MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest? (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • lol lol lol... impressive, vooral als je weet wat voor auto's daar rijden die plankgas gaan.

    We hebben dan ook geen fiat panda hè? :p
     
    I wish :eek:

    Nee t gros van de hardrijders in DE rijdt tussen de 180-220 en dan kan ons bakkie mooi meekomen aangezien deze de 230 niet schuwt :woot:
     
    RS6.... Wat zou het me gaaf lijken om dat te kunnen rijden... drool:
     
    Hier in het hoge noorden staat ie nog wel veilig op de oprit :p
     
    Bumperkleven vind ik ook not done, dat doe ik dan ook nooit. Ik hou altijd netjes afstand. Maar mensen die op de linkerbaan met 120 de auto's op de rechterbaan inhalen die eveneens 120 rijden vind ik echt superkansloos. Mensen die links rijden en daarbij te hard rijden moeten dat toch zelf weten, daar kun je toch gewoon voor aan de kant gaan als er de ruimte voor is. En haal anders gewoon lekker niet in.

    Ik vind het altijd enorm vervelend dat andere "supernette aan de regelhoudmensen" hun rijstijl opdringen aan mensen die wel gewoon graag naar huis willen. Ga lekker chillen op de rechterbaan...
    Dit slaat zo erg nergens op :roflol:
     
    I wish :eek:

    Nee t gros van de hardrijders in DE rijdt tussen de 180-220 en dan kan ons bakkie mooi meekomen aangezien deze de 230 niet schuwt :woot:

    Mijn auto doet alleen 230 met wind mee... pak hem beet een fujita F2 :(
     
    • Like
    Waarderingen: Vonk
    Dit slaat zo erg nergens op :roflol:

    Tsja... mee eens maar toch een beetje oneens...

    Iemand die zich aan de regels houdt hoeft zich wat mij betreft niet aan te passen een iemand die zich NIET aan de regels houdt. Aan de andere kant is het inhalen met 1Km/h verschil ook redelijk belachelijk te noemen. Zelfs tijdens mijn rijlessen (een slordige 20 jaar geleden) heb ik al geleerd dat er niks mis me is om tijdens inhalen even gas bij te geven om niet langer dan nodig links te blijven hangen.
     
    I wish :eek:

    Nee t gros van de hardrijders in DE rijdt tussen de 180-220 en dan kan ons bakkie mooi meekomen aangezien deze de 230 niet schuwt :woot:

    Klopt, de keren dat ik in DE ben geweest viel het me ook op dat het gros niet harder gaat dan 150/160, de vlotte rijders gaan wel iets boven de 200 en maar een enkeling gaat harder, die gaan dan ook gelijk een heel stuk harder. :D
     
    Tsja... mee eens maar toch een beetje oneens...

    Iemand die zich aan de regels houdt hoeft zich wat mij betreft niet aan te passen een iemand die zich NIET aan de regels houdt. Aan de andere kant is het inhalen met 1Km/h verschil ook redelijk belachelijk te noemen. Zelfs tijdens mijn rijlessen (een slordige 20 jaar geleden) heb ik al geleerd dat er niks mis me is om tijdens inhalen even gas bij te geven om niet langer dan nodig links te blijven hangen.

    Ik bedoelde er inderdaad ook niet mee dat ze zich moeten aanpassen aan de mensen die wel harder rijden. Maar het grootste deel van de mensen blijft lekker links plakken onder het mom van "ik rijd al 125, en je mag hier maar 120, dus ik ga niet aan de kant". In NL is het behoorlijk druk op de weg en iedereen is bang zijn plekje kwijt te raken en langer onderweg te zijn wanneer ze even opschuiven naar rechts om iemand er langs te laten.

    Als je naar de A73 kijkt bijvoorbeeld rijdt vrijwel iedereen op de linkerbaan omdat er op de rechterbaan een aantal vrachtwagens zitten. Daar zit vervolgens altijd één persoon tussen die rond de 100 (het is een 130 weg) die vrachtwagens aan het inhalen is, gevolgd door een stoet van nog 30 auto's die zo rijden. Terwijl er zat ruimte is om na die eerste vrachtauto even naar rechts te gaan. Ik heb geleerd dat je na het inhalen gewoon weer naar de rechter rijbaan gaat, ondanks dat je over een km weer een auto moet inhalen. Maar ik lijk tegenwoordig wel de enige.
     
    Maar het grootste deel van de mensen blijft lekker links plakken onder het mom van "ik rijd al 125, en je mag hier maar 120, dus ik ga niet aan de kant".

    Hier ben ik het inderdaad helemaal mee eens, is echt een super ergernis.
     

    Omdat de linkerbaan dus niet is bedoeld voor mensen die lekker snel naar huis willen (en daarvoor de regels/wet willen overtreden. . Super nette mensen die hun rijstijl opdringen? Het is juist andersom: Mensen die te hard rijden en vinden dat iedereen daarvoor moet wijken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik hou zelf ook van doorrijden. Maar wees een beetje eerlijk tegen je zelf. Als iemand wat langer links blijft dan je wil, of wat langzamer rijdt. Hoelang duurt dat dan echt? 30sec? Daarbuiten komt dat NL zo klein is dat de tijdswinst marginaal is. Op een km of 100 kan je maximaal 10/15 minuten maken als je echt constant flink te hard rijd, meer niet.

    Wat ik als de gevaarlijkste dingen ervaar zijn een gebrek aan inzicht, anticiperen en dingen gunnen. Tel daarbij opgefoktheid en ongeduldheid en
    2 X chromosomen
    bij op en je hebt een dodelijke coctail.


    Het lukt mij ook niet altijd, maar ik hou mezelf niet voor de gek verder.
     
    Omdat de linkerbaan dus niet is bedoeld voor mensen die lekker snel naar huis willen (en daarvoor de regels/wet willen overtreden. . Super nette mensen die hun rijstijl opdringen? Het is juist andersom: Mensen die te hard rijden en vinden dat iedereen daarvoor moet wijken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik hou zelf ook van doorrijden. Maar wees een beetje eerlijk tegen je zelf. Als iemand wat langer links blijft dan je wil, of wat langzamer rijdt. Hoelang duurt dat dan echt? 30sec? Daarbuiten komt dat NL zo klein is dat de tijdswinst marginaal is. Op een km of 100 kan je maximaal 10/15 minuten maken als je echt constant flink te hard rijd, meer niet.

    Wat ik als de gevaarlijkste dingen ervaar zijn een gebrek aan inzicht, anticiperen en dingen gunnen. Tel daarbij opgefoktheid en ongeduldheid en
    2 X chromosomen
    bij op en je hebt een dodelijke coctail.


    Het lukt mij ook niet altijd, maar ik hou mezelf niet voor de gek verder.

    De linkerbaan is ook niet bedoeld om er te rijden als er rechts ruimte is.
     
    De linkerbaan is ook niet bedoeld om er te rijden als er rechts ruimte is.

    Zeg ik toch ook niet? Nogmaals, ik rij zelf meestal wel wat harder, dus ik heb er in de praktijk niet zo last van. Maar ik ga met 125 ook echt niet tussen de vrachtwagens zigzaggen omdat HillR met 150 er langs wil.


    Middelste baan rijders zijn overigens nog erger.
     
    Dan zou ik maar nooit in Duitsland gaan rijden,daar word je op de linkerbaan van de weg gedrukt , inclusief gratis groot licht show
    Sterker nog, daar kan je een boete krijgen door links te rijden zonder gepaste snelheid. Als jij met 270 komt aantuffen en zo'n eikel rijdt 175 en denkt wauw dit is hard ben je gevaarlijk bezig. Van die typetjes zoals Izzy. Als je 250 rijdt op de linkerbaan moet je alsnog goed in de spiegels kijken want er kan er zomaar eentje zijn die er met 300 langs wilt. Bij 335 houdt het wel op.
     
    Stoor me enkel aan mensen die nog net voor je invoegen terwijl ze 10km/u trager rijden. Twijfel dan toch altijd even om ze een tikje te geven ipv snel afremmen :)
     
    Omdat de linkerbaan dus niet is bedoeld voor mensen die lekker snel naar huis willen (en daarvoor de regels/wet willen overtreden. . Super nette mensen die hun rijstijl opdringen? Het is juist andersom: Mensen die te hard rijden en vinden dat iedereen daarvoor moet wijken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik hou zelf ook van doorrijden. Maar wees een beetje eerlijk tegen je zelf. Als iemand wat langer links blijft dan je wil, of wat langzamer rijdt. Hoelang duurt dat dan echt? 30sec? Daarbuiten komt dat NL zo klein is dat de tijdswinst marginaal is. Op een km of 100 kan je maximaal 10/15 minuten maken als je echt constant flink te hard rijd, meer niet.

    Wat ik als de gevaarlijkste dingen ervaar zijn een gebrek aan inzicht, anticiperen en dingen gunnen. Tel daarbij opgefoktheid en ongeduldheid en
    2 X chromosomen
    bij op en je hebt een dodelijke coctail.

    Het lukt mij ook niet altijd, maar ik hou mezelf niet voor de gek verder.

    Ik heb het wellicht wat verkeerd verwoord, was ook niet zo serieus. Ik ben het helemaal met je eens. Je kunt echter prima naar de rechterbaan gaan als daar ruimte is en er auto's achter je rijden. Zo hoort het toch? Ik doe dat in ieder geval wel. Ook als er geen auto's achter me zitten ga ik gewoon braaf naar rechts.

    Uiteindelijk maakt het qua tijdswinst e.d. geen moer uit als iemand wat langer links blijft hangen. Ik snap alleen nooit zo goed waarom mensen zich niet realiseren dat wanneer er pas over anderhalve kilometer een vrachtwagen komt je prima eerst naar rechts kunt gaan. Het zal heus niet zo zijn dat je noooooit weer naar links kunt om die vrachtwagen in te halen. Op de A73 is dat gewoon heel ernstig, daar heb je op de linkerbaan zo ongeveer altijd een stoet van auto's van ongeveer 2 km, terwijl de rechterbaan helemaal vrij is omdat ze 2km verderop bezig zijn een vrachtwagen in te halen.. Op het moment bestaat mijn leven voornamelijk uit cutten, cardio en niet eten.. Dus ben blij dat ik mijn gedachten even kan verschuiven om mij druk te maken over de nutteloze dingen in het leven :roflol:

    Zeg ik toch ook niet? Nogmaals, ik rij zelf meestal wel wat harder, dus ik heb er in de praktijk niet zo last van. Maar ik ga met 125 ook echt niet tussen de vrachtwagens zigzaggen omdat HillR met 150 er langs wil.


    Middelste baan rijders zijn overigens nog erger.

    Ho ho.. ik rijd nooit te hard :roflol: Hooguit als het rustig is 10 á 20km, maar ik ben veel te bang voor boetes. De situaties die ik noem vallen vrijwel altijd allemaal voor door mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid. En ik ben niet iemand die gaat kleven ofzo, maar neemt niet weg dat ik me dan wel erger aan het feit dat ze niet aan de kant gaan terwijl daar genoeg tijd en ruimte voor is. Schiet je niets mee op, I know. :roflol:
     
    Ik ga meestal ook onmiddellijk naar rechts als ik heb ingehaald, maar soms snap ik middenvak klevers ook wel.
    Het gebeurt vrij veel dat ik op het rechtervak rij, een vrachtwagen nader en ruim op tijd mijn pinker aanzet.
    Als er dan net een auto aankomt op het midden vak, er helemaal NIETS links rijdt en deze je gewoon dwingt om tot 90km/h af te remmen omdat meneer/mevrouw langs je wil kruipen in plaats van even ruimte te maken...
    Soms begin ik voorzichtig naar links te gaan om ze "te dwingen" ruimte te maken, maar is ook niet echt veilig natuurlijk...
    En na 3 keer denk je ook gewoon "fok it ik blijf lekker in het midden" :rolleyes: Zeker als je aan het cutten bent :p
     
    Back
    Naar boven