MuscleMeat

Cutten en trainen en fietsen naar werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Martin-trickshots

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2016
Berichten
100
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
21%
Een paar weken geleden heb ik besloten te gaan cutten. Ik zat tegen de 25% vet aan.
Ik deed en doe inmiddels weer een 3x5 compoundschema.

Een paar weken geleden ben ik er ook
tegelijkertijd mee begonnen naar m'n werk te fietsen, 20 km per dag. En dat terwijl ik nooit fietste. Vind er ook niks aan.

Ik zit op 2100 kcal per dag, dat bleek genoeg te zijn voor onderhoud voor iemand van 42, 1,91m en 93 kg.

Toch heb ik door het terugschroeven van de calorieën én het elke dag 20 km fietsen drie weken geen fut gehad om te trainen.
Sinds vandaag weer begonnen maar ik kon de gewichten met 30% verlagen. Gewoon loodzwaar.

Ik hou m'n calorieën goed bij, let op m'n macro's. Slaap kan beter. Het valt me gewoon zwaar maar ik moet... Ik heb een dikke pens en vetpoten.

Ik heb redelijk fysiek werk. Veel staan en lopen.
Ik durf niet meer te eten dan 2100 kcal. Dat fietsen is mooi meegenomen toch?
 
Fietsen kun je zien als je cardio training , ik denk echter dat je onderhoud hoger ligt dan 2100 kcal .

Er zijn formules voor , die heb ik nu even niet bij de hand maar als ik je huidige stats invul op de site van mens health dan zie ik een heel onder “ onderhoudspercentage “

Een cut inzetten van - 200 / - 500 kcal per dag is genoeg , ruwe schatting is nu dat je tussen de -750 / of zelfs -1000 kcal per dag cut .. dan is het logisch dat je 0,0 energie hebt en dat je gewichten 30 procent minder zwaar kan pakken

6B4D3E40-8794-4133-A55B-25CAE872D9D6.jpeg
 
Je verliest niet zomaar opeens 30% van je kracht. Dat zit tussen je oren.
 
Dat je krachttraining doet, is belangrijker dan het fietsen. Als allebei lukt, mooi meegenomen inderdaad. Maar als het fietsen ervoor zorgt dat de KT niet lukt, zou ik het fietsen laten.

Verder zou ik verwachten dat je met een redelijk actieve baan En krachttraining toch wel rond de 3000 kcal per dag verbruikt. Wellicht zelfs meer. Met het fietsen kun je daar op die dagen nog een 400 bij optellen. Zo laag gaan qua kcal als jij nu doet gaat ten koste van je energie en gemoedstoestand.


Wat ik zou doen voor een aantal weken:
2700 kcal. E175, K300, V88. Doe drie maal per week KT. Fiets 2x per week naar werk en terug.

Je zult zien dat je dan ook prima een pond per week zult verliezen.
 
Ok.. Duidelijk.
Ik val af, ik heb al een mindere plofkop en het vetspek om m'n middel is al minder afstotelijk geworden. Ik trek nog steeds geen volle zalen maar het is een start.

Ik ga 500 kcal hoger zitten. Als ik ook bedenk hoeveel kcal ik extra verbrand met het werk wat ik doe, en hoe rottig ik herstel, dan neem ik jullie raad ter harte aan.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ik in drie weken tijd zoveel kracht ben verloren.
 
Dat je krachttraining doet, is belangrijker dan het fietsen. Als allebei lukt, mooi meegenomen inderdaad. Maar als het fietsen ervoor zorgt dat de KT niet lukt, zou ik het fietsen laten.

Verder zou ik verwachten dat je met een redelijk actieve baan En krachttraining toch wel rond de 3000 kcal per dag verbruikt. Wellicht zelfs meer. Met het fietsen kun je daar op die dagen nog een 400 bij optellen. Zo laag gaan qua kcal als jij nu doet gaat ten koste van je energie en gemoedstoestand.


Wat ik zou doen voor een aantal weken:
2700 kcal. E175, K300, V88. Doe drie maal per week KT. Fiets 2x per week naar werk en terug.

Je zult zien dat je dan ook prima een pond per week zult verliezen.

Duidelijk. Ik ga een en ander veranderen en weer volop ertegenaan. Eind dit jaar wil ik op 12% staan en dan weer met een bulk beginnen. Alleen dan beter uitgebalanceerd. Ik ga me meer inlezen in de stickies. Bedankt.
 
Duidelijk. Ik ga een en ander veranderen en weer volop ertegenaan. Eind dit jaar wil ik op 12% staan en dan weer met een bulk beginnen. Alleen dan beter uitgebalanceerd. Ik ga me meer inlezen in de stickies. Bedankt.
12% tot einde van het jaar lijkt me niet echt realistisch/gezond of hoe je het ook wilt noemen. Ik zou eerder doelen op 16%-17%. Daarnaast is de vraag of de compound schema hier de beste optie aangezien deze meer op kracht dan op spiermassa is gefocust.
 
Dat je krachttraining doet, is belangrijker dan het fietsen. Als allebei lukt, mooi meegenomen inderdaad. Maar als het fietsen ervoor zorgt dat de KT niet lukt, zou ik het fietsen laten.

Verder zou ik verwachten dat je met een redelijk actieve baan En krachttraining toch wel rond de 3000 kcal per dag verbruikt. Wellicht zelfs meer. Met het fietsen kun je daar op die dagen nog een 400 bij optellen. Zo laag gaan qua kcal als jij nu doet gaat ten koste van je energie en gemoedstoestand.


Wat ik zou doen voor een aantal weken:
2700 kcal. E175, K300, V88. Doe drie maal per week KT. Fiets 2x per week naar werk en terug.

Je zult zien dat je dan ook prima een pond per week zult verliezen.

Als je aan een enorm tempo naar het werk rijd dan zal de KT hier mss onder lijden. Maar gewoon 20 kilometertjes per dag woon werk is helemaal zo inspannend niet dat het je KT in de weg gaat zitten imo.

ik doe 62 km per dag met de fiets aan een redelijk tempo en merk niks nadeligs tijdens mn KT training.
 
Als je aan een enorm tempo naar het werk rijd dan zal de KT hier mss onder lijden. Maar gewoon 20 kilometertjes per dag woon werk is helemaal zo inspannend niet dat het je KT in de weg gaat zitten imo.

ik doe 62 km per dag met de fiets aan een redelijk tempo en merk niks nadeligs tijdens mn KT training.
E-bike for life...
 
Als je aan een enorm tempo naar het werk rijd dan zal de KT hier mss onder lijden. Maar gewoon 20 kilometertjes per dag woon werk is helemaal zo inspannend niet dat het je KT in de weg gaat zitten imo.

ik doe 62 km per dag met de fiets aan een redelijk tempo en merk niks nadeligs tijdens mn KT training.

Daarom stelde ik: Als allebei lukt prima, mooi meegenomen. TS merkt echter dat hij door het fietsen de KT niet eens meer doet (geen tijd, zin, energie).
 
Het is ook een kwestie van wennen denk ik dat fietsen. Ik ben nooit van de duurtraining geweest.

12% is misschien te ambitieus voor het einde van het jaar. Ik ben in 6 weken van 94 kg teruggegaan naar 89,5 kg bij 1,91m. Zit rond de 20% vermoed ik.

Voorlopig wil ik zwaar blijven trainen met compound-oefeningen tot ik onder de 15% zit. Daarnaa wil ik me richten op spiermassa. Misschien een upper/lowerbody-schema.
 
Misschien heb je hier niks aan en vind je het niks, maar verdiep je eens in IF.
Ik had altijd het idee dat het veel te langzaam ging. Nu doe ik sinds een aantal weken IF 16/8 ( soms vast ik zelfs voor 18 uur )
In het begin is het ontzettend wennen en als je een echte ontbijt eter bent is het misschien ook niet aan te raden, maar mocht je willen strijden dan is dit een goed iets om er bij te doen.
 
Misschien heb je hier niks aan en vind je het niks, maar verdiep je eens in IF.
Ik had altijd het idee dat het veel te langzaam ging. Nu doe ik sinds een aantal weken IF 16/8 ( soms vast ik zelfs voor 18 uur )
In het begin is het ontzettend wennen en als je een echte ontbijt eter bent is het misschien ook niet aan te raden, maar mocht je willen strijden dan is dit een goed iets om er bij te doen.
Ik kan dit alleen beamen. Het beste waar ik ooit aan ben begonnen. 3-4 dagen een beetje last van maar nu niets meer en word droger en droger terwijl ik eet wat ik wil.
 
Ik kan dit alleen beamen. Het beste waar ik ooit aan ben begonnen. 3-4 dagen een beetje last van maar nu niets meer en word droger en droger terwijl ik eet wat ik wil.

Ik eet ook wat ik wil. Eet nooit dingen die ik niet wil eten.
 
Je fietst 20 km per dag, dat zou geen enorme impact op je trainingen moeten hebben. Je mist gewoon werkcapaciteit. Ik zou gewoon blijven fietsen, daar zitten veel te veel voordelen aan en het went vanzelf. Ik fiets ook ongeveer 20 km of meer per dag en ik heb daar geen last van. Even doorbijten en dan is dat stukkie fietsen straks een eitje.
 
Ik kan dit alleen beamen. Het beste waar ik ooit aan ben begonnen. 3-4 dagen een beetje last van maar nu niets meer en word droger en droger terwijl ik eet wat ik wil.

Oh ja ik hou mij nog wel nog heel strak aan mijn schema. Maar dat is voornamelijk door de contest haha.
Inderdaad ontzettend geweldige uitvinding. Zodra je er aan gewend bent geraakt is het niet eens meer een strijd!
 
Ik heb me erover ingelezen en het ziet er goed uit. Ontbijt sloeg ik toch altijd al over dus dat is geen probleem. Mijn window wordt van 12:30 tot en met 20:30. Buiten deze tijden wordt her dan gewoon vasten inclusief in de slaapperiode.
 
Ik heb me erover ingelezen en het ziet er goed uit. Ontbijt sloeg ik toch altijd al over dus dat is geen probleem. Mijn window wordt van 12:30 tot en met 20:30. Buiten deze tijden wordt her dan gewoon vasten inclusief in de slaapperiode.

Inclusief in de slaapperiode ... slaapwandel je normaal gesproken? :roflol:

Maar doe je goed,laat weten of het je heeft geholpen !
 
Inclusief in de slaapperiode ... slaapwandel je normaal gesproken? :roflol:

Maar doe je goed,laat weten of het je heeft geholpen !

Het is niet te hopen. Laatste keer dat ik dat deed liep ik linea recta naar de koelkast :)
 
Back
Naar boven