XXL Nutrition
Voorarm

Update

• Media owner Voorarm
  • Datum plaatsing
Ernstig ziek geweest(panhypopituitarisme), hierdoor een tijd niet kunnen sporten. Bij panhypopituitarisme stuurt de hypofyse een aantal klieren in gebrekkige mate aan waardoor verschillende hormoonlevels erg laag kunnen zijn. Bij mij was dit een aangeboren probleem en gelukkig geen tumor(zoals in de meeste gevallen). Sinds 2.5 maand doe ik aan hormonale suppletie en mijn gezondheid is op de goede weg. Ik heb nooit gekuurd, maar vanwege de hormonale suppletie kan ik wel stellen dat ik in tegenstelling tot de vorige pics niet echt ''naturel'' ben, al is de suppletie medisch noodzakelijk. Mijn eigen testosteron bijvoorbeeld was 1/5 van de onderste referentiewaarde en een aantal andere hormonen waren nog problematischer, maar ik zal jullie de details besparen. Ik sport weer sinds een maand of twee en eindelijk gaat het weer echt vooruit. Ik ga maar zo'n twee keer per week meestal en train 30-45 minuten. Mijn doel is om mijn oude massa terug te bouwen en ongeveer dit bf% te houden(of nog iets lager te gaan). Dat is zo'n 15 kg erbij. Stats op dit moment bespaar ik jullie. Wel ben ik benieuwd naar een schatting van mijn bf%, ik denk dat het nog iets lager is dan de vorige keer. Ik eet nu ook weer redelijk wat carbs, dit houdt wat meer vocht vast. Iemand een schatting?
Ik heb net een maandje ofzo wat gecut, misschien is het nu tijd om over te gaan op onderhoud en de carbs wat op te schroeven, die tolereer ik eindelijk weer goed. Toen mijn hormoonlevels zo laag waren kon ik niet echt carbs bunkeren om massa te winnen, dat zorgde voor verschillende problemen. Bulken was ik niet van plan, maar op onderhoud zitten lijkt me wel wat nu. Ik wil rond de 6% zitten(blijvend), maar vermoed dat ik nog iets hoger zit dan dat. Dus, ik ben benieuwd naar de schattingen! :D
Thanks!
Nu dat ik wat begin aan te sterken wil ik dus weer wat serieuzer bezig gaan met de sport en eventueel straks ook wat meer trainen.
Nog een verduidelijking: Hoewel het panhypopituitarisme aangeboren was, had ik niet mijn hele leven al klachten.
Vermoedelijk ging het zo:
5 jaar terug: GH werd laag
2.5 jaar terug: Geslachtshormonen werden laag
1.5 jaar terug: Schildklierhormoon weer laag
Begin dit jaar: Bijnierhormonen werden laag(gevaarlijk)

"Mijn doel is om mijn oude massa terug te bouwen en ongeveer dit bf% te houden(of nog iets lager te gaan)"

not sure if srs

Hoezo? Ik heb eerder met een vergelijkbaar bf% zo'n 15 kg meer gehad(groot deel zat in de benen, die zijn nu stokjes helaas), 25 kg met een hoger bf%. Het mag van mij best een aantal jaar duren tot ik terug ben, was destijds ook meer dan twee jaar obsessief bezig zijn met de sport. Nu doe ik het rustig aan en blijf rond onderhoud. Ik geloof best dat ik ooit wel weer mijn oude massa terug krijg, zeker met die super-hormoonlevels die ik nu heb. :)
Heb je een schatting van het BF% dan?

Het is lager dan 6% sowieso want ik heb op 6% gestaan en was iets meer vet, ik denk 5%. Maar slechte foto\'s dus...

En Voorarm, als je massa wilt bouwen moet je veel meer gaan eten en dan kan je nooit dit vet % houden laat staan lager gaan.

Ik kom wel langzaam wat massa en kracht aan nu dat mijn hormoonwaardes op orde komen. Mag van mij heel rustig gaan, maar ik vind dit wel een prettig bf% om op te staan, voel mij eigenlijk veel energieker zo dan wanneer ik veel hoger sta. Door de lage hormoonwaardes waarmee ik lang rondliep heb ik ook het 'probleem' dat ik alleen een smal gezicht heb met een superlaag bf%, maar over tijd zal dat langzaam normaliseren. Opnieuw bulken en het vet er dan weer af moeten halen zie ik niet zo zitten, sowieso is deze sport niet de prioriteit in mijn manier van eten, echt BB-gericht eten doet mij minder goed voelen.
Slechte foto's idd, had er ook nog wat genomen met licht van een lamp, maar vond daglicht toch een beter beeld geven, alleen ik denk dat ik de hoek wat anders moet hebben.

Heel erg bedankt voor de schatting iig, daar wachtte ik op! :)

Media informatie

Categorie
BB Leden - Mannen
Geplaatst door
Voorarm
Datum plaatsing
Aantal vertoningen
1.485
Aantal reacties
6
Beoordeling
0,00 ster(ren) 0 reviews