AndroidHealthClinic

Wat doen met alleen judo ervaring?

Bezoekers in dit topic

zuozzmum

Cool Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
38
Waardering
5
Lengte
1m95
Massa
92kg
Tot een jaar of 10 geleden had ik altijd judo gedaan (tot aan bruine band) alleen was ik er toen mee gestopt.

Ik wil eigenlijk wel graag weer een vecht- en/of verdedigingssport doen alleen vind ik judo niet heel meer interessant omdat het alleen maar een beetje knuffelen is. Boksen is weer het andere extreme dat zie ik ook niet zo zitten omdat ik niet hou om mijn hersenen te beschadigen dus wat is een beetje een mooie middenweg?
 
Hahaha...judo is knuffelen. Boksen is hersenenbeschadigen...Ik zou lekker thuis blijven als je zo kortzichtig over deze sporten denkt.
 
BJJ, Judo is ontstaan uit JJ.
 
Hahaha...judo is knuffelen. Boksen is hersenenbeschadigen...Ik zou lekker thuis blijven als je zo kortzichtig over deze sporten denkt.
Kortzichtig? Na zoveel judo wil ik gewoon wat meer dan alleen een beetje grijpen en werpen. En klappen tegen je hoofd krijgen is gewoon wetenschappelijk bewezen dat dat niet goed voor je hoofd is.

Maar goed, verdere reacties zijn welkom.
 
Kortzichtig? Na zoveel judo wil ik gewoon wat meer dan alleen een beetje grijpen en werpen. En klappen tegen je hoofd krijgen is gewoon wetenschappelijk bewezen dat dat niet goed voor je hoofd is.

Maar goed, verdere reacties zijn welkom.

Als je geen klappen of trappen wil krijgen dan blijft er niet zo veel meer over.

En je kan ook trainen zonder klappen op je hoofd te krijgen. Gewoon niet sparren dan.
 
Als je geen klappen of trappen wil krijgen dan blijft er niet zo veel meer over.

En je kan ook trainen zonder klappen op je hoofd te krijgen. Gewoon niet sparren dan.
Ik wist niet dat dat ook een mogelijkheid was, om te trainen zonder te sparren. Maar een beetje trappen of klappen is niet erg bijvoorbeeld bij jiu jitsu tenzij je echt op elkaar gaat beuken zoals boxen dat zie ik wat minder zitten maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn
 
Ja je doet wel kortzichtig je zegt toch in je begin post dat judo knuffelen is. Boksen noem je beuken met hersenbeschadiging als gevolg. Kleinerend over judo maar boksen durf je niet aan... Daarbuiten om zijn er heel veel gradaties sparren zoals licht sparren, wedstrijd sparren, sparren in opdracht, etc. Je hebt lessen met alleen technieken en met sparren. In elke sport(kickboksen,mma, boksen,bjj,grappelen). Je stigmatiseert.l gigantisch in wat jij denkt dat bij deze sporten hoort of wat jouw beeld hiervan is. Dat bijdehande trek ik slecht. Daarbij wetenschappelijke onderzoek over hersenbeschadiging? Er zijn geen duidelijke onderzoeken die dit bevestigen. Ja op tv word er elkaar veel na gepraat over deze onderzoeken maar aantoonbaar zijn er weinig degelijke onderzoeken die hier echt duidelijkheid over kunnen verschaffen. In Amerika hebben ze onderzoeken naar american footballspelers idd die dit bevestigen. Omdat dit in vechtsport redelijk(dus op wat verloren onderzoeken na) ontbreekt moeten vechters testen doen(ook in Nederland bij bijv glory). En wat nou?! Als je een hersenbeschadiging heb vecht je gewoon niet totdat er blijk van is wat de oorzaak en het gevolg is van deze beschadiging. Daarbuiten om ga je op recreanten niveau weinig hersenbeschadiging oplopen met bijvoorbeeld boksen stomweg omdat je de kracht en techniek niet voor hebt om elkaar hersenbeschadiging te zorgen. Als je gewoonweg te bang bent om klappen te vangen. En jij beschouwt judo als knuffelen zou ik gewoon je horizon verbreden naar een verdedigingskunst i.p.v sport want er blijft weinig over.
 
Ik wist niet dat dat ook een mogelijkheid was, om te trainen zonder te sparren. Maar een beetje trappen of klappen is niet erg bijvoorbeeld bij jiu jitsu tenzij je echt op elkaar gaat beuken zoals boxen dat zie ik wat minder zitten maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn
Denk je dat ze bij recreatief boxers zomaar wat op mekaar losbeuken?

Dan heb jij echt een vertekend beeld van boxen in het algemeen.
 
Hoe lijkt worstelen bijvoorbeeld op knuffelen?
 
BJJ en worstelen gaan wel verder dan Judo. Maar het blijft een topic met bijzondere opmerkingen van ts. Van de sporten die ik heb gedaan vond ik BJJ het meeste vragen qua conditie, techniek en denkkracht. Dit kan natuurlijk ook het een en ander over mij zeggen. :)
 
BJJ en worstelen gaan wel verder dan Judo. Maar het blijft een bijzondere opmerking.
Tuurlijk,maar gaat TS dat inzien? Want boksen is volgens hem mekaar gehandicapt slaan.

Als hij zulke gedachtengang hanteerd bij andere vechtsporten.
 
Gewoon een bokstraining is onschuldig voor je hersenen. Sparren heb ik mijn vraagtekens bij, al kan je ook afspreken (met je partner) om alleen lichaamsstoten uit te voeren.
 
Back
Naar boven