AndroidHealthClinic

Deadlift snap onderrug

Bezoekers in dit topic

koekje30

Novice
Lid geworden
20 aug 2012
Berichten
27
Waardering
9
Lengte
1m75
Massa
97kg
Waar ik zo bang voor was vandaag gebeurd, door onderrug gegaan tijdens deadlift. Helemaal niet zwaar gepakt maar even de focus van mijn rug af doordat ik op mijn knieën lette, en voelde dat ik mn rug niet genoeg aanspande. :(:(
Het gebeurt me eens per jaar, vaak met iets stoms als gaan zitten of uit bad stappen. Niet eerder bij deadlift. Heb rustig aan geprobeerd te lijven bewegen van.iddag tot het vanavond echt niet meer ging en lig nu plat. Staan en zitten ontzettend pijnlijk.Iemand tips wat te doen? Liggen is niet het beste toch?
 
Te gevaarlijk om hier iets op te zeggen ...
ga naar iemand met ervaring die je hierbij kan helpen indien het pijn blijft doen

Ik heb altijd gelezen bij rugpijn: blijven bewegen. Maar ik heb dit zelf nog niet voorgehad... dus kan er weinig over zeggen.

Wanneer mijn vriendin rugpijn heeft (scoliose) dan helpt:
  • gaan wandelen
  • lat pulldowns
  • iets warm (gel pack, kersenpitkussen, warme washandjes)
Ooit had ze zo'n pijn dat ze morfine druppels voorgeschreven kreeg.

Veel beterschap !
 
Thnx Starx6673 en DiSTuRBeD.
Een drukke nacht dus voor de boeg .

Hoop dat ik morgen weer kan lachen
 
had je toch die personal training van euphorea moeten nemen
 
standje 69 kan wel helpen hoorde ik.
 
Ja, da's kut, zeker in je rug. Bij twijfel ff naar laten kijken door een fysio of dokter.
Meestal spiertje verrekt, een spiertje verrekken is inherent aan trainen, gebeurt de beste.
Ik blijf altijd bewegen, beetje lopen, beetje rekken en strekken, blijf zo goed als kan gewoon mijn schema trainen, maar dan met lege stangen of in ieder geval heel weinig gewicht.
Dat werkt het beste voor mij, maar misschien niet voor jou :-)
 
laat mij nou maar even kijken.
 
Hopelijk snel beter :thumb:
 
Ik had laatst hetzelfde, al dan niet met deadlift. 2 weken last van gehad. Wat bij mij hielp is veel heet douche/baden en warmtekompres erop houden.

EDIT: of je vreet gewoon 600mg Ibuprofen, maar dat raad ik niet aan.
 
Dankje Pieter (Y)
Ik ook recent, nu elke x last van.. Wat ik nu maar doe voorlopig is deadliften van af de 1e pin in mn rack. Normale DL zit er ff niet in daar ik al bij 80kg door de rug ga momenteel
 
Ik ook recent, nu elke x last van.. Wat ik nu maar doe voorlopig is deadliften van af de 1e pin in mn rack. Normale DL zit er ff niet in daar ik al bij 80kg door de rug ga momenteel

Sorry voor mn late reactie. Ben weer hersteld en idem: blijf weg van deadlift haha.
Sterkte ermee Brutushakt voor de rest gewoon lekker doorgaan. In de sportschool is het tenminste lekker koel. Blijft min favoriete plek om te zijn ;)
 
Sorry voor mn late reactie. Ben weer hersteld en idem: blijf weg van deadlift haha.
Sterkte ermee Brutushakt voor de rest gewoon lekker doorgaan. In de sportschool is het tenminste lekker koel. Blijft min favoriete plek om te zijn ;)
hoe lang ben je? ik zou ook gewoon rackpulls gaan doen.
 
Snap niet hoe iedereen het voor elkaar krijgt, letterlijk nog nooit problemen gehad met deadlift, met geen enkele oefening eigenlijk. Maar probeer eens sumo deadlifts, aangezien je een vrouw bent zal je wrs al de nodige flexibiliteit hebben. Minder belastend voor de onderrug en voor sommigen ook een veel betere positie.
Verder zou ik back extensions doen om in de toekomst te voorkomen. En ook voldoende ab work doen. Succes.
 
Snap niet hoe iedereen het voor elkaar krijgt, letterlijk nog nooit problemen gehad met deadlift, met geen enkele oefening eigenlijk. Maar probeer eens sumo deadlifts, aangezien je een vrouw bent zal je wrs al de nodige flexibiliteit hebben. Minder belastend voor de onderrug en voor sommigen ook een veel betere positie.
Verder zou ik back extensions doen om in de toekomst te voorkomen. En ook voldoende ab work doen. Succes.

De meesten krijgen wel eens wat voor. Ken niemand die jaren traint 10+ en die nog nooit een blessure heeft gehad.
 
Back
Naar boven