Fitness Seller

Chronisch weinig eetlust (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja maar het punt is dus dat ik niet echt geloof dat er zo veel mensen zijn die dat echt elke dag wegwerken. Volgens mij heeft niet iedereen een idee van hoeveel 5k kcal gewoon is.
 
Ik vraag me echt af hoeveel mensen hier nou >5k kcal nodig hebben en ook echt elke dag eten. Ook ik zit daar gewoon onder qua onderhoudsbehoefte (4500 kcal).

Tja, ik heb/had dat ook wel nodig vorig jaar. Ik woog ca. 95 kg, deed 3x per week aan krachttraining, 1,5-2 uur rugbytraining, 80 minuten rugbywedstrijd en 100-150 km fietsen per week. Ik at 4500 kcal en kwam niet aan. Ik moest naar 5300 kcal. Ik vond het overigens erg naar om iedere dag zoveel eten naar binnen te werken. Dat gaat echt tegenstaan.
 
lekker goedkoop groeien. Shakes met oats all day

ja,dit, Brinta van de Plus en & 7 -granen ontbijt van de Aldi =0,70 cent per pak

gezonder en meer clean eten

4 x per dag Brinta,oats met water,dextrose en eiwitpoeder is vrij clean of het echt gezond is weet ik niet


akkoord,

ik verricht zeer zware lichamelijke arbeid en dit overdag in de volle zon met vrij weinig pauzes ,gevolgd door 4 x vrij zwaar trainen

in de week en ik betwijfel of ik de 5000 kcal wel haal en toch val ik niet af (altijd 125 -127 kg)
 
Ik ben niet meer zo actief... maar kon het niet laten om toch een paar dingetjes te roepen die je zou kunnen proberen. In mijn ogen zijn het ook nog redelijk cleane dingen. Misschien kan je er wat mee.

Ontbijt
-500ml volle melk met 40 gram whey en 80 gram rice powder
neem 250 ml melk. Rijstpoeder wordt niet zo stevig. Neem er 2 eitjes bij. Vult minder en toch je kcal.

Snack
-banaan of appel
Eventueel aanvullen/vervangen met wat gedroogd fruit of studentenhaver. Maar denk ook eens aan Mango/druiven/kersen

Lunch
-4 boterhammen met pindakaas en vlees
combineer pindakaas met wat plakjes kip. broodje kipsateh
-glas melk
-banaan
denk voor lunch ook eens aan wraps. 2 wraps is meer dan 4 boterhammen maar vult niet perse meer. Ook lekker fris op een wrap is ismeren met wat pesto en dan plakjes rookvlees erop met gegrilde paprika (uit zo een pot)

Rond 15:00
-kwark 500g
Neem hier 250 gr. vul aan met een blikje tonijn/sardien oid. Augurkje erdoor. Hapt snel weg en redelijk fris en ook je eiwitten.
-ongezouten cashew noten

Avondeten
-verschillend

Voor bed
-kwark 500g
deze zou ik ook halveren. 2 eitjes erbij nemen.

In totaal zo’n 3000-3200 kcal. Eiwit rond de 190 gram. Ik eet nu op onderhoud, met bulken eet ik meer.
 
Ik ben niet meer zo actief... maar kon het niet laten om toch een paar dingetjes te roepen die je zou kunnen proberen. In mijn ogen zijn het ook nog redelijk cleane dingen. Misschien kan je er wat mee.

Thanks! Ik ga er wat mee doen.

Wat ik verder ook ga proberen is om vaker te trainen. Volg nu een 3x pw fullbody, maar als ik dat meer opsplits kan ik 5-6 dagen trainen. Na een trainingsdag ben ik altijd meer hongerig dan normaal.
 
Dude. Je maakt het jezelf veel te moeilijk.

Gelukkig zijn hier inmiddels al heel wat goede adviesen geven, maar ik zou er graag nog iets aan toevoegen.

Ontbijt
-500ml volle melk met 40 gram whey en 80 gram rice powder
Opzich niks mis mee!

Snack
-banaan of appel
Niet nodig. Ieder moment dat je kan eten, wil je eigenlijk iets energierijks eten (dat niet te veel vult). Dus skip dit stuk fruit zodat je meer ruimte hebt voor de lunch óf eet bijvoorbeeld een broodje pindakaas.

Lunch
-4 boterhammen met pindakaas en vlees
-glas melk
-banaan

4 broodjes lijkt mij wat weinig. Eet bijvoorbeeld 2 met ham/kaas, 2 met pindakaas en twee met jam of ik noem maar iets. Moet geen probeel zijn denk ik :)


Rond 15:00
-kwark 500g
-ongezouten cashew noten

Veel vulling, weinig voedingswaarde.. Als ik het goed begrijp dan drink je deze maaltijd. In dat geval gewoon vervangen door iets van een zelfgemaakte shake of volle melk/chocomelk.

Avondeten
-verschillend

Voorbeelden? Hoeveel kcal?

Voor bed
-kwark 500g
En that's it? Gooi er wat cruesli oid doorheen.
 
Maximaal 3500kcal?! Jezus, ik eet met gemak 7000kcal clean weg, en het maakt geen donder uit of ik tot 12 uur in mijn nest lig.

Het geheim? Geen idee. Ik ben een hele grote eter. Het heeft ook heus nadelen. Cutten is voor mij een marteling bijvoorbeeld.
 
Dude. Je maakt het jezelf veel te moeilijk.

Gelukkig zijn hier inmiddels al heel wat goede adviesen geven, maar ik zou er graag nog iets aan toevoegen.

Ontbijt
-500ml volle melk met 40 gram whey en 80 gram rice powder
Opzich niks mis mee!

Snack
-banaan of appel
Niet nodig. Ieder moment dat je kan eten, wil je eigenlijk iets energierijks eten (dat niet te veel vult). Dus skip dit stuk fruit zodat je meer ruimte hebt voor de lunch óf eet bijvoorbeeld een broodje pindakaas.

Lunch
-4 boterhammen met pindakaas en vlees
-glas melk
-banaan

4 broodjes lijkt mij wat weinig. Eet bijvoorbeeld 2 met ham/kaas, 2 met pindakaas en twee met jam of ik noem maar iets. Moet geen probeel zijn denk ik :)


Rond 15:00
-kwark 500g
-ongezouten cashew noten

Veel vulling, weinig voedingswaarde.. Als ik het goed begrijp dan drink je deze maaltijd. In dat geval gewoon vervangen door iets van een zelfgemaakte shake of volle melk/chocomelk.

Avondeten
-verschillend

Voorbeelden? Hoeveel kcal?

Voor bed
-kwark 500g
En that's it? Gooi er wat cruesli oid doorheen.

Thanks! Maar wat ik al eerder aangaf is dat ik liever niet shit als chocomel in mijn dieet doe. Op dagen dat het echt niet lukt drink ik shakes met olijfolie en liters melk. De trucjes ken ik wel. Ik ben tenslotte 87kg op het moment, waar ik een paar jaar voor heb moeten force feeden.

Mentaal voel ik me niet super met die dirty zooi in mijn lichaam. Ik zou graag een goede eetlust hebben zodat ik gezond kan eten en toch de kcal kan binnen krijgen.

Tussen de middag is 4 boterhammen al moeilijk genoeg overigens. En avondeten verschilt heel erg. Ik ga mijn huisgenoot namelijk niet opzadelen met een idioot dieet :) Die snack ga ik inderdaad vervangen voor iets met meer kcal. En die kwark is idd flinke vulling met relatief weinig kcal. Ik mik daar wel olijfolie bij oid.
 
Laatst bewerkt:
Wat valt er in jouw ogen onder shit en dirty en waarom?
 
Thanks! Maar wat ik al eerder aangaf is dat ik liever niet shit als chocomel in mijn dieet doe. Op dagen dat het echt niet lukt drink ik shakes met olijfolie en liters melk. De trucjes ken ik wel. Ik ben tenslotte 87kg op het moment, waar ik een paar jaar voor heb moeten force feeden.

Mentaal voel ik me niet super met die dirty zooi in mijn lichaam. Ik zou graag een goede eetlust hebben zodat ik gezond kan eten en toch de kcal kan binnen krijgen.

Tussen de middag is 4 boterhammen al moeilijk genoeg overigens. En avondeten verschilt heel erg. Ik ga mijn huisgenoot namelijk niet opzadelen met een idioot dieet :) Die snack ga ik inderdaad vervangen voor iets met meer kcal. En die kwark is idd flinke vulling met relatief weinig kcal. Ik mik daar wel olijfolie bij oid.
Snap niet zo goed dat je chocomel shit noemt ? is gewoon zuivel maar dan zit er wat suiker doorheen... of je nou volle melk neemt of chocolademelk maakt echt niks uit hoor ..
 
Wat valt er in jouw ogen onder shit en dirty en waarom?

Veel suiker, verzadigde- en transvetten. Ik merk met veel suiker een mentale dip. En de ‘slechte vetten’ zijn niet goed voor de cholestrol. De combinatie van veel vet en suikers (welvaarts dieet) schijnt extra slecht hiervoor te zijn.

Snap niet zo goed dat je chocomel shit noemt ? is gewoon zuivel maar dan zit er wat suiker doorheen... of je nou volle melk neemt of chocolademelk maakt echt niks uit hoor ..

In chocolademelk zit behoorlijk veel suiker of heb ik nou mis?
 
Veel suiker, verzadigde- en transvetten. Ik merk met veel suiker een mentale dip. En de ‘slechte vetten’ zijn niet goed voor de cholestrol. De combinatie van veel vet en suikers (welvaarts dieet) schijnt extra slecht hiervoor te zijn.



In chocolademelk zit behoorlijk veel suiker of heb ik nou mis?
Klopt maar in volle melk zit veel vet ... uiteindelijk maakt het in de echte wereld niks uit. je lichaam is geen macro-rekenmachine..
 
Klopt maar in volle melk zit veel vet ... uiteindelijk maakt het in de echte wereld niks uit. je lichaam is geen macro-rekenmachine..

Zeker waar. Ik zie die volle melk overigens ook als een noodzakelijk kwaad.
 
Zeker waar. Ik zie die volle melk overigens ook als een noodzakelijk kwaad.
Klopt .. ik bedoel het niet verkeerd .. maar in die 4 boterhammen en dat vlees wat waarschijnlijk beleg is zit weer veel zout .. en die 2 bananen + een kilo kwark zit ook weer ''veel'' suiker in.. en zo kan je wel even doorgaan.

Als je het echt ''schoon'' wilt doen dan vervang je allen kwark voor nightprotein shakes en bananen voor droge aardappels
 
Zeker waar. Ik zie die volle melk overigens ook als een noodzakelijk kwaad.

Die volle melk maar vervangen voor Chocomel. Transvet wat in zuivel zit is natuurlijk en minimaal.
 
Klopt .. ik bedoel het niet verkeerd .. maar in die 4 boterhammen en dat vlees wat waarschijnlijk beleg is zit weer veel zout .. en die 2 bananen + een kilo kwark zit ook weer ''veel'' suiker in.. en zo kan je wel even doorgaan.

Als je het echt ''schoon'' wilt doen dan vervang je allen kwark voor nightprotein shakes en bananen voor droge aardappels

Hij maakt het zichzelf wel heel moeilijk als hij alles als junkfood ziet.
 
Hij maakt het zichzelf wel heel moeilijk als hij alles als junkfood ziet


hij is wat drugs betreft de Herman Brood van dit forum ,misschien dat daar ook de beperkte eetlust vandaan komt :trollface:



OT,

als je echt wilt bulken ontkom je helaas niet aan "junkfood" ik moet de eerste nog tegenkomen

die kan bulken op cleanfood voor een aantal maanden ,dan zit je toch in de ultimate autist

categorie ,wil je jezelf mentaal beter voelen dan is idd het skippen van suikers ,caffeine en

vettige maaltijden noodzakelijk maar vergeet dan het bulken van 15kg of meer
 
Laatst bewerkt:
Hij maakt het zichzelf wel heel moeilijk als hij alles als junkfood ziet.

Misschien is dat ook wel zo. Maar toch ik zie ik niet hoe chocomel in een gezond dieet past.

En verder zou ik graag veel meer groente eten en volle melk uit mijn dieet halen. Maar op dit moment laat mijn eetlust het niet toe.

Ik ben ‘genoodzaakt’ minder gezond te eten om mijn doelen te bereiken. Jullie zien toch ook wel de ironie daarvan in?

hij is wat drugs betreft de Herman Brood van dit forum ,misschien dat daar ook de beperkte eetlust vandaan komt :trollface:



OT,

als je echt wilt bulken ontkom je helaas niet aan "junkfood" ik moet de eerste nog tegenkomen

die kan bulken op cleanfood voor een aantal maanden ,dan zit je toch in de ultimate autist

categorie ,wil je jezelf mentaal beter voelen dan is idd het skippen van suikers ,caffeine en

vettige maaltijden noodzakelijk maar vergeet dan het bulken van 15kg of meer

Eervolle titel :o

Don’t do drugs kids, anders moet je veel chocomel drinken

Het doel van dit topic was om manieren te vinden om de eetlust aan te wakkeren. Wie weet was er wel een kruid/supplement waar ik niet van wist, geen idee. Maar zo merken heb je het, of heb je het niet.

Maar thanks voor de tips iig! Ik ga mijn voedsel aanpassen en frequenter (kleine maaltijden) eten.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor eten vind je lekker dan?
Ik begrijp wel dat je niet aan je cals wil komen door chocomel/mayo toe te voegen, dat doe ik ook niet.

Ik vind bijvoorbeeld hamburgers heerlijk dus heb ik elke dag de volgende maaltijd in de bulk:
2 bolletjes
2 angus burgers 250 gram tot.
sla/ui/beetje saus
Kaas

Echt een super lekkere maaltijd met over de 50 gram aan eiwit (van alleen de angus burgers) en rond de 1000 calorieën.
 
Wat voor eten vind je lekker dan?
Ik begrijp wel dat je niet aan je cals wil komen door chocomel/mayo toe te voegen, dat doe ik ook niet.

Ik vind bijvoorbeeld hamburgers heerlijk dus heb ik elke dag de volgende maaltijd in de bulk:
2 bolletjes
2 angus burgers 250 gram tot.
sla/ui/beetje saus
Kaas

Echt een super lekkere maaltijd met over de 50 gram aan eiwit (van alleen de angus burgers) en rond de 1000 calorieën.

Ja dat klinkt goed :) Ideale avondmaal. Of prep jij deze voor in de middag?
 
Back
Naar boven