XXL Nutrition
3 maanden na afscheuren van biceppees
Lekkerbezig

3 maanden na afscheuren van biceppees

lennart666 Deadlift (mixed grip) :-( Iedereen weet dat het dan gebeuren kan, maar je denkt dat gebeurt mij niet. Nou,doe het niet mensen.

Was wel altijd al mega stijf in m'n hele lichaam, en vooral in m'n biceps. Was daar al specifiek nog extra mee bezig met rekken e.d.
Voelde ook al maanden elke keer bij een eerste curl beweging een steek in m'n elleboog, dus waarsch. was die pees al ingescheurd volgens de chirurg. Ik heb hier het filmpje staan van toen het gebeurde.

Had eerst gewoon 220 gedaan, ging lekker, denk 'k doe ff 240. Ging ook prima, totdat ik bovenaan kwam en m'n schouders naar achter draaide. Dan trek je nog eens extra aan je bicep van bovenaf, en TAK, alsof er een boordje van iemand z'n shirt scheurde. Voelde er echt helemaal niks van behalve dat m'n elleboog opeens veel meer ruimte kreeg, en m'n bicep omhoog schoot en verkrampte.

Eerst hoopte ik nog dat het alleen ingescheurd was (ontkenningsfase LOL) dus ijspack er op en nog benen training afgemaakt. Toen toch maar naar eerste hulp gegaan 's avonds. Daar zei een arts al dat het niet goed was, dat ik nuchter moest blijven vanaf 12:00 snachts, en dat ik waarsch. gelijk geopereerd kon worden de dag erna. 's ochtends bij de eerste hulp gemeld, echo gemaakt, en een gesprek met de chirurg gehad over wat ze ging doen. Om half 2 's middags geopeeerd, en na 2,5uur weer terug op de kamer, om 20:00 's avonds weer thuis, nog high van de cocktail die ze er in deden.
2 weken gips (arm in 90 graden) en toen 6 weken een brace die elke 2 weken 30 graden verder open gezet werd. Daarna nog 2 weken het laatste stukje oefenen, en toen ik zonder pijn volledig kon strekken m'n tricep weer rustig gaan trainen. Na 10 weken mocht ik officieel weer iets doen en rustig m'n bicep en pull bewegingen op gaan bouwen. Toen ik uit die brace was had ik echt een dum armpje ook al scheelde het maar 5cm ongeveer, zag d'r niet uit, echt nul tricep gewoon. In 3 weken m'n arm weer redelijk terug gelukkig. Nu nog aan het opbouwen met maximaal 10% per week gewicht er bij. Al met al geen pijn, ook niet met het herstel, behalve dat m'n elleboog regelmatig blokkeerd onder belasting, maar die blokkering schuift mee op met het opbouwen van de gewichten, dus dat gaat ook steeds beter.
 
Lekkerbezig
Daarna nog benen training afgemaakt :roflol::roflol:
Klote hoor kan ons allemaal gebeuren.
Dan heb je herstel snel opgepakt.
Zie er ook niks van. Wat zet je nu met deadlift?
 
lennart666
pas 2 weken terug weer met deadlifts begonnen op 50kg hahah. Vorige week 80kg er aan gehangen met deadlifts en shruggs, en dan gewoon heel hoge reps maken en slow negatives. Dat is dus al te snel eigenlijk kwa gewicht. Niet dat ik het niet gewoon meer zou kunnen liften, maar moet het gewoon rustig opbouwen om die pees sterker te maken. Het enige wat de chirurg je vertellen kan is het opwarmen vooraf is erg belangrijk is, geen explosieve bewegingen maken, en rustig opbouwen. Ze heeft keurig werk geleverd, heel netjes gehecht, en keurige nazorg, maar van het herstel voor wbt krachttraining hebben ze gewoon geen kaas gegeten en moet je zelf uitdokteren.

Vooral het deadliften en pull oefeningen zit heel erg tussen m'n oren overigens, elke keer als ik hem op pak met een nieuw gewicht is het billenknijpend hopende dat het postbode elastiekje niet weer knapt.
Sowiezo alle geluk van de wereld gehad kwa behandeling zo snel. Het was het OK complex in Westeinde ziekenhuis in Den Haag, m'n zus werkt daar als terreindeskundige op die OK's, dus die kon mooi alles volgen. Echt alleen maar props voor hoe het gegaan is.

Sowiezo laat ik elke maand mezelf recht zetten bij een manueel therapeut, en daarna deep tissue massage, nu tijdens de eerste weken na die operatie deed ik dat elke 2 weken omdat ik alleen maar rechts kon trainen, en benen, en alles helemaal vast kwam te zitten.
 
Lekkerbezig Vind ik al snel idd dat gewicht. Al met al niet lang eruit gelegen.
Inderdaad dat soort vakmensen hebben ook verstand van hun vak maar verder niet.
Dan zul je toch bij andere lotgenoten binnen KT terecht moeten..
Lekker bezig!
 

Media informatie

Categorie
BB Leden - Mannen
Geplaatst door
Lekkerbezig
Datum plaatsing
Aantal vertoningen
2.347
Aantal reacties
11
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 reviews

Afbeelding metadata

Bestandsnaam
leftright1.jpg
Bestandsgrootte
44,8 KB
Dimensies
556px x 700px

Deel deze media

Back
Naar boven