XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Ik nam 45 dagen Multimax van Etixx (120mg magnesium/dag) en dat deed de krampen niet voorkomen alleszins.
Beter puur magnesium nemen dan?
hmmmm goede, ik begrijp precies wat je bedoelt. Heb je dit toevallig na het nuttigen van alcohol? Ik heb dit vroeger ook een tijd gehad maar bij mij is het juist gestopt toen ik ben gaan trainen... Je zou ook eens naar de schildklier kunnen laten kijken, volgens mij kan een afwijking aan de schildklier ook kuitkrampen geven.
 
Laatst bewerkt:
Kramp in kuiten is vaak een teken van vochttekort.. dus misschien (nog wat) meer drinken.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Bench press
2x15xBarbell
3x8x7,5
De standaard schrijfwijze bij barbell oefeningen is dat je het totaalgewicht noteert van de barbell + de schijven die je er aan hangt. Dus als je bijvoorbeeld aan elke kant 5 kg erop doet, dan is dat in totaal 20+5+5=30 kg. (ik ga er vanuit dat je een standaard Olympische barbell van 20 kg gebruikt) Leest wel zo makkelijk voor ons.
 
Magnesiumsupplementen hebben alleen zin als je een tekort hebt. Een vochttekort leidt sowieso eerder tot kramp.
 
Als ik zma nam, geen krampen. Nu enkele maanden ermee gestopt, en terug nachtelijke krampen... dus terug zma besteld bij xxl, worden vandaag geleverd...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
hmmmm goede, ik begrijp precies wat je bedoelt. Heb je dit toevallig na het nuttigen van alcohol? Ik heb dit vroeger ook een tijd gehad maar bij mij is het juist gestopt toen ik ben gaan trainen... Je zou ook eens naar de schildklier kunnen laten kijken, volgens mij kan een afwijking aan de schildklier ook kuitkrampen geven.

Ik ben 7 jaar geleden al gediagnosticeerd met hypothyreoïdie ;)
Onlangs nog op controle geweest, ietsje te laag qua TSH maar mijn medicatie werd aangepast.
Denk niet dat het daarvan zal komen...

Kramp in kuiten is vaak een teken van vochttekort.. dus misschien (nog wat) meer drinken.
Ik drink wel minder tijdens mijn verlofperiode, dus misschien daarom inderdaad.
Zal er meer op letten :)
Als het niet betert kan ik nog altijd extra magnesium innemen (hoewel die waarde ook goed was bij mijn laatste check-up).

De standaard schrijfwijze bij barbell oefeningen is dat je het totaalgewicht noteert van de barbell + de schijven die je er aan hangt. Dus als je bijvoorbeeld aan elke kant 5 kg erop doet, dan is dat in totaal 20+5+5=30 kg. (ik ga er vanuit dat je een standaard Olympische barbell van 20 kg gebruikt) Leest wel zo makkelijk voor ons.

Denk het niet, omdat ik nog teveel "schrik" heb tijdens het benchen doe ik dat via een Smith machine...
Gewoon los hangt dat ding nogal scheef :roflol:
Geen idee wat de barbell van de Smith weegt. Morgen eens vragen in de gym :)
Zal er rekening mee houden voor mijn toekomstige logs :thumb:
 
omdat ik nog teveel "schrik" heb tijdens het benchen doe ik dat via een Smith machine...
Benchen in de Smith machine? Dat is vloeken in de kerk hier hoor!:eek:
ASAP wegrennen van die Smith machine om te benchen, als je hier nog serieus wilt worden genomen! ;)
 
Benchen in de Smith machine? Dat is vloeken in de kerk hier hoor!:eek:
ASAP wegrennen van die Smith machine om te benchen, als je hier nog serieus wilt worden genomen! ;)

Daar vreesde ik al voor, daarom dat ik het (tot nu) nooit had vermeld :D
Ik doe een poging bij de volgende UB training ;)
 
Daar vreesde ik al voor, daarom dat ik het (tot nu) nooit had vermeld :D
Ik doe een poging bij de volgende UB training ;)
Now that's the spirit! Gewoon met lege stang beginnen. En als je je niet vertrouwt, vraag je een grote sterke kerel of hij je even wil spotten. Meestal vinden ze dat wel leuk...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Daar vreesde ik al voor, daarom dat ik het (tot nu) nooit had vermeld :D
Ik doe een poging bij de volgende UB training ;)
is vragen om blessures imo , verkeerde barpath
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Denk het niet, omdat ik nog teveel "schrik" heb tijdens het benchen doe ik dat via een Smith machine...
Gewoon los hangt dat ding nogal scheef :roflol:
Ik deed hetzelfde toen ik begon met squatten :o. Na het damesbarbelltje met de leuke gekleurde gewichtjes wilde ik wel squatten met echt gewicht. Dus op naar de Smithmachine...

is vragen om blessures imo , verkeerde barpath
Nog nooit zo'n pijn in m'n knieën gehad... Voelde inderdaad heel onnatuurlijk in de beweging.
 
nou had ik als jochie het geluk dat mijn vader een zich met powerliften bezig hield , heb op mijn 12e van hem leren benchen zonder stands zelfs, wat ik kan aanraden is bv gaan praten met een coach of knkf pl instructeur
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Dat is het nadeel als je zga volledig op jezelf bent aangewezen...
Kan wel af en toe advies vragen aan mensen die daar trainen, maar ik woon niet in een grootstad dus er zijn niet zoveel krachttrainers tbh.
En de meeste zien er ook nogal asociaal uit :o
De mensen van de gym zelf willen enkel helpen als je een duurder abonnement neemt, dus daar kan ik ook niet op rekenen...

Voeding gisteren: 1676kcal, ekv 31/36/33 - 127gr/151gr/61gr
Vandaag weer vroeg wakker (rond 7u), gym gaat op dinsdag pas om 8u30 open dus eerst een rondje gaan lopen: 50', 7,7km, 460kcal.
upload_2018-8-14_15-28-15.png


Daarna rechtstreeks naar de gym voor LB training!

Plié squat
2x8x15
3x8x18

Romanian deadlift
2x15x17
3x10x32

Leg press
3x12x60

Leg curl
3x15x20

Calf Raises
3x12x60
Nog teveel pijn in mijn kuiten om zwaarder te gaan

Hanging leg raises
3x10

Torso rotation
3x15x30

Rotary torso
3x15x20

Geen extra cardio meer :D
Morgen misschien eens écht een rustdag nemen.
Gym is gesloten wegens feestdag, dus kan mijn benen beter even herstel gunnen denk ik :)
 
Een uurtje lopen en dan nog benen trainen? :scratch:
 
Een uurtje lopen en dan nog benen trainen? :scratch:

Tja, als je wakker bent... En ik wilde zeker om 10u30 thuis zijn om te verven, dus dacht kan ik evengoed eerst een rondje gaan lopen :dunno:
En het was maar 50 minuten :p
 
Tja, als je wakker bent... En ik wilde zeker om 10u30 thuis zijn om te verven, dus dacht kan ik evengoed eerst een rondje gaan lopen :dunno:
En het was maar 50 minuten :p

Ja nou. Met vermoeide benen is dat toch niet ideaal imo ;)
 
Voeding gisteren:1583kcal, ekv 22/48/30 - 88gr/196gr/54gr.
Iets minder eiwitten dan anders (toch nog 1,75x mijn gewicht dus voldoende denk ik).

Training vandaag: UB + 50' cardio (420kcal).
imnewhere met de échte bench press vanaf nu (is inderdaad olympische barbell van 20kg):D
Ik ben er niet onder vast komen te zitten, en heb de oefening redelijk traag uitgevoerd omwille van controle.
Persoonlijk vind ik het een succes te noemen :p
Nu dus ook gewicht vermelding inclusief barbell :)

Bench press
2x12xBarbell
3x8x25

Barbell row
2x15x14,5
3x10x22

Standing dumbell press

1x12x6
2x12x8

Lateral pulldown
3x10x25

Triceps pushdown

3x12x15

Biceps curl
3x12x7,5

Face pulls
3x15x17,5

External rotations cable

3x15x1,35

De "external rotations cable" vind ik best een moeilijke oefening qua uitvoering.
Daarom gewicht verlaagd zodat ik mij eerst kan focussen op hoe het precies moet.
Vorige week deed ik het helemaal verkeerd denk ik :o

De cardio:
  • 15' crosstrainer (1 lvl lager dan anders)
  • 15' stepper
  • 20' loopband waarvan 10' 8,5km/h en 10' 9km/h
 
imnewhere met de échte bench press vanaf nu (is inderdaad olympische barbell van 20kg):D
Ik ben er niet onder vast komen te zitten, en heb de oefening redelijk traag uitgevoerd omwille van controle.
Persoonlijk vind ik het een succes te noemen :p
Nu dus ook gewicht vermelding inclusief barbell

Bench press
2x12xBarbell
3x8x25
242 karmapunten coming your way (en die deel ik niet vaak uit)
 
Back
Naar boven