AndroidHealthClinic

Trainingsschema borst en rug

Bezoekers in dit topic

Anoniem_16

Novice
Lid geworden
23 jun 2018
Berichten
2
Waardering
0
Hallo, ik ben 16 jaar oud en sinds 3 maanden echt serieus bezig met fitness, eten en slapen.

Mijn vraag gaat over mijn trainingsschema omdat ik alles zelf uit moet zoeken en ik over sommige dingen niet zeker ben. Ik train de volgende spier groepen 2 keer per week: borst, rug, schouders, triceps, biceps, benen. Mijn doel is groter worden ik eet in een kcal surplus van 400

Voor mijn borst doe ik: 4x12 bench press, 4x12 dumbell incline, 4x12 fly's, dan ga ik verder met mijn triceps 4x tot ik niet meer kan dips, 4x12 overhead dumbell press en 4x12 cable push down. Ik neem 1.10 min rust tussen elke set en ben in totaal ongeveer 40 min bezig.
Is dit een schema wat ik de komende 2 maanden op vakantie nog door kan zetten en is het een goed schema? (Op de andere dag dat ik borst+triceps train doe ik dezelfde oefeningen maar dan 4x6 alles met zwaarder gewicht, behalve de fly's en de calble push down die hou ik op 4x12)

Voor mijn rug dezelfde vraag, hier is mijn schema: 4x10 deadlift, 4x8 pull ups, 4x12 cable row, 4x5 chin ups, 4x10 t bar row, en dan nog 2 oefeningen met dumbells voor mijn biceps 4x12) ook hier ben ik ongeveer 40/50 minuten aan kwijt met 1.10 rust en op de andere dag dat ik dit schema doe, doe ik 4x6 met zwaarder gewicht voor de meeste oefeningen.

Alvast bedankt!
 
Zou lekker 3x pw full body gaan doen of upper/lower. En over je huidige schema, zou sowieso met triceps nooit als eerste oefening dips tot falen pakken...je kunt beter met de andere oefeningen beginnen, anders ben je al helemaal aan stront alvorens je de rest gaat doen.

Kijk anders even bij voorbeeld schema's, staan er overigens ook genoeg op het internet. Voor een beginner is full body of een upper lower een prima keus!
 
Ik train al een jaar en toen heb ik full body schema's gedaan, alleen niet op mijn eten en mijn slaap gelet (te weinig gegeten vooral). Ik wil zo optimaal mogelijk proberen te groeien en ben bereid daar alles voor te doen behalve supplementen en steroiden natuurlijk haha. Kan ik niet een push/pull/legs schema hanteren en dat dan 2 keer in de week herhalen? En kan ik daarvoor niet mijn bovenstaande schema's voor push en pull gebruiken als ik er voor zorg dat ik genoeg kcal bijnenkrijg, mn macros tel en genoeg slaap? (Als ik dat van die dips aanpas)
 
ja ppl legs is dan ook een goeie!
 
Ik train al een jaar en toen heb ik full body schema's gedaan, alleen niet op mijn eten en mijn slaap gelet (te weinig gegeten vooral). Ik wil zo optimaal mogelijk proberen te groeien en ben bereid daar alles voor te doen behalve supplementen en steroiden natuurlijk haha. Kan ik niet een push/pull/legs schema hanteren en dat dan 2 keer in de week herhalen? En kan ik daarvoor niet mijn bovenstaande schema's voor push en pull gebruiken als ik er voor zorg dat ik genoeg kcal bijnenkrijg, mn macros tel en genoeg slaap? (Als ik dat van die dips aanpas)
Wat zijn je stats dan? Op je lifts en je lengte/gewicht?
 
Back
Naar boven