Fitness Seller

Bicep scheurt niet

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

EyeNine777

Novice
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
77kg
Beste leden,

Al een flinke tijd zit ik vast bij het trainen van mijn biceps. Ik doe de staande en de zittende curl en bemerk dat ongeacht het gewicht de bicep niet scheurt. Ik heb gevoelt of ik misschien compenseer met mijn triceps en dit is hooguit een klein beetje maar niet iets waar ik direct wat aan lijk te kunnen doen.

Iemand tips om de bicep optimaal te trainen en scheurtjes te veroorzaken om zo verder te komen?

EyeNine777
 
Laatst bewerkt:
Zorg voor symptomen van onbelans in kracht en mobiliteit en zeer waarschijnlijk ga je dan een gescheurde biceps krijgen. Deadlift leent zich daar bijvoorbeeld goed voor.

OT:
Train de compounds, eet voldoende en heb geduld. Wat voor oefeningen doe je zoal?
 
71ff0.jpg
 
Wat is er in vredesnaam aan de hand met de noobs de laatste tijd.

xyXyxyzzyzyx, heb je niets beters te doen?
 
Hoe 'bemerk' je dat je biceps niet 'scheuren' wanneer je biceps traint.
Hoe 'bemerk' je bij andere spiergroepen wel dat deze 'scheuren' wanneer je ze traint.

Maar even serieus. Je traint biceps waarschijnlijk geisoleerd na het doen van rug oefeningen. Door de rug oefeningen zijn je biceps voorvermoeid en wanneer je ze daarna isoleert hebben ze nog maar een beperkte kracht. Zelfs als je sterker wordt in je biceps en ze qua spiermassa toenemen, zul je dit voornamelijk merken in je rug oefeningen en veel minder in je biceps oefeningen achteraf.

Als je gaat bankdrukken en je doet nu 10x80 kilo en je kunt bijvoorbeeld na een maand 10x85 pakken, dan is dat prima vooruitgang (6.33%). Om bij biceps van bijvoorbeeld trainen met 10 kilo dumbells naar 12 kilo dumbells te gaan, moet je 20% vooruitgaan. Oftewel, Op biceps oefeningen duurt het vele malen langer om vooruit te gaan.
 
Oke dit was een gouden introductie op het forum, ik lach me een scheur.

Wat zijn die symptonen van onbalans?
Qua oefeningen doe ik de oefeningen voor alle hoofdspiergroepen.

Ik bemerk dat de biceps niet scheuren omdat ik geen trainingspijnen heb, de biceps amper warm worden, de bicep niet opzwelt na de training ongeacht gewicht en er geen vooruitgang is.

Die info over het vermoeien van de biceps en het isoleren was enorm behulpzaam net als over de percentages vooruitgang. Hoe bereken ik dat verder, heb je hier schema's voor?

EyeNine777
 
Je hoeft geen spierpijn te hebben om spiergroei te hebben. Spierpijn garandeert ook geen snellere spiergroei. Gewoon goed slapen, veel eten en sterker worden en alles komt goed.
 
Calum von moger deed met 2 man heel zwaar curlen dat werkte bij hem wel
 
ik deed vroeger deadliften met kromme rug ik wou ook wat in mijn rug scheuren is ook gelukt , never forget the summer of hernia 2010 ^^
 
Ik had mijn pec gescheurd. Daarna 6 maanden geen vooruitgang gek genoeg.
 
EyeNine777 : als je tips zoekt om je biceps te scheuren bekijk dit filmpje dan eens. Ik kan je wel geen gainz garanderen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven