XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als die wrist curls je maar niet gaan opbreken :p
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Als die wrist curls je maar niet gaan opbreken :p

Pfoeh zou wat zijn zeg... Bench failen zaterdag door wrist curls.

Maar zonder dollen. Ik doe ze voor de stretch vd spieren waarvoor ik een paar maanden terug naar de fysio ging. Die waren toen verkort en verkrampt door het vele knijpen en benchen.
 
Gisteren heb ik met zo'n stekelballetje m'n erectors, mid trapezius en onderarmspieren gerold. Voelt erg goed, juist omdat ik op die plekken bijna niks meer voel nu. Zijn goed ontspannen dus.
Vanavond wil ik nog wat spieren rollen, even bekijken welke. Ik zoek verkrampte spieren op met de foamroller.
Na het bekijken van verschillende Barbell Medicine Podcasts ben ik tot de conclusie gekomen dat dit allemaal eigenlijk helemaal niet helpt, het is vooral een tijdelijk effect en deep tissue werk wat eigenlijk altijd nodig is doe je er niet mee. Maar goed, het kan wel eens lekker zijn om een beetje toeren uit te halen op mijn prijzige foamroller! :p
 
Na het bekijken van verschillende Barbell Medicine Podcasts ben ik tot de conclusie gekomen dat dit allemaal eigenlijk helemaal niet helpt, het is vooral een tijdelijk effect en deep tissue werk wat eigenlijk altijd nodig is doe je er niet mee. Maar goed, het kan wel eens lekker zijn om een beetje toeren uit te halen op mijn prijzige foamroller! :p

Niet helpt voor het ontspannen van de spieren, of iets anders?
Foamrollen merk ik ook vrij weinig (nog van). Ik gebruik het vooral om m'n rug goed te kraken, een beetje m'n rug te strekken over de roller heen en voor wat ontspanning.

Ooooo spannond!:)

:yes:
 
Na het bekijken van verschillende Barbell Medicine Podcasts ben ik tot de conclusie gekomen dat dit allemaal eigenlijk helemaal niet helpt, het is vooral een tijdelijk effect en deep tissue werk wat eigenlijk altijd nodig is doe je er niet mee. Maar goed, het kan wel eens lekker zijn om een beetje toeren uit te halen op mijn prijzige foamroller! :p

Geen idee. Ik denk dat het wel iets doet. Ik heb zelf bijvoorbeeld soms last van mijn glutes en front delts. Als ik ze foamroll ben ik er direct weer vanaf. Kan natuurlijk ook symptoombestrijding zijn.
 
Geen idee. Ik denk dat het wel iets doet. Ik heb zelf bijvoorbeeld soms last van mijn glutes en front delts. Als ik ze foamroll ben ik er direct weer vanaf. Kan natuurlijk ook symptoombestrijding zijn.

Merk vooral dat m'n spieren ontspannen.
Echte spierpijn (die ik zelden heb) gaat er alleen maar uit met voldoende beweging en tijd bij mij :(
 
  • Like
Waarderingen: Pren
In mijn ervaring helpt foamrollen, tot op zekere hoogte. Als ik een geirriteerd (of vermoeide) spieren heb vind ik het zeker prettig om daar overheen te rollen en dan voelt dat prettiger aan maar het wordt er niet meteen beter van. Het bevorderd natuurlijk wel weer de doorstroming van je bloed.
 
Nuru massage helpt ook met doorstroming :cool:
 
Na het bekijken van verschillende Barbell Medicine Podcasts ben ik tot de conclusie gekomen dat dit allemaal eigenlijk helemaal niet helpt, het is vooral een tijdelijk effect en deep tissue werk wat eigenlijk altijd nodig is doe je er niet mee. Maar goed, het kan wel eens lekker zijn om een beetje toeren uit te halen op mijn prijzige foamroller! :p

'Tijdelijk effect' hoeft niet persee waardeloos te zijn. Foamrollen voor het slapen kan bepaalde spiergroepen tijdelijk ontspannen, wat weer positief kan uitwerken op je nachtrust.
 
Niet helpt voor het ontspannen van de spieren, of iets anders?
Foamrollen merk ik ook vrij weinig (nog van). Ik gebruik het vooral om m'n rug goed te kraken, een beetje m'n rug te strekken over de roller heen en voor wat ontspanning.

Geen idee. Ik denk dat het wel iets doet. Ik heb zelf bijvoorbeeld soms last van mijn glutes en front delts. Als ik ze foamroll ben ik er direct weer vanaf. Kan natuurlijk ook symptoombestrijding zijn.

In mijn ervaring helpt foamrollen, tot op zekere hoogte. Als ik een geirriteerd (of vermoeide) spieren heb vind ik het zeker prettig om daar overheen te rollen en dan voelt dat prettiger aan maar het wordt er niet meteen beter van. Het bevorderd natuurlijk wel weer de doorstroming van je bloed.

'Tijdelijk effect' hoeft niet persee waardeloos te zijn. Foamrollen voor het slapen kan bepaalde spiergroepen tijdelijk ontspannen, wat weer positief kan uitwerken op je nachtrust.

Doe vooral wat goed voor je voelt, het kan in ieder geval weinig kwaad voor zover ik weet. Ik doe het inmiddels al lang niet meer en merk totaal geen verschil met toen ik het wel constant deed.

Een paar take away points: foam rollen zorgt niet dat je sneller herstelt, het zorgt niet voor een lager risico op blessures en het kost je gewoon tijd. Het positieve effect is vooral subjectief en er zijn geen studies die de clinische werkzaamheid van foamrolling aantonen.
 
Een paar take away points: foam rollen zorgt niet dat je sneller herstelt, het zorgt niet voor een lager risico op blessures en het kost je gewoon tijd. Het positieve effect is vooral subjectief en er zijn geen studies die de clinische werkzaamheid van foamrolling aantonen.

Mee eens dat er geen direct verband is tussen foamrollen en sneller herstel, dacht wel dat er klinische werkzaamheid is aangetoond bij mobiliteitsproblemen. Verder ben ik van mening dat een direct verband niet cruciaal hoeft te zijn in de deugdelijkheid van foamrollen. Het kan namelijk een passieve uitwerking hebben op herstel voor mensen die er beter op slapen, uiteraard blijft dit subjectief, maar dat maakt het niet minder belangrijk dan klinische werkzaamheid (voor die mensen).
 
Mee eens dat er geen direct verband is tussen foamrollen en sneller herstel, dacht wel dat er klinische werkzaamheid is aangetoond bij mobiliteitsproblemen. Verder ben ik van mening dat een direct verband niet cruciaal hoeft te zijn in de deugdelijkheid van foamrollen. Het kan namelijk een passieve uitwerking hebben op herstel voor mensen die er beter op slapen, uiteraard blijft dit subjectief, maar dat maakt het niet minder belangrijk dan klinische werkzaamheid (voor die mensen).
Het is een beetje een hype geworden de afgelopen 10 jaar ofzo. Ik denk dat er een sterk placebo effect vanuit gaat en zeker voor mensen die er erg veel waarde aan hechten, dus als het op die manier helpt dan zou ik het zeker blijven doen. Ik gebruik liever mijn tijd voor een goede opwarming met de oefeningen zelf en als losse sessies doe ik regelmatig wat yoga achtige oefeningen zoals de zonnegroet. De zonnegroet doe ik 3x achter elkaar en dan 1 of 2x per week en dat is alle mobilty die ik nodig heb, naast wat shoulder dislocations. Kost me nog geen 10 minuten in de week. Ik heb iets van 2 jaar lang de Agile 8 gedaan. maar kon er uiteindelijk weinig voordelen in ontdekken achteraf, behalve dan dat ik er soms een kwartier mee bezig was.
 
Gefeliciteerd, wat een wedstrijd en een mooi totaal. Ook goed op wilks verbetert van 304 naar 334, daar mag je heel trots op zijn!
 
Ik ben benieuwd naar het verslag, ik zag al een medaille in je story op insta. Ben rete rete rete nieuwsgierig!! :D
 
Gefeliciteerd, wat een wedstrijd en een mooi totaal. Ook goed op wilks verbetert van 304 naar 334, daar mag je heel trots op zijn!

Dankjewel! Wilks is zeker een heel stuk omhoog gegaan. Wedstrijd totaal (daarbij natuurlijk) net zo goed :)

Ik ben benieuwd naar het verslag, ik zag al een medaille in je story op insta. Ben rete rete rete nieuwsgierig!! :D

Bij deze!

23/6/2018 - NK Junioren (@ Iron House Co. Utecht)
Goed rust gepakt de dagen ervoor. Vrijdag wel een heel stuk gelopen, 15k stappen (voor mij veel), om lekker wat te doen.
Nachtrust was voor mijn doen goed. Ik heb hele slechte nachten en dit was er gelukkig niet een van. Iets minder geslapen dan ik wilde: 7 uur ipv 8 maar dat boeit niet zo.
Net zoals op Fox Gym cup gecoacht door m'n vriend, lekker vertrouwd. En met de Kratos club meegegaan.
Thuis gewogen op 69,6 kg en een bakje yoghurt met fruit gegeten. Aangekomen net iets na 8:00 uur dus was nog rustig. Bij IHU ingewogen op 69,9.
Rackhoogtes meten en kledingcheck enzo ging allemaal smooth. Plankier zag er mooi uit imo.

Degene die als nummer twee genomineerd stond was dr paspoort vergeten. Die mocht niet deelnemen. Extreem zuur, wel eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Had het wel vet gevonden om voor de tweede plek te strijden. Zij stond genomineerd met het totaal wat ik nu behaald heb.

Squat (previous gym pr: 120)
Eerste minuut fokte ik het bijna op. Ik deed leg swings als warmingup en stond in een benarde positie omdat het al wat drukker werd en een beetje chaotisch in m'n hoofd daardoor.
Ik raakte met m'n schoenhak m'n grote teen van m'n andere voet tijdens een swing. Ik heb nu een blauwe nagel incl vocht onder het nagelbed.
Deed best wat pijn af en toe tijdens de wedstrijd, wel proberen te negeren wat goed lukte.

Opwarmen zelf voelde goed aan. Laatste opwarmset voelde ook licht.

Eerste: 115 kg - Gewoon zoals die zou moeten gaan
Tweede: 120 kg - Beetje vertraging halverwege maar goede snelheid
Derde: 127.5 kg - Als ik het terugkijk wel extreem diep gesquat, m'n knieën kwamen hierdoor veel naar voren. Slechte techniek gewoon. Krachtsgewijs moet dit lukken denk ik.

Bench (previous gym pr: 70)
Opwarmen was wat kut hier omdat veel mensen extreem salty waren als het ging om delen. En niet slim konden nadenken over dat mensen met (bijna) hetzelfde gewicht het beste na elkaar konden benchen en dáárna de bar anders geladen zou worden. En ik heb apenarmen dus ik was natuurlijk de atleet waarvoor het rack steeds hoger moest.

Dan gebeurde dr nog iets. Bij de rackhoogtes meten in de ochtend kreeg ik rugkramp bij het archen. Tijdens het opwarmen voelde ik een knoop in m'n linker lat en een verkramping van m'n hele linker lat. Het was echt kut... Na de eerste beurt heeft iemand nog lopen masseren maar het was niet weg.
Misschien als ik me beter bewust ben van hoe ik mentaal denk dat ik me beter over de verkramping heen had kunnen zetten. Voor een lekkere arch was het echt kak.

Eerste: 65 kg - Ging al vrij moeizaam. Wel symmetrisch goed gelukkig.
Tweede: 70 kg - Gefaild. Kon weinig kracht zetten wbt driven.
Derde: 70 kg - Gefaild. Had geen energie meer m'n armen om door te blijven drukken.

Deadlift (previous gym pr: 145)
Opwarmen was nu al helemaal chaotisch want de mannen van de middagploeg stonden klaar om te gaan wegen. Was erg druk. Desondanks fijn kunnen opwarmen.

Eerste: 137.5 kg - Vlot omhoog.
Tweede: 145 kg - Ging geen eens zo heel snel als ik het terugkijk, voelde ook niet enorm snel. Wel lekkere lift. Techniek was wel een tikkie anders zo te zien.
Derde: 150 kg - Bijna kotsend op het plankier :emo: Oh wat was ik blij met dit gewicht!


Tov Fox Gym cup 25 kg op m'n wedstrijd totaal gepakt en een heel vet deadlift PR. Twee keer per week deadliften heeft me veel goeds gedaan: van 132,5 naar 150 in ~20 weken
En mentaal heb ik nu gevonden hoe ik bij deadliften de grens kan verleggen voor mezelf. Door blijven trekken, maakt niet uit hoe. Als de bar van de grond af is en ik schraap hem langs m'n benen heb ik hem.

Kratos heeft behoorlijk goed gepresteerd, erg leuk!
Goede wedstrijdervaring. Een 335 totaal, zilver in de -72 en een kwalificatie voor het NK classic :D

(filmpjes volgen)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Elke keer weer een stapje meer!
 
Gefeliciteerd!
 
Klinkt als een prachtdag, je hebt er echt voor gevochten! :wl:

Nogmaals van harte met het zilver en de mooie deadlift PR. Ik zeg tijd voor een deftige pizza:)
 
Back
Naar boven