XXL Nutrition

Contest 2013

Fotowedstrijd zomer 2013 mannen

Motivatie quotes

"Your pump is like tomorrow, and you can never reach tomorrow because once it's tomorrow, it's today again, but you'll never stop chasing tomorrow because you'll always want to live another day, and tomorrow never dies." - Dom Mazzeti

Media statistieken

Categorieën
34
Albums
95
Geüploade media
8.162
Externe media
7
Reacties
96.860
Schijfgebruik
676,9 MB
stats foto 1.63 75kg 5% (off season 85 11%)

kort verhaal:

ik begon te trainen zonder enige kennis rond mn 17, het duurde tot mn 20e eer ik 'degelijker' begon te eten en ook echte progressie begon te zien. Toen ik uit een toxische relatie stapte op mijn 25 ben ik 100% voor bodybuilding gaan leven en heb meegedaan met de flexcup bij de -70kg. volgende wedstrijd is gepland in 2014. Ik heb nooit een begeleider gehad en alle kennis zelf moeten vergaren, hierdoor kan ik nu altijd alle aanpassingen die nodig zijn aanbrengen. Ik heb inmiddels mijn leven toegewijd aan bodybuilding en zie mezelf ook geen ander leven dan dit nog leiden. het aangebrachte karakter en ritme hebben mijn leven en mijn visie enorm versterkt, waar het vroeger nogal onstabiel was. Ik ben blij met mijn levenskeuze en niemand zal me op een andere gedachte kunnen brengen om het over een andere boeg te gooien. Dit is hoe ik wil leven...
Beoordeling Beoordeling
4,57
Geplaatst door Geplaatst door
Foto Contests
Datum plaatsing Datum plaatsing
1 aug 2013
Aantal vertoningen Aantal vertoningen
7.192
Reacties Reacties
20
Beoordeling Beoordeling
4,74
Foto Contests
31 jul 2013
10.345
Reacties Reacties
39
Stats:
20 jaar - 185 cm - 83 kg - 6% bf

Verhaal:
Na 4 jaar fitnessen toch maar is besloten mee te doen met de contest. Laatste 2 jaar ben ik echt 100% bezig met fitness en kon niet wachten om mezelf in de best mogelijke conditie te krijgen, en dit was natuurlijk een uitstekende mogelijkheid. Ik ben echt begonnen als mega ecto van 62 kg (zie foto's in verschillende topics). Ik heb altijd al fanatiek getraind maar zoals iedereen met 0,0 kennis begonnen. Elke keer werkte ik me in het zweet zonder plan erachter. Ik had nooit het geloof dat ik in geen 10 jaar ook maar 80 kg ging wegen en weliswaar "groot" zou worden. Als ik nu naar mijzelf kijk heb ik al mijn verwachtingen al overtroffen en ben nu op weg het absolute maximale (naturel) uit mijzelf te halen! dit is ook juist wat mijn motivatie is. Ergens keihard voor werken dag in dag uit om uiteindelijk in een steeds betere conditie te komen. Ik ben bereid om me nu weer een jaar lang volle bak in te zetten, ook al win ik maar 2 kg spiermassa, ik heb dan het gevoel dat ik het dan echt heb verdiend.

Mijn doel voor deze wedstrijd was om zo droog en hard mogelijk op de foto's te komen. Ik wilde echt weten hoe ver ik kon gaan. Als ik kijk naar de andere deelnemers kan ik daar weinig tegenin brengen gezien de massa en de proporties. Ik heb sowieso niet een bodybuilders uitstraling, daarom wilde ik komen met een laag vetpercentage en een fitte, atletische look. Een toch soort andere "categorie" als de andere deelnemers. Ik heb me ook nooit echt verdiept in een echte wedstrijdvoorbereiding en dit was natuurlijk ook weer een hele ervaring. Ik heb heel veel geleerd, geprobeerd en ondervonden en weet nu goed wat ik volgende keer juist wel en niet moet gaan doen. Zo had ik bijvoorbeeld beter een paar keer naar de zonnebank kunnen gaan, en me poses toch beter meer kunnen oefenen. Vooral dat laatste was echt ruk.

Ik hoop vooral dat de tijd + energie die ik de laatste jaren in de fitness, en in deze contest heb gestopt op de foto's is af te lezen. Zelf ben ik er erg tevreden over. Ik had me er niet meer voor kunnen inzetten in ieder geval.

Verder heb ik heel veel geleerd van de andere deelnemers en leden. Deze wil ik daarom erg bedanken voor het delen van hun ervaring en kennis!! Ik hoop dat ik ook andere geholpen mag hebben en wens de rest enorm veel succes met de contest!

Ook bedank ik Eric Barim voor de foto's!
Beoordeling Beoordeling
3,77
Foto Contests
31 jul 2013
3.389
Reacties Reacties
7
Beoordeling Beoordeling
4,39
Foto Contests
31 jul 2013
5.290
Reacties Reacties
15
Beoordeling Beoordeling
4,53
Foto Contests
31 jul 2013
6.265
Reacties Reacties
22
Lengte 1.76
gewicht 79.6kg
VP: 7%-8%

Mijn forum naam is wengstertje en ben 22 jaar oud. Ik fitness aanstaande maandag 1 Augustes precies 2 jaar. Eerste jaar ging ik zo'n 3 keer per week naar de sportschool daarna al gauw 5 a 6 keer per week. Dit is mijn eerste cut. Heb nog niet echt veel ervaring hiermee en hoop dit jaar nog veel te leren voor de contest van volgend jaar want wil dan iets droger staan. Verder wil ik iedereen bedanken die onderweg naar dit resultaat me enkele tips en aanwijzingen hebben gegeven. Mag de beste winnen :D

Fitness is an art form to me
painters have their canvas,
musicians have their instruments and voice
I HAVE MY BODY
Beoordeling Beoordeling
4,10
Foto Contests
31 jul 2013
3.658
Reacties Reacties
5
Beoordeling Beoordeling
4,39
Foto Contests
31 jul 2013
4.785
Reacties Reacties
17
Train nu ongeveer 3.5 jaar. In het begin was het ter ondersteuning van een andere sport maar uiteindelijk verschoof dat meer naar groot worden.
Vorig jaar heb ik onder leiding van Ray Simon ook een wedstrijd gedaan, de benelux cup van de NBPF, en ik werd daar 2e bij de junioren in de D klasse.

Helaas was mijn shape na de wedstrijd langzaam weer slechter geworden, ik kom helaas makkelijk vet aan, waardoor het tijd was om te cutten zodat ik weer een schone basis heb om mee te bouwen. Verder was dit een mooie test om te kijken of ik ook mezelf droog kon krijgen.

Ik begon de contest door eerst de koolhydraten te verlagen en de eiwitten te verhogen. Helaas had dit weinig effect.
Daarna was ik overgestapt op carbcyclen en dat werkte heel goed. Uiteindelijk het carbcyclen de rest van de contest gedaan. Met verschil in de laatste +- 4 weken 4 keer per week 20 minuten cardio na het trainen en 2/3 capsules fat attack bij het ontbijt.

Uiteindelijk ben ik van 92.5 kg naar 86.4 kg gegaan. Al met al ben ik zeer tevreden over wat ik uiteindelijk bereikt heb. Ik had nog droger kunnen worden mits ik eerder was begonnen.

statistieken:
leeftijd 21
lengte: 1.75
gewicht: 86.4 kg
BF: ???

Pr's
BP: 1x120 kg
Sq: 1x160 kg
DL: 1x185 KG
Beoordeling Beoordeling
3,86
Foto Contests
31 jul 2013
2.407
Reacties Reacties
3
Beoordeling Beoordeling
3,97
Foto Contests
31 jul 2013
2.595
Reacties Reacties
3
Ik heb meegedaan aan de contest om extra gemotiveerd te zijn om te cutten, maar ook omdat ik exact een jaar train nu (en ik weet het redelijk exact want heb vandaag mijn abonnement moeten verlengen ). Ik heb in het jaar wel vordering gemaakt vind ik, al had ik zelf meer verwacht van de cut. Er was wel nog ruimte voor verbetering maar ik ben toch wat droger geworden zonder al te veel massa te verliezen. Het eindresultaat is niet dat maar dit motiveert me juist extra om blijven verder te trainen en toch nog meer mijn best te gaan doen.
Beoordeling Beoordeling
2,92
Foto Contests
31 jul 2013
2.526
Reacties Reacties
5
Beoordeling Beoordeling
3,39
Foto Contests
31 jul 2013
3.269
Reacties Reacties
11
Beoordeling Beoordeling
4,34
Foto Contests
31 jul 2013
3.860
Reacties Reacties
9
Beoordeling Beoordeling
3,30
Foto Contests
31 jul 2013
3.152
Reacties Reacties
6
Gewicht op foto: 106,7kg
Lengte: 1,95m

Eindelijk, het einde van de contest is in zicht. Voor het eerst dat ik een cut echt door gezet heb en dat zie ik ook duidelijk terug in de foto's. Het voelt goed om te zien dat ook ik droog kan worden. Ik heb al eerdere keren geprobeerd te cutten, maar is nooit echt gelukt.
Wat mijn vet percentage is weet ik niet, dat maakt me ook eerlijk gezegd niet uit. Ik had wel graag nog wat droger geweest voor deze contest. Maar dat is me door tijdgebrek helaas niet gelukt. Komt er ook bij dat ik van 117kg kwam, en al behoorlijk lang aan het cutten was. Volgend jaar wil ik zeker weer mee doen, en dan hoop ik droger uit te komen dan dat me nu gelukt is.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Beoordeling Beoordeling
4,05
Foto Contests
31 jul 2013
3.302
Reacties Reacties
6
Dit zal de eerste keer zijn dat ik meedoe met de DBB fotowedstrijd. Al 2 jaar aan het twijfelen geweest, maar nu toch eindelijk de beslissing genomen. Ik zie deze contest als een extra motivatie en om eens een oordeel te krijgen. De laatste tijd is de training en voeding maar matig geweest en de motivatie ver te zoeken.

Dit is mijn eerste echte cut geweest, en zo te zien heb ik het toch zwaar onderschat. Heb vanalles zitten uitproberen zoals lowcarb, carbcycling, trainingschema's veranderd. Maar hier zal ik ook uit leren naar volgend jaar toe, om dan een beter resultaat neer te zetten.

Onder het motto, "meedoen is belangrijker dan winnen zijn hier dan de foto's

stats:
Leeftijd : 21 jaar
Lengte: 170 cm
Gewicht: 68,5 kg

PR grote 3 : -DL 135 kg
-SQ 140 kg
-BP 100 kg
Beoordeling Beoordeling
3,00
Foto Contests
31 jul 2013
2.249
Reacties Reacties
3
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te schrijven. Ik train al jaren maar helaas met veel wisselende inzet. Zo wil ik er een tijd voor gaan en als ik niks zie veranderen zwakt het weer af. Ik heb me dan ook ingeschreven voor de contest van dit jaar omdat het me hopelijk meer motivatie zou geven om te trainen en te cutten. Na bij redelijk succesvolle bulk, waarbij ik in dec 2012 op 95Kg stond met 18% Vet, werd het nu tijd om aftevallen in vet.
Ik heb het Wendler 531 schema gevolgd na 3 manden 5x5 SL. Het schema bevalt mij erg goed, vooral de structuur en afwisseling. Cutten heb ik gedaan op hoog eiwit en ongeveer 2300 Kcal.
Cutten is me zwaar gevallen, ook omdat mijn trainingen minder werden, maar het resultaat mag er zijn.
90Kg bij 9.4% Vet. Ik ben tevreden met het resultaat ookal had ik verwacht een stuk droger te ogen bij dit percentage.
Het poseren is echt veel moeilijker dan ik had gedacht. Een aandachtspuntje voor volgend jaar.

Succes aan iedereen die voor de prijzen mee doet! Iedereen die de contest heeft volbracht: Chapeau!
Beoordeling Beoordeling
2,51
Foto Contests
31 jul 2013
3.327
Reacties Reacties
11
Beoordeling Beoordeling
4,74