Fitness Seller

Vet verliezen wil niet

Bezoekers in dit topic

trompbaarssen

Novice
Lid geworden
17 mei 2018
Berichten
6
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
78kg
Hallo ik ben een jongen van 17 jaar, 1.78m en weeg rond de 77-78 kilo. 78 kilo is volgends mij niet zoveel aangezien ik vrienden heb wie ongeveer dezelfde lengte zijn en evenveel wegen.

alhoewel ik ben zelf wat fatsig geworden in de zomervakantie van 2017. ik ben dus als goed voornemen van 2018 maar een abbonoment gaan nemen op fitness, ik begon met eerst 2-3x in de week cardio te doen maar besloot na 2 maanden dat alleen cardio niet goed genoeg zou zijn dus ben ook begonnen met wat kracht oefeningen. verder ben ik mijn eten gaan letten,

ik drink geen prik meer (uitzondering in weekend hier ga ik verder op in later) alleen nog maar water en thee.
ik eet gezonder en probeer me eventueel bij 1 cheat day te houden en dat is vaak een patatje met frikandel.
nu ben ik ondertussen 5 maanden verder en ben helemaal niet iets opgeschoten.
ik ben van 82 naar 77-78 kilo gegaan maar er is vrijwel niets aan vet verdwenen.

Dit is best demotiverend voor mij aangezien we allemaal graag vooruitgang zien.
Om terug te komen op het frisdrank gedeelte, ik drink in het weekend best wel veel en vaak gaat dat gepaard met frisdrank.

zou stoppen met alcohol mij helpen in vet verliezen?
ik ben best een groentje in de fitness wereld dus een paar tips kan ik wel gebruiken
 
Hoe heb je je vet gemeten? Het kan ook zijn dat het weg gaat op plaatsen waar je het niet goed kunt zien.
4 a 5kg is prima, al had het wel meer kunnen zijn maar op jouw lengte met weinig massa zou ik ook niet teveel willen verliezen.

Je geeft zelf het antwoord al een beetje. In het weekend drink je veel en ook veel frisdrank.
Zoek maar eens op hoeveel kcal er in een drankje zitten. Dat zijn echt meer dan je denkt.
Minder nuttigen of de kcal erbij tellen en minder eten de rest van de week.
 
Hoe heb je je vet gemeten? Het kan ook zijn dat het weg gaat op plaatsen waar je het niet goed kunt zien.
4 a 5kg is prima, al had het wel meer kunnen zijn maar op jouw lengte met weinig massa zou ik ook niet teveel willen verliezen.

Je geeft zelf het antwoord al een beetje. In het weekend drink je veel en ook veel frisdrank.
Zoek maar eens op hoeveel kcal er in een drankje zitten. Dat zijn echt meer dan je denkt.
Minder nuttigen of de kcal erbij tellen en minder eten de rest van de week.



waar ik zelf een wel wat verschil kan zien is mijn boven benen die zijn wat dunner en meer gespierd geworden.
teveel massa verliezen lijkt me ook niet slim maar mijn normale gewicht was rond de 70-72 kilo dus er is wel aardig wat bij gekomen.
 
als je besluit vet te willen verliezen raad ik je aan om gewoon even je dagelijkse onderhoud behoefte uit te rekenen. trek daar 500kcal vanaf ,zo zul je theoretisch gezien 500 gram per week moeten verliezen. download myfitnesspall en voeg de voedingsmiddelen toe die je graag wilt eten. Met als herinnering dat je tussen de 1.6 a 2gr eiwitten per lichaams kilo wilt eten, 1 gr vet per lichaams kilo en de rest aan koolhydraten. In het weekend kun je gerust je biertjes drinken , maar met mate. Track dit dus ook. Op deze manier valt al heel snel gecontroleerd te achterhalen als je een keertje niet bent afgevallen.


edit: prik kun je ook drinken , stap gewoon over op light frisdrank. zitten nagenoeg bijna geen calorieën in.
 
Hallo ik ben een jongen van 17 jaar, 1.78m en weeg rond de 77-78 kilo. 78 kilo is volgends mij niet zoveel aangezien ik vrienden heb wie ongeveer dezelfde lengte zijn en evenveel wegen.

alhoewel ik ben zelf wat fatsig geworden in de zomervakantie van 2017. ik ben dus als goed voornemen van 2018 maar een abbonoment gaan nemen op fitness, ik begon met eerst 2-3x in de week cardio te doen maar besloot na 2 maanden dat alleen cardio niet goed genoeg zou zijn dus ben ook begonnen met wat kracht oefeningen. verder ben ik mijn eten gaan letten,

ik drink geen prik meer (uitzondering in weekend hier ga ik verder op in later) alleen nog maar water en thee.
ik eet gezonder en probeer me eventueel bij 1 cheat day te houden en dat is vaak een patatje met frikandel.
nu ben ik ondertussen 5 maanden verder en ben helemaal niet iets opgeschoten.
ik ben van 82 naar 77-78 kilo gegaan maar er is vrijwel niets aan vet verdwenen.

Dit is best demotiverend voor mij aangezien we allemaal graag vooruitgang zien.
Om terug te komen op het frisdrank gedeelte, ik drink in het weekend best wel veel en vaak gaat dat gepaard met frisdrank.

zou stoppen met alcohol mij helpen in vet verliezen?
ik ben best een groentje in de fitness wereld dus een paar tips kan ik wel gebruiken
Ik ga geen moeilijke termen gebruiken, zoals ze hierboven wel doen, dus ik hou het heel simpel:
Door alleen te sporten val je niet perse af. Je valt af door te dieten. Jij dieet niet. Je valt dus niet af.
 
Niet afvallen is te veel kcals binnen krijgen.
 
Je zegt het antwoord zelf. Je weet nog niet genoeg waarmee je bezig bent en dat is het probleem. Dat je traint en cardio doet is een goed begin, maar gewicht verliezen is veel meer dan dit alleen. Probeer te weten te komen hoeveel kcal je onderhoud bevat. Als je minder kcals eet dan je onderhoud zal je op lange termijn gewicht verliezen. Hoe meer onder je onderhoud - hoe sneller je afvalt.
Cardio is gewoon een manier om wat extra kcals te verbranden.. en is niet persé nodig maar wel makkelijker.

Het probleem dat je misschien hebt wat ik ook had vroeger is : je doet je cardio, maar door zoveel te sporten krijg je ook een grotere honger. Waardoor je terug meer eet en meer kcal binnen hebt dan je onderhoud. Resultaat = hetzelfde of nog zwaarder komen.

Het komt erop neer om je voedingsgewoontes te veranderen, minder te eten - en eet zoveel mogelijk eiwitrijk voedsel met zo weinig mogelijk kcals.
Je komt er wel!
 
  • Like
Waarderingen: Dawg
Probeer eens in beeld te krijgen hoeveel kcal je per week en per dag binnen krijgt. Vooral de eerste keer is dat irritant om de hele dag mee bezig te zijn, maar ik denk dat je zal zien dat je misschien wel een stuk meer binnen krijgt dat dat je verwacht.

In bier zit inderdaad ook aardig wat kcals, wat er makkelijk voor kan zorgen dat je onderaan de streep alsnog te veel binnen krijgt. Het makkelijkste om mee te beginnen is gewoon stoppen met drinken van suiker houdende dranken en alcohol. En dit te vervangen door water en light producten. Ik denk dat je zal zien dat zonder dat je minder gaat eten, maar alleen al stopt met alcohol drinken en frisdrank naar binnen te werken in de buurt komt van de dag totaal. Ik weet natuurlijk niet wat je voor de rest allemaal eet, maar dat kan je zelf prima zien wanneer je eens alles op een rijtje heb gezet.

Wanneer je gaat bij houden wat je allemaal binnen krijgt, is het wel van belang dat je echt ALLES op schrijft. Als jij even tussendoor op je werk een paar chipjes pakt en later nog wat nootjes, lijkt dit insignificant, maar ook dit kan het verschil zijn tussen gewicht verliezen of niet.

Success ermee!
 
Een cheatdag houdt niet in dat alles ineens mag. Sterker nog, idealiter eet je op een cheatdag meer dan normaal, van je normale eten. En dus geen junkfood. Natuurlijk is een frietje op zijn tijd niet slecht, maar je eet waarschijnlijk meer (en drinken) dan je op de andere dagen bespaart.
 
Back
Naar boven