XXL Nutrition

Barpad (halter kussen) die hoog gewicht aan kan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

twinmatrix

Cool Novice
Lid geworden
23 okt 2017
Berichten
172
Waardering
25
Hoi mensen,

Ik zoek een barpad (halter kussen) die goed genoeg voor mij werkt. Ik heb er 2 geprobeerd.

De ene is van een soort koud materiaal en je trekt hem vast met klitteband. Best dun. Werkt goed tot 120 kg squats, dan is het gewicht zo zwaar dat de bar tussen de "spleet" wordt geduwd.
Oftewel ik heb dan alsnog de bar direct op mijn rug want het zachte gedeelte van de barpad wordt opzij geduwd.

De andere is lekker stevig en dik MAAR het materiaal is een soort stug rubber. Dus als ik dit gebruik met de Smith Machine voor squats dan wil het materiaal niet over mijn huid heen draaien. Dat werkt dus gewoon niet. Want je moet de bar van de haken afhalen bij een Smith Machine terwijl hij op je achternek rust en hij over je huid draait, maar dat gaat niet met dit materiaal.

Alvast bedankt
 
Gewoon zonder squatten en je bent het zo gewend. Het duurt niet lang eer je er geen last meer van hebt. En je zal techisch beter squatten dan met zulke rol ertussen
 
Een beetje vent gebruikt geen pussypad.
 
Ik zoek een barpad

met de Smith Machine

:grinny:

Zonder dollen, mi niets mis met een smith machine squat ter variatie of een pad cq opgerolde handdoek.

3E64E06E-4392-4A60-9D8F-2E46C7F922CF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
How about some traps...
 
Een pad, handoek, oid gebruiken kan wel, maar heeft als nadeel dat naarmate het materiaal dat je gebruikt dikker wordt, je gewicht met de handen moet tegenhouden. Normaal gesproken ligt de bar zodanig dat er nauwelijks tot niet kracht op je handen staat. Je geeft aan al minstens 120kg de tillen en heb je vermoedelijk al zat rugspieren die de bar ondersteunen.

tip 1: probeer eens uit te zoeken of je de bar op de juiste positie hebt liggen. Zoek eens naar mark rippetoe op youtube naar bar position. Wel altijd laaaange verhalen die man, maar wel lekker duidelijk.

tip 2: als je iets wilt gebruiken, zou ik relatief dun meteriaal nemen ivm wat ik bovenstaand uitleg en wat je hoogstwaarschijnlijk zult horen in een video van mark. Gebruik bijvoorbeeld een stevige handdoek, dit geeft een acceptabele middenweg tussen comfortabel en stabiel.
 
Back
Naar boven