XXL Nutrition

Voorstellen

Bezoekers in dit topic

Dus als ik het goed begrijp. Jullie advies is dat ik beter met een Full Body schema te trainen? Ook al ga ik zes keer per week? Met men huidige schema train ik alle spiergroepen uitgebreid twee keer per week. Is dit dan niet voldoende?

Ik waardeer jullie meningen en advies, en wil niet eigen wijs over komen. Maar als ik ga trainen wil ik die dag echt voelen dat ik een spiergroep heb getraind. Bij een FuLL body schema heb ik dit gevoel niet. Kan ook aan mij liggen.
Of het voldoende is ligt helemaal aan je oefeningsselectie, het relevante volume en hoe je progressive overload toepast. Mijn inschatting is dat dit niet het geval zal zijn. Maar als je een schema hebt dan ben ik daar wel benieuwd naar (en geen weekindeling dus).

Dat je wil voelen dat je die dag een bepaalde spiergroep hebt getraind zegt niets over het beoogde trainingseffect. Ik kan 3/4x per week squaten en deadliften zonder constant spierpijn te hebben, denk je dat ik dan mijn benen dan niet uitgebreid heb getraind?
 
Zoals gevraagd hierboven, hierbij post ik mijn trainingsschema. Ik durf af en toe wel is andere oefeningen doen maar in grote lijnen is het meestal zo.
Dit is een schema dat ik drie dagen doe dan een dag rust dan terug opnieuw drie dagen enz...

Dag 1 Chest/Triceps

Bankdrukken 4 sets 6 tot 12 reps

Incline dumpbbel press 4 sets 8 tot 12 reps

Dumpbbel flys 4 sets 8 tot 12 reps

Chest machine press 4 sets 8 tot 12 reps

Chest Dips 3 sets 15 reps

Triceps Cable pushdown 4 sets 12 reps

Reverse grip Tricep pushdown 4 sets 12 reps

One Arm Cable extension 3 sets 15 reps


Dag 2 Rug/Biceps

Deadlift 5X5 sets

Optrekken 3 sets 12 reps

Behind the neck lat pulldown 3 sets 12 reps

V grip Lat pulldown 4 sets 8-12 reps

Machine Low Row 4 sets 8-12 reps

Overhead Lying Cable Curl 4 sets 8-12 reps

Incline seated dumpbell curl 4 sets 8-12 reps

Biceps pose curl 3 sets 15 reps


Dag 3 Leg/schouders

Squad 5 x 5

Leg press 4 x 8-12reps

Leg curl 4X 8-12 reps

calf raises (leg press) 4 x 12 reps

prone leg curl 3 x 12-15 reps

Schoulder press machine 4 x 8-12 reps

Behind the neck shoulder press 4 x 8-12 reps

Dumpbbel lateral side raise 3 x 15 reps

Traps dumpbbel shrugs 3 x 12 reps

Dumpbell front raise 3 x 12
 
Meestal train ik altijd met volgende set extra gewicht erbij doen. Voorbeeld mijn bankdrukken ziet er zo uit:
Opwarming losse baar 20 keer.
Dan 12 x 60, 10 x 70, 10 x 80, 6-8x 90 en als we met twee zijn doe ik 2-3 reps 100.
 
Ik zeg het ik
Of het voldoende is ligt helemaal aan je oefeningsselectie, het relevante volume en hoe je progressive overload toepast. Mijn inschatting is dat dit niet het geval zal zijn. Maar als je een schema hebt dan ben ik daar wel benieuwd naar (en geen weekindeling dus).

Dat je wil voelen dat je die dag een bepaalde spiergroep hebt getraind zegt niets over het beoogde trainingseffect. Ik kan 3/4x per week squaten en deadliften zonder constant spierpijn te hebben, denk je dat ik dan mijn benen dan niet uitgebreid heb getraind?
Zie schema hierboven... Graag je mening advies.
 
Te veel volume...al helemaal bij een frequentie van twee keer per week. Je doet er goed aan om met een ander schema te gaan werken..maar dat is al gezegd.
 
Ik vind chinups 3x12 met jouw stats best knap moet ik zeggen.

Maar zoals Saik al zegt veel te veel volume, doe de oefeningen die er echt toe doen en stop daar je energie in, daar komen 80/90% van je gains vandaan. Twee soorten leg curls kan je beter vervangen door een deadlift variant bijvoorbeeld.
 
Ik ben twee maanden bezig met deze schema. En heb serieuze vooruitgang geboekt. Ik ga deze schema tot eind september doen. En begin oktober heb ik een operatie die me een maand aan de kant zal houden. Erna ga ik wel een nieuwe schema doen. En eventueel de Full Body proberen zoals je me adviseren.
 
Ik ben twee maanden bezig met deze schema. En heb serieuze vooruitgang geboekt. Ik ga deze schema tot eind september doen. En begin oktober heb ik een operatie die me een maand aan de kant zal houden. Erna ga ik wel een nieuwe schema doen. En eventueel de Full Body proberen zoals je me adviseren.
En een taalcursus?
Sorry, kon het niet laten. Je weet toch, deze schema'tje is egt goed.
 
Back
Naar boven