MuscleMeat

Tips afvalschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

seb90

Novice
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m79
Beste forumleden,

Ik ben na een periode van 8 maanden weer begonnen met trainen en dit zijn op het moment mijn stats:

Man, 27 jaar, 1.79m, 94kg, BF=25-28%

Ik train ongeveer 3-4 keer per week(45-60 min). Daarin doe ik iig 3-4x per week aan krachttraining en 2x per week 10 min cardio na mijn krachttraining.
Mijn doel is om 75-80 kg te wegen en een BF van 14-15% te kunnen behalen.

Ik heb het idee dat mijn eetschema van vandaag aan de lage kant zit qua KCAL en wil graag jullie advies vragen wat voor producten ik op welk tijdstip kan bijvoegen om verantwoord af te vallen en toch aan te komen/behouden van mijn spiermassa. Ik had begrepen vanuit andere topics dat aan het begin van dit traject afvallen en spieropbouw nog hand in hand gaan voor een aantal weken. En daarbij komt dat mijn vetpercentage aan de hoge kant zit en ik hierdoor wat meer eiwitten tot mij mag nemen (correct me if I'm wrong)

Eetschema vandaag:

09:30:
500ML kwark + 6 aardbeien

11:00:
Klein handje ongezouten amandelen

13:00:
Whey Shake 55gr op 500ml water

15:00
Klein handje ongezouten amandelen

18:00
100gr kipfilet + 1 broccoli + paar champignons + body&fit chocolate bar

20:00
Whey shake 55gr op 500 ml water

21:00
2 vijgen

(2L+ water per dag)

bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Reken zelf eerst even uit hoeveel kcal en E/K/V dit is.
 
Ik heb uitgerekend dat dit bij elkaar 1500 kcal is en 200gr eiwitten.. (vergeten om mijn chocolate bar van body&fit erbij te vermelden)
 
Wat voor voeding + op welk tijdstip moet ik in mijn schema nog toevoegen?
 
Weet je al wat je dagelijkse behoefte is?
 
Beste forumleden,

Ik ben na een periode van 8 maanden weer begonnen met trainen en dit zijn op het moment mijn stats:

Man, 27 jaar, 1.79m, 94kg, BF=25-28%

Ik train ongeveer 3-4 keer per week(45-60 min). Daarin doe ik iig 3-4x per week aan krachttraining en 2x per week 10 min cardio na mijn krachttraining.
Mijn doel is om 75-80 kg te wegen en een BF van 14-15% te kunnen behalen.

Ik heb het idee dat mijn eetschema van vandaag aan de lage kant zit qua KCAL en wil graag jullie advies vragen wat voor producten ik op welk tijdstip kan bijvoegen om verantwoord af te vallen en toch aan te komen/behouden van mijn spiermassa. Ik had begrepen vanuit andere topics dat aan het begin van dit traject afvallen en spieropbouw nog hand in hand gaan voor een aantal weken. En daarbij komt dat mijn vetpercentage aan de hoge kant zit en ik hierdoor wat meer eiwitten tot mij mag nemen (correct me if I'm wrong)

Eetschema vandaag:

09:30:
500ML kwark + 6 aardbeien

11:00:
Klein handje ongezouten amandelen

13:00:
Whey Shake 55gr op 500ml water

15:00
Klein handje ongezouten amandelen

18:00
100gr kipfilet + 1 broccoli + paar champignons + body&fit chocolate bar

20:00
Whey shake 55gr op 500 ml water

21:00
2 vijgen

(2L+ water per dag)

bedankt alvast!
Lijkt me geen sustainable manier van eten? Wat ga je na dit crash dieet doen?

Je onderhoud op 94kg is waarschijnlijk het dubbele. Wellicht kun je iets minder ‘ambitieus’ van start gaan, en gaande weg je kCal inname aanpassen aan je nieuwe gewicht.


marina1975 to the rescue! :cool:
 
Schrap 2 shakes en ga fatsoenlijk voedsel eten kerel ..

1500 kcal op 94 kg ? In de gevangenis eten ze meer ..

Waarom geen brood met pindakaas , kipfilet enz ?
Waarom geen rijst met kip en groente , pasta met groente en vis ?
 
Waarom kies je voor zo een crash dieet?
Wat is je onderhoud? waarom geen koolhydraten? een fatsoenlijk eetschema 500 kcal onder je onderhoud zal je meer goed doen dan hoe je nu eet.
Dit zal je alleen maar spieren kosten als je zo gaat crashen en het zal je geen gunstig effect op je lijf opleveren als je zo doorgaat.

Lees de sticky hieronder even.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Reken je onderhoud uit en maak een fatsoenlijk eetschema. De macro's die je aan kan houden staan in de sticky.
Er zit een Excel sheet bij waar je alles in kan berekenen. Werking staat er ook bij hoe je het in moet vullen.
Let wel op dat de sheet niet werkt op je telefoon maar wel op een laptop/pc.

Denk dat als ej dit gelezen hebt je veel gerichter je vragen kan stellen en in ieder geval ee nfatsoenlijker eetschema op kan stellen.

en pak er een fatsoenllijk trainingschema bij. FB of UB/LB oid. Weet niet wat je nu doet maar de combinatie van voeding - training - rust moet je gewoon goed op elkaar afstemmen en dan zal ej echt resultaat hebben. Maar het is wel een kwestie van doorzetten.

Succes. :)
 
Lijkt me geen sustainable manier van eten? Wat ga je na dit crash dieet doen?

Je onderhoud op 94kg is waarschijnlijk het dubbele. Wellicht kun je iets minder ‘ambitieus’ van start gaan, en gaande weg je kCal inname aanpassen aan je nieuwe gewicht.


marina1975 to the rescue! :cool:
Klopt dit is ook wel ambitieus, maar ik wist al gaandeweg dat het niet goed was, omdat ik nogal fut was tijdens het sporten. Het probleem zit hem in het feit dat ik snel aanleg heb om aan te komen en daarom probeer ik mijn koolhydraten merendeels uit groenten te halen (dit zou evt. nog kunnen worden aangevuld, zodat mijn aantal KCAL hoger uitvalt). Ik ga inderdaad eens onderzoeken welke producten ik nog toevoeg om mijn kCal inname hier beter op af te stemmen. Bedankt voor je reactie!
 
Schrap 2 shakes en ga fatsoenlijk voedsel eten kerel ..

1500 kcal op 94 kg ? In de gevangenis eten ze meer ..

Waarom geen brood met pindakaas , kipfilet enz ?
Waarom geen rijst met kip en groente , pasta met groente en vis ?

Ik probeer juist wat meer koolhydraatarm te eten, aangezien ik snel aankom en mijn gewicht en vetpercentage omlaag wil brengen. Wellicht heb je gelijk en kan ik bijv. 50gr rijst/pasta toevoegen aan mijn maaltijden. Ik ben ook van mening dat het aantal kCal dat ik nu binnenkrijg drastisch omhoog moet, aangezien mijn BMR zit op 3176. Mijn basaal metabolisme zit op 2049. Als ik 0,8kg per week kan afvallen ben ik tevreden. Ook jij bedankt voor je reactie!
 
Waarom kies je voor zo een crash dieet?
Wat is je onderhoud? waarom geen koolhydraten? een fatsoenlijk eetschema 500 kcal onder je onderhoud zal je meer goed doen dan hoe je nu eet.
Dit zal je alleen maar spieren kosten als je zo gaat crashen en het zal je geen gunstig effect op je lijf opleveren als je zo doorgaat.

Lees de sticky hieronder even.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Reken je onderhoud uit en maak een fatsoenlijk eetschema. De macro's die je aan kan houden staan in de sticky.
Er zit een Excel sheet bij waar je alles in kan berekenen. Werking staat er ook bij hoe je het in moet vullen.
Let wel op dat de sheet niet werkt op je telefoon maar wel op een laptop/pc.

Denk dat als ej dit gelezen hebt je veel gerichter je vragen kan stellen en in ieder geval ee nfatsoenlijker eetschema op kan stellen.

en pak er een fatsoenllijk trainingschema bij. FB of UB/LB oid. Weet niet wat je nu doet maar de combinatie van voeding - training - rust moet je gewoon goed op elkaar afstemmen en dan zal ej echt resultaat hebben. Maar het is wel een kwestie van doorzetten.

Succes. :)

Ik heb niet bewust gekozen om een crash dieet aan te gaan. Nadat ik al mijn Kcal/eiwitten bij elkaar had opgeteld schrok ik ook wel van het getal +/-1500 kCal / 200gr eiwit. Dit zit idd wel aan de lage kant. Mijn BMR zit op 3176 en mijn basaal metabolisme op 2049. Zoals eerder vermeld probeer ik mijn koolhydraten zoveel mogelijk uit groente te halen, maar ben idd het met jullie eens dat ik met een kleine portie pasta/rijst dit tekort van koolhydraten kan aanvullen. Het liefst val ik zo'n 0,8-1kg per week af. Naar mijn mening zou wel realistisch moeten zijn aangezien mijn vetpercentage t.o.v. mijn lengte en gewicht aan de hoge kant zit. Wat denken jullie? En wat denken jullie van die 2 shakes die ik neem op een dag? Ik had naast die shakes nog wel trek in eten, dus denk dat ik de 2000-2200 kCal wel had kunnen aantikken als ik meer koolhydraten had ingenomen.

Verder zal ik het voedingsschema eens inzien en invullen op mijn computer! Super bedankt voor je reactie!!
 
Beste forumleden,

Ik ben na een periode van 8 maanden weer begonnen met trainen en dit zijn op het moment mijn stats:

Man, 27 jaar, 1.79m, 94kg, BF=25-28%

Ik train ongeveer 3-4 keer per week(45-60 min). Daarin doe ik iig 3-4x per week aan krachttraining en 2x per week 10 min cardio na mijn krachttraining.
Mijn doel is om 75-80 kg te wegen en een BF van 14-15% te kunnen behalen.

Ik heb het idee dat mijn eetschema van vandaag aan de lage kant zit qua KCAL en wil graag jullie advies vragen wat voor producten ik op welk tijdstip kan bijvoegen om verantwoord af te vallen en toch aan te komen/behouden van mijn spiermassa. Ik had begrepen vanuit andere topics dat aan het begin van dit traject afvallen en spieropbouw nog hand in hand gaan voor een aantal weken. En daarbij komt dat mijn vetpercentage aan de hoge kant zit en ik hierdoor wat meer eiwitten tot mij mag nemen (correct me if I'm wrong)

Eetschema vandaag:

09:30:
500ML kwark + 6 aardbeien

11:00:
Klein handje ongezouten amandelen

13:00:
Whey Shake 55gr op 500ml water

15:00
Klein handje ongezouten amandelen

18:00
100gr kipfilet + 1 broccoli + paar champignons + body&fit chocolate bar

20:00
Whey shake 55gr op 500 ml water

21:00
2 vijgen

(2L+ water per dag)

bedankt alvast!
als ik zo kijk naar wat je eet in een dag, als je dit een heel eind wil volhouden ga je na enkele dagen door je stokken vallen als ik het zo mag zeggen.. probeer je kcal rond de 2500-3000 te houden.
dit zal voldoende zijn om je spieren te houden,en nog op te bouwen ook, gezien jou stats zal je zeker en vast nog afvallen.. op lange termijn gewoon focussen dat je onder die 3000kcals zit & dat je je trainingen niet skipt.

gewoon luisteren naar je lichaam is de truck. je kan beginnen met je voedingschema maar als je je er niet goed bij voelt zou ik toch enkele aanpassingen maken.
probeer rond de 180g eiwit per dag te zitten, 300gcarbs en ong 50-70g vetten. daarmee zou ik beginnen..

misschien dat je wat tips en informatie kan vinden op mijn youtube kanaal, ik heb hetzelfde als u meegemaakt.. en ik moet nog elke dag aanpassingen maken :D
 
als ik zo kijk naar wat je eet in een dag, als je dit een heel eind wil volhouden ga je na enkele dagen door je stokken vallen als ik het zo mag zeggen.. probeer je kcal rond de 2500-3000 te houden.
dit zal voldoende zijn om je spieren te houden,en nog op te bouwen ook, gezien jou stats zal je zeker en vast nog afvallen.. op lange termijn gewoon focussen dat je onder die 3000kcals zit & dat je je trainingen niet skipt.

gewoon luisteren naar je lichaam is de truck. je kan beginnen met je voedingschema maar als je je er niet goed bij voelt zou ik toch enkele aanpassingen maken.
probeer rond de 180g eiwit per dag te zitten, 300gcarbs en ong 50-70g vetten. daarmee zou ik beginnen..

misschien dat je wat tips en informatie kan vinden op mijn youtube kanaal, ik heb hetzelfde als u meegemaakt.. en ik moet nog elke dag aanpassingen maken :D

Ik heb je filmpje op youtube bekeken. Echt respect man! Als ik mijn bf rond de 15% heb ben ik zeer tevreden. Ik heb mijn voedingsschema bijna af en zal hem zeer snel hier op het forum plaatsen om te kijken wat men ervan denkt. Bedankt voor je reactie en je advies!
 
Oke mensen ik heb het volgende schema opgezet op basis van de sticky van marina1975 . Bedankt daarvoor. Het ziet er als volgt uit:

08:00-09:00 Ontbijt:
2 boterhammen (60gr)
2 gekookte eieren (184 gr)
WHEY Isolaat (25gr)

11:00-12:00
Handje amandelen (30gr)
2 boterhammen (60gr)
kipfilet (30gr)

13:00-14:00
Magere kwark (250ML)
Aardbeien (150 gr)
eierkoek (1 stuk)

15:00-16:00
Sla(100gr)
tonijn(100gr)
komkommer(50gr)
volkoren pasta(100gr)
tomaten(150gr)

18:00-19:00
Broccoli(200gr)
kipfilet(200gr)
champignons(50gr)
zilvervliesrijst(75gr)

Na Sporten
Whey Isolaat(50gr)
amandelen(30gr)


TOTAAL: 2444 KCAL, 217 gr. eiwitten, 243gr. Koolhydraten, 63gr. vetten

Zoals eerder vermeld. Mijn BMR zit op 3176. Mijn basaal metabolisme zit op 2049.
Ik ben 1.79m en 94kg en mijn BF zit naar schatting rond de 25-28%. Mijn streven is om naar de 14-15% te gaan en zou gemiddeld 0,8-1kg per week willen afvallen(als dit mogelijk is). Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening!
 
Wat hoog kwa eiwitten en laag kwa vetten, ik zou de whey ‘s ochtenda weglaten en wat (meer) olie gebruiken bij maaltijd 4 en 5, maar buiten dat een prima schema.
 
Wat hoog kwa eiwitten en laag kwa vetten, ik zou de whey ‘s ochtenda weglaten en wat (meer) olie gebruiken bij maaltijd 4 en 5, maar buiten dat een prima schema.

Ik zat inderdaad ook te twijfelen over de hoogte van de eiwitten. Ik zou inderdaad de shake in de ochtend weg kunnen laten. Dan kom ik uit op 2255 KCAL, 176gr eiwitten, 240 Koolhydraten en 62gr vetten. Wat zou ik kunnen eten wat +- 250gr koolhydraten bevat en 8-10gr vetten?
 
Wanneer ik 1 avocado toevoeg aan mijn salade.. kom ik uit op: 2481 KCAL, 180gr eiwit, 252gr koolhydraten en 80gr vetten. Lijkt mij prima.
 
Oke dan wordt dit mijn schema voor de komende tijd (variaties uiteraard ook)

08:00-09:00 Ontbijt:
2 boterhammen (60gr)
2 gekookte eieren (184 gr)

11:00-12:00
Handje amandelen (30gr)
2 boterhammen (60gr)
kipfilet (30gr)

13:00-14:00
Magere kwark (250ML)
Aardbeien (150 gr)
eierkoek (1 stuk)

15:00-16:00
Sla(100gr)
tonijn(100gr)
komkommer(50gr)
volkoren pasta(100gr)
tomaten(150gr)
Avocado(37gr)

18:00-19:00
Broccoli(200gr)
kipfilet(200gr)
champignons(50gr)
zilvervliesrijst(75gr)

Na Sporten
Whey Isolaat(50gr)
amandelen(30gr)


TOTAAL: 2481 KCAL, 180 gr. eiwitten, 252gr. Koolhydraten, 80gr. vetten

EENMAAL ANDERMAAL??
 
Back
Naar boven