AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het is een e-maildienst die privacy kan waarborgen. Hierdoor wordt het onder meer heel veel gebruikt door de onderwereld.
hahahah,wat een idioot. Om het extra verdacht te maken.
Dat weet ik maar je bent het beste af bij een merkdealer.
Dat denk ik ook wel.
Ik herinner me mijn allereerste wagen, een Nissan Primera. De garagist moest er mee naar de keuring alvorens ik hem kon inschrijven. Hij belde me de volgende dag op dat de remschijven vervangen moesten worden. Ik had van mijn broer gehoord dat de man soms zogezegd schijven vervangt maar dat niet doet, maar toch aanrekent. Ik had ze daarom ook gemerkt. Toen ik de wagen ging afhalen, gaf hij me de rekening; ongeveer 400 euro als ik me goed herinner. Ik reeds de parking op en haalde onmiddellijk mijn voorste wiel er af en zag mijn gemerkte remschijven. Ik ging hem halen en toonde hem zijn leugens. "o dat is vreemd, ik zal me vergist hebben van klant. Ah ja dat is waar, er moesten enkel twee nieuwe banden op vooraan". Iets gelijkaardig voorgehad toen ik mijn uitlaat van m'n motorfiets gelast diende te worden. "is maar een klein werkje, kom morgen maar terug". Volgende dag: 300 euro: "ja ik heb hem er moeten afbreken want jhet lassen ging niet en de moer wou niet loskomen. Heb er dus een nieuwe uitlaat moeten opsteken." En zo heb ik er nog een paar.
 
In Nederland heb je tegenwoordig 2 weken

na aankoop de tijd om je auto weer terug te

brengen naar de bovag garage mocht deze

je toch tegenvallen
Dat is inderdaad wel interessant.
 
Waarom de fk zou iemand zo'n vlooienhok van een kia willen?:dunno:
De Kia Sorento van 2010 tot 2014 heeft een GEWELDIGE reputatie.
Ik vind hem trouwens zeer mooi, kloek, en luxueus, ruim;... en niet duur.
De reden waarom we voor een tweedehands gaan is omdat ik raad heb gekregen van een oude vriend die bij Mazda werkt. Hij zegt dat er in België de komende twee jaar heel veel veranderingen zullen komen omtrent de taksen op benzine en dieselwagens,.... EN... dat het soort interieur dat we nu bij sommige wagens reeds terugvinden, binnen twee jaar overal gaan terugvinden. Hj verwees naar de nieuwe Azera. De bedoeling is dus met de SOrento een paar jaar te rijden, tot het duidelijk is welke weg men in België wil inslaan omtrent de taksen en kijken naar de evoluties van de wagens. Momenteel ben ik erg te vinden voor de mazda cx 5, bouwjaar 2017 - 2018 maar die is momenteel boven mijn budget. Binnen drie jaar, in 2021 , zou een model van 2019 binnen ons budget passen. EN de Sorento heb ik altijd al mooi gevonden. Hij kan trouwens 2500 kilo trekken, wat zeer interessant is daar ik graag eens een paar weken door Europa zou willen trekken met de caravan.
 
Wat betaal je per drie maanden aan wegenbelasting voor zo iets op diesel in België?
 
Wat betaal je per drie maanden aan wegenbelasting voor zo iets op diesel in België?

Diesel is in België net zo duur of duurder als benzine dacht ik dus denk niet dat de wegenbelasting veel verschilt
 
Wat betaal je per drie maanden aan wegenbelasting voor zo iets op diesel in België?
Een nieuwe gebruiker (dus ook als je een tweedehandswagen opnieuw op de baan brengt) betaal je éénmalig ""inverkeerststelling" (wat een leugenachtig woord is want het is een wagen die reeds in het verkeer actief is, dus het is een belasting die de staat iedere keer opnieuw int). Voor de Kia Sorento 2.2 diesel, van 2011:

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 713,27
Belasting op inverkeerstelling
€ 762,11
Aanvullende verkeersbelasting
€ 0
----------------------

Dus, na aankoop heb ik drie maanden de tijd 1475 euro te betalen en vanaf dan betaal je ieder jaar 713 euro.

Het lijkt onverstandig om dus een diesel te kopen, vooral gezien het feit dat het prijsverschil tussen benzine en diesel zo goed als verdwenen is.
Echter, als je de gegevens invoert voor een oude benzinewagens (in de online simulator van de overheid) dan merk je dat de taksen voor de oude benzinewagens bijna even duur zijn. ALleen als je dus een heel recente wagen koopt haal je voordeel bij het kopen van een benzinewagen.
Ik ben echter geen fan van de huidige benzinewagens; Een 1.2 motor met 115 pk voor een wagen van 1800 kilo, dat is echt absurd. En je ziet het meer en meer.
Een diesel heeft ook meer koppel bij lagere toeren, wat ik leuker rijden vind. Een diesel rijd ook zuiniger (zeker als je het hebt over wagens ouder dan 5 jaar.
Dus 2 a 3 jaar met deze Sorento rijden en dan kijken wat er het interessantst is, een benzine of diesel.
 
Iemand die een auto verkoopt met een protonmail e-mailadres. Sureeeeee
Ik kreeg een mail van de "verkoper":
Hello
Thank you for the interest and the choice regarding the car 2014 Kia Sorento 2.2 CRDi KM 4x4 Panorama Navi
The car has all the documents alright and the maintenance has been carried out in authorized services.
We have a contract with the owner, to sell the car on his behalf.
The car is sold at this price because the owner want to buy a new car from our park.
Our company offer for this car, 6 months of European guarantee and we ensure the delivery of the car to your home.
It comes with full service book and Dekra certificate.
The car will be delivered to your address through a delivery company that is partner with us, with no extra charge from your part.
We are waiting for your email, to provide you more details about the purchase and the delivery process.

Thank you
Chit Hussein
Rhein-Ruhr Auto Park GmbH

---------------------------

Dus het vermoeden was terecht; "een transportbedrijf zal de wagen bij me thuis komen leveren..." Yeah sure.
 
Doe dan ook gewoon geen zaken met buitenlanders :roflol: :trollface:
 
Doe dan ook gewoon geen zaken met buitenlanders :roflol: :trollface:
Ik ga hem wat aan het lijntje houden. Ik ga er geen uitgebreide mails van maken maar iedere keer korte vragen stellen en kijken wat hij allemaal te vertellen heeft. ZO leer ik bij en zal ik in het vervolg de trucjes beter herkennen. Ik heb ondertussen ook antwoord gekregen van Autoscout die me adviseerde niet in te gaan op de verkoop.
 
Ik ga hem wat aan het lijntje houden. Ik ga er geen uitgebreide mails van maken maar iedere keer korte vragen stellen en kijken wat hij allemaal te vertellen heeft. ZO leer ik bij en zal ik in het vervolg de trucjes beter herkennen. Ik heb ondertussen ook antwoord gekregen van Autoscout die me adviseerde niet in te gaan op de verkoop.


:roflol:
 
De Kia Sorento van 2010 tot 2014 heeft een GEWELDIGE reputatie.
Ik vind hem trouwens zeer mooi, kloek, en luxueus, ruim;... en niet duur.
De reden waarom we voor een tweedehands gaan is omdat ik raad heb gekregen van een oude vriend die bij Mazda werkt. Hij zegt dat er in België de komende twee jaar heel veel veranderingen zullen komen omtrent de taksen op benzine en dieselwagens,.... EN... dat het soort interieur dat we nu bij sommige wagens reeds terugvinden, binnen twee jaar overal gaan terugvinden. Hj verwees naar de nieuwe Azera. De bedoeling is dus met de SOrento een paar jaar te rijden, tot het duidelijk is welke weg men in België wil inslaan omtrent de taksen en kijken naar de evoluties van de wagens. Momenteel ben ik erg te vinden voor de mazda cx 5, bouwjaar 2017 - 2018 maar die is momenteel boven mijn budget. Binnen drie jaar, in 2021 , zou een model van 2019 binnen ons budget passen. EN de Sorento heb ik altijd al mooi gevonden. Hij kan trouwens 2500 kilo trekken, wat zeer interessant is daar ik graag eens een paar weken door Europa zou willen trekken met de caravan.

Meneer, u bent duidelijk geen autoliefhebber.
Buiten dat zou ik in plaats van af te gaan op de -ongetwijfeld goed bedoelde- raad van de oude vriend die bij mazda werkt, afwachten wat er gaat gebeuren.
Trouwens, persoonlijk vind ik het interieur van 'de nieuwe azera' spuuglelijk, een rommelig, bijmekaar geraapt zooitje van materialen en stijlen.
 
Meneer, u bent duidelijk geen autoliefhebber.
Buiten dat zou ik in plaats van af te gaan op de -ongetwijfeld goed bedoelde- raad van de oude vriend die bij mazda werkt, afwachten wat er gaat gebeuren.
Trouwens, persoonlijk vind ik het interieur van 'de nieuwe azera' spuuglelijk, een rommelig, bijmekaar geraapt zooitje van materialen en stijlen.
Smaken verschillen, nietwaar?!
En ik heb reeds aangegeven dat ik "ga afwachten"wat er gaat gebeuren. Maar in afwachting heb ik wel een betrouwbare wagen nodig. Mijn huidige wagen loopt op z'n laatste benen denk ik.
 
Mooie kleur. Dat blauwe ben ik ook wat van af. Beetje petjesachtig
 

De reden waarom ik nooit graag naast vrachtwagen rij/sta met de auto.
 
Back
Naar boven