MuscleMeat

Wrist wraps

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
vraagje..

Ik maak veel gebruik van wrist wraps sinds ik langzaam over gegaan ben op powerlifting. Dan met name tijdens 70+ kilo overhead press omdat mijn polsen anders de volgende dag met benchen geen reet waard zijn. Nu merk ik dat mijn wraps weinig tot niks doen, ik heb van die elastische dingen. Weet iemand welke wraps echt goed stijf zijn en ook ECHT je polsen fatsoenlijk beschermen ?

Ik heb zelf overwogen om die van supertraining (mark Bell) te halen alleen weet ik niet of het die 50 euro waard is.

Albast bedankt
 
Ik heb Titan signature golds. Die zijn heel stevig.
Maar ook mijn de meer elastische Titan THP kan je de polsen redelijk goed op slot zetten.
De SBD's lijken mij ongeveer hetzelfde effect te hebben.

Misschien doe je het gewoon verkeerd?
Ik kan ze zo hard aanspannen dat er geen bloed meer in m'n handen komt.
Of misschien zijn jouw wraps te kort?
Als je meerdere keren rond je pols geraakt zit het steviger dan wanneer je slecht 1 keer rond komt.
 
vraagje..

Ik maak veel gebruik van wrist wraps sinds ik langzaam over gegaan ben op powerlifting. Dan met name tijdens 70+ kilo overhead press omdat mijn polsen anders de volgende dag met benchen geen reet waard zijn. Nu merk ik dat mijn wraps weinig tot niks doen, ik heb van die elastische dingen. Weet iemand welke wraps echt goed stijf zijn en ook ECHT je polsen fatsoenlijk beschermen ?

Ik heb zelf overwogen om die van supertraining (mark Bell) te halen alleen weet ik niet of het die 50 euro waard is.

Albast bedankt

Gebruik de Fortex wrist wraps hier al 2 weken met plezier, voorheen altijd wel een beetje last van de polsen bij zwaar benchpressen.

Heb eerst gekeken naar me houding/form en die iets aangepast, dit hielp al erg veel. Toch als extra zekerheidje deze Fortex dus aangeschaft, zitten erg stevig, deze is aanpasbaar naar jouw wens.
 
Ik heb Titan signature golds. Die zijn heel stevig.
Maar ook mijn de meer elastische Titan THP kan je de polsen redelijk goed op slot zetten.
De SBD's lijken mij ongeveer hetzelfde effect te hebben.

Misschien doe je het gewoon verkeerd?
Ik kan ze zo hard aanspannen dat er geen bloed meer in m'n handen komt.
Of misschien zijn jouw wraps te kort?
Als je meerdere keren rond je pols geraakt zit het steviger dan wanneer je slecht 1 keer rond komt.
Ze gaan er wel 3 keer omheen alleen zijn zo elastisch dat mijn pols niet echt gefixeerd word
 
Gebruik de Fortex wrist wraps hier al 2 weken met plezier, voorheen altijd wel een beetje last van de polsen bij zwaar benchpressen.

Heb eerst gekeken naar me houding/form en die iets aangepast, dit hielp al erg veel. Toch als extra zekerheidje deze Fortex dus aangeschaft, zitten erg stevig, deze is aanpasbaar naar jouw wens.
Met bench heb ik mijn polsen echt loodrecht , heb er met benchen ook geen last van dat ik zere polsen krijg. Mijn overhead press daarentegen vind ik het een stuk lastiger om mijn polsen recht te houden
 
Ze gaan er wel 3 keer omheen alleen zijn zo elastisch dat mijn pols niet echt gefixeerd word
Dan zijn ze ofwel te elastisch, ofwel trek je ze niet strak genoeg, ofwel wrap je ze te hoog (te ver van je hand).
 
ik heb die zwart rode van harbinger. niet te duur en werken prima!
 
ik heb die zwart rode van harbinger. niet te duur en werken prima!

Ik deze dus ook sinds de lichte pijn in mijn linker pols niet weg ging.

De eerste twee borsttraining had ik het gevoel alsof ze niks deden maar wordt er steeds beter in om ze goed om te doen soort van?

Ik zet ze soms wel te strak en moet ze erna meteen los doen haha.

In het begin ontevreden maar begin ze nu wel steeds beter te vinden.
 
ja je moet ze een beetje inwerken en de juiste afstelling vinden! ik gebruik ze momenteel nog niet omdat ik volledig profijt wil hebben als ik ze echt nodig heb.

edit: met mijn huidige schema dan he! ervoor wel mee gewerkt.
 
Dan zijn ze ofwel te elastisch, ofwel trek je ze niet strak genoeg, ofwel wrap je ze te hoog (te ver van je hand).
Te elastisch , ik wrap ze echt aan het begin van mijn hand namelijk en doe ze zo strak dat doorbloeding lastig word haha , zijn gewoon kut dingen daarom ging ik hier vragen welke beter zijn
 
Te elastisch , ik wrap ze echt aan het begin van mijn hand namelijk en doe ze zo strak dat doorbloeding lastig word haha , zijn gewoon kut dingen daarom ging ik hier vragen welke beter zijn
Vreemd. Hebt ik nog niet gezien. Maar het kan uiteraard wel.
Dan kan ik je de Titans wel aanbevelen. Misschien dat je de THPs nog te elastisch vindt, maar de Signature Gold zou toch zeker voldoende moeten zijn.
 
Met bench heb ik mijn polsen echt loodrecht , heb er met benchen ook geen last van dat ik zere polsen krijg. Mijn overhead press daarentegen vind ik het een stuk lastiger om mijn polsen recht te houden

doe suicide grip. door dat je je duim niet gebruikt zit de bar dan beter boven je pols.
 
doe suicide grip. door dat je je duim niet gebruikt zit de bar dan beter boven je pols.
Bij ohp heeft dit meteen geholpen , met bench niet echt maar boven de 110 kg vind ik benchen met suïcide grip ook een beetje tricky :p
 
Ik heb ook de titan signature gold wraps en kan men polsen echt goed vast zetten ermee. Echt top wraps
 
Ik heb die gangsta wraps (Mark Bell - Slingshot) zowel die 20 inch als 36 inch. 20 inch gebruik ik voor OH press en 36 inch voor benchen. Vooral de 36 inch wraps zitten vast als een huis om je polsen. Denk dat alle bekendere PL merken wel voldoen, die van strength shop zijn ook goed qua prijs/kwaliteit.
 
Bij ohp heeft dit meteen geholpen , met bench niet echt maar boven de 110 kg vind ik benchen met suïcide grip ook een beetje tricky :p
Mag ook niet op een wedstrijd gebruikt worden zo'n grip.
Zou in ieder geval wrist wraps van een door de ipf gekeurde fabrikant nemen. Zou wat zonde zijn als je op een eventuele wedstrijd nieuwe wraps moet gaan kopen na de kledingontrole.
 
Mag ook niet op een wedstrijd gebruikt worden zo'n grip.
Zou in ieder geval wrist wraps van een door de ipf gekeurde fabrikant nemen. Zou wat zonde zijn als je op een eventuele wedstrijd nieuwe wraps moet gaan kopen na de kledingontrole.
Dat had ik inderdaad nog niet overwogen maar dan ga ik daar even naar kijken!
 
Gewoon SBD’s aanschaffen dan. Hebben de optie tussen stijf en flexibel, alhoewel de flexibele variant ook al behoorlink stijf is.
 
strengthshop mag van de ipf en voor de prijs van 1paar sbd's koop je 3 paar van strenghtshop
 
Back
Naar boven