AndroidHealthClinic

Magnesium verboden...

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.845
Waardering
9.178
Lengte
1m80
Massa
69kg
Ik heb kortgeleden een waarschuwing gekregen van een medewerker van de sportschool dat ik geen vloeibare magnesium mag gebruiken, omdat het in de huisregels staat en alles er een vieze bende van wordt. Probleem is dat ik nu minder reps haal met deadliften omdat de grip faalt. Ik gebruik al een mixed grip. Wat kan ik nu het beste doen: straps kopen of meer griptraining doen? Of iets anders?
 
Droge magnesium. :D
 
Wat zijn je doelen? Als je niet van plan bent om ooit powerlifting wedstrijden te doen zou ik mixxed grip sowieso absoluut niet doen. Straps zijn een goede oplossing voor gripproblemen.
 
Wat zijn je doelen? Als je niet van plan bent om ooit powerlifting wedstrijden te doen zou ik mixxed grip sowieso absoluut niet doen. Straps zijn een goede oplossing voor gripproblemen.
Mijn doel is om natty zo sterk mogelijk te worden op alle basisoefeningen (squat, deadlift, ohp, pullup, rows, bench) maar ik heb zeker geen wedstrijdambities. Ben ook al 49. Ben al snel naar mixed grip overgestapt, omdat ik dan meer kan tillen. En waarom zou je dat niet doen?
 
Mijn doel is om natty zo sterk mogelijk te worden op alle basisoefeningen (squat, deadlift, ohp, pullup, rows, bench) maar ik heb zeker geen wedstrijdambities. Ben ook al 49. Ben al snel naar mixed grip overgestapt, omdat ik dan meer kan tillen. En waarom zou je dat niet doen?

Een lange uitleg over de risico’s van een mixed grip.
 
Mijn doel is om natty zo sterk mogelijk te worden op alle basisoefeningen (squat, deadlift, ohp, pullup, rows, bench) maar ik heb zeker geen wedstrijdambities. Ben ook al 49. Ben al snel naar mixed grip overgestapt, omdat ik dan meer kan tillen. En waarom zou je dat niet doen?
Groot risico op allerlei spier- en peesblessures in je biceps en ongelijke groei van je rug. Zou het lekker bij straps houden.
 
Mijn doel is om natty zo sterk mogelijk te worden op alle basisoefeningen (squat, deadlift, ohp, pullup, rows, bench) maar ik heb zeker geen wedstrijdambities. Ben ook al 49. Ben al snel naar mixed grip overgestapt, omdat ik dan meer kan tillen. En waarom zou je dat niet doen?

Meer kans op blessures.

En goedkope straps werken zo goed als duurdere.
 
Een lange uitleg over de risico’s van een mixed grip.

Groot risico op allerlei spier- en peesblessures in je biceps en ongelijke groei van je rug. Zou het lekker bij straps houden.

Meer kans op blessures.

En goedkope straps werken zo goed als duurdere.
Dit is voor het eerst dat ik zie dat mensen openlijk over de nadelen van mixed grip spreken. Ben zelf al enkele malen uitgelachen op dit forum als ik straps gebruik (niet dat ik me daar iets van aantrek), maar de rare draai in de onderhandse elleboog en asymmetrische ontwikkeling (als je altijd met dezelfde hand boven lift en niet afwisselt) zijn idd mijn grootste bezwaren. En waarom zou je het doen als je niet traint voor een PL wedstrijd?

PS: los hiervan is het natuurlijk helemaaaal niet slecht om wat aan gripkracht training te doen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Dit is voor het eerst dat ik zie dat mensen openlijk over de nadelen van mixed grip spreken. Ben zelf al enkele malen uitgelachen op dit forum als ik straps gebruik (niet dat ik me daar iets van aantrek), maar de rare draai in de onderhandse elleboog en asymmetrische ontwikkeling (als je altijd met dezelfde hand boven lift en niet afwisselt) zijn idd mijn grootste bezwaren. En waarom zou je het doen als je niet traint voor een PL wedstrijd?

PS: los hiervan is het natuurlijk helemaaaal niet slecht om wat aan gripkracht training te doen.

Ik gebruik zo weinig mogelijk straps,maar als ik moet kiezen tss gewicht neerzetten omdat mn handen niet meer kunnen of straps gebruiken en paar reps meer te kunnen doen dan is de keuze snel gemaakt.

Ik ben op die moment rug aan het trainen en niet mn handen.

Gripkrachttraining kan nooit kwaad.
 
En wat als je bij een mixed grip steeds afwisselt tussen linker- en rechterhand met de onderhandse greep? Is de mixed grip dan nog steeds af te raden? Ik vind het namelijk ook zonde om achteruit te gaan in gripkracht door steeds straps te gaan gebruiken.
 
En wat als je bij een mixed grip steeds afwisselt tussen linker- en rechterhand met de onderhandse greep? Is de mixed grip dan nog steeds af te raden? Ik vind het namelijk ook zonde om achteruit te gaan in gripkracht door steeds straps te gaan gebruiken.

Dan blijft de blessure kans nog steeds groter dan gewone grip.
 
van gym veranderen of hookgrip

hook grip voor volume doen zonder magnesium werkt ook niet.

En wat als je bij een mixed grip steeds afwisselt tussen linker- en rechterhand met de onderhandse greep? Is de mixed grip dan nog steeds af te raden? Ik vind het namelijk ook zonde om achteruit te gaan in gripkracht door steeds straps te gaan gebruiken.

dan is de kans op scheefgroei een stuk minder, maar bicepblessure blijft aanwezig (hoewel die kans ook heel erg klein is)
zou zelf gewoon met straps pullen, snap niet waarom iedereen daar zo op tegen is.
je gripkracht zal (nagenoeg) niet achteruit gaan, en als je er wel bang voor bent doe je toch gewoon een paar setjes barbell hold of dead hangs aan het eind van je training
 
hook grip voor volume doen zonder magnesium werkt ook niet.



dan is de kans op scheefgroei een stuk minder, maar bicepblessure blijft aanwezig (hoewel die kans ook heel erg klein is)
zou zelf gewoon met straps pullen, snap niet waarom iedereen daar zo op tegen is.
je gripkracht zal (nagenoeg) niet achteruit gaan, en als je er wel bang voor bent doe je toch gewoon een paar setjes barbell hold of dead hangs aan het eind van je training

Ik snap het ook niet. Ik zou liever meer reps doen met straps dan te moeten stoppen omdat mn handen niet meer kunnen maar mn rug makkelijk nog wat reps aankan.
 
Ik zou straps gebruiken voor je topsets (alleen als je het echt nodig hebt) en griptraining doen.
 
Mixed grip met magnesium: 5x127½ kg
Double overhand grip zonder magnesium: 5x100 kg
Het verschil is dus erg groot. Ik twijfel nog steeds tussen straps gaan gebruiken of de hook grip aanleren.
 
Back
Naar boven