom van 5ng/mol T, things can only get better.

Ik houd jullie op de hoogte middels dit topic.

Thanks y'all! :thumb:
 
Sinds woensdag aan het smeren, twee pompjes per dag. Merk, uiteraard, nog geen verschil; wellicht iets opgewekter.
Het nadeel van Androgel smeren begint mij nu te dagen: overdraagbaarheid door contact. Ik heb kleine kids én een zwangere vrouw in huis en merk dat het lastig kan zijn met wel/niet aanraken. Iemand hier ervaring mee en wat tips in de aanbieding?

Verder heb ik mid-augustus pas een eerste evaluatie, vier maanden wachten om te kunnen tweaken of switchen naar Nebido duurt vrij lang. :mad:

Nu heb ik berekend dat ik met mijn recept voor 4 x androgelpompje exact 4 maanden kan doen, beetje extra pompen (haha) is er dus niet bij ondanks dat ik behoorlijk aan de maat ben.
Is het heel raar om over een maandje aan de behandelend arts te vragen of ik de pompfrequentie wat kan uppen? bij van 2 naar 4 x per dag (is vrij gangbaar naar wat ik lees)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel even nachecken wat nebido jou gaat kosten en of dat een probleem is financieel. Dacht dat gel geheel vergoed word, sustanon eigen bijdrage van een kleine 100,- Nebido was dacht ik zo'n 300,- op jaarbasis.
 
BAM!

Vandaag uitgebreid onderzoek gehad en direct besproken met TRT arts. Alle waarden zien er goed uit behalve mijn T levels.
Arts will eerst beginnen met androgel om te testen of eea aanslaat en bevalt. Hij ziet gel over het algemeen prima resultaten.
Over exact vier maanden weer een consult incl. bloodwork waarbij wordt gekeken naar mijn levels. Streven is tussen 20 en 30 voor de arts, mag van mij uiteraard hoger maar ok.
Na de vier maanden bekijken we andere opties bij injects. Arts was voorstander van Nebido: Lage frequentie en amper schommelingen. Sweet.:allright:

Kortom, een bijzonder vruchtbare dag vandaag. Hulde voor de professionaliteit van de Andros kliniek, klasse.
Morgen mijn Androgel ophalen en starten met smeren. Vergeet niet: ik kom van 5ng/mol T, things can only get better.

Ik houd jullie op de hoogte middels dit topic.

Thanks y'all! :thumb:

Netjes dat je arts je tussen de 20 en 30 wil. Mijn ervaring met andros is heel anders. Daar vond men 9 nmol 14 dagen na 250 mg een prima waarde. oestro meten ze niet omdat dat niet belangrijk zou zijn...
Maximale hoeveelheid sust die ze voorschrijven is 250mg per 14 dagen ongeacht je levels. Ik hou btw zelf oestro in de gaten en doe injects om de 3,5 dag.
 
  • hoger oestrogeen en lagere test waardes door zware undecanoaat ester
  • tussen 4 en 8 weken plasma levels niet vaak boven mid range
  • last van pijnlijke injectiespots en weefselbeschadiging door grote injectievolume
  • risico op micro embolieën en andere allergische reacties door zware ester
bron: T.O.T bible van jay cambell (must read trouwens voor iedereen die op trt zit of het overweegt)
 
Galen. SHBG kan ook gewoon laag zijn. Die van mij is 16. Hba1c en schildklier zijn prima.
 
Netjes dat je arts je tussen de 20 en 30 wil. Mijn ervaring met andros is heel anders. Daar vond men 9 nmol 14 dagen na 250 mg een prima waarde. oestro meten ze niet omdat dat niet belangrijk zou zijn...
Maximale hoeveelheid sust die ze voorschrijven is 250mg per 14 dagen ongeacht je levels. Ik hou btw zelf oestro in de gaten en doe injects om de 3,5 dag.

Nou, ik ben inmiddels al wat ontnuchterd.

De intake was top, echter het vervolg heb ik vooralsnog mijn twijfels bij: 'twee pompjes per dag en we zien u over 4 maanden weer voor een evaluatie.'
Ik lees dat bij veel TRT klinieken na twee maanden bloodwork wordt gedaan om te kijken hoe de waarden zijn en hoe de patiënt zich voelt, om vervolgens eea aan te passen.

Voelde me eerste week smeren best ok, echter na twee weken voel ik mij extreem belabberd en nog energielozer dan voorheen. Is dit het stoppen van mijn eigen aanmaak icm een lage dosis gel? (40.5mg) Iemand tips over hoe mij beter te voelen of moet ik gewoon geduld hebben?
Is het heel raar om over een maandje aan de behandelend arts te vragen of ik de pompfrequentie wat kan uppen? bij van 2 naar 3 of 4 x per dag zonder tussentijds bloodwork dus.

Androgel-Dosage-Chart.gif



terryboy, ben jij behandeld door Dr. Bakker bij Andros? Heb jij hands-on ervaring met Nebido?
Als men inderdaad niet naar oestrogeen kijkt zou dat echt een manco zijn naar mijn mening. We gaan het zien.
 
Laatst bewerkt:
Galen. SHBG kan ook gewoon laag zijn. Die van mij is 16. Hba1c en schildklier zijn prima.
Jouw SHBG was 16 nmol/l terwijl je géén AAS zette? Dat zie je zelden bij gezonde personen.
 
Laatst bewerkt:
Jouw SHBG was 16 nmol/l terwijl je géén AAS zette? Dat zie je zelden bij gezonde personen.
Klopt. pre TRT een meting van 18.7 en 14.6
Nu 2,5 jaar op trt en shbg blijft rond die cijfers hangen.
 
Nou, ik ben inmiddels al wat ontnuchterd.

De intake was top, echter het vervolg heb ik vooralsnog mijn twijfels bij: 'twee pompjes per dag en we zien u over 4 maanden weer voor een evaluatie.'
Ik lees dat bij veel TRT klinieken na twee maanden bloodwork wordt gedaan om te kijken hoe de waarden zijn en hoe de patiënt zich voelt, om vervolgens eea aan te passen.

Voelde me eerste week smeren best ok, echter na twee weken voel ik mij extreem belabberd en nog energielozer dan voorheen. Is dit het stoppen van mijn eigen aanmaak icm een lage dosis gel? (40.5mg) Iemand tips over hoe mij beter te voelen of moet ik gewoon geduld hebben?
Is het heel raar om over een maandje aan de behandelend arts te vragen of ik de pompfrequentie wat kan uppen? bij van 2 naar 3 of 4 x per dag zonder tussentijds bloodwork dus.

Androgel-Dosage-Chart.gif



terryboy, ben jij behandeld door Dr. Bakker bij Andros? Heb jij hands-on ervaring met Nebido?
Als men inderdaad niet naar oestrogeen kijkt zou dat echt een manco zijn naar mijn mening. We gaan het zien.
Geen ervaring met NEBIDO. Ik heb het een keer berekend en volgens mij betaal je hetzelfde voor de helft minder test. Daarnaast zal je waarschijnlijk de meest lange interval krijgen en blijf je met suboptimale levels hangen.
Vwb de gels. Ik ben daar echt niet vrolijk van geworden. Testim na een week omgeruild voor androgel. Testim was net lijm. Droogde voor geen meter en je kleren bleven eraan plakken. Echt onbegrijpelijk dat dat spul verkocht wordt.
Androgel zelf na twee weken lab geprikt. 0,0 effect op me test levels. Voelde me dus ook niet beter. Toen zelf gevraagd (telefonisch consult) om over te gaan op sustanon.
Maargoed dan begin je met de standaard 250 per 3 weken....
 
Geen ervaring met NEBIDO. Ik heb het een keer berekend en volgens mij betaal je hetzelfde voor de helft minder test. Daarnaast zal je waarschijnlijk de meest lange interval krijgen en blijf je met suboptimale levels hangen.
Vwb de gels. Ik ben daar echt niet vrolijk van geworden. Testim na een week omgeruild voor androgel. Testim was net lijm. Droogde voor geen meter en je kleren bleven eraan plakken. Echt onbegrijpelijk dat dat spul verkocht wordt.
Androgel zelf na twee weken lab geprikt. 0,0 effect op me test levels. Voelde me dus ook niet beter. Toen zelf gevraagd (telefonisch consult) om over te gaan op sustanon.
Maargoed dan begin je met de standaard 250 per 3 weken....


Dank voor de toelichting man. Top.
Na twee weken voel ik mij dus extreem belabberd en nog energielozer dan voorheen. Is dit het stoppen van mijn eigen aanmaak icm een lage dosis gel denk je? (40.5mg per dag = twee pompjes)
En zou je ook aandringen om meer te mogen smeren? (zonder tussentijds bloodwork)
 
Hou er rekening mee dat je met gels maar 10% ofzo daadwerkelijk opneemt.
40.5 mg per dag is dus eigenlijk 4,05 mg testosteron per dag in het meest geschikte scenario.
Zou idd stoppen eigen aanmaak icm te lage dosis vervangen kunnen zijn.
Je zou kunnen overleggen of je meer kan/mag smeren.
Ikzelf ben meer van het meten. Dan weet je tenminste waar je staat qua waarden.

TRT is heel erg een kwestie van uitproberen, kijken hoe je je voelt en lab erbij checken. (hct, oestro, test, shbg enz)
Na 2,5 jaar probeer ik het nog steeds te finetunen
 
Back
Naar boven