Fitness Seller
Cool Novice
Foto Contests

Cool Novice

Beste mede BB’ers,

Ik ben Bert (nickname hier: Cool Novice), 29 jaar, 1.87 m en train nu een aantal jaar. In het verleden lag mijn focus echter meer op langeafstand hardlopen, waardoor mijn spiermassa en krachtstats niet geweldig waren. Daarvoor, en dan spreek ik over 8 à 10 jaar geleden, deed ik ook al aan krachttraining en woog ik ruim 90 kg met een laag vetpercentage. Dit was echter niet zo serieus, aangezien ik voornamelijk borst/armen/schouders trainde (4x per week split), maar ik ging er wel altijd maximaal voor. Compounds deed ik niet / te weinig (enkel benchpress): squats/deadlifts etc. zeiden mij niets, dus serieus was het niet te noemen. Toen ben ik gestart met hardlopen en ook lid geworden van een atletiekvereniging. De eerste jaren heb ik nog steeds krachttraining gedaan, maar daarna kreeg het lopen toch meer de overhand. Op een gegeven moment ging ik meer lopen om meer te kunnen eten en als ik een keer een eetbui had gehad, voelde ik mij schuldig en moest dit er weer aflopen. Hierin ben ik toen een beetje doorgeslagen, wat erin resulteerde dat ik veel was afgevallen en spiermassa had verloren. Ik heb dus last van trekjes (gehad) die mogelijk met een eetstoornis of 'bewegingsverslaving' te maken hebben, waar ik hierover niet verder zal uitweiden (in mijn log heb ik wat over verteld en verder kunnen mensen bij interesse mij PM’en). Later ben ik mij gaan realiseren dat meer niet altijd beter is (in de zin van hardlopen) en dat goed en genoeg eten belangrijk blijft. Nu kan ik dingen wel wat meer loslaten en beter zelfreflectie toepassen, maar een beetje autistisch ben en blijf ik wel (zit in de aard van het beestje). In ieder geval heb ik in 2015 en 2016 de marathon gelopen (Rotterdam), met heel veel plezier, en ik was tevreden met het resultaat (2 uur 49 minuten, beide keren). Vorig jaar was ik echter een beetje klaar met lopen en wilde mij toch weer meer gaan focussen op de kracht, wat ik na de Roparun (mei) weer heb opgepakt. Ik was altijd wel krachttraining naast het lopen blijven doen, maar liep mijn spiermassa er daardoor weer af en was niet 'sterk' in mijn benen (lastig te combineren). Nu doe ik nog wel kort cardio na de krachttraining, maar het lopen heb ik een beetje laten varen om mij serieus op mijn beentrainingen te kunnen focussen. Tevens ben ik een jaar geleden weer vis en vlees gaan eten, na ruim 3 jaar vegetariër te zijn geweest. Bepaalde bloedwaren waren niet helemaal op orde en ik merkte dat voor krachttraining dierlijke eiwitten en vetten toch een grote impact hebben (althans, voor mij persoonlijk; ik denk dat ieder lichaam ook anders reageert, dus er zullen genoeg mensen zijn die een vegetarische levensstijl prima met BB'en kunnen combineren). Afgelopen jaar heb ik in ieder geval goede progressie geboekt, maar mijn fysiek en stats zijn nog lang niet noemenswaardig. Aangezien ik in één jaar 18(!) kg was aangekomen, waarin ik van 85 naar 103 kg was gegaan, waarvan gelukkig een groot deel spiermassa maar ook wel wat vet, besloot ik april te gaan cutten. Ondanks dat ik dus boven de 100 kg heb gewogen, eet ik over het algemeen gezond en fastfood, frituur, gebak, chips, frisdrank etc. eet/drink ik al jaren niet meer. Ondanks dat ik zelf de discipline wel heb om te cutten en voor een doel te gaan zonder daarvan af te wijken (zoals cheaten), leek deze contest mij een mooie extra stok achter de deur en doel om naar toe te trainen. Tevens heb ik het als een leerproces beschouwd om mijn lichaam te leren kennen en depleten/laden etc. te ervaren. Ik ben ik 14 weken van 102,5 naar 88 kg gegaan, waarin ik voor een groot deel vet, een hoop vocht en ook wat spiermassa heb verloren. Ondanks dat laatste ben ik wel meer tevreden over mijn huidige fysiek dan hoe ik hiervoor erbij stond. Komend jaar hoop ik goede progressie te boeken op de compounds en met name mijn benen wat meer in verhouding te krijgen met de rest van mijn lichaam. Op de lange termijn lijkt het mij een geweldige ervaring een keer aan een wedstrijd mee te doen, bij voorkeur in de MAP-klasse. Ik blijf altijd een positieve instelling houden en ga 110% voor het doel dat ik mezelf stel en geef alles in mijn trainingen. Ik heb deze contest @Pillz leren kennen en dat is qua instelling mijn grote voorbeeld. Het doorzettingsvermogen en de instelling van de vrouwen in de contest vind ik ook geweldig en het verhaal van @Marina1975 motiveert mij extra om voor mijn doel te gaan, net als de positieve woorden van eenieder die mij in mijn log heeft gevolgd. Qua fysiek vind ik dat @CoolBuilder een perfecte lichaamsbouw, spiermassa, -definitie en verhoudingen heeft. @Skatermarvin kan ik geweldig waarderen om het feit dat hij ondanks al het gemarvin door goed te compenseren het toch voor elkaar weet te krijgen een strakke fysiek te bereiken, noemenswaardig! Daarnaast is het altijd gezellig in zijn log. Alle andere deelnemers verdienen natuurlijk net zo veel respect en waardering voor hun prestaties en ik wens eenieder een goed resultaat en uitslag toe!

Helaas was ik niet in de gelegenheid een goede shoot te laten doen, dus heb ik zelf mijn foto’s moeten schieten. Ook heb ik gemerkt dat het depleten en laden niet erg veel verandering bij mij teweeg heeft gebracht. Uiteindelijk is de transformatie die ik heb doorgaan en het leerproces voor mijzelf al een winstpunt, en een goede stap op weg naar een hoger doel. Tot slot: mocht je volgend jaar twijfelen over deelname, gewoon doen! Het maakt niet uit of je nou een enorme fysiek hebt of niet, je strijd voor je eigen doelen. Haal altijd het maximale uit jezelf en laat beperkingen je doelen niet in de weg zitten, ook al gaat het eens wat minder. Al met al hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal en succes met het uitbrengen van je stem! Zeker bij de vrouwen werd noemenswaardige strijd geleverd en was zeer veel toewijding, dus vergeet absoluut niet daar ook je stem uit te brengen!

Met sportieve groet,

Cool Novice
Eenieder bedankt voor de reacties. Poseren heb ik inderdaad nog nooit echt geoefend en foto's maken met de zelfontspanner is irritant. Mijn kuiten hadden er wat beter op gemogen. Gezien mijn hardloopverleden moet ik nog flink aan mijn bovenbenen werken. Mijn lats ook niet echt tevreden over, ik train ze flink, maar heb het gevoel dat sommige spiergroepen/spieren genetisch wat minder goed 'willen' groeien. Komend jaar flink doortrainen voor een goede progressie!
 
Niemand verdiend 1 ster van het huidige deelnemersveld kerel!
 
Vonk Je begrijpt mij verkeerd. Ik zei niet 'iemand anders'. Jij zei: "die lach maakt veel goed." Mijn antwoord was bedoeld als: "als ik niet had gelachen, had je me dan 1 ster gegeven ;)?"
 
Jammer dat er geen goed been shot tussen zit. Wel goed droog.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Basma Natty87
Bedankt voor jullie feedback, ik ben blij met deze tips en gerichte feedback. Hier kan ik wat mee en zo weet ik waar ik nog meer aan moet werken. Met mijn coach gaat dat vanaf nu helemaal goed komen!
 

Media informatie

Categorie
Contest 2017
Geplaatst door
Foto Contests
Datum plaatsing
Aantal vertoningen
2.681
Aantal reacties
20
Beoordeling
3,39 ster(ren) 36 reviews

Afbeelding metadata

Bestandsnaam
Big-T Memorial Contest 2017 @Cool Novice.jpg
Bestandsgrootte
145,2 KB
Dimensies
1000px x 1000px

Deel deze media

Back
Naar boven