MuscleMeat

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dank u, dank u, maar ik ben een ouwe lul van bijna 60 en ik had totaal geen verwachtingen behalve een beetje samen sporten met mijn stiefzoon. Ik train zoals ik train omdat mijn spieren dunner worden als ik minder gewicht gebruik. De manier van trainen uit de jaren 1979-1980 heb ik een beetje opgegeven en nu kopieer ik de schema's die ik lees in de logs van mannen als jij, Punjab en Vntl.

Ondanks dat ik eigenwijs ben sta ik open voor tips, de spiergroei loopt weer een beetje vast.

Je gaat er goed op! Ik zit daar nu ook mee, voor mijn gevoel word ik slapper wanneer ik mij in moet houden, maar voor nu probeer ik gewoon te vertrouwen op het schema.
 
En een PULL, beetje deloaded

Pulldowns naar borst, achteroverleunend en wijde greep; geen steun voor de benen ("reverse style")
8x40kg
8x70kg
8x90kg
8x90kg
8x90kg

Dumbbell rows (niet deloaded met PR)
8x60kg
8x70kg (Vissertje1980: hier zit bij mij de grens van mijn grip, maar de vorige keer zat ie nog bij 65kg)
7x70kg
8x60kg

Facepulls, dubbele biceps pose op peak contractie even vasthouden
12x45kg
12x45kg
12x45kg

Upright rows met EZ-halter, zeer wijde (false) greep
12x45kg
12x45kg
12x45kg
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
8x70kg (Vissertje1980: hier zit bij mij de grens van mijn grip, maar de vorige keer zat ie nog bij 65kg)

Damn, bij ons hebben ze niet eens dumbbells van 70Kg :eek:

Maar ik snap wat je bedoeld;) ik ga met de deadlift nu eerst deloaden i.v.m. de fail. Ik ben benieuwd hoever ik kom als weer vanaf 105 opnieuw ga opbouwen. Ik heb de hanging leg raise ook in mijn schema wat opzich ook wel een lekkere grip oefening is. Voor rest maar eens aanzien hoe het gaat lopen en daar waar ruimte is kan ik wat extra grip training doen.
 
Damn, bij ons hebben ze niet eens dumbbells van 70Kg :eek:

Maar ik snap wat je bedoeld;) ik ga met de deadlift nu eerst deloaden i.v.m. de fail. Ik ben benieuwd hoever ik kom als weer vanaf 105 opnieuw ga opbouwen. Ik heb de hanging leg raise ook in mijn schema wat opzich ook wel een lekkere grip oefening is. Voor rest maar eens aanzien hoe het gaat lopen en daar waar ruimte is kan ik wat extra grip training doen.

Succes!

Maar was om even aan te geven dat grip goed trainbaar is en waar mijn grens ligt. Die dumbbell van mij is een hele lange verstelbare, daar krijg ik met 5kg schijven maximaal 70kg op (totaal 73kg). De nieuwste van Fitness Seller hebben hele agressieve knurls, die blijven aan je handen plakken. Dit is nog een oude met oppervlakkige knurls, die is met dit warme weer heel moeilijk vast te houden
 
Anders gewoon straks gebruiken? Of magnesium..?
 
Succes!

Maar was om even aan te geven dat grip goed trainbaar is en waar mijn grens ligt. Die dumbbell van mij is een hele lange verstelbare, daar krijg ik met 5kg schijven maximaal 70kg op (totaal 73kg). De nieuwste van Fitness Seller hebben hele agressieve knurls, die blijven aan je handen plakken. Dit is nog een oude met oppervlakkige knurls, die is met dit warme weer heel moeilijk vast te houden

Het was moeilijk...maar het lukte wel om die krengen vast te blijven houden, hoewel mijn handen open gingen bij de laatste reps.

Daarnet armen getraind, beetje extra volume gedaan:

EZ-halter curls
8x20kg
8x40kg
8x60kg
8x65kg
8x65kg
8x65kg

Cable curls met EZ-stang
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Hammer curls, 2 dumbbells tegelijkertijd heffen
8x30kg
8x35kg
8x35kg

Pushdowns
8x40kg
8x50kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Overhead dumbbell extensions, unilateraal
8x20kg
10x22,5kg
10x20kg
 
Volgende week een korte (motor)vakantie in de Eiffel, dus van het weekeind nog ff flink trainen. Overmorgen een PUSH:

Schuin bankdrukken
Smal bankdrukken
Dumbbell shoulder press
Skullcrushers
Flys


Zondag een PULL:

Rows
Pulldowns
Facepulls
Side raises
Hammer curls
Concentration curls o.i.d
 
Laatst bewerkt:
De PUSH "wat" ingekort.

Schuin bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x135kg
8x130kg

Smal bankdrukken
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x130kg
8x130kg
 
Leuk vooruitzicht, waar rij je op?

Een Triumph Speed Four die bijna aan z'n pensioen toe is (2004, 100.000+ km), maar het nog goed doet. Rij jij ook motor?
 
Wij zitten met een week of 3 twee weken in een bungalow op centerparcs "de eifel"

Dan zal je mijn mooie uitlaatgeluid moeten missen, ik ga a.s. ma t/m wo. Misschien kom je mijn broer nog tegen, die gaat ook naar dat park en is o.a. herkenbaar aan een rode Ducati Hyperstrada.
 
Laatst bewerkt:
De PUSH "wat" ingekort.

Schuin bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x135kg
8x130kg

Smal bankdrukken
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x130kg
8x130kg

Last van mijn onderrug, geïrriteerde longen door kettingrokende buren, weinig energie, weinig tijd en nog een paar dingen.

Aangepast plan voor zondag:

Pulldowns
Facepulls
Side raises
Hammer curls
Concentration curls.
 
Laatst bewerkt:
Een Triumph Speed Four die bijna aan z'n pensioen toe is (2004, 100.000+ km), maar het nog goed doet.

Zo'n beetje als jij dus :p

Volkomen off-topic, maar ik vind een "grauwelende" triple toch mooier klinken.
Heb zelf een Thunderbird 900 sport, zeer verslavend qua rijden en geluid.
 
Zo'n beetje als jij dus :p

Volkomen off-topic, maar ik vind een "grauwelende" triple toch mooier klinken.
Heb zelf een Thunderbird 900 sport, zeer verslavend qua rijden en geluid.

Dat zijn ook mooie dingen die modern classics.

Met een carbon Two Brothers slipon maakt mijn 600tje een enorme herrie:

Hierna wordt het waarschijnlijk weer een Triumph, een Street Triple denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven