Prepje:
Op aanraden van Wovano heb ik niet geëxperimenteerd met zout en water, en/of mezelf leeg trainen.
Ik heb geprobeerd er, door koolhydraten te laden en weinig drinken op de dag van de shoot, er zo goed mogelijk bij te staan.
En terwijl het buiten zonnig was en 30 graden, de 2 dagen voor de shoot, uit de zon en de warmte te blijven in de hoop geen extra vocht vast te houden en ook een beetje droog met aders en strepen op de foto te komen.
Na de shoot:
De woensdag na de shoot, eten besteld, kip-doner en aardappeltjes. Pas nadat ik dit gegeten had, zag ik meer aders en meer definitie.
Ook ben ik vanaf toen iets meer gaan eten, was 2000 kcal in de laatste twee weken voor de shoot, nu 2500kcal.
Gewicht was 82, 2 en is in twee weken gestegen naar 82, 8. Op het moment heb ik genoeg aan die 2500, maar mis enthousiasme om te trainen en mis kracht. Hopelijk komt dat in de komende weken terug, ik denk dat een periode zo weinig eten en afvallen, niet zo goed is voor een iets oudere ( 57jr en naturel) man. Denk hierbij aan pijnlijke gewrichten, en futloos, en nog slecht slapen ook. Eén setje squatten en het voelt alsof je er al een hele benen training op hebt zitten, idem met twee setjes bw dips :dunno:
Qua groeien, voelt 2024 een beetje als een verloren jaar, hopelijk volgt er nog iets van een rebound effect.
Doel:
Vorig jaar November woog ik rond de 97kg dat voelde wel beter, maar was misschien toch 5 á 7 kg teveel. Mijn doel is goed herstellen van het cutten, en volgende zomer, rond de 88 a 90 kg te wegen, redelijk droog, misschien over twee of drie jaar nog eens cutten en meedoen aan de contest. Waarschijnlijk mijn testosteron waardes laten testen, om een baseline te hebben en goed advies hierom trend.
Misschien ga ik een tijdje met een coach werken, misschien zie ik wel dingen over het hoofd, misschien train ik wel te hard.
Ben na de shoot begonnen met het leren trainen met r.i.r. ook houdt ik beter bij, welke spiergroep er hersteld is na twee dagen, welke na drie en pas ik het aantal sets daarop aan. Niet hersteld is 1 set minder, of iets andere aanloop bij warming up, feeder setjes, feeler setjes, what ever.
Stemze en Trainze !
Log
https://forum.bodybuilding.nl/topics/het-is-wat-het-is-de-uitgestelde-beloning.439228/