MuscleMeat

Welke supplementen voor cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bramsurf50

Novice
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Goede dag allemaal,
Ik zou me eerst even voorstellen en uitleggen waarom ik nu zo nieuwsgierig ben geworden naar de supplementen.
Ik ben 21 jaar, 175cm, 80kg en vetpercentage berekend in de sportschool 9,2% (is geen huidplooimeting)
Voeding per dag sinds 2 maanden:
1 bak kwark
1 pak rijstwafels
1 pak kipfilet
2x eiwit shake
4 eieren
En avond eten verschillende groentes of rijst met kip.
Sportschema per week:
Dag 1 en 5 benen/ schouders
Dag 2 en 6 borst/ triceps
Dag 3 en 7 rug/ biceps
Dag 4 cardio van 1.5 uur.
Verder werk ik 3 dagen in de week buiten waarmee ik gemiddeld 10 tot 12km loop volgens de stappenteller van me telefoon.
Okee nu verder ik wil heel graag een strak lichaam en hoe minder vet en hoe meer spieren je ziet vind ik mooier. Daarom wil ik mijn vetpercentage graag zo laag mogelijk krijgen. Aangezien mijn vetpercentage 9,2 is, is de vraag of dit waar is aangezien ik nauwelijks een sixpack heb. Maar tijdens trainen zie je al mijn aders op mijn armen en nu langzaam op me schouders en benen. Maar heb het idee dat het rond mijn buik gewoon niet wilt. Dus los van het feit of het percentage klopt wil ik die naar beneden halen. Zo is mijn vraag zijn er supplementen die mij zouden kunnen helpen om mijn doel te behalen? Of hebben jullie meer suggesties zoals ga meer cardio doen of meer buikspier oefeningen etc...
Alvast bedankt allemaal!
 
GEEN!!!! Supps gaan niks voor je doen.

Meer cardio en of kcals naar beneden halen.
 
T3/Clen/DNP/ECA

en een goed dieet
 
k ben 21 jaar, 175cm, 80kg en vetpercentage berekend in de sportschool 9,2%.

dude als dit klopt. stelde je deze vraag niet, je bent al een beest.
 
k ben 21 jaar, 175cm, 80kg en vetpercentage berekend in de sportschool 9,2%.

dude als dit klopt. stelde je deze vraag niet, je bent al een beest.

Overdrijven is ook een vak. En daar komt bij dat je altijd minimaal 5% bij het vetpercentage op moet rekenen.
 
Overdrijven is ook een vak. En daar komt bij dat je altijd minimaal 5% bij het vetpercentage op moet rekenen.

:roflol: dat mensen sportschoolmetingen nog serieus nemen,deze metingen zijn net zo onbetrouwbaar als mijn vrouw



OT,alleen de real deal icm een zwaar dieet en veel cardio kan je helpen om je vet% serieus te laten dalen

supps is weggegooid geld
 
:roflol: dat mensen sportschoolmetingen nog serieus nemen,deze metingen zijn net zo onbetrouwbaar als mijn vrouw



OT,alleen de real deal icm een zwaar dieet en veel cardio kan je helpen om je vet% serieus te laten dalen

supps is weggegooid geld

Dat is wel heel erg onbetrouwbaar.
 
Mijn advies: Calorie inname naar beneden bijstellen, beginnend bij 100-200 kcal per 1-2 week en kijken wat dat met je gewicht doet (bij voorkeur elke dag wegen en weekgemiddeldes nemen). Shakes en rijstwafels uit je dieet halen en vervangen door vlees en groente/fruit. Bij voorkeur laag in calorieën. Denk hierbij aan kipfilet of pangafilet en aardbeien of blauwe bessen. Vooral van het fruit kun je veel eten en zul je makkelijker een verzadigd gevoel krijgen en je micro’s dekken. Het vervangen van de shakes door een onbewerkt vleesproduct zorgt voor een hoger thermisch effect (de kcal die je lichaam gebruikt voor het verteren/absorberen van de voeding/nutriënten). Hoop dat je er wat aan hebt
 
Wat zijn je huidige macro´s en totale inname kcal? Vetten lijken mij erg laag te zitten. Schema is ook best eentonig. Geen fruit bijvoorbeeld? Zichtbaarheid van aders hoeft niets te zeggen over vetpercentage (kan wel), want kan ook goed genetisch zijn. Als je 300-500 kcal beneden onderhoud gaat zitten, val je vanzelf af. Bij mij komen mijn abs ook superlaat door als ik cut en ik weet inmiddels van mijzelf dat dat nou eenmaal zo is.
 
Mijn advies: Calorie inname naar beneden bijstellen, beginnend bij 100-200 kcal per 1-2 week en kijken wat dat met je gewicht doet (bij voorkeur elke dag wegen en weekgemiddeldes nemen). Shakes en rijstwafels uit je dieet halen en vervangen door vlees en groente/fruit. Bij voorkeur laag in calorieën. Denk hierbij aan kipfilet of pangafilet en aardbeien of blauwe bessen. Vooral van het fruit kun je veel eten en zul je makkelijker een verzadigd gevoel krijgen en je micro’s dekken. Het vervangen van de shakes door een onbewerkt vleesproduct zorgt voor een hoger thermisch effect (de kcal die je lichaam gebruikt voor het verteren/absorberen van de voeding/nutriënten). Hoop dat je er wat aan hebt

Zal wrs ook te verwaarlozen zijn.
 
Deze zijn ook onbetrouwbaar zeker?
https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nut...1eG_ydfLtZ4f22hyUB9oj5rG6DtTbcWhoCChsQAvD_BwE

Waar kun je je vetpercentage tegen een normale prijs laten meten?

dit,


Het meetinstrument zijn de kosten niet, een goede caliper is niet heel duur. Het gaat om de persoon die het doet. Laat huidplooimetingen doen door iemand die hier ervaring mee heeft en dit regelmatig doet en laat het altijd door dezelfde persoon doen.


met als opmerking dat je dan nog steeds niet het correcte vet% meet (dit kan helaas alleen 100% nauwkeurig na je overlijden)

wel kun je dan je progressie meten,

ook moet dit gebeuren door iemand die geen financiële belangen heeft bij een positieve meting

(kijk eens hoe fantastische coach ik ben ,mijn dieetplan is geweldig enz)
 
dit,





met als opmerking dat je dan nog steeds niet het correcte vet% meet (dit kan helaas alleen 100% nauwkeurig na je overlijden)

wel kun je dan je progressie meten,

ook moet dit gebeuren door iemand die geen financiële belangen heeft bij een positieve meting

(kijk eens hoe fantastische coach ik ben ,mijn dieetplan is geweldig enz)
Exact. Mijn coach meet en ik kijk niet eens meer naar het percentage in de tabel. Ik kijk alleen maar naar de mm's t.o.v. vorige meting. In de cut moet het dalen en in de lean bulk moet de stijging beperkt blijven, maar m'n lichaamsgewicht wel omhoog gaan. Verder zegt de spiegel ook genoeg tijdens de cut en tijdens de bulk de gewichten die je lift. Als iemand anders meet komt er ongetwijfeld wat anders uit, dus daarom is het belangrijk dat het consequent door dezelfde persoon op dezelfde punten gebeurt.
 
dit,





met als opmerking dat je dan nog steeds niet het correcte vet% meet (dit kan helaas alleen 100% nauwkeurig na je overlijden)

wel kun je dan je progressie meten,

ook moet dit gebeuren door iemand die geen financiële belangen heeft bij een positieve meting

(kijk eens hoe fantastische coach ik ben ,mijn dieetplan is geweldig enz)

Dan zie ik het nut er niet van in, ben wel van plan gewoon 1x in het jaar eens een dexa scan te doen (ergens in de toekomst). Dan moet het nog prima te betalen zijn en voor de rest van het jaar zal de spiegel en weegschaal het wel voldoen. Tenzij je nog wat goeie argumenten naar me toe zou kunnen gooien voor het bijhouden van vetpercentage?
 
Dan zie ik het nut er niet van in, ben wel van plan gewoon 1x in het jaar eens een dexa scan te doen (ergens in de toekomst). Dan moet het nog prima te betalen zijn en voor de rest van het jaar zal de spiegel en weegschaal het wel voldoen. Tenzij je nog wat goeie argumenten naar me toe zou kunnen gooien voor het bijhouden van vetpercentage?


heeft ook geen nut als het toch niet 100% accuraat kan ,spiegel ,weegschaal en kracht zijn voor mij betere parameters

(in de gym hoor ik vaak vetpercentages van 3% tot 8% ,ik weet niet of ik dan moet lachen of huilen ,wat een naïviteit ,

en allemaal te danken aan die pruts PT'rs die er rondlopen)
 
Back
Naar boven