XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

cildac

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
33
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Hallo ik ben 30 jaar en ik sta op het punt te gaan beginnen met mijn 2e kuur.mijn volgende kuur is nu als volgt:

1-10 TEST-E - 250mg
1-10 TREN-E 400mg
1-10 MAST-E 400mg
NAKUUR:
11-15 Clomid 50mg

er is mij geadviseerd om TIJDENS de kuur 500 iu HCG te gebruiken. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik hier niet bekend mee ben. Wat is het doel van hcg tijdens de kuur??

Wat vinden jullie van de kuur? en met name de schema? tren gewoon de gehele 10 weken mee laten lopen met de test?

adviezen altijd welkom.

oja en nog iets.. ik weet dat TREN best heftig is. is het verstandig om te beginnen met 250mg TREN en dan verder te kijken?
 
Wat is je doel?
 
doel is om massa op te bouwen met een goed voedingsschema maar tegelijkertijd in verpercentage omlaag te gaan.
 
Als tweede kuur vindk het wat veel.
Verder wat wovano zegt over half werk.

Als je echt met tren wilt kuren:
Bulk
Test 500-tren 200-300

Cut:
Test 250-tren 200-mast 200

Je kunt overigens op beide kuren bulken/cutten
 
Ik snap niet waarom je voor de lange esther met tren kiest, of je moet het al in je eerste kuur gebruikt hebben. Maar als je heftige bijwerkingen krijgt kan je niets meer makkelijk bijstellen.

Zou sowieso voor ace gaan als je dan toch aan de tren wil in je ?tweede? kuur. Dan je kan de dosering nog bijstellen.

Verder Caber / Arimidex bij de hand mocht dit nodig zijn?

Verder ben ik het eens met wovano , ga voor bulk of cut maar "meer spiermassa en wat vet verliezen" is niet alles uit je kuur halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom je voor de lange esther met tren kiest, of je moet het al in je eerste kuur gebruikt hebben. Maar als je heftige bijwerkingen krijgt kan je niets meer makkelijk bijstellen.

Zou sowieso voor ace gaan als je dan toch aan de tren wil in je ?tweede? kuur. Dan je kan de dosering nog bijstellen.

Verder Caber / Arimidex bij de hand mocht dit nodig zijn?

Verder ben ik het eens met wovano , ga voor bulk of cut maar "meer spiermassa en wat vet verliezen" is niet alles uit je kuur halen.
Oke je hebt waarschijnlijk gelijk op dat punt. het is iets wat ik nooit eerder heb gebruikt.(eerste kuur was test-turinalbol-mast) als ik van 400 naar 250 tren ga zou je dat verstandiger lijken? waarom lijkt ace je beter?

wat is mis met beide willen..lager in vet gaan en spiermassa opbouwen kan toch prima? tuurlijk zou ik wat meer kilos pakken als ik puur alleen ging bulken met mijn dieet erbij zo op afgesteld. maar hoef niet van mij per-se. doel is van 15-16% naar 10-12% en 5-6 kilo erbij zou al mooi zijn voor me.

maar ik denk dus nu de dosering te verlagen of als je een heel goed argument hebt het bij te stellen naar ace.

bedankt voor je reactie
 
Oke je hebt waarschijnlijk gelijk op dat punt. het is iets wat ik nooit eerder heb gebruikt.(eerste kuur was test-turinalbol-mast) als ik van 400 naar 250 tren ga zou je dat verstandiger lijken? waarom lijkt ace je beter?

wat is mis met beide willen..lager in vet gaan en spiermassa opbouwen kan toch prima? tuurlijk zou ik wat meer kilos pakken als ik puur alleen ging bulken met mijn dieet erbij zo op afgesteld. maar hoef niet van mij per-se. doel is van 15-16% naar 10-12% en 5-6 kilo erbij zou al mooi zijn voor me.

maar ik denk dus nu de dosering te verlagen of als je een heel goed argument hebt het bij te stellen naar ace.

bedankt voor je reactie

Vergeet het maar :) Je verwachtingen zijn heel onrealistisch.
 
Ace is beter zodat makkelijk de dosis kan verlagen of verhogen. Als je bijvoorbeeld door tren E op 400 enorme angstaanvallen, totale slapenlozeheid ofzo krijgt ben je fucked omdat het nog lang in je systeem doorwerkt. Met ace zullen je klachten snel afnemen en kan je kiezen te stoppen of de dosis te verlagen.

Vergeet niet dat dit het middel is met de zwaarste bijwerkingen en dan wil je goed kunnen anticiperen mocht het ondragelijk worden.

Je verwachtingen zijn idd. veel te hoog zoals boven ook al aangegeven, maar dat was niet je vraag. Toch keep it in mind!
 
Ik zou kiezen voor of massa bouwen of vet verliezen. Anders wordt het half werk.
Indien je massa wilt bouwen:
500 test e
400 tren e
200 mast e

Indien je vet wil verliezen volstaat
250 test e
400 tren e
200 mast e

2x 500 ik hcg per week bevordert je herstel erna en voorkomt ballen krimpen.
Wat doet die 200mg mast voor jouw idee?
 
Altijd mast naast tren idd.
Ik hield altijd 2:1 dosering aan tren/mast.
 
Niemand die een anti E en/of caber naast tren preventief neemt? Zit op 500 mg p/w en doe dit wel namelijk.
 
OKe. shit. hoe meer ik over tren op zoek en hoor over de (horror)verhalen en sides.. hoe meer ik ga twijfelen.
nu denk ik ..: is het wel verstandig tren te doen in mijn 2e kuur en kan ik wellicht mijn doelstellingen behalen op een andere manier.

ik heb echt hulp nodig met het samenstellen van mijn kuur en ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven. mijn doelstelling is simpel: clean bulken! lager vetperecentage en kilo's winnen in massa.
gyno voorkomen is ook een punt ik heb nog altijd harde stukjes achter m'n tepel van mijn 1ste kuur ben dus vrij gyno gevoelig.

kan iemand mij een kuur voorstellen voor het behalen van mijn doelen met onderbouwing aub. ik waardeer het echt enorm
 
OKe. shit. hoe meer ik over tren op zoek en hoor over de (horror)verhalen en sides.. hoe meer ik ga twijfelen.
nu denk ik ..: is het wel verstandig tren te doen in mijn 2e kuur en kan ik wellicht mijn doelstellingen behalen op een andere manier.

ik heb echt hulp nodig met het samenstellen van mijn kuur en ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven. mijn doelstelling is simpel: clean bulken! lager vetperecentage en kilo's winnen in massa.
gyno voorkomen is ook een punt ik heb nog altijd harde stukjes achter m'n tepel van mijn 1ste kuur ben dus vrij gyno gevoelig.

kan iemand mij een kuur voorstellen voor het behalen van mijn doelen met onderbouwing aub. ik waardeer het echt enorm
Misschien moet jij gewoon maar eens ff voorlopig niet kuren.

Alle informatie en vragen die je stelt zijn echt eenvoudig te vinden. Als je niet je eigen kuur samen kan stellen betekent dat dat je geen idee hebt wat je in je lijf stopt, en dat je veel te weinig research hebt gedaan.
 

Is niet perse nodig hoor, pas bij hoger doseren vind ik het wel een fijne toevoeging. Dus bijvoorbeeld 750 sust 800 tren, dan is het wel fijn om daar 400 mast bij te zetten. Maar tot 500 sust en 600 tren vind ik mast ernaast niet echt bijdragen, maar goed dit is heel persoonlijk en sommigen zweren erbij :)
 
OKe. shit. hoe meer ik over tren op zoek en hoor over de (horror)verhalen en sides.. hoe meer ik ga twijfelen.
nu denk ik ..: is het wel verstandig tren te doen in mijn 2e kuur en kan ik wellicht mijn doelstellingen behalen op een andere manier.

ik heb echt hulp nodig met het samenstellen van mijn kuur en ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven. mijn doelstelling is simpel: clean bulken! lager vetperecentage en kilo's winnen in massa.
gyno voorkomen is ook een punt ik heb nog altijd harde stukjes achter m'n tepel van mijn 1ste kuur ben dus vrij gyno gevoelig.

kan iemand mij een kuur voorstellen voor het behalen van mijn doelen met onderbouwing aub. ik waardeer het echt enorm

Clean bulk met AAS en daarbij massa winnen en tegelijkertijd droppen in VP is lastig.
Je kan beter 1. Goed massa gainen of 2. Cutten en droog worden zoals werd aangegeven.
Je kan wel clean bulk toepassen, je grenzen opzoeken wat calorieën betreft en echt clean eten.
Dan zal je VVM wel iets toenemen terwijl je VP ietswat verlaagt, maar verwacht dan geen massieve toename's in KG's.

Verder moet je niet zo laten bang maken door al die side stories omtrent Tren.
Handig is wel om ace te gebruiken zodat je het snel kan weghalen indien je last krijgt (je weet het immers nooit).
Als je gevoelig ben voor gyno moet je wel even andere topics bezoeken om te kijken wat je daar het beste tegen kan doen (valt genoeg over te vinden).

Voor bulken is een combinatie van test en tren voldoende.
Voor cutten is een combinatie van test en tren ook wel gebruikelijk, maar ook wordt er masteron (of primo) vaak bijgezet.

Maarja: bedenk nou eerst even goed wat je wil: clean bulk kan tegen vallen.
Wat wil je nu het liefste: groot worden eerst of straks staan voor de zomer?
En als je dat weet kunnen we even kijken wat handig is en welke doseringen.
 
Eén van de redenen is dat masteron SHBG verlaagt waardoor andere middelen beter hun werk kunnen doen.
In beginsel heb je gelijk, maar alle AAS verlagen SHBG en bovendien is het aantal mg actieve stof zoveel dat dat beetje SHBG echt totaal irrelevant wordt.
 
Een hele goede site m.b.t. AAS cyles is Novice Steroid Cycles I er staan hier tig cycles van absolute beginner tot pro. Bij een tweede kuur ben je nog beginner en lijkt me tren wel heel heftig. Tren wordt vaak gebruikt in een cutting kuur doordat het vetverlies bevordert. Toch zou ik zoals de meeste hier zeggen of bulken of cutten.

Je kunt het anders bekijken. Je kunt je body fat % verkleinen door:

A) vet verliezen
B) Meer spiermassa aankomen. Bedenk dat body fat % relatief is tot het totale gewicht. Dus stel dat je 100 kg weegt met een bf % van 12% en je wilt dit naar 10%. Als jij 20kg lean muscle aankomt, ben je groter maar ook leaner. Natuurlijk is 20 KG spiermassa extreem moeilijk (ook met kuren) en is dit enkel een voorbeeld. Het gaat er gewoon om dat ik denk dat jij eigenlijk gwn groter wil worden zonder dik te worden. Het beste lijkt me dan voor een clean bulk te gaan. Tren is daar perfect voor maar je zult alsnog enige vet massa aankomen als je echt goed clean bulkt.
 
Back
Naar boven