Fitness Seller

Gehandicapt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mider

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hallo,

Ik ben 42 en nu eindelijk heb ik het fitnessen volgehouden. Ik train nu een half jaar nadat ik in eerder gestopt ben met roken.

Ik train 4x in de week: rug/biceps, borst/triceps en benen/schouders. Buik pak ik iedere keer mee.

Qua voeding eet ik 3000 -3200 kcal per dag. Ik Let niet zo op vet/koolhydraten, maar zorg er wel voor dat ik minimaal 200 gr eiwit binnenkrijg (ik weeg nu 87 kg en ben 1.88)

Naast het feit dat de weg naar massa/spierballen langzaam gaat, heb ik n vraag over symmetrie.

Ik ben dus spastisch aan m'n rechterarm en rechterbeen. Daarom kan ik nauwelijks m'n benen trainen. M'n rechterarm is slapper. Ik train alleen op basis wat m'n rechterarm aankan. Toch lijkt de massa in m'n linkerarm meer toe te nemen...ook loopt mijn biceps van linkerarm wel door naar elleboog en bij rechterarm zit er een plat stuk niemandsland...Ook m'n linkerborst is veel meer ontwikkeld...

Ik sta op het punt omde handdoek in de ring te gooien. Maar voordat ik dat doe: Heeft 1 van jullie bruikbare tips om sneller symmetrie te krijgen?

20180513_171630.jpg


20180515_170552.jpg


20180513_171630.jpg


20180513_171621.jpg
 
Hoezo de handdoek in de ring gooien? Daar gaat het sowiewso niet beter van worden.
 
Ik zie vrijwel geen verschil. Probeer machines te vermijden en probeer wat meer focus te leggen op unilateraal werk mocht je je zorgen maken.
Begin bij unilateraal werk met je rechterkant gevolgd door je linkerkant en ga voor het zelfde aantal herhalingen als je met rechts kunt.
Dat stuk "niemandsland" tussen elleboog en biceps is genetisch en daar heeft je manier van trainen verder niets mee te maken, onthoud ook dat vrijwel niemand 100% symmetrisch is.
Succes!
 
De verschillen vallen reuze mee, fitness/krachttraining gaat je echt helpen in het dagelijks leven en ook je gemoedstoestand.

Zelf heb ik véél meer verschil door een aangeboren afwijking, en toch krijg ik complimenten over het fysiek wat ik er mee op heb kunnen bouwen.

Dat 'niemandsland' gedeelte heb ik ook, mijn linker arm is kleiner/biceps korter.

Het is vaak zo dat je jezelf focust op alle afwijkingen die voor jou erg opvallen, maar voor een ander totaal niet zichtbaar zijn..
 
Ik zie het verschil wat er zou moeten zijn echt nauwelijks.
 
Dank voor jullie reactie....het geeft me het idee dat ik me er minder op moet focussen...dat vind ik wel moeilijk. Bijvoorbeeld met een polo voel ik dat de linkermouw strak zit en rechts niet....maar goed, ik moet het loslaten....ik ben iig blij dat het verschil dus niet zo opvalt..

Enne leon, bij jou zie ik ook geen verschil...je fysiek ziet er al behoorlijk getraind uit...respect kerel!
 
Het zit echt tussen je oren, maar zoals jij denkt denk ik ook. Iets wat je niet los kan laten, maar je moet er mee leren leven..

Dankjewel, dit is een foto van 3 jaar geleden denk ik, ondertussen meer massa :)
 
Ook ik zie zo op de foto geen immens verschil, vaak valt het jou zelf meer op dan dat een ander dat doet, ook omdat jij het weet dat je een beperking hebt.
Stoppen met trainen zou ik niet doen. Niets doen is stil staan en zal de situatie zeker niet verbeteren, dus die handdoek zou ik gewoon nog even gebruiken ipv weg te gooien.
 
Ook ik zie zo op de foto geen immens verschil, vaak valt het jou zelf meer op dan dat een ander dat doet, ook omdat jij het weet dat je een beperking hebt.
Stoppen met trainen zou ik niet doen. Niets doen is stil staan en zal de situatie zeker niet verbeteren, dus die handdoek zou ik gewoon nog even gebruiken ipv weg te gooien.
Dank je voor je reactie....doet me goed om te lezen dat jullie het verschil niet zo snel zien ...geeft me motivatie om er iig nog een half jaar aan vast te plakken en dan weer verder zien.....nu heb ik ook foto's geplaatst, zodat progressie hopelijk goed te zien is :-)
 
Sluit mij aan bij de rest hier, op je foto zie ik dus totaal geen verschil, mogelijk lijkt je rechterarm zelfs dikker dan je linker.

Verder is de verdeling van je spiergroepen en daarmee de frequentie dat je je spieren per week traint niet optimaal. Je bent nog een beginner, dan moet je misbruik maken van het feit dat je lekker snel kan groeien.

Mijn tip zou zijn stel ook in het subtopic voor trainprogramma's de vraag welk schema je het best kunt doen. Het zou dan fijn zijn als je uitkomt op een training waarbij je twee tot driemaal per week ieder spiergroep pakt. Dan lekker je herhalingen en gewicht in een boekje bijhouden en zien hoe snel je gaat (ben bijvoorbaat al jaloers op hoe snel jij gains kunt maken (wekelijks en soms zelf meerdere per week... )

Succes met je training!
 
Hoi, Dank voor je reactie!

Ik train nu als volgt:
Ik train 4x pw di do za en zo:
Borst triceps buik
Rug biceps buik
Benen schouders
Dus iedere spier groep pak ik 2x pw
 
Hoi, Dank voor je reactie!

Ik train nu als volgt:
Ik train 4x pw di do za en zo:
Borst triceps buik
Rug biceps buik
Benen schouders
Dus iedere spier groep pak ik 2x pw

Zou je dit eens willen uitschrijven over twee week door per dag te benoemen welk spiergroep je traint? Mogelijk lees ik iets verkeerd maar zie iets anders.
 
Di borst/triceps buik
Do rug/ biceps buik
Za benen/schouders
Zo borst / triceps buik

Di rug/biceps buik

Op die manier komt iedere spiergroep 2x pw aan bod...
 
Ben mobiel, dus kort en bondig :). Maar hiermee kom je niet uit op 2, afhankelijk van de oefening belast je de schouders en buik te veel om te groeien, benen veel te weinig (bijvoorkeur op 3), etc. Zou echt even in het training subforum iets posten. Zitten echt goede leden hier die je kunnen helpen.

borst/triceps buik = borst, triceps, schouders
rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik
borst/triceps buik = borst, triceps, schouders

= borst 2, biceps 1, triceps 3, schouders 4, benen 1, rug 1, buik 4

rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik
borst/triceps buik = borst, triceps, schouders
rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders, buik 4

= borst 1, biceps 2, triceps 2, schouders 4, benen 1, rug 2, buik 4

benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik
borst/triceps buik = borst, triceps, schouders
rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik

= etc

borst/triceps buik = borst, triceps, schouders
rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik
borst/triceps buik = borst, triceps, schouders

rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
benen/schouders = benen, triceps, schouders, buik
borst/triceps buik = borst, triceps, schouders
rug/ biceps buik = rug, biceps, schouders
 
Laatst bewerkt:
Hela 2 green, Thanks for Your help....ik ga t idd posten zoals je zegt!
 
I Just did :-)
 
Back
Naar boven