MuscleMeat

Het (zoveelste) eiwitrijke voeding topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pel de pinda

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Goede avond Bodybuilders,

Ik ben bezig met het in elkaar flantsen van een voedingsschema voor in de cut. De macro's heb ik berekend (2,5 gram eiwit per kg vvm, 1,5 gram vet en de rest kh). Aan mijn koolhydraten kom ik zo, geen probleem, maar wat betreft eiwitten is dit wat lastiger. Kunnen jullie mij wat inspiratie geven over makkelijk te bereiden (of nog beter: niet te bereiden) producten met veel eiwitten en weinig koolhydraten...
Dit staat er allemaal al in:
- 2x impact whey
- eieren
- kipfilet
- tonijn uit blik
- cottage cheese
- Zalm

Wat zou ik er nog in kunnen zetten? Het liefst goedkope producten die je niet hoeft te bereiden, aangezien ik lui ben en gebonden ben aan een budget. Hoe het smaakt zal me een worst wezen.

Alvast bedankt!
 
Ham, noten, bonen
 
. Kunnen jullie mij wat inspiratie geven over makkelijk te bereiden (of nog beter: niet te bereiden) producten met veel eiwitten en weinig koolhydraten...

Wat zou ik er nog in kunnen zetten? Het liefst goedkope producten die je niet hoeft te bereiden, aangezien ik lui ben en gebonden ben aan een budget. Hoe het smaakt zal me een worst wezen.

Met deze instelling ga je niet ver komen kerel
2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is in principe te veel , 1,5 - 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is genoeg, in Cut zou ik 2 gr aan houden
 
Sardien uit blik, gerookte makreel, kwark, kidneybonen uit blik, Yoghurt, gehakt.
 
Denk ook eens aan kidneybonen, linzen, tuinbonen, zwarte bonen, kikkererwten, capucijners, mais etc.
Eventueel dingen als tofu, tempe, sojabonen etc.

Gerookte makreel, zalm, forel etc.

allerlei soorten blikvis.

champignons en paddenstoelen,.

Je kan ook naturel whey aanschaffen en door je eten heengooien.
 
Met deze instelling ga je niet ver komen kerel
2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is in principe te veel , 1,5 - 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is genoeg, in Cut zou ik 2 gr aan houden

Ik houd me sowieso al jaren aan een voedingsschema en ben daardoor ook veel aangekomen. Ik pakte altijd 2 gram per kg vvm, nu in de cut iets meer. Ik doe het niet per kg lichaamsgewicht he. Ik wil veel minder kh eten, omdat ik daardoor waarschijnlijk veel vocht vasthoud en er soms opgeblazen uitzie. Daarom eiwitten en vetten omhoog en kh naar beneden.
 
In bonen zitten toch ook veel kh? Anders lijkt het mij wel wat. Tofu/tempeh is perfect, kijkend naar de voedingswaarde. Kwark pak ik natuurlijk ook. Bedankt voor de suggesties
 
Pitten en zaden bevatten ook veel eiwitten (en vetten maar weinig KH). Zonnebloempitten/pompoenpitten en dat soort dingen.
 
Is ook niet moeilijk om aan mijn eiwitten te komen. Drie/vier bakken kwark en ik zit er al op, maar ik wil gevarieerd eten. Ik heb echt een hekel aan koken en eet daarom het liefst makkelijk te bereiden producten. Nog steeds genoeg keuze volgens mij.
 
Is ook niet moeilijk om aan mijn eiwitten te komen. Drie/vier bakken kwark en ik zit er al op, maar ik wil gevarieerd eten. Ik heb echt een hekel aan koken en eet daarom het liefst makkelijk te bereiden producten. Nog steeds genoeg keuze volgens mij.

Zelfs met gevarieerd eten is het nog makkelijk.

Ik moet zelfs moeite doen om er niet te veel binnen te krijgen.

Makkelijk te bereiden? Bedoel je dan potje opentrekken en dat is het?

Ik kook ook niet graag,maar prep op zondag voor 14 dagen.
 
2,5 gr eiwit per kilo is veel te veel en bovendien ook vrij duur als je zegt aan een budget gebonden te zijn. Ik zou 1,5gr per kilo aanhouden.
 
Hij zegt 2,5 eiwit per kg VVM he niet per kg lichaamsgewicht
 
kwark en whey in bulk zijn de goedkoopste eiwitbronnen van hoge kwaliteit.
 
Dan is het zeker te veel.

Je weet dat mensen altijd minder VVM hebben dan gewicht...
Stel ik weeg 100 kilo bij 20%. Als ik 2.5 per kg lichaamsgewicht zou nemen, neem ik 250g. Als ik 2.5 per kg VVM zou nemen, neem ik 200g.

2,5 gr eiwit per kilo is veel te veel en bovendien ook vrij duur als je zegt aan een budget gebonden te zijn. Ik zou 1,5gr per kilo aanhouden.

Het blijkt dat 1.6g per kg lichaamsgewicht een hoeveelheid is die gemiddeld genomen spieropbouw maximaal stimuleert. Echter tijdens een kcal deficiet zal een groter aandeel eiwitten ook als brandstof gebruikt worden en is het aan te bevelen om iets hoger te gaan qua eiwitten.

Gezien het feit dat de TS zijn eiwitinname baseert op VVM en niet op kilogrammen EN gezien het feit dat hij gaat cutten. Zou ik hem een 2g per kg lichaamsgewicht adviseren. Dat is iets lager dan de 167 die hij nu zal nemen (2.5g per kg VVM). Maar heel veel scheelt dat niet.
 
kwark en whey in bulk zijn de goedkoopste eiwitbronnen van hoge kwaliteit.

Als je kippenpoten koopt in de groothandel of slagerijen die ook grote partijen verkopen, heb je 10kg voor 15 euro.

Uitgaande van 750g puur vlees wat overblijft per kilo (nadat je botten en huid verwijderd hebt), is dit 150g eiwitten per 1,50 Euro. Oftewel 1 cent per gram eiwit.
Daar kunnen kwark en whey niet aan tippen.
 
Back
Naar boven