XXL Nutrition

Peiling Parkeren/bezienswaardigheden Rotterdam (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Banshee

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
18 jan 2016
Berichten
4.696
Waardering
4.187
Lengte
1m82
Massa
76kg
Hallo,

tweede weekend van juni logeer ik in een hotel in Rotterdam aan de Erasmusbrug. Zijn er locals of mensen die de stad goed kennen die me tips kunnen geven om zo goedkoop mogelijk te parkeren (tussen de 24 en 36u dus kan aardig oplopen)?

Er zit een welness en fitness in het hotel maar indien er nog tips zijn over Rotterdam zelf: ook altijd welkom. Ik ben er al 1 keer geweest en de markthal en winkelstraten rondom zijn me wel bijgebleven.
 
Welk hotel zit je? Toen ik een weekendje Rotterdam was parkeerde ik bij de P + R, vanaf daar zo'n tien min met de metro en kon rechtstreeks bij het Mainport hotel uitstappen wat ook aan de Erasmusbrug zit. Terugkomend bij het P + R stond er een bedrag van 30 euro open geloof ik. OV voor het automaat houden en het bedrag werd kwijtgescholden omdat we gebruik van het OV hadden gemaakt.

Voor eten; Ortam BBQ was erg tof.
 
In Crooswijk kan je heel goedkoop parkeren.
 
Waar moet je in Rotterdam zijn en waar kom je vandaan? Er zijn vrij veel gratis en/of goedkope parkeerplaatsen bij een metro station buiten het centrum.
 
Welk hotel zit je? Toen ik een weekendje Rotterdam was parkeerde ik bij de P + R, vanaf daar zo'n tien min met de metro en kon rechtstreeks bij het Mainport hotel uitstappen wat ook aan de Erasmusbrug zit. Terugkomend bij het P + R stond er een bedrag van 30 euro open geloof ik. OV voor het automaat houden en het bedrag werd kwijtgescholden omdat we gebruik van het OV hadden gemaakt.

Voor eten; Ortam BBQ was erg tof.
Inntel Hotels Rotterdam Centre heet het. Het is handiger vlakbij te parkeren maar dat is al snel 30€/24u dus als het goedkoper kan... Had al gelezen over de P+R maar wat is "de ov" om voor de automaat te houden? Ik ben Belg ;)

BBQ ziet er leuk uit, ga ik onthouden, thx
 
Waar moet je in Rotterdam zijn en waar kom je vandaan? Er zijn vrij veel gratis en/of goedkope parkeerplaatsen bij een metro station buiten het centrum.
Zie hierboven ;) hotel aan de Erasmus brug en uit België
 
Dit is wel leuk om naar toe te gaan en is lopend vanaf je hotel te doen.
Over ons
 
Inntel Hotels Rotterdam Centre heet het. Het is handiger vlakbij te parkeren maar dat is al snel 30€/24u dus als het goedkoper kan... Had al gelezen over de P+R maar wat is "de ov" om voor de automaat te houden? Ik ben Belg ;)

BBQ ziet er leuk uit, ga ik onthouden, thx
Het apparaat waar je moet betalen kan je je ov kaart dan voor houden en dan wordt het bedrag kwijtgescholden. Voor houden als in een beetje er voor zweven zodat hij je chip leest. Net als contactloos betalen.
 
Het apparaat waar je moet betalen kan je je ov kaart dan voor houden en dan wordt het bedrag kwijtgescholden. Voor houden als in een beetje er voor zweven zodat hij je chip leest. Net als contactloos betalen.
Ik bedoelde eigenlijk wat een ov chip kaart is en of je dat ding ter plekke kan kopen ;) leek me een soort van abonnement toen ik het online las of is het gewoon het vervoersbewijs?
 
Inderdaad een pasje waar je saldo op kan zetten om met het openbaar vervoer te reizen. Volgens mij kan je een prepaid kaart kopen, maar of het dan ook werkt aangezien je belg bent weet ik niet.
 
In Crooswijk kan je heel goedkoop parkeren.

Als je toch al met de bus/tram moet zou ik gewoon kijken welke bus bij je hotel in de buurt stopt en dan de auto neerkwakken bij dichtstbijzijnde gratis parkeren winkelcentrum waar die bus langs komt.
 
Als je toch al met de bus/tram moet zou ik gewoon kijken welke bus bij je hotel in de buurt stopt en dan de auto neerkwakken bij dichtstbijzijnde gratis parkeren winkelcentrum waar die bus langs komt.
Je wou parking van een lagere school typen geef toe
 
Heeft het hotel geen parkeerplaats?

Maar inderdaad een anonieme OV chipkaart halen (verkrijgbaar op station, AH, Jumbo, etc). Openbaar vervoer is echt 4x zo duur als je losse kaartjes gaat halen.
 
Als je toch al met de bus/tram moet zou ik gewoon kijken welke bus bij je hotel in de buurt stopt en dan de auto neerkwakken bij dichtstbijzijnde gratis parkeren winkelcentrum waar die bus langs komt.
Jij komt zeker niet vaak in Rotterdam. ;)
 
P&R Capelsebrug ligt op zo'n 10 minuutjes van station Beurs met de metro. Houd er wel rekening mee dat dit terrein vanaf 's ochtends 8.30 helemaal vol staat op doordeweekse dagen. In die omgeving (de wijk met flats langs de metro) is vrijwel altijd plek, desnoods bij de daklozenopvang neerzetten. Als je vanuit België komt is dit sowieso de slimste route, ligt op zo'n 5 minuten van de Brienenoordbrug en bespaart je de rit door het centrum met de auto. Mocht je een dagje willen gaan trainen; Fox Gym is een beetje het Rotterdamse mekka op sportschoolgebied. Ligt wel ver (lees 20 minuten met de metro) uit het centrum.
 
Back
Naar boven