MuscleMeat

Specialty Bars (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
wat is per lift squat, bench, deadlift overhead press jullie favoriete specialty bar? en waarom?
 
ssb. beter voor mn schouders. Als ik een rechte stang in mn nek moet stabiliseren geeft dit enorm veel last aan mn schouders.

Met een ssb bar geen last meer.
 
Voor squat een cambered bar, deadlift een deadlift bar en voor OH een swiss bar.
 
OHP ook swiss bar.
 
Leun je bij een ohp met de swiss bar niet wat meer neer achter met je rug?
 
Voor bench gebruik ik soms een 25mm diameter stang van 10kg. Voelt heel anders aan, zwaarder in het begin met meer nadruk op borst.
 
Ik zou zelf denk ik voor ssb, swiss bar en eventueel trap bar gaan.
 
Leun je bij een ohp met de swiss bar niet wat meer neer achter met je rug?
Ja, een beetje wel maar het heeft een mooie carry over naar de log en het is een goede variant voor de reguliere press.
 
Ik zou zelf denk ik voor ssb, swiss bar en eventueel trap bar gaan.
Ik heb een combi bar, swiss bar en EZ bar grip op dezelfde barbell, echt een fijn ding, het enige nadeek is dat ie korter is en dus niet in het rack past.
 
Ja, een beetje wel maar het heeft een mooie carry over naar de log en het is een goede variant voor de reguliere press.

Ga 'm eens proberen maar dan in zittende houding vanuit powerrack, kijken of dit beter gaat.
Ik doe eigenlijk nooit een press oefening voor de schouders omdat ik ze liever spaar voor mijn benchpress. Zittend unracken in powerrack is weer klote als ik zwaar wil gaan, met dumbbells is helemaal een ellende want deze krijg ik vanaf 35kg+ niet meer in positie. De enige oefening dat ik een gym met aangever mis, of een smith/shouder apparaat.
De keren dat ik hem staand doe ga ik met holle rug ook ver naar achteren, is een been 2cm langer dan de anderen waardoor dit ook niet lekker recht staat en heb ik vaak dagen een stijve rug.

Verder kan ik iedereen aanraden eens met een dunnere bar te benchen.
 
Ik zit er aan te denken die 3 bars aan te schaffen.
Welke zouden jullie aanraden (SSB Trap en Swiss bar)?
 
SSB Fortius, Swiss die van Fitness-seller, veel greepwijdtes en sinds 50mm opname goede baar voor goede prijs, heb beide zelf. Trap met lange sleeves.
 
SSB Fortius, Swiss die van Fitness-seller, veel greepwijdtes en sinds 50mm opname goede baar voor goede prijs, heb beide zelf. Trap met lange sleeves.
Had ik nu maar niet die ssb aan jou verkocht jaren geleden haha hopelijk heb je er veel plezier van ;) je bedoelt de atx swiss bar?
 
ATX Multi Grip Bar

Ik vind de smalle schuine grip fijn voor rows en de andere voor benchen. SSB ben ik happy mee, die van FS vind ik minder.
 
ATX Multi Grip Bar

Ik vind de smalle schuine grip fijn voor rows en de andere voor benchen. SSB ben ik happy mee, die van FS vind ik minder.
Fitness seller heeft nu wel ook een atx ssb. Vraag me af of en hoeveel beter die is dan die andere ssb?
 
Fitness seller heeft nu wel ook een atx ssb. Vraag me af of en hoeveel beter die is dan die andere ssb?

Dat bedoelde ik met vind de Fortius fijner, ik heb ook met die van FS paar keer getraind, de Fortius vond ik fijner, maar dat is denk ik persoonlijk, het is geen slechte baar ofzo. Die Multigrip vind ik echt fijn, samen met de rambar die ik heb.
 
Ik heb een combi bar, swiss bar en EZ bar grip op dezelfde barbell, echt een fijn ding, het enige nadeek is dat ie korter is en dus niet in het rack past.
Aaah, mijn oude korte T-Grip barbell. Ik zou heel graag daar de 220cm versie van hebben...
Is ondertussen opgekocht door American Barbell: T-Grip Double Angle Handle Bar with Olympic Sleeve


Ontopic:
- squat: cambered bar. Haat het gevoel van een zware ssb in mn nek :p. Maar SSB squat is, net zoals frontsquats (ook kut) zeker een goede variant.
- Bench: swiss / football bars zijn bij mij meestal nerveus in de handen/polsen.
- DL: een whippy bar is fijner dan een stijf ding, maar geen ervaring met 27mm en langere dl barbells. Trap-bar enkel een versie geprobeerd zonder raised handles, was niet leuk vast te nemen imo.
 
Back
Naar boven