MuscleMeat

Belangrijk Nieuws Proudly presenting: Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
Het vervolg op:

Nieuws - Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!


PROUDLY PRESENTING: THE DRUG-FREE POWERLIFTING FEDERATION NETHERLANDS

Opgericht door en voor natural powerlifters!


EVEN VOORSTELLEN:

Welkom en leuk dat je belangstelling hebt voor drugsvrije powerliftcompetitie in Nederland!
De Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands (DFPFNL) is opgericht in 2018.
Wij zijn aangesloten bij de World Drug-Free Powerlifting Federation (WDFPF) die sinds 1988(!) wereldwijd een alternatief platform voor drugsvrije powerliftcompetitie aanbiedt. Wij hebben dezelfde regels, visie en doelstelling als de WDFPF: namelijk het waarborgen van faire competitie voor krachtsporters die trainen en zich willen meten met medestanders zonder dat er doping in het spel is!

WAT ONDERSCHEIDT ONS VAN ANDEREN?
Wij respecteren natuurlijk de visie en initiatieven van anderen binnen de nederlandse krachtsportwereld maar gaan verder waar anderen stoppen. Wij hanteren namelijk als enige een ZERO TOLERANCE beleid bij een positieve dopingtest! Hier geldt: NO SECOND CHANCE! Geen tijdelijke maar levenslange schorsing! Men krijgt dus een LIFETIME BAN waarbij men tevens alle titels en records verliest!

WAT BIEDEN WIJ?
Behalve het meest rigoreuze dopingbeleid ook genoeg mogelijkheden om zowel nationaal als internationaal de competitie aan te gaan met gelijkgezinden (zie de wedstrijdkalender).
Wij houden wedstrijden in twee divisies:
UNEQUIPPED (niet ondersteunend, raw, classic) en EQUIPPED (m.b.v. ondersteunende gear).
Last but not least hebben wij zowel POWERLIFTING alsook SINGLE LIFT wedstrijden waarbij men per discipline SQUAT - BENCHPRESS - DEADLIFT individueel kan deelnemen.

CONCLUSIE?!
Vind jij ook dat een prestatie pas een prestatie is als je presteert op eigen kracht?
En vind jij tevens dat natural atleten recht hebben op een eerlijk en dopingvrij podium?
Dan zit je goed bij DFPFNL en heten wij je van harte welkom!

Sportieve groeten,

Rene Hamers, alias Huggybear (contactpersoon DFPFNL)

Welkom bij DFPFNL Powerlifting federation
 
Voor powerliften heb je toch ook geen AAS nodig, alleen een heel hoog VP toch?

Sorry inkoppertje, succes ermee! :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet op ieder commentaar afzonderlijk ga antwoorden.
We hadden twee powerliftingbonden in NL en nu dan een derde…alle drie hebben hun eigen visie en doelstelling en laten we dat vooral respecteren :). Het ligt overigens in de lijn der verwachting dat er ook destructieve kritiek en spot zou komen, maar laat ik het zo stellen; de mensen die zulke posts plaatsen behoren niet tot de doelgroep waar we als DFPFNL op zoek naar zijn.
Ik ben verder absoluut niet uit op confrontatie en uiteraard staat iedereen vrij om te doen en te laten wat hij of zij wil.
We willen verder ook niet vissen in de vijver van de bestaande bonden, maar er zijn beslist nog wel natural krachtsporters die op dit moment nog niet bij een bond zijn aangesloten en wellicht terugschrikken van het idee dat er bij competitie doping in het spel zit en vinden dat de kilo’s wat er getild worden sowieso buiten hun bereik liggen om een kans te maken tijdens een wedstrijd.

Helaas kan ook ik geen 100% garantie geven dat er geen personen bij een wedstrijd van de WDFPF zullen meedoen die doping gebruiken, maar ik kan wel garanderen dat wij doen er alles aan doen om natural krachtsporters een dopingvrij podium te waarborgen.
Op elke wedstrijd (zowel internationaal als regionaal) worden er dopingcontroles uitgevoerd (minimaal 10% van het aantal deelnemers). Bij een postieve dopingtest volgt een lifetimeban en raakt men alle eventuele titels en records kwijt.
Daarnaast zijn de minimale eisen voor het zetten van een Nederlands Record goed te doen voor een (gevorderde) natural krachtsporter.
 
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet op ieder commentaar afzonderlijk ga antwoorden.
We hadden twee powerliftingbonden in NL en nu dan een derde…alle drie hebben hun eigen visie en doelstelling en laten we dat vooral respecteren :). Het ligt overigens in de lijn der verwachting dat er ook destructieve kritiek en spot zou komen, maar laat ik het zo stellen; de mensen die zulke posts plaatsen behoren niet tot de doelgroep waar we als DFPFNL op zoek naar zijn.
Ik ben verder absoluut niet uit op confrontatie en uiteraard staat iedereen vrij om te doen en te laten wat hij of zij wil.
We willen verder ook niet vissen in de vijver van de bestaande bonden, maar er zijn beslist nog wel natural krachtsporters die op dit moment nog niet bij een bond zijn aangesloten en wellicht terugschrikken van het idee dat er bij competitie doping in het spel zit en vinden dat de kilo’s wat er getild worden sowieso buiten hun bereik liggen om een kans te maken tijdens een wedstrijd.

Helaas kan ook ik geen 100% garantie geven dat er geen personen bij een wedstrijd van de WDFPF zullen meedoen die doping gebruiken, maar ik kan wel garanderen dat wij doen er alles aan doen om natural krachtsporters een dopingvrij podium te waarborgen.
Op elke wedstrijd (zowel internationaal als regionaal) worden er dopingcontroles uitgevoerd (minimaal 10% van het aantal deelnemers). Bij een postieve dopingtest volgt een lifetimeban en raakt men alle eventuele titels en records kwijt.
Daarnaast zijn de minimale eisen voor het zetten van een Nederlands Record goed te doen voor een (gevorderde) natural krachtsporter.
Maar wat ik niet snap is dat deze bond alleen afwijkt m.b.t. de dopingscontroles en de straf na een positieve plas. DIt alles kan tijdens de ledenvergadering van de Nederlandse bond (IPF) besproken worden en zelfs doorgevoerd worden, mits er genoeg man voor zijn. Waarom dan een hele nieuwe bond oprichten in een al kleine kweekvijver (per jaar doen er maximaal 400 leden mee in de NPB)? Ik zou intern bij de IPF proberen wat te weeg te brengen, dat lijkt mij veel effectiever dan een alternatieve bond oprichten die maar op een paar dingetjes afwijkt. Om aan te geven de NPB voert ook elk NK controles uit, dit wordt besloten door de derde partij die zij inhuren. Waar zij alleen van afwijken is de straf voor een positieve plas. In NL zijn in 2015 2 mensen positief bevonden en in 2016 hetzelfde aantal. Mij persoonlijk boeit dit niet en ik heb ook de intentie om ooit bij een untested fed te gaan liften, ondanks dat ik natty ben. Die hele heksenjacht op mensen die kuren zal ik dan ook nooit begrijpen.
 
, maar er zijn beslist nog wel natural krachtsporters die op dit moment nog niet bij een bond zijn aangesloten en wellicht terugschrikken van het idee dat er bij competitie doping in het spel zit en vinden dat de kilo’s wat er getild worden sowieso buiten hun bereik liggen om een kans te maken tijdens een wedstrijd.
Bij de npb wordt ook getest, Waarom zou jullie bond beter zijn in het weren van kuurders? Gebruiken jullie andere tests? Testen jullie vaker?
Maar goed er zullen inderdaad vast mensen zijn die graag mee willen doen in een bond met 10 man waar je met 3 weken trainen nederlands kampioen kunt worden, want stel je voor dat je aan een Nederlands kampioenschap mee moet doen waar mensen daadwerkelijk op niveau liften.

Helaas kan ook ik geen 100% garantie geven dat er geen personen bij een wedstrijd van de WDFPF zullen meedoen die doping gebruiken, maar ik kan wel garanderen dat wij doen er alles aan doen om natural krachtsporters een dopingvrij podium te waarborgen.
Net zoals de npb dus.
 
Zolang je geen verplichte bloedtesten(en dan nog) doet slaat je hele bond nergens op.

Leuk geprobeerd wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Zolang je geen verplichte bloedtests(en dan nog) doet slaat je hele bond nergens op.

Leuk geprobeerd wel.

Idd. Je kunt nu toch gewoon kuren en dan pas wedstrijden doen als je weer hersteld bent? Dan zie je niks op een plastest. En je hebt ook nog van die middeltjes die je kunt gebruiken om waardes normaler te doen lijken tijdens een plastest.
 
Maar wat ik niet snap is dat deze bond alleen afwijkt m.b.t. de dopingscontroles en de straf na een positieve plas. DIt alles kan tijdens de ledenvergadering van de Nederlandse bond (IPF) besproken worden en zelfs doorgevoerd worden, mits er genoeg man voor zijn. Waarom dan een hele nieuwe bond oprichten in een al kleine kweekvijver (per jaar doen er maximaal 400 leden mee in de NPB)? Ik zou intern bij de IPF proberen wat te weeg te brengen, dat lijkt mij veel effectiever dan een alternatieve bond oprichten die maar op een paar dingetjes afwijkt. Om aan te geven de NPB voert ook elk NK controles uit, dit wordt besloten door de derde partij die zij inhuren. Waar zij alleen van afwijken is de straf voor een positieve plas. In NL zijn in 2015 2 mensen positief bevonden en in 2016 hetzelfde aantal. Mij persoonlijk boeit dit niet en ik heb ook de intentie om ooit bij een untested fed te gaan liften, ondanks dat ik natty ben. Die hele heksenjacht op mensen die kuren zal ik dan ook nooit begrijpen.


De NPB bepaalt niet haar eigen dopingbeleid, deze wordt bepaald door KNKF – sectie Powerliften die is aangesloten bij de NOC/NSF en de internationale standaard volgt.
En die luidt dat men bij een eerste overtreding van het dopingreglement een tijdelijke schorsing volgt (en pas bij een 2e overtreding een levenslange schorsing).
Wij zijn van mening dat dit beleid er niet toe zal leiden dat hen die “betrapt” worden niet meer zullen gebruiken, integendeel…ze worden tijdens hun schorsing niet gecontroleerd en komen vaak sterker terug dan voor hun schorsing.
Derhalve volgen wij hierin niet de internationale standaard maar vinden dat iemand die willens en wetens het dopingreglement overtreedt geen tweede kans verdient, wie zijn billen brand moet ook maar op de blaren zitten.
Zoals gezegd gaan wij daar verder waar anderen stoppen en dat om er alles aan te doen om faire competitie te waarborgen voor natural lifters.

Het oude bestuur van de NPB heeft destijds op mijn verzoek de lijst met de uitslagen en namen van de dopingcontroles (zowel de positieve als de negatieve) openbaar gemaakt. Het huidige bestuur was hier helaas niet meer voor te vinden.

Het heeft tenslotte verder niets met een “heksenjacht’ te maken…maar met fair play.
Ik heb niets tegen personen die doping gebruiken maar wel tegen hen die gebruiken en vervolgens aan de competitie deelnemen bij een bond die voor naturals bedoelt is. Zulke personen horen niet thuis in een bond met dopingbeleid!
 
Gaat Mister TN iedereen persoonlijk beoordelen naar de 1-2-3 regel om te bepalen wie wel en niet natty is?

Zo niet ben je nooit echt 100% zeker.
 
Was hier niet al een topic over?

Ik zie op je site dat in oktober jullie NK bankdrukken en deadliften is. Hoeveel leden zijn er al? Zijn dit ‘open’ wedstrijden (dus ook toegankelijk voor buitenlanders)? In september is het NK bankdrukken van de KNKF. Is het niet een beetje raar, twee NK’s bankdrukken binnen een paar weken? Vrees je geen enorm tegenvallende opkomst?

Waarom niet binnen de bond zelf aandringen op strengere maatregelen? En wat ga je nu krijgen met jullie maatregel (nl. nooit meer een wedstrijd mogen doen)? Juist, dan komen ze over twee jaar ook gewoon bij de KNKF. En dan is er ook nog eens geen dossier over hen, omdat ze niet bekend zijn bij de KNKF. Zijn we lekker mee dan. Als jouw bond wat groter en bekender zou worden krijgen wij dus jullie gepakte atleten. En anderen die overstappen omdat ze liever bij een grotere bond liften zullen ook het label krijgen dat ze wel zullen gebruiken. Degenen die echt gepakt zijn hebben ook gewoon lekker kunnen kuren in de twee jaar tussentijd.

Heb me laten vertellen dat de goedkoopste dopingtest 260 euro per stuk test kost en dat het op kan lopen tot boven de 800 euro per test. Streng dopingbeleid is dus enorm duur. De KNKF kan om deze reden lang niet iedereen laten testen. Deze nieuwe bond heeft vooralsnog in Nederland natuurlijk nauwelijks betalende leden. Toch wordt er gepropageerd met strenger anti-dopingbeleid, onder andere in de bestraffing. Maar hoe ga je dat strengere beleid garanderen? M.a.w. waar komt het geld vandaan om die dopingcontroles te doen? Leden astronomische lidmaatschapsbedragen laten betalen?

Misschien hopen op zo veel mogelijk positieve atleten om de boel te kunnen financiëren?

Daarnaast lijkt het me belangrijk te vermelden dat wanneer je een wedstrijd doet bij deze bond, je reglementair de eerstvolgende twee jaar geen wedstrijden mag doen bij de KNKF. Is misschien wel het overwegen waard wanneer leden hier er aan zitten te denken met een ‘kleinere’ wedstrijd te beginnen en daarna door te stromen naar het ‘echte’ werk.
 
Was hier niet al een topic over?

Ik zie op je site dat in oktober jullie NK bankdrukken en deadliften is. Hoeveel leden zijn er al? Zijn dit ‘open’ wedstrijden (dus ook toegankelijk voor buitenlanders)? In september is het NK bankdrukken van de KNKF. Is het niet een beetje raar, twee NK’s bankdrukken binnen een paar weken? Vrees je geen enorm tegenvallende opkomst?

Waarom niet binnen de bond zelf aandringen op strengere maatregelen? En wat ga je nu krijgen met jullie maatregel (nl. nooit meer een wedstrijd mogen doen)? Juist, dan komen ze over twee jaar ook gewoon bij de KNKF. En dan is er ook nog eens geen dossier over hen, omdat ze niet bekend zijn bij de KNKF. Zijn we lekker mee dan. Als jouw bond wat groter en bekender zou worden krijgen wij dus jullie gepakte atleten. En anderen die overstappen omdat ze liever bij een grotere bond liften zullen ook het label krijgen dat ze wel zullen gebruiken. Degenen die echt gepakt zijn hebben ook gewoon lekker kunnen kuren in de twee jaar tussentijd.

Heb me laten vertellen dat de goedkoopste dopingtest 260 euro per stuk test kost en dat het op kan lopen tot boven de 800 euro per test. Streng dopingbeleid is dus enorm duur. De KNKF kan om deze reden lang niet iedereen laten testen. Deze nieuwe bond heeft vooralsnog in Nederland natuurlijk nauwelijks betalende leden. Toch wordt er gepropageerd met strenger anti-dopingbeleid, onder andere in de bestraffing. Maar hoe ga je dat strengere beleid garanderen? M.a.w. waar komt het geld vandaan om die dopingcontroles te doen? Leden astronomische lidmaatschapsbedragen laten betalen?

Misschien hopen op zo veel mogelijk positieve atleten om de boel te kunnen financiëren?

Daarnaast lijkt het me belangrijk te vermelden dat wanneer je een wedstrijd doet bij deze bond, je reglementair de eerstvolgende twee jaar geen wedstrijden mag doen bij de KNKF. Is misschien wel het overwegen waard wanneer leden hier er aan zitten te denken met een ‘kleinere’ wedstrijd te beginnen en daarna door te stromen naar het ‘echte’ werk.

260eu voor de goedkoopste dopingtest.
Meer dan 10% testen en waarschijnlijk kleine wedstrijden omdat het een nieuwe bond is.

Dan kun je toch al rekenen op 50eu per persoon per wedstrijd alleen om de dopingtesten te gaan betalen.

Denk niet dat daar veen animo voor is.
Beter dopingbeleid is mooi, maar gewoon niet haalbaar. Powerliften is al 1 van de weinige sporten waarbij ze amateurs testen. Het is gewoon niet haalbaar om iedereen te testen en een dicht dopingbeleid te krijgen.

Dat is alleen mogelijk als de sport groot is en alleen de top getest word en die vaak getest worden.
 
Was hier niet al een topic over?
Ik zie op je site dat in oktober jullie NK bankdrukken en deadliften is. Hoeveel leden zijn er al? Zijn dit ‘open’ wedstrijden (dus ook toegankelijk voor buitenlanders)? In september is het NK bankdrukken van de KNKF. Is het niet een beetje raar, twee NK’s bankdrukken binnen een paar weken? Vrees je geen enorm tegenvallende opkomst?

Waarom niet binnen de bond zelf aandringen op strengere maatregelen? En wat ga je nu krijgen met jullie maatregel (nl. nooit meer een wedstrijd mogen doen)? Juist, dan komen ze over twee jaar ook gewoon bij de KNKF. En dan is er ook nog eens geen dossier over hen, omdat ze niet bekend zijn bij de KNKF. Zijn we lekker mee dan. Als jouw bond wat groter en bekender zou worden krijgen wij dus jullie gepakte atleten. En anderen die overstappen omdat ze liever bij een grotere bond liften zullen ook het label krijgen dat ze wel zullen gebruiken. Degenen die echt gepakt zijn hebben ook gewoon lekker kunnen kuren in de twee jaar tussentijd.

Heb me laten vertellen dat de goedkoopste dopingtest 260 euro per stuk test kost en dat het op kan lopen tot boven de 800 euro per test. Streng dopingbeleid is dus enorm duur. De KNKF kan om deze reden lang niet iedereen laten testen. Deze nieuwe bond heeft vooralsnog in Nederland natuurlijk nauwelijks betalende leden. Toch wordt er gepropageerd met strenger anti-dopingbeleid, onder andere in de bestraffing. Maar hoe ga je dat strengere beleid garanderen? M.a.w. waar komt het geld vandaan om die dopingcontroles te doen? Leden astronomische lidmaatschapsbedragen laten betalen?

Misschien hopen op zo veel mogelijk positieve atleten om de boel te kunnen financiëren?

Daarnaast lijkt het me belangrijk te vermelden dat wanneer je een wedstrijd doet bij deze bond, je reglementair de eerstvolgende twee jaar geen wedstrijden mag doen bij de KNKF. Is misschien wel het overwegen waard wanneer leden hier er aan zitten te denken met een ‘kleinere’ wedstrijd te beginnen en daarna door te stromen naar het ‘echte’ werk.

Was hier al een topic over?
Ja, sorry ik wist niet dat ik bij jou om toestemming moest vragen om wat op dit forum te mogen plaatsen ;). Overigens ging het toen om lid te worden van de BDFPF in België. Nu gaat het om lid te worden van de DFPFNL.

Zijn het open wedstrijden?
Ja, de wedstrijden zijn open wedstrijden...ik heb als Nederlander (destijds nog lid van de NPB) meegedaan in december 2017 in Antwerpen. Je besluit NA de wedstrijd of je eventueel lid wilt worden waarmee je automatisch akkoord gaat met het reglement.

Aandringen bij het bestuur van de NPB?
Aangedrongen bij het bestuur van de NPB heb ik en als je mijn vorige posts gelezen had had je kunnen weten dat dit zonder resultaat was. Overigens kreeg ik geen antwoorden ( pas na aandringen van mijn kant).

Komen leden die bij de DFPFNL geschorst zijn terecht bij de NPB?
Niet als het aan ons ligt...de WDFPF heeft aan de IPF doorgegeven als bepaalde personen een positieve dopingtest hadden. De IPF deed hier echter niets mee omdat wedstrijden van de WDFPF niet onder auspiciën van de IPF vallen en uitslagen niet erkennen.
Mooi dat je overigens toegeeft dat hen die "gepakt" zijn lekker twee jaar ongestoord kunnen kuren. Dat is de reden waarom wij een zero-tolerance beleid hanteren bij een positieve dopingtest!!!

Kosten dopingkontroles en lidmaatschap?
De kosten bedragen in België circa 250 euro, dat is beduidend goedkoper dan de 800 euro in Nederland. Het lidmaatschap van de DFPFNL bedraagt slechts 30 euro per jaar dat is zo'n 33% goedkoper dan de 47 euro die je bij de NPB betaald!

Word je geschorst bij de NPB als je meedoet bij de DFFNL?
Als lid van de DFPFNL mag je nationaal ook lid zijn van de NPB. Enige voorwaarde om bij een andere bond te mogen meedoen is dat er op doping gecontroleerd wordt. Je mag als lid van de DFPFNL bijvoorbeeld niet meedoen bij Powerlifting Holland omdat deze bond geen dopingbeleid heeft. Helaas mag men andersom als lid van de NPB echter niet meedoen bij een andere federatie, zelfs al heeft deze een (strenger) dopingbeleid!

Zullen er velen meedoen op de wedstrijd van 20 oktober?
Wie zal het zeggen?...het gaat ons niet om aantallen maar om atleten een platform te bieden die onze visie delen. Ik heb bij wijze van spreken liever 5 man die meedoen en het principe van drugvrije sport ook daadwerkelijk naleven dan 50 man die dat niet doen!
De eerste aanmeldingen zijn overigens alreeds binnen. Wat de wedstrijdkalender betreft van de diverse bonden geloof ik niet dat men daar onderling veel rekening met elkaar zal houden.
 
Laatst bewerkt:
Waar wordt die wedstrijd van 20 oktober gehouden en hoeveel kost deelname?

Benieuwd hoe jullie de dopingtesten gaan betalen, zeker met een geringe aantal deelnemers of hebben jullie al een pot met geld van de overkoepelende wereldwijde bond.
 
Laatst bewerkt:
De wedstrijd zal gehouden worden in Antwerpen (België) in het Fort van Merksem (Fortsteenweg 120, 2170 Antwerpen).
De wedstrijd is op zaterdag 20 oktober en we houden dan het NK Singlelift Bankdrukken en Deadlift, beiden unequipped (raw).
Je kunt dus aan beide of alleen aan het Bankdrukken of Deadliften deelnemen.:)

De entree bedraagt 5 euro per persoon (bij dit bedrag zitten dan twee gratis consumptiebonnen inbegrepen). Die 5 euro wordt gevraagd om de onkosten van zaalhuur enz. te dekken.

Wat de kosten van de dopingtesten betreft...deze bedragen in België circa 250 euro dit in tegenstelling tot Nederland waar een dopingtest zo'n 800 euro kost. We liften organisatorisch vooralsnog mee met onze "grote broer" de Belgian Drug-Free Powerlifting Federation. De BDFPF stelt ook alle materialen wat nodig zijn voor de wedstrijd inclusief de scheidsrechters beschikbaar. Het BK en NK worden overigens samen gehouden. We zijn echter een aparte Nederlandse tak met een eigen uitslagenlijst/recordlijst.

P.S.
Last but not least: we willen verder niemand betuttelen en iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar we verwachten van deelnemers dat ze onze visie over de drugsvrije krachtsport delen en naleven. Hou er a.u.b. rekening mee dat er dopingcontroles plaatsvinden waarvan de uitslagen op onze website gepubliceerd zullen worden. Zou iemand een positieve dopingtest hebben dan volgt levenslange schorsing bij onze bond. Personen die geschorst zijn bij een andere bond wegens een dopingovertreding zijn overigens ook uitgesloten van deelname bij onze bond.
 
Het Nederlands kampioenschap in België.

Wat een grap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven