MuscleMeat
KEUN
wovano

KEUN

Beste mede DBB’ers,

Een aantal van jullie zal mijn comeback op het forum niet ontgaan zijn. Voor wie mij nog niet kent, ik ben Koen, 29 jaar oud en ondertussen behoor ook ik tot oude garde van het forum. Al sinds mijn 15e ben ik serieus bezig met bodybuilding en heb ik met de jaren het fysiek opgebouwd waar ik van jongs af aan naar streefde en waarmee ik ook de jongere generatie mee wil inspireren die dezelfde doelen willen bereiken.

Elke keer als ik terug kijk naar deze foto’s en de shape die ik heb neergezet, kan ik zeggen dat ik heel trots op mezelf ben. Maanden lang ben ik consequent bezig geweest met één doel…in mijn beste shape ooit te komen.

Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik in 2021 deel zou nemen aan de DBB-contest en aan 2 wedstrijden zou ik het niet geloven.

Waarom niet? Nou door omstandigheden was ik in het jaar 2019-2020 niet instaat om fysieke inspanningen te verrichten. In die periode liep ik rond met een navelbreuk waaraan ik in september 2020 geopereerd ben tevens zat ik in de afrondende fase van mijn Bachelor studie.

Na 2 maanden revalidatie ben ik in november voor het eerst de sportschool weer ingestapt. Mijn startgewicht in november was 74KG, mijn laagste gewicht en slechtste fysieke vertoning sinds jaren.

Vanaf dag één ben ik van start gegaan met het preppen van mijn maaltijden en het tracken van mijn calorieën. Na 3 maanden training woog ik 83KG, hiermee had ik mijn oude shape weer geëvenaard. Dit was mijn startpunt voor aanvang van de DBB contest.

Ik heb mezelf kandidaat gesteld voor de DBB contest als motivatie boost. Het doel was om mijn shape van de voorgaande fotoshoot (contest 2012) te overtreffen. Maar ik zat op een begeven moment zo laag in vetpercentage en was zo gedreven dat ik tegen mezelf zei ‘Als je NU niet het podium op gaat, gaat het er niet meer van komen’. Ik heb als tiener zijnde altijd gezegd dat ik ooit op het podium wil staan - nooit gedacht dat 2021 mijn jaar zou worden.
Een andere intrinsieke motivatie boost voor mij was dat ik dit jaar vader ging worden.

Ik heb deelgenomen aan een van de eerste wedstrijden van 2021 nadat de lockdown was opgeheven, namelijk de NPC Benelux (27 juni) in de categorie Classic Physique. 1 week (4 juli) later heb ik deelgenomen aan de Miami Pro in Londen in de categorie Fitness Model boven 75KG.

Ik heb voor deze cut ervoor gekozen om alles zelf te doen. Mijn eigen voedings- en trainingsschema. Ik heb alleen in de laatste fase van mijn prep een bekende om hulp gevraagd om gezamenlijk een plan op te stellen richting ‘peak week’.

De shoot foto’s, bedoelt voor de contest zijn voor deelname aan de wedstrijden genomen (25 juni). De badkamer foto’s was mijn 1 day out shape voor de Miami Pro en de wedstrijd foto’s zijn van de Miami Pro.

Ondertussen ben ik vader geworden en heb ik mijn doelen op gebied van sport voor het jaar 2021 afgevinkt.

Stats:
1,78
79KG
5-6% BF

Tenslotte wil ik alle deelnemers succes wensen bij de stemming. Deelnemen alleen al is al een overwinning. Desondanks dat het aantal aanmeldingen dit jaar schaars was, mede dankzij de vreemde tijden waar we in verkeren als samenleving hoop ik dat de DBB Contest blijft voortbestaan. Voor mij persoonlijk is de contest altijd een stok achter de deur geweest om het beste uit mezelf te halen.
Erg goed fysiek en mooi resultaat geleverd! Voor mij een 2e plek in deze contest.

PS: was het gezien je verhaal geen optie om ook aan de transformatie contest mee te doen? Denk dat je daar een serieuze kanshebber zou zijn.
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Hey Koen!

Net fysiek en top dat je het doel wat je voor ogen had hebt behaald.
 
  • Like
Waarderingen: KEUN

Media informatie

Album
Bodybuilding contest 2021
Geplaatst door
wovano
Datum plaatsing
Aantal vertoningen
3.619
Aantal reacties
25
Beoordeling
4,59 ster(ren) 22 reviews

Afbeelding metadata

Bestandsnaam
KEUN bodybuilding.jpeg
Bestandsgrootte
196,7 KB
Dimensies
1200px x 1200px

Deel deze media

Back
Naar boven