1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis
Young5er

160kg 3 reps

In de bulk kon ik 1x 190kg na 7 weken cutten en 12kg lichter nu 1x 180kg. Kon geen video plaatsen dus een foto danmaar

160kg 3 reps
Young5er, 21 apr 2017
xGabyx vindt dit leuk.
    • trenbolonni
      mooie halve squat , post een filmpje voor de hele
      Eleiko vindt dit leuk.
    • Brutushakt
      trek hier wel een kilo of 20 af ivbm technogym schijven gebruik. Die wegen altijd paar kg per stuk minder.
      Conwa vindt dit leuk.
    • Young5er
    • Brutushakt
      Je komt niet tot beneden(paralel) Dus dit is geen full-squat. Maar wellicht is dat alleen de foto. Weeg die schijven eens na daar. Is echt rampzalig met dat merk.
    • Young5er
    • rabotgangster
      filmke op youtube zetten en dan posten, dat gaat ook :d
      Young5er vindt dit leuk.
    • Young5er
    • rabotgangster
      Mij moest je niet overtuigen hoor :D zei het gewoon om u te helpen.
      Maar ga het straks toch eens bekijken uit curiositeit
    • Brutushakt
      Valt me tegen kerel, het zijn idd kwart/halve squatjes man.. je moet echt dieper. Ik geloofde het eerst wel, dacht zal de foto wel zijn maar nu ik dit gezien heb denk ik tja..
    • mucci
      @Brutushakt ik vind die technogym schijven net zwaarder aanvoelen dan de 'oud-ijzer'-variant
    • Brutushakt
      @mucci Helaas broeder ...... sorry lol
    • Brutushakt
      @mucci dingen zijn gewoon zwaar kut.. Dat hele merk is inferieur gezien de prijs. Ik lul niet als die dingen vaak 17kg wegen ipv 20... Vaak zelfs 16.5. De gietijzeren zijn meestal veel accurater ±P Die van mij nochtans
      mucci vindt dit leuk.
    • trenbolonni
      trekt op niets man , pas dringend je uitvoering aan anders blijf je sukkelen.
    • Brutushakt
      Ja mee eens. Zo kan ik ook 200kg squatten. Lower ur weight en focus op diepte. Zo zet je je zelf alleen maar voor lul..
    • Luukste
      Ik wil hier toch even op reageren... Ik train zelf in 2 gyms, de ene gym heeft uitsluitend Technogym schijven en de andere gym gebruikt veel verschillende merken. Ik heb nooit een verschil gemerkt qua kracht tussen het trainen in deze gyms. Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid een 20 kg Technogym (precies dezelfde als op bovenstaande foto) op de weegschaal gelegd. Het gewicht was 20,3 kg. Een paar keer opnieuw gewogen en het klopt echt. Mijn lichaamsgewicht klopt ook op deze weegschaal. Nu is 1 schijf natuurlijk niet voldoende om gelijk een conclusie te trekken, maar als er schijven tussen zouden zitten die zo'n dramatische afwijking hebben dan had ik het direct gevoeld bij het unracken, pressen of deadliften. De merkschijven in de sportschool zijn vaak ook van dezelfde batch.

Wat betreft de squats, deze zijn natuurlijk niet diep genoeg om voor 3 witte lichten door te gaan op een powerliftwedstrijd. Maar daar traint hij denk ik ook niet voor. Als je echter toch het maximale eruit wil halen, of het nu bodybuilding of maximale kracht is, dan kun je inderdaad beter een stuk dieper zakken, let er wel op dat je geen flexie krijgt in je onderrug. Begin gewoon met aan elke kant een plate en werk het rustig op naar de zwaardere gewichten.
      Young5er vindt dit leuk.
    • Brutushakt
      @Luukste Dan heb je toevallig een goeie gepakt. Meeste wegen stuk lichter. Heb er ook gehad die gewoon 19.1-20.3 wogen maar dat zijn uitzonderingen.
    • Luukste
      @Brutushakt Ik zal volgende keer wat meer schijven op de weegschaal leggen! Eigenlijk zouden we alle afwijkende schijven moeten markeren haha!
    • Young5er
      @Luukste @Brutushakt ik denk niet dat je een verschil zult merken tijdens het bankdrukken/squatten van de platen waarvan er maar een kilootje lichter/zwaarder is
    Er zijn nog geen reacties.
  • Categorie:
    BB Foto's Leden - Mannen
    Geüpload Door:
    Young5er
    Datum:
    21 apr 2017
    Bekeken:
    1.770
    Reacties:
    27