"Here, I cannot self-terminate. You must lower me into the steel"
De Big-T Memorial Contest.
Verhaaltje
En natuurlijk werden we gevraagd om een verhaaltje te schrijven.
Een verhaaltje over deze mooie en zeer leerzame contest.
Eigenlijk wist ik niet heel goed wat ik moest verwachten toen ik mee ging doen en een titel verzon en daarmee ook een doel voor mezelf stelde.
Ik lees al een tijdje mee en ben ook al een tijdje lid van dit mooie forum en wat me altijd is bij gebleven; "20% vet, je bent gewoon dik!"
En nu snap ik dat "de gemiddelde Nederlander" dan een normaal postuur heeft. Maar in termen van de krachtsportwereld en dan met name de kant van bodybuilding, ben je gewoon dik, punt.
Dus....mijn doel werd (en is nog steeds) om te gaan cutten tot minimaal 12% terwijl ik in het begin op 23.7% stond.
Leuke leerzame ervaring
Ik vond de contacten en verschillende ervaringen en ieders persoonlijke aanpak erg boeiend om te zien en om hier ook mee in gesprek te kunnen gaan was ook een mooie gelegenheid om wat "dichter" tot elkaar te komen, voor zover dat kan via een beeldscherm geheel online.
Ik heb van deze contest echt veel geleerd, veel geleerd over mezelf maar ook over de manier van trainen, voeding, het belang van consistent blijven.
Maar ik kan niet meer terug. Ik schrijf echt alles wat ik eet op in een schrift/boek met 400bladzijdes zodat ik straks een eetdagboek heb van een jaar, met kcals alles erin geschreven.
Ik weeg af wat ik eet, ik kan letterlijk niet meer anders. Heb dit één dag geprobeerd maar dan pak ik toch mijn phone er bij om op te zoeken hoeveel kcals dit of dat heeft en dan hou ik het bij, net als de eiwitten die ik binnen krijg....ik hoef ook niet meer anders....het is goed zo; trainen...eten...leren...werken...tussendoor het "normale leven" beleven en weer trainen en weer eten....
The Terminator
Bij zo goed al elke update zien we een dikgedrukte quote staan.
Dit zijn quotes uit de film Terminator 2
Er zit een mooie overeenkomst tussen ons en een Terminator.
Wij hebben immers allemaal een doel, ieder heeft zijn eigen doel, de één wil droog worden, de ander groeien.
Maar elk doel heeft een begin en een eind, dat eindpunt is jouw ultieme doel en daar ga je alles voor doen.
Net zoals een Terminator, hij heeft ook maar één doel en zal net zo lang door gaan tot hij zijn doel heeft bereikt, of vernietigd wordt.
In deel 2 kom je dit niet te zien maar in deel 1 en deel 3 van deze filmreeks zie je aan het eind een T-800 robot zonder benen kruipen over de grond, zich voortbewegend om alsnog zijn doel te bereiken, hij kan namelijk ook niet stoppen, omdat ie een doel heeft gesteld en deze moet worden behaald.
Eén van de bekende quotes die in elke Terminator film wordt uitgesproken is:
"Come with me if you want to live"
Daar heb ik dus mijn titel en het thema van dit log vandaan.
Jullie, medestrijders.
Ik hoop voor ieder van jullie dat jullie genoten hebben van deze contest, ondanks de zweepslagen die af en toe voorbij kwamen.
Bedankt voor het samen delen van alle ervaringen.
En ik hoop ook dat jullie je doel hebben kunnen bereiken of in ieder geval goed op weg zijn, wees sowieso trots op wat je hebt bereikt!
Natuurlijk betekent het einde van de contest niet het einde aan het leven en aan onze doelen, dus we houden contact en de updates blijven komen!
Iedereen, bedankt!
Nog één keer zeg ik:
Hasta la Vista, baby. I'll be Back!
Log
https://forum.bodybuilding.nl/topics/cut-with-me-if-you-want-to-live-cutten-met-k82.439279/