MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Hoe gaat het met je vetpercentage?

Dat ligt zo rond de 16-18% vermoed ik? Ik maak regelmatig een fotootje in ieder geval, om het voor mij zelf bij te houden. Zo nu en dan zal ik het hier delen.

Day 3 Weight xRepsxSets
Squat 85 x3x5
Deadlift paused 112,5 x4x4
Bench press 60 x6x4
Deadlift block 130 x2x4
Pull up 10 x6x4
Plank 40 60 sec

Opmerkingen
Ik had wat in te halen ten slotte, dus ben ik vandaag gewoon lekker gaan trainen!

De squat ging vandaag echt fan-tas-tisch. Ik hoop dit vast te kunnen houden zo. Alles vloog omhoog, zonder pijntjes.

Dan voor mij de eerste keer de paused DL, daar keek ik wel een beetje tegenop moet ik zeggen. Echter ging het verassend goed en ik vind het zowaar een leuke oefening :)

Lichte bench, lekker snel doorheen gelopen met focus op het archen en schouder retractie.

Deadlifts van blokken leek mij een eitje, maar niets was minder waar. Waar de paused DL mij mee viel, vond ik dit juist best een k*toefening :o. Anyway, het zal wel even wennen zijn.

Pull-ups en planks ter assistance.


 
Laatst bewerkt:
Zo hoog Ja? Ik denk dat je het overschat...
 
Vind je paused dl best wel hoog en kort? Maarja probably does the trick anyway.
 
Zo hoog Ja? Ik denk dat je het overschat...
Ik vermoed ook dat je dat 4% naar boven afrondt, tenzij er iets bijzonders gebeurd is de laatste tijd :P
Even wennen dus die DL varianten .... :)
 
Zo hoog Ja? Ik denk dat je het overschat...

Mhh.. Allicht dat ik het overschat doordat ik vaak wat bloated ben van al het eten, maar m'n vet% is afgelopen jaar hoe dan ook wat gestegen. Gelukkig maar.. :o

Vind je paused dl best wel hoog en kort? Maarja probably does the trick anyway.

De pauze zou wat langer kunnen inderdaad. Dit was de aleereerste x, dus even uitvogelen nog.
Qua hoogte vind ik dit wel fijn moet ik zeggen en je ziet het vaak op deze manier voorbij komen.

Nu maar hopen dat het z'n steentje bijdraagt aan de weg naar 200 kg :).

Ik vermoed ook dat je dat 4% naar boven afrondt, tenzij er iets bijzonders gebeurd is de laatste tijd :P
Even wennen dus die DL varianten .... :)

Haha, ik zal er maar geen woorden meer aan vuil maken :P.

Zeer zeker. Wel erg leuk om te doen moet ik zeggen. Ik kijk ook echt uit naar de komende 7 weken.
 
Eerder 14 % :)
 
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd vrijwel compleet pijnvrij opgestaan. M'n linkerschouder lijkt nog een klein beetje vast te zitten, maar de pijn in m'n zij lijkt geheel verdwenen te zijn.
Toch wel bijzonder hoe een paar kleine aanpassingen in techniek zo'n groot verschil kunnen maken. Ik baal er nu alleen wel van dat ik zoveel tijd heb verdaan met schouder rehab oefeningen, terwijl de pijnjtes waarschijnlijk dus gewoon door een verkeerde houding tijdens de compounds kwamen :o.
 
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd vrijwel compleet pijnvrij opgestaan. M'n linkerschouder lijkt nog een klein beetje vast te zitten, maar de pijn in m'n zij lijkt geheel verdwenen te zijn.
Toch wel bijzonder hoe een paar kleine aanpassingen in techniek zo'n groot verschil kunnen maken. Ik baal er nu alleen wel van dat ik zoveel tijd heb verdaan met schouder rehab oefeningen, terwijl de pijnjtes waarschijnlijk dus gewoon door een verkeerde houding tijdens de compounds kwamen :o.
Dit en een verandering in volume kunnen echt heel veel oplossen. Ik ben zelf ook geen fan van het hele prehab/rehab gebeuren, vaak zit de fout in techniek of het schema. In ieder geval fijn om te horen dat je pijnvrij bent!
 
Dit en een verandering in volume kunnen echt heel veel oplossen. Ik ben zelf ook geen fan van het hele prehab/rehab gebeuren, vaak zit de fout in techniek of het schema. In ieder geval fijn om te horen dat je pijnvrij bent!

Weet wat geleerd in ieder geval!
Mocht ik in de toekomst last krijgen van vergelijkbare pijntjes is het dus gewoon een kwestie van a) rust nemen en b) de techniek herevalueren.

Na de afgelopen twee trainingsdagen vandaag vrijwel geen spierpijn, op een beetje spierpijn in p'n pecs na. Dat lijkt mij een goed teken :)
 
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd vrijwel compleet pijnvrij opgestaan. M'n linkerschouder lijkt nog een klein beetje vast te zitten, maar de pijn in m'n zij lijkt geheel verdwenen te zijn.
Toch wel bijzonder hoe een paar kleine aanpassingen in techniek zo'n groot verschil kunnen maken. Ik baal er nu alleen wel van dat ik zoveel tijd heb verdaan met schouder rehab oefeningen, terwijl de pijnjtes waarschijnlijk dus gewoon door een verkeerde houding tijdens de compounds kwamen :o.
Dit is mooi, maar ook weer niet te snel juichen....
 
Vandaag sinds vrij lange tijd ineens weer eens last gehad van m'n maag/darmen :(. Gelukkig wel alle kcals binnengekregen, maar het was verder geen pretje vandaag. Hopelijk is het morgen weer een beetje bijgetrokken.
 
Tja, het lichaam doet niet altijd wat we zelf graag willen...
 
Vandaag sinds vrij lange tijd ineens weer eens last gehad van m'n maag/darmen :(. Gelukkig wel alle kcals binnengekregen, maar het was verder geen pretje vandaag. Hopelijk is het morgen weer een beetje bijgetrokken.
Nou weer even normaal doen he? :p
 
Komt goed. Het is nu alweer een stuk beter gelukkig. Ik zal er maar mee moeten leven dat het eens in de zoveel tijd even opspeelt denk ik.
 
Komt goed. Het is nu alweer een stuk beter gelukkig. Ik zal er maar mee moeten leven dat het eens in de zoveel tijd even opspeelt denk ik.
Toch iets gegeten wat voor jou misschien niet goed is?
 
Kon me herinneren dat je daar 'vroeger' ook wel veel last van hebt gehad. Wat was de oorzaak en hoe heb je dat verholpen mbt darmen/maag?
Mijn vriendin heeft na het avondeten oid, bijna altijd last van maag/darm klachten. Lijkt niet specifiek op carbs of vet oid te liggen. Brood gaat good, aardappels weer niet. Broccoli ook niet.
Jij doet toch ook iets met FODMAP food? Werkt dat goed?
 
Toch iets gegeten wat voor jou misschien niet goed is?

Inderdaad. Eergisterenavond had ik een schaal kwark met cereal en wat andere troep gegeten. Daarna was het mis :P.
Gelukkig is het nu allemaal weer oké. Vanavond lekker trainen!

Kon me herinneren dat je daar 'vroeger' ook wel veel last van hebt gehad. Wat was de oorzaak en hoe heb je dat verholpen mbt darmen/maag?
Mijn vriendin heeft na het avondeten oid, bijna altijd last van maag/darm klachten. Lijkt niet specifiek op carbs of vet oid te liggen. Brood gaat good, aardappels weer niet. Broccoli ook niet.
Jij doet toch ook iets met FODMAP food? Werkt dat goed?

Klopt helemaal. M'n darmflora is redelijk gevoelig. Zelf denk ik dat het komt door de grote hoeveelheid antibiotica, na mijn ongeluk in 2012. Het schijnt dat die troep je verteringsstelsel langdurig, of misschien zelfs voor altijd, kan beinvloeden.
Zo moet ik ook dag-in-dag-uit 4500 kcal binnenkrijgen om mijn huidige lichaamsgewicht vast te houden.

De problemen zijn tegenwoordig gelukkig een stuk verminderd t.o.v. een paar jaar terug. Vooral toen ik terug kwam uit Azië was het echt een drama. Constant last van verteringsproblemen en een opgeblazen gevoel. Dan ga je natuurlijk al snel denken aan lactose intolerantie of iets in die richting. Echter, ik merkte al vrij snel dat lactose niet het enige probleem was. Toen ben ik mijzelf gaan verdiepen in andere mogelijke oorzaken en toen kwam ik uit bij FODMAP arme dieet, in de bodybuilding- en powerlifting wereld tegenwoordig vooral bekend van het 'Vertical Diet'.
Sinds ik mij houd aan deze principes zijn de verteringsproblemen bij mij enorm verbeterd. Ik kan hier een heel verhaal gaan houden over het idee hierachter en waarom je het wel/niet zou moeten proberen, maar dat lijkt mij niet nodig. Er is volop informatie beschikbaar tegenwoordig en persoonlijk zou ik je aanraden om het volgende artikel eens door te nemen en de presentatie van Stan Efferding te bekijken.

Simpele uitleg van het FODMAP arme dieet in het Nederlands. Dit omvat eigenlijk alles wat je hoeft te weten wat betreft de werking en en 'regels'.
http://www.fodmapdieet.nl/fodmaps.html

Stan Efferding, de man achter het 'Vertical Diet' gebruikt de het FODMAP arme dieet als basis bij het begeleiden van zijn clienten, waaronder zeer succesvolle powerlifters, bodybuilders en strongmen. In deze video wordt de basis uitgelegd.

Mocht je specifieke vragen hebben, let me know!
 
Thanks ik zet het door naar le girlfriend.
 
Back
Naar boven