AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

:cheer:

Sterkte met je buik! Ennuh, morgen dagje thuis doet je collega's misschien niet zo goed maar jóú wel! Dusss...

Meh, ik moet echt al heel ziek zijn voor ik thuisblijf. Dus nu mijn bed in, en morgen werkdag :)
Op vrijdag hoef ik maar tot 16u30, en als ik daarna gewoon boodschappen doe ipv eerst naar de gym te gaan overleef ik het wel :)

Het is goed dat je om anderen denk en dat siert je, maar denk er wel om dat je daardoor niet voorbij gaat aan jezelf. Dan wordt het alleen maar erger en hebben je collega's er juist meer in plaats van minder last van.
Dat zijn de betere berichten :rocknana: Gezeik in huis heb je helemaal niks aan, je wordt er beide ongelukkig van en het levert niks op, daarbij is het leven veel te kort om ruzie te hebben en je kan beter leukere dingen met elkaar gaan doen, bijvoorbeeld de ruzie van gister weer goed maken :doggy:

Fijn dat jullie zo bezorgd zijn :)
Maar ik voel me gewoon niet ziek genoeg om nog een dag thuis te blijven... Nu de krampen beter zijn met de medicatie zie ik geen reden om niet te gaan werken.

Das inderdaad toffer, maar misschien ook veiliger om te wachten met "goedmaken" tot de infectie voorbij is :roflol:
 
Wat een kl*tedag zeg!
Sfeer en gezelligheid deze ochtend: 5/10 (toch al beter dan het onder nul gisteren).
Om 10u ontbeten op het werk, half uur later krampen in mijn onderbuik beginnen krijgen.
Tegen 11u gewoon overal kramp in mijn buik (elk half uur naar het toilet), tegen 13u kon ik niet meer rechtzitten op mijn stoel en ben ik (mij super schuldig voelend) naar huis vertrokken.
Om 15u15 kon ik al naar de huisarts, het verdict: dunne darm ontsteking.
Op zich niet erg, gewoon vervelend door al die krampen. Toen ze op mijn buik duwde schoot ik bijna door het dak van de pijn :eek:

Qua eten is er tot vanavond niet veel in huis gekomen (deze middag 1/4 van mijn salade, vanavond de rest opgegeten).
Gelukkig werken de medicijnen tegen de krampen redelijk goed (nog steeds pijn, maar het is doenbaar).
Nu nog wat yoghurt/noten/pindakaas naar binnen werken om toch aan een aanvaardbaar aantal kcal (1507) en ekv (28/40/32) te komen.

Morgen ga ik gewoon terug werken hoewel ik van de huisarts mag thuisblijven.
Verlofperiode dus er is al wat minder volk, en ik wil mijn collega's niet ook nog met mijn werk opzadelen.
Denk dat het wel verstandig is om - hoewel het de laatste dag is voor de gym 10 dagen sluit - niet te gaan trainen morgen :(
Bovendien zal mijn knie me ook dankbaar zijn ;)

Oja, sfeer en gezelligheid thuis vanavond: 9/10 :cheer:

Sterkte
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gisteren maar eens naar mijn lijf geluisterd en niet naar de sportschool geweest (met pijn in het hart wel).
Boodschappen gedaan, alles opgeborgen en daarna wat gekookt: dessertje met mango voor mijn vriend, granola met amandelen en veenbessen gemaakt, slawraps als diner voor mezelf.
Heerlijk die granola! Verandert eens mijn standaard muesli ontbijt, en zitten nog goede vetten in ook :)

Deze ochtend kon ik het niet laten, gym is gesloten tot 30 juli dus thuis UB training gedaan.
Heb hier wel enkel dumbells dus moest me daarmee redden.

Tricep one arm dumbell

4x10x4

Tricep row
4x10x4

DB bench press
1x12x4
3x10x5

Incline fly
4x10x4

Front/Side raises
4x10x4

Arnold press

1x10x4
3x10x6

Concentration curls
4x10x6

Hammer curl
4x10x6

Cardio kon natuurlijk ook niet ontbreken. Na UB mijn vriend zijn mountainbike geleend en een kleine 27km gaan fietsen.
480kcal verbrand, gemiddelde snelheid van 22,4km/h. Ik ben tevreden :D

upload_2018-7-21_18-51-56.png


Iets na half 1 thuis: snel de douche in gesprongen, was uitgehangen en iets naar binnen gestouwd om te eten.
Had me opgegeven als vrijwilliger om vandaag weer te helpen in de cafetaria van het rust- en verzorgingstehuis en moest daar om 14h zijn.
Uiteraard met de fiets naar daar en tot 17u30 rondgehold (ik ga daar wel graag helpen, mensen appreciëren dat oprecht en it gives me good karma :cool:).

Vanavond zelf pizza maken en ook staan er op dit moment banana bread muffins in de oven (ik ruik ze al drool:).
Past binnen de kcal én macro's, dat wordt genieten!
Fijne avond allemaal!
 
Gisteren qua voeding op 1511kcal (EKV 29/43/28 - 105gr/159gr/46gr) uitgekomen (inclusief pizza en Gin Tonic :cool:), beetje te weinig dus.
Deze ochtend vond mijn biologische klok dat het om 6u45 wel weer tijd was om op te staan.
Gelukkig om half twaalf gaan slapen, dus heb wel een lekkere 7u rust gehad :)

Ik vond dat het gisteren best ok ging om thuis te trainen, dus vandaag een poging tot LB gedaan thuis.

Bodyweight squat
4x10

Backward lunges
4x8x10

Plié squat
1x8x12
3x10x12

Bridge
4x10x5" vasthouden

Glute kickback
4x10

Knee to chest
4x10

Benen trainen is duidelijk efficiënter met toestellen in de gym, maar goed.
Beter iets dan niets :)

Daarna nog rondje gewandeld/gelopen.
Eerste 500m gaat hier redelijk bergop, dus daar flink doorgewandeld (lopen omhoog is te belastend voor mijn liezen/knieën), daarna een rondje gelopen (20-25', 3,5-4km gok ik) om bij de bakker uit te komen.
Snelheid tussen 8-8,5km/h, wat voor mij ideaal is.
Nog een poging gedaan om met een brood in mijn handen naar huis te lopen, maar dat is verre van ideaal :roflol:
Dus heb het bij goed doorstappen gehouden :)
App stond ingesteld op "wandelen" in plaats van "hardlopen", dus aantal kcal kloppen voor geen meter.
Volgens mijn polar horloge zouden het er een 300-tal moeten zijn :)

upload_2018-7-22_12-2-15.png


Ik was bijna vergeten hoe zalig het is om buiten te lopen... Alleen is het dan gevaarlijk dat ik weer teveel wil. Ik denk telkens "dat lusje kan er nog wel bij", "oh, ik kan nog een stukje om langs daar",... En voor ik het weet forceer ik het weer en is het gedaan met lopen. Moet mezelf dus onder controle zien te houden :p Vandaag gelukkig geen pijntjes!

Het wordt snikheet vandaag, dus straks gaat de cabrio van stal!
Eerst even iets eten, mijn beer is écht wel wakker nu :roflol:

Geniet van jullie zondag!
 
In!!!!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ondanks de hitte en het niet open zijn van de gym, gisteren toch een training thuis eruit geperst :)
Zelfde als afgelopen zaterdag (ongeveer).

Tricep one arm dumbell
4x10x4

Tricep row
4x10x4

DB bench press
1x12x5
3x10x6

Incline fly
4x10x5

Front/Side raises
4x10x4

Arnold press

4x10x6

Concentration curls
4x10x6

Hammer curl
4x10x6

Daarna twijfelen: wel of niet cardio.
Uiteindelijk toch 35 minuten gaan lopen (8-8,5km/h, +/- 4,5km). Zowel dalend als stijgend doorgelopen, mijn rechter lies was niet zo blij bij de laatste kilometer...
Gelukkig vandaag geen last meer van :)

Voeding gisteren: 1588kcal, ekv 27/37/36 - 107gr/146gr/63gr
Voornamelijk goeie vetten uiteraard (pindakaas, noten, ei).

Door Luus2405 met haar banaan/pindakaas wraps gisteren pindakaas op een van mijn zelfgemaakte banaan muffins gesmeerd.
O..mijn...god... HEERLIJK :eek:
Helaas was het de laatste muffin :(

Voor de rest een beetje aftellen: nog 3 dagen werken en dan vakantieeeeeeeeeeeee :D
En nu hopen dat ik me qua eten kan inhouden en niet teveel aankom in die drie weken :eyes:
Weegschaal gaf deze ochtend ook +700gr, wtf! :fire:
 
Oooooo heerlijk !!
Ik moet nog 3 dagen wachten. Maar dat waren er eerst 120 Dus dit houd ik nog wel vol.
Lekker bezig meid !!! :heart:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
staar je niet blind op de kg die de weegschaal aangeeft gewicht wisseld nu eenmaal kan vocht zijn :D ik check tegenwoordig de spiegel als t er droger uit komt te zien is t goed keep the good work :flex:
 
Daarin heb je gelijk broekie, maar ik ben een vrouw en erg cijfertjes afhankelijk :p

Vanochtend weer om 6u wakker, wekker stond om 7u.
Tijd nuttig besteed!
Vissertje1980 Tot zover de strafcardio, dat pistoleetje zal er nu wel afgewerkt zijn :D
Lopen: 350kcal, 40', 6km, gemiddeld 9,1km/h :eek:
Gelukkig moest ik op tijd terug zijn, want ik had een "ik kan nog dat lusje bij doen, en dat, en dat" moment :roflol:
Mijn liezen zullen me dankbaar zijn dat ik me toch wat heb ingehouden.

upload_2018-7-26_7-56-8.png


Eenmaal thuis een ijskoude douche genomen.
Nee, niet omdat ik dat fijn vind. Wel omdat gisteren de verwarmingsketel stuk is gegaan :(
Ahja, beter nu dan in het midden van de winter :)
Ik neem liever eens een koude douche dan dat ik een week zonder verwarming zit bij -10°C...

En nu, op naar Gent!
Nog twee daagjes en dan vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeee :rocknana:
 
Eerste dag vakantie, kl*te geslapen.
Rond 23u30 in slaap gevallen (denk ik), om 3u wakker geworden van onweer.
Weer in slaap kunnen vallen, om 4u weer wakker door onweer. Op moeten staan om te plassen, terug gekropen maar niet meer geslapen :(

Poging tot LB gedaan, maar het was geen succes.
Te warm, energie 0,0% (gisteren ook wat te weinig gegeten, 1435kcal), moe,...
Dus na 4x12 bodyweight squats, 4x10x10 plié squats en wat lunges heb ik het opgegeven :o

Twee wekelijkse meting gedaan vanochtend.

28/07/2018
Gewicht 49,8kg +0,1kg
Vet% 18% (3-puntsmeting)
Taille: 57cm -0cm
Buik: 67,5cm -1cm
Heup: 77cm -1cm
Billen: 87cm -0,5cm
Bovenbeen: 47cm -0,5cm
Bicep: 25cm -1cm

Gewicht nagenoeg gelijk, maar wel minder cm's. Dus niets om ontevreden over te zijn :)
Straks wandelingetje doen en nu het nog solden zijn wat nieuwe bh's inslaan :rolleyes: En misschien een paar schoenen (of 4:p)
Deze namiddag dan nog wat boodschappen doen met de fiets. Zo heb ik toch mijn portie cardio gehad...

Vanavond naar de bioscoop, wel eerst thuis eten zodat daar niet gesnoept wordt :)
 
Gisteren klote avond, klote nacht (4u slaap en dan nog onderbroken) en dan vandaag nog een klote dag achter de rug.
Vakantie is super begonnen :eyes:

Aangezien ik om 6u30 al wakker was stond ik om 7u30 al in de gym.
Training viel al bij al wel me.
Ze zijn wel nog steeds hun toestellen aan het vernieuwen, dus is bij sommige dingen is het weer wat zoeken.
Pull-ups bijvoorbeeld, wtf. Deed ik al makkelijk met 15kg assisted, moest ik met dat nieuw ding 35 en 27,5 nemen :fire:
Upperbody dus.

Behind neck lat pulldown
1x10x25
1x10x27,5
2x8x27,5

Low pulley rows
3x10x27,5
1x10x30

Lower back machine
1x10x17,5
3x10x20

Shoulder press machine
1x10x17.5
3x10x20

Assisted reverse grip pull ups
1x10x35
3x10x27,5

Vertical row

1x10x27,5
2x10x30
1x8x32,5

Single arm dumbell row
1x10x8
3x10x10

Nog een uur cardio eruit geperst (470kcal).
10' ligfiets
10' crosstrainer
10' fiets
10' stepper
20' loopband 8,5km/h

Knie links begon halverwege het lopen moeilijk te doen, maar heb gewoon doorgelopen.
Voeding: tot nu nog maar 430kcal binnen, moet wel nog avondeten...
Zal wat vlees met veel groenten en een beperkt volume aardappelen/brood worden. Restjes van gisteravond.
 
Heyyy, wat is hier loos!

Je klinkt niet zo positief op het moment? :( Je hebt vakantie... tijd om te genieten chick! Geef je pijntjes e.d. ook allemaal de kans om een beetje te herstellen he? Anders ben je straks weer net zo ver van huis als met je chest toen?

Kop op!! :kiss: Hoop dat je vannacht beter hebt geslapen!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Heyyy, wat is hier loos!

Je klinkt niet zo positief op het moment? :( Je hebt vakantie... tijd om te genieten chick! Geef je pijntjes e.d. ook allemaal de kans om een beetje te herstellen he? Anders ben je straks weer net zo ver van huis als met je chest toen?

Kop op!! :kiss: Hoop dat je vannacht beter hebt geslapen!

Dank je meid :)
Deze nacht gelukkig wat beter geslapen inderdaad, toch van 23-6u en dan nog wat gedommeld tot 7.
Om half 8 eruit geklauterd, aangekleed en om 8u30 in de gym.
Ondanks de betere nacht een totaal energieloos en "wat doe ik hier" gevoel.
Maarja, toen was ik er dusssss... Core training + cardio.

Rotary torso
1x12x20
3x12x25

Side bench crunches

4x12x8

Hanging knee lifts
4x12

TRX plank
4x45"

Ab crunch machine
1x12x32,5
3x10x35

Torso rotation
2x10x25
1x10x27,5
1x10x30

Laatste is ook een nieuw toestel, dus moet nog wat zoeken naar het ideale gewicht.
Cardio: totaal geen zin, maar eenmaal begonnen betert het gelukkig altijd.
Uiteindelijk toch een uur afgezien (480kcal).
15' fiets
15' crosstrainer
15' stepper
15' loopband 8,5km/h

Hopelijk morgen niet té vermoeide benen, want dan is het LB dag.
Denk dat ik dan te voet naar de gym ga ipv met de fiets, in het naar huis komen een extra ommetje maak en cardio in de gym skip.
 
Laatst bewerkt:
Laatste twee dagen stuk beter geslapen, emotioneel gaat het ook wat beter (mede dankzij mijn mama :heart:).
Gisteren zoals gepland te voet naar de gym, LB training en te voet terug (met tussenstop bij mijn ouders, dus het grotere ommetje is er niet van gekomen :o)

Training:

Plié squat
4x10x10

Dumbell deadlift
1x10x6
2x10x8

Leg extension
1x10x12,5
3x10x17,5

Glute machine (nieuw toestel...)
2x10x20
2x10x25

Abductor machine
1x10x30
3x10x32,5

Adductor machine
1x20x15
3x15x20

Calve raises
1x10x90
3x10x100

Bridge

4x10x5" vasthouden

In totaal 6,6km gewandeld aan gemiddeld 6km/h.
En in de namiddag toch eens wat genoten van het mooie weer: uurtje of 3 met de cabrio gaan rijden.
Voeding: 1519kcal, ekv 31/39/30 - 117gr/148gr/50gr

Vandaag rustdag (lees: geen gym).
Wel wat in huis/tuin verder doen (lang leve verbouwingen :rolleyes:) en nog wat rondhollen achter wandkastjes enzo.
 
hopelijk gaat het beter :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
prima training toch?! topper
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vanochtend vroeg al naar de tandarts, daarna doorgefietst naar de gym.
Wilde mijn trainingsschema in mijn verlof wat aanpassen (wegens te lang dezelfde routine intussen) en toevallig zag ik de LB/UB sticky deze ochtend.
Direct uitproberen dus! :) Had het maar snel doorgenomen, dus niet 100% gevolgd qua reps...

Bench press (nog steeds zeer licht wegens de blessure een tijdje geleden)
1x12xbarbell
3x10x2,5

Barbell row
1x12xbarbell
3x8x5

Low Incline dumbell press

1x12x4
3x12x6

Lateral pulldown
1x12x20
3x10x25

Triceps pushdown
1x12x20
3x10x25

Biceps curl
1x12x2,5
3x10x5

Face pulls
4x10x15

Side raises

4x10x4

Daarna nog 40' cardio (320kcal).
12' fiets
12' stepper
16' loopband 8,5km/h.

Na het douchen nog wat rivierzand 25kg/zak gaan halen.
Jaaaaa, nu kan ik dat alleen :D:D

Voeding vandaag zal op iets teveel kcal uitkomen, ondanks dat ik niet heb ontbeten en relatief licht heb geluncht (537kcal, ekv 47gr/44gr/20gr).
Er is namelijk bbq vanavond! En ik ga ervan genieten :cool:
Na de eerste week vakantie 300gr afgevallen, dus ik heb me zeker (nog) niet laten gaan :)
 
Heuj, alles eens ingevuld (en wat ruim gerekend) na de bbq: 1682kcal (over de volledige dag uiteraard :p) :cheer:
Voornamelijk eiwitten gegeten (halve kalkoenbrochette, 1/4 bbq worst, 2/3 zalmbrochette, 2scampi) en groentjes (salade met gemengde sla, tomaatjes, komkommer, mais, kikkererwten, lente-ui, paprika, avocado; en ook gegrilde aubergine, courgette en paprika) daarbij nog 50gr gewone aardappel, 50gr zoete aardappel en wat pindasaus obv sojasaus en pindakaas.
Aperitief zat amper alcohol in (30mL rum op 1L) en hapjes hield ik beperkt! :)

Helemaal klaar voor LB morgenochtend :D:D
 
Dat heb je goed gedaan Bubs :D
 
Back
Naar boven