Fitness Seller

Graag wat hulp

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
18 apr 2018
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
67kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal,

Ik ben nu zo'n 3 a 4 weken bezig met krachttraining, ik doe aan een splittraining, waarbij ik twee keer per week bovenlichaam train en twee keer per week onderlichaam gecombineerd met de buikspieren. Ik heb geprobeerd op mijn voeding te letten, want ik at altijd te weinig. Nu krijg ik bijna mijn juiste hoeveelheid calorieën binnen (nu zo rond de 2800-2900 kcal).

Nu lijkt het erop dat mijn armen juist minder gespierd worden en dat ik steeds meer buikvet krijg. Geen idee of dit echt het geval is, het kan mogelijk ook komen doordat ik nu veel meer in de spiegel kijk en dus echt aan het zoeken ben, of dat het écht zo is. Uit vetpercentage meting haal ik geen verschillen en in gewicht kom ik zo'n 0.1 tot 0.2 kg per week toe.

De oefeningen doe ik per onderdeel 3 sets met 10 herhalingen op zo'n 70% van mijn maximale gewicht. Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen.

Groetjes!
 
Je taille 's morgens (nuchter) meten en je zelf wegen (na het ontlasten) is een goed begin om te weten wat er gebeurd.

Per week bekijken.
 
Maar het lijkt dus naar de verkeerde kant om te slaan, toch? Indien je die mening deelt, hoe kan ik dit het beste aanpakken want ik wil natuurlijk niet in vet maar in spieren aankomen. Ik wil niet dat dit zo verder gaat en dat ik dadelijk met overgewicht kamp, terwijl ik altijd vrij mager ben geweest.
 
Tja meten is weten, 0,1 of 0,2 kg per week aankomen zeg je, over hoeveel weken praat je dan ?

En weeg je telkens op het zelfde moment (ivm met verschillen / ontlasting / maaginhoud / vochthuishouding) ?

Sowieso ook je taille gaan meten (even Googlen op de methodiek daarvoor)
 
1.84 bij 67 kg bij 20% is al onwaarschijnlijk
 
Dat heb ik toen met de weegschaal gemeten, met de normale manier kom ik op zo'n 12 a 13% uit, maar ik kan echt flink wat vet pakken bij mijn buik en vind dat echt niets. Ik ben vrij mager (armen, etc.) maar toch aardig wat buikvet.
 
weegschalen meten vetpercentage totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet accuraat.
 
Nu lijkt het erop dat mijn armen juist minder gespierd worden en dat ik steeds meer buikvet krijg. Geen idee of dit echt het geval is, het kan mogelijk ook komen doordat ik nu veel meer in de spiegel kijk en dus echt aan het zoeken ben, of dat het écht zo is.
Waarschijnlijk gezichtsbedrog. Je bent net begonnen met krachttraining (newbie), begon behoorlijk mager en komt slechts 100-200 gram per week aan. Dan eet je beslist niet te veel (newbie gains).
 
De oefeningen doe ik per onderdeel 3 sets met 10 herhalingen op zo'n 70% van mijn maximale gewicht. Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen.
Nou, dit kan je in ieder geval al beter niet doen. Je bent een newbie en je werkt met een percentage based schema? Ga eens een gewoon beginnersprogramma doen en echte gains maken: Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners

EDIT: Oh wacht! Die tip heb je in je vorige topic ook al gehad van anderen, maar je kiest ervoor gewoon lekker je eigen schema te doen! Goed bezig! :thumbup:
 
Starx6673 Ik werk niet echt met percentages, dat heb ik net even uitgerekend omdat ik dacht dat dit handig was. In principe is het zo dat nadat ik alle sets van een onderdeel heb gedaan dat ik echt tot het gaatje ben gegaan.

imnewhere Ik snap dat je moet aankomen, maar toch niet in vet? Ik begin een zwemband te krijgen en ik dacht dat mijn borst gespierd werd, maar denk dat dit ook alleen vet is...
 
imnewhere Ik snap dat je moet aankomen, maar toch niet in vet? Ik begin een zwemband te krijgen en ik dacht dat mijn borst gespierd werd, maar denk dat dit ook alleen vet is...
Ik zeg toch: waarschijnlijk gezichtsbedrog. Het is bijna onmogelijk om geen spiermassa aan te komen in jouw situatie. Of je voeding moet helemaal crap zijn en je training ook. Hoe weet je zo zeker dat je vetter wordt? Meet je je huidplooien? Zoals al eerder genoemd, die digitale vetmeters zijn onnauwkeurig. Alleen in de spiegel kijken zonder foto's te maken is ook nogal subjectief.
 
Vanaf het begin van de training pak ik mijn vet rondom mijn buik samen en er valt nu zeker meer te pakken dan voorheen. Dan is dit toch geen spier? En ik neem aan dat op 'mijn borsten' niet horen te kneden zijn maar hard moeten zijn toch met borstspier oefeningen?
 
Vanaf het begin van de training pak ik mijn vet rondom mijn buik samen en er valt nu zeker meer te pakken dan voorheen. Dan is dit toch geen spier? En ik neem aan dat op 'mijn borsten' niet horen te kneden zijn maar hard moeten zijn toch met borstspier oefeningen?
Ja, als je huidplooien dikker worden, wordt je vetter. Maar als je vetter wordt en nauwelijks zwaarder, dan neemt je spiermassa AF, wat bijna onmogelijk is bij newbies.
 
Vanaf het begin van de training pak ik mijn vet rondom mijn buik samen en er valt nu zeker meer te pakken dan voorheen. Dan is dit toch geen spier? En ik neem aan dat op 'mijn borsten' niet horen te kneden zijn maar hard moeten zijn toch met borstspier oefeningen?
Je traint pas een maand en dan ook nog eens op een slecht schema. Denk je niet dat je verwachtingen misschien een klein beetje overdreven zijn?
 
Starx6673 Hoe kan ik het het beste aanpakken denk je? Ik ben van nature eigenlijk vrij slank gebouwd en eet nu met name eiwitrijke producten (veel kip, etc.) ik weet hoe ik de oefeningen goed moet uitvoeren en heb advies gekregen van een vriend dat ik flink met grote gewichten aan de slag moet. Toch lijkt het averechts te werken naar mijn gevoel. Kan je me een beetje de goede richting in sturen? Of mogelijk iemand anders op het forum, ik wil graag hulp.
 
Plaats anders eens een foto.... zegt meer dan getallen...
 
Starx6673 Hoe kan ik het het beste aanpakken denk je? Ik ben van nature eigenlijk vrij slank gebouwd en eet nu met name eiwitrijke producten (veel kip, etc.) ik weet hoe ik de oefeningen goed moet uitvoeren en heb advies gekregen van een vriend dat ik flink met grote gewichten aan de slag moet. Toch lijkt het averechts te werken naar mijn gevoel. Kan je me een beetje de goede richting in sturen? Of mogelijk iemand anders op het forum, ik wil graag hulp.
Als je hulp wil dan zal je toch eens moeten luisteren in plaats van dingen te vragen en vervolgens gewoon maar wat aan te rommelen met je training en je voeding. Heb je überhaupt wel naar de link voor beginnersschema's gekeken? En kijk hier om een voedingsschema te maken: Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Dus 3x per week fullbody + een licht calorieoverschot gaat je veel meer gains opleveren dan wat je nu ook aan het proberen bent. Misschien kan je je vriend daarna gaan uitleggen hoe het moet. Niks ingewikkelds aan.
 
Starx6673 Ik heb niet bewust advies van iemand genegeerd. Ik heb vele bronnen geraadpleegd en een aantal waren tegenstrijdig met elkaar en heb toen deze keuze uiteindelijk gemaakt, maar ik wil het graag op deze manier proberen indien dit werkt.
 
Starx6673 Ik heb niet bewust advies van iemand genegeerd. Ik heb vele bronnen geraadpleegd en een aantal waren tegenstrijdig met elkaar en heb toen deze keuze uiteindelijk gemaakt, maar ik wil het graag op deze manier proberen indien dit werkt.
Nou, geen idee wat de bron is waar dit lumineuze idee vandaan komt, je kan er maar beter mee kappen en stoppen kostbare tijd te verspillen.

Wil je weten wat voor progressie je kunt verwachten? Kijk dan bijvoorbeeld even in Vissertje1980 zijn trainingslog, die is lichter en ouder dan jij en maakte de afgelopen paar maanden meer gains dan in al de maanden ervoor. Simpelweg door Stronglifts 5x5 te gaan volgen en beter op zijn eten te letten. En in zijn log kon hij gerust advies blijven vragen over techniek en andere zaken.
 
Starx6673 Is er ook een specifiek schema voor beginnende sporters die slank zijn van postuur en aan kunnen komen en dan wat voor eten, want het internet spreekt zich steeds tegen. Eiwitten zijn nodig voor de opbouw van spieren, maar moet ik nu juist wel of niet koolhydraten eten (ik doe dit nu wel, voor de energie right?)? Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik weet er blijkbaar echt niks van...
 
Back
Naar boven