AndroidHealthClinic

5X5 Home Gym, mening over wss aankopen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TobyHazelaar

Novice
Lid geworden
24 jun 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
77kg
Beste Leden!

Ik ben een paar jaar terug begonnen met het 5X5 programma. Dit programma werd mij aangeraden door de leden op Bodybuilding.nl. Hiervoor was ik zeer dankbaar en heb dit programma ander half jaar gevolgd. Helaas werd ik ernstig ziek na die periode en heb een halfjaar nauwelijks kunnen lopen. Daarna nieuwe studie en jah, life happend. Nu ben ik weer een half jaar aan het trainen en zou graag thuis een home gym willen gaan bouwen. Ik ga eerst weer beginnen met de basis en het 5x5 programma (onder begeleiding van fysio voor de form).

Ik hoop dat jullie me zouden kunnen adviseren over de aanschaf.

Ik ben van plan een basis powerrack te halen, veiligheid is voor mij zeer belangrijk (budget helaas ook).

RawFitness power rack

Waarom dit rack:
+ Het rack heeft redelijke precieze mogelijkheden om de veiligheid balken af te stellen.
+ Dip bar
+ Zou genoeg gewicht aan moeten kunnen.
+ Prijs kwaliteit lijkt me redelijk


Daarnaast hoort natuurlijk een barbell met gewichten. Ik vind het belangrijk dat de barbell 20 kg is en het liefst ook bumper plates in verband met het geluid.

Strongman olympische halterset voordeelset - bumper plates

Waarom deze set?
+ De prijs lijkt me zeer redelijk ook omdat het bumperplates zijn.
+ De stang zou veel gewicht aan moeten kunnen.
+ Bumperplates
+ 2x 5/ 2x10 / 2 x 20 lijken me handige basis platen.

Als laatste moet ik nog een bank. Ik zelf hoef niet een bank die te verstellen is aangezien het rack waarschijnlijk precies genoeg is om alles juist te kunnen afstellen. Verder hoef ik ook geen bank die omhoog kan of dergelijke.

vlakke fitnessbank - Gorilla Sports

Waarom deze bank:
+ Simpel
+ Goedkoop
+ Zou veel gewicht aan moeten kunnen.

Hopelijk zouden jullie kunnen bevestigen of dit een goed begin is voor een home gym. Ik zelf denk van wel zeker als ik kijk naar de kwaliteit en prijs verhouding. Graag hoor ik ook of er andere goede opties zijn of dat ik juist iets compleet mis of vergeten heb.

Alvast bedankt!
 
Pop pin rack is irritant verstellen en heb wel eens filmpjes gezien dat de pins braken.
 
Op zich een prima basis, al zou ik voor meer schijven gaan, 90kg deadlift is goed te halen is redelijke tijd. (En evt gewoon rubbercoated is ook prima)
Platte bench is een prima budget keuze, hoewel ik persoonlijk wel meteen voor een incline optie zou gaan (met oog op toekomstige oefeningen of evtentuele verkoop)
Kwa cage, geen ervaring met RAW.

Voor de rest, check aangeboden/gezocht forum en narktplaats, scheelt een hoop, je kan evt ook mijn oude cage overnemen :)
 
Op zich een prima basis, al zou ik voor meer schijven gaan, 90kg deadlift is goed te halen is redelijke tijd. (En evt gewoon rubbercoated is ook prima)
Platte bench is een prima budget keuze, hoewel ik persoonlijk wel meteen voor een incline optie zou gaan (met oog op toekomstige oefeningen of evtentuele verkoop)
Kwa cage, geen ervaring met RAW.

Voor de rest, check aangeboden/gezocht forum en narktplaats, scheelt een hoop, je kan evt ook mijn oude cage overnemen :)


Beste,
Dankje voor het advies. Ik denk inderdaad dat 90 kg snel haalbaar is. Daarnaast zit ik inderdaad ook te denken om Rubbercoated te nemen aangezien de prijs goedkoper is, en ik waarschijnlijk ook matten als basis ga leggen.

Ik ben momenteel een week op reis, ik zal u bij thuis komt een bericht sturen inverband met uw oude cage.

De reden dat ik eerst de Flatbench genoemd heb is omdat ik eerst gekeken heb naar de meeste belangrijke basis onderdelen, zonder te kijken naar alle mogelijke opties (want die zijn reuze).
 
Pop pin rack is irritant verstellen en heb wel eens filmpjes gezien dat de pins braken.

Dankjewel!
Ik zal mij hier eens in gaan verdiepen, want ik wil wel met een zeker gevoel kunnen liften.

Misschien enige aanraders?
 
Beste,
Dankje voor het advies. Ik denk inderdaad dat 90 kg snel haalbaar is. Daarnaast zit ik inderdaad ook te denken om Rubbercoated te nemen aangezien de prijs goedkoper is, en ik waarschijnlijk ook matten als basis ga leggen.

Ik ben momenteel een week op reis, ik zal u bij thuis komt een bericht sturen inverband met uw oude cage.

De reden dat ik eerst de Flatbench genoemd heb is omdat ik eerst gekeken heb naar de meeste belangrijke basis onderdelen, zonder te kijken naar alle mogelijke opties (want die zijn reuze).

Hou t alsjeblieft op je ;)

ik zie je berichtje graag tegemoet, ik ben zelf ook basic begonnen, met tweedehands cage van David en een merkloos verstelbaar bankje.
afgelopen week mijn bankje voor paar tientjes geupgrade naar een inspire scs (lang leve marktplaats)
en morgen nieuwe cage met pulley van powercage.nl (alleen dan via marktplaats)

advies van steks om geen bumpers te pakken is wel erg goed punt, is (op dit moment nog) zonde van t geld
 
Dankjewel!
Ik zal mij hier eens in gaan verdiepen, want ik wil wel met een zeker gevoel kunnen liften.

Misschien enige aanraders?

Elk rack zonder pop-pins. Dan is de dikte van die pin het probleem. Je ziet ook het verschil in hoe dik die gaten zijn vergeleken met andere racks.

Kijk voor powercages op de volgende sites:

Professionele power racks koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller
Squat- en press-racks
Powercage
https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks.html
Squat Rack Kopen? - Gorilla Sports
 
Als je perse een powerrack van (ongeveer) die prijs wilt:
Heavy Duty HD-1 Power Rack

Maar een halfrack is natuurlijk ook een optie:
Fortex Half Rack

Maar ik zou mijn budget wat verschuiven, door in elk geval geen bumperplates te nemen.

Het verschil tussen de goedkoopste rubbercoated schijven en de atx gym bumpers bij fs is amper 21 euro voor 100 kg. Dan is de keus snel gemaakt voor mij. Zeker voor 5x5.
 
Het verschil tussen de goedkoopste rubbercoated schijven en de atx gym bumpers bij fs is amper 21 euro voor 100 kg. Dan is de keus snel gemaakt voor mij. Zeker voor 5x5.

Inderdaad, ik heb zelf een mix van die rubbercoated(met kleur) en gym bumpers. Het verschil tussen die twee is te groot voor het verschil in prijs. De rubbercoated zitten vooral bij deadlifs niet erg lekker omdat ze dunner zijn en door de afronding aan de binnenring. Gaan snel scheef zitten en schuiven. Ook is de afwerking van de binnenring een stuk minder in het algemeen.
 
Back
Naar boven