MuscleMeat

Trainingslog Hans_i

Bezoekers in dit topic

Als ik op de bodem van de squat zit, net onder parallel en dan weer omhoog ga. Dan voel ik mijn rug/bar naar voren shiften. Dan volgt de bar geen recht pad omhoog. Net alsof ik voorover val zeg maar... Duidelijk?

Ja is duidelijk nu :)
Misschien met front squats oefenen op form?

Sheiko omschrijft trouwens dat de hams/glutes ook een zwaktepunt kunnen zijn qua kracht als je hier last van hebt.
 
Ja is duidelijk nu :)
Misschien met front squats oefenen op form?

Sheiko omschrijft trouwens dat de hams/glutes ook een zwaktepunt kunnen zijn qua kracht als je hier last van hebt.

Front squats gaan qua vorm altijd best goed (vind ik).

Het gaat vaak ook bij de laatste rep(s) minder. Zal ook wel met vermoeidheid te maken hebben. Volgende week nog een keer proberen.

Eerst aankomend weekend 's nachts werken. Ik ben bij je in de buurt. :)
 
Front squats gaan qua vorm altijd best goed (vind ik).

Het gaat vaak ook bij de laatste rep(s) minder. Zal ook wel met vermoeidheid te maken hebben. Volgende week nog een keer proberen.

Eerst aankomend weekend 's nachts werken. Ik ben bij je in de buurt. :)

Zou ook goed kunnen ja. Wellicht is je spanning gewoon onvoldoende en tuimel je bijna naar voren.

Data worden slapeloze nachten voor mij dus :angstig:
 
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
WU: 1x3x60
WU: 1x3x75
5x5x87,5--> +2,5kg Uitvoering was beter dan de vorige keer. 3 min rust tussen de sets anders komt het niet goed.

Bench
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
5x5x57,5 --> +2,5kg

Barbell row
WU: 1x5x40
5x5x50 --> -10kg even vorm weer gereset. Ging stukken beter.

Push ups
3x5 +15kg --> +2,5kg

Fijne training na stressvolle weken met werk. Maar project weer mooi afgerond. Nu 2 weken lessons learned en documentatie updaten. Dus weer wat rustiger!

Per 1 juli loopt de opdracht af en ik heb nog niets anders. Dat wordt flink trainen straks :p
 
Foei. Gisteren een dikke kutdag gehad. Dag ervoor getraind. Vermoeide benen, erg duizelig en voelde me vrij kut. Laatste 2 weken en afgelopen weekend ook wel erg druk geweest en veel spanning van het werk gehad. Ik vraag me toch af of dat trainen nu in mijn voordeel of nadeel werkt... Het voelt lekker als ik ga en ben geweest. Maar de dag erna voel ik me vaak beroerder.

Eens even aankijken de aankomende tijd.
 
Straks gebak eten met 80 man die aan het project gewerkt hebben. Toch mooi dat het weer gelukt is :). Succes moet je vieren!
 
Nice, geniet ervan!!!
 
75529DC7-2872-4734-8D23-88B10C97E61E.jpeg
Geniet ervan :D
Wat voor gebak?
 
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
WU: 1x3x60
WU: 1x3x80
5x5x90 --> +2,5kg laatste set 3 min rust ipv 90sec

OH Press
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
5x5x37,5 --> 3 min rust tussen sets. Blij mee.

Deadlift
WU: 1x5x60
WU: 1x5x80
WU: 1x5x92,5
1x5x105 --> + 5kg foei laatste rep faalde bijna

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
Totaal: 12 reps
 
Inderdaad! Ga zo door :) En rusttijden van 3-5 minuten is echt niet erg hoor. Als je dat nodig hebt, dan is dat maar zo.
 
Je progressie op de lifts gaat wel echt lekker volgens mij!

Ik ben er ook niet geheel ontevreden over. Volgende keer 2 schijven van 10 voor de OHP. Daar ben ik erg blij mee!

Inderdaad! Ga zo door :) En rusttijden van 3-5 minuten is echt niet erg hoor. Als je dat nodig hebt, dan is dat maar zo.

Eerder hield ik altijd vast aan 90sec. Beetje vast patroon. Maar dat is gewoon te weinig. De app van SL geeft ook aan dat als een rep niet gelukt is of moeilijk gaat je 3 of bij andere oefeningen 5 min rust moet nemen.
 
gewoon zoveel rust nemen als nodig is!
bij zware sets rust ik ook gerust een minuut of 4/5
 
Nou nou nou. Vorige week donderdag voor het laatst getraind. Gewicht ging weer naar de 81kg einde vorige week :roflol:. Ook niet gek. Iets minder trainen en 4 weken achter elkaar elke weekend minimaal 1 keer per week uit eten, hotels met ontbijt (van god los dan) gebak, bier etc. Maar van genoten.

Daarom sinds afgelopen weekend even iets minder kcal. Vanochtend gewicht weer rond de 80. Wel veel gewandeld de laatste weken.

Morgenochtend weer even trainen. Ik maak nu bewust de keuze om niet te trainen als ik qua werk en privé het druk heb. Zoals afgelopen week. En helaas merk ik ook wel dat een dag na een training ik het lichamelijk zwaarder heb (meer duizelig bv).

Vorige week project afgerond en ik mag vanaf maandag verder met een nieuwe opdracht t/m q1 2019 :ty:. Weer een mooie uitdaging, maar zoals altijd een enorme bak met info te verwerken. En voorlopig weer even meer reizen. Maar het is het waard. En daarnaast ook nog bezig met uitzoeken van eea voor ons nieuwe huis en gesprekken aan het voeren over de aankoop van een vakantiehuis in Portugal :).

Gisteren met mijn zoon naar Julianatoren in Apeldoorn geweest. Foei, dat was ook wel pittig als je het hebt over prikkels...

Zo lief dbb dagboek even een reflectie op de afgelopen week :loveyou:. Conclusie het gaat de laatste maanden steeds iets beter, mits ik keuzes maak van wat ik wel en niet doe.
 
Pas je op dat je niet net zo ecto als mij wordt? :trollface:

Was gister ook in Apeldoorn, toevallig :p

Edit: gebruik je ook die stronglifts app? Heb niet alles gelezen maar vind die app best fijn werken.
 
Back
Naar boven