AndroidHealthClinic

Peiling [Korte enquête] Online supermarkt bezoek - Wat gaan jullie eten?

Bezoekers in dit topic

sCARBo

Novice
Lid geworden
25 mei 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Beste mede bicep curlers :D

Voor het afronden van mijn Msc Marketing doe ik onderzoek naar boodschappende Nederlanders.

Weten jullie al wat jullie gaan eten? Een lekker crispy dessert waar je je vingers bij aflikt of toch een pastaschotel met kip, pesto en courgette?

Zo niet, mocht je inspiratie nodig hebben en tevens je real life karma punten voor vandaag willen innen vraag ik jullie graag om een kijkje te nemen in mijn eigen gecreërde online supermarkt.:p

https://vuamsterdam.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_1WYBhagONxY4FX7

Zouden jullie mij willen helpen door deze enquête in te vullen?

Iedereen mag meedoen van jong tot oud, delen van de link naar familie en vrienden zou heel TOF zijn!! Resultaten worden daadwerkelijk voorgelegd aan diverse retailers!
Mochten jullie het willen invullen, dan ben ik jullie hartstikke dankbaar!

Duurt slechts 5 tot 10 minuten en je maakt kans op één van de drie bol.com cadeaubonnen ter waarde van €10,-

Disclaimer; Graag enkel op de computer invullen (dus niet via smartphone).

productos_mercado.jpg
 
Laatst bewerkt:
Enigzins kort door de bocht de stempel "gezond" en "ongezond" vind ik maar indien er iets te winnen valt doen we mee
 
Enigzins kort door de bocht de stempel "gezond" en "ongezond" vind ik maar indien er iets te winnen valt doen we mee
Ja mee eens, helaas moet die keuze in ''relatief simpel'' onderzoek soms zo 123 genomen te worden. Zijn anders teveel factoren omtrent macro's en micro's om rekening mee te houden!

Hartstikke bedankt :flex: groei-lekker
 
Ingevuld.

Het probleem met aangeven wat gezond of ongezond is, zit hem in het feit dat dit lastig concreet te maken is. Natuurlijk is het bij sommige producten heel eenduidig (als er bijvoorbeeld transvetten of grote hoeveelheden suikers aan zijn toegevoegd. Of als het om bewerkt vlees gaat). Maar vaak is het ook niet zo eenduidig.

Voorbeeld: Teveel verzadigde vetten in combinatie met te weinig onverzadigde vetten is ongezond. Dit betekent echter niet dat alles met verzadigde vetten ongezond is en met onverzadigde vetten gezond is. Als qua verzadigde vetten in mijn eetpatroon nog voldoende ruimte is voor roomboter, dan kan dit een prima keuze zijn. Terwijl voor piet die al heel veel verzadigd vet binnenkrijgt met zijn voedingspatroon (en weinig onverzadigd vet), het wellicht een ongezonde keuze is.

Mayonaise bestaat uit zonnebloemolie (vnl. onverzadigd vet), eigeel, en wat mosterd en azijn. Een prima gezond product opzichzelf. Echter het wordt door veel mensen samen gegeten met ongezonde voeding zoals snacks. Daarnaast levert het erg veel kcal, waardoor het vaak bijdraagt aan boven kcal behoefte eten. Oftewel: Voor de persoon die zijn kcal inname onder controle heeft en die een lepeltje mayonaise gebruikt om bvb. zijn tonijnsalade te maken of een salade dressing. Is dit een prima gezond product. Voor de persoon die niet op de kcal let en die dit samen met kroketten, frikandellen, etc samen eet, bevordert het geen gezond eetpatroon en levert het voornamelijk extra veel kcal en is de kans op overconsumptie van kcal groot.

Vaak is wel of niet gezond context afhankelijk (O.a de gezondheid, leefstijl en overige voedingspatroon). We hebben al het voedingscentrum welke de wat wel / niet gezond is politie spelen. En kijk maar eens wat we daar aan hebben. Alhoewel hun advies voor de gemiddelde Nederlander best prima is, worden veel dingen heel zwart wit gebracht (V van verzadigd = Verkeerd, O van onverzadigd is OK). Zonder daarbij enige context te geven. Het is al erg genoeg dat het orgaan dat voedingsvoorlichting geeft aan Nederlanders zo weinig diepgang brengt. Laat staat als supermarkten zich hier ook nog mee gaan bemoeien. Dan hebben lobbyisten van voedingsproducenten nog meer ruimte om invloed uit te oefenen.
 
:roflol::roflol::roflol:
Eigenwijs als ik ben wil ik het op m'n telefoon invullen.
Antwoord: Bedankt voor uw tijd om aan deze enquête deel te nemen.
Uw antwoord is geregistreerd.
 
Back
Naar boven