Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Tering zeg. Beter dan dit wordt het niet. Hoe blijven die schijven zo hangen aan de muur? Hoe zit dat gemonteerd?
Thnx. Ik heb dat gemaakt via een ronde steigerbuis voetplaat met daarin een steigerbuis op de gewenste lengte die je zoekt. Er zitten 4 ogen in de voetplaat en met 6 of 8 mm bouten monteer je deze aan de muur. Deze dragen het gewicht met gemak. Het fijne hiervan is dat de schijven ook niet strak tegen de muur komen te hangen waardoor je bij de laatste schijf je vingers eenvoudig achter de schijf kunt krijgen om deze eraf te halen.
Was destijds dacht ik €80,- kwijt voor de hele set.

IMG_8268.png
 
6BB32C05-F458-4E76-8E25-2F91C60ECCAB.jpeg

Het is een begin zeker... barbell en schijven tweedehands gekocht voor 400€, is een atx econ bearing bar + 100kg atx gym bumpers, heb er ook 2 kleine rubberen tegels bijgekregen (3 dik), vandaag 6 grote rubberen tegels (100x100x3) en een heavy duty flat bench gekocht voor 150€ via 2dehands

Nu doorsparen voor een half rack, twijfel nog tussen fortex, barbarian (half rack of het multi free stand rack) en powercage.nl, heb wel nog tijd genoeg om over alles goed na te denken, budget is ff op :p
 
Bekijk bijlage 434012
Het is een begin zeker... barbell en schijven tweedehands gekocht voor 400€, is een atx econ bearing bar + 100kg atx gym bumpers, heb er ook 2 kleine rubberen tegels bijgekregen (3 dik), vandaag 6 grote rubberen tegels (100x100x3) en een heavy duty flat bench gekocht voor 150€ via 2dehands

Nu doorsparen voor een half rack, twijfel nog tussen fortex, barbarian (half rack of het multi free stand rack) en powercage.nl, heb wel nog tijd genoeg om over alles goed na te denken, budget is ff op :p
Mooie basis om mee te starten. Wel snel doorsparen want een rack is onmisbaar.
 
Bekijk bijlage 434012
Het is een begin zeker... barbell en schijven tweedehands gekocht voor 400€, is een atx econ bearing bar + 100kg atx gym bumpers, heb er ook 2 kleine rubberen tegels bijgekregen (3 dik), vandaag 6 grote rubberen tegels (100x100x3) en een heavy duty flat bench gekocht voor 150€ via 2dehands

Nu doorsparen voor een half rack, twijfel nog tussen fortex, barbarian (half rack of het multi free stand rack) en powercage.nl, heb wel nog tijd genoeg om over alles goed na te denken, budget is ff op :p
Goed materiaal om mee te starten!
Zowel met Fortex als Barbarian kan je niet mis gaan. Geen gemakkelijke keuze. :) (Powercage.nl heb ik geen ervaring mee)
 
Goed materiaal om mee te starten!
Zowel met Fortex als Barbarian kan je niet mis gaan. Geen gemakkelijke keuze. :) (Powercage.nl heb ik geen ervaring mee)

In Benelux zijn dat denk ik de twee topmerken voor thuisgebruik. Daar kan je dus niet mis mee gaan. Atx lijkt me eerder voor professionele gyms.
 
Bekijk bijlage 434012
Het is een begin zeker... barbell en schijven tweedehands gekocht voor 400€, is een atx econ bearing bar + 100kg atx gym bumpers, heb er ook 2 kleine rubberen tegels bijgekregen (3 dik), vandaag 6 grote rubberen tegels (100x100x3) en een heavy duty flat bench gekocht voor 150€ via 2dehands

Nu doorsparen voor een half rack, twijfel nog tussen fortex, barbarian (half rack of het multi free stand rack) en powercage.nl, heb wel nog tijd genoeg om over alles goed na te denken, budget is ff op :p

De multi free stand rack heb ik, als het makkelijk verplaatsbaar moet zijn is het een prima keuze, anders zou ik voor een half rack gaan
 
49EDE1BC-40B9-4A46-872A-A690D1D67016.jpeg

Update, heb dit “rack” 2dehands gekocht zodat ik toch al thuis kan beginnen trainen tot ik genoeg bij elkaar heb (ergens volgende maand) voor een fortex half rack.
De barbarian zou tot de helft van de tweede tegel komen dus net iets te diep lijkt me, bij de fortex ga ik een goede 80 cm voor het rack hebben, bij de barbarian slechts 50 cm.

Deze powermark is ok maar kan me niet inbeelden dat ik hiermee zwaar zou kunnen trainen, vooral het terugleggen van de bar suckt (haken net te laag, stand hoger is net te hoog lol)
Benchpress is ook een beetje awkward ivm die rare spotters die op een vaste hoogte zitten maar is beter dan niets om mee te starten, hoop dat ik er mijn 50€ voor terug krijg als ik het verkoop :D
 
Bekijk bijlage 434214

Update, heb dit “rack” 2dehands gekocht zodat ik toch al thuis kan beginnen trainen tot ik genoeg bij elkaar heb (ergens volgende maand) voor een fortex half rack.
De barbarian zou tot de helft van de tweede tegel komen dus net iets te diep lijkt me, bij de fortex ga ik een goede 80 cm voor het rack hebben, bij de barbarian slechts 50 cm.

Deze powermark is ok maar kan me niet inbeelden dat ik hiermee zwaar zou kunnen trainen, vooral het terugleggen van de bar suckt (haken net te laag, stand hoger is net te hoog lol)
Benchpress is ook een beetje awkward ivm die rare spotters die op een vaste hoogte zitten maar is beter dan niets om mee te starten, hoop dat ik er mijn 50€ voor terug krijg als ik het verkoop :D
Je kan nu in ieder geval iets meer oefeningen doen met dit tijdelijke rackje.

Er gaat een wereld voor je open als het half rack er staat ;)
 
Bekijk bijlage 434214

Update, heb dit “rack” 2dehands gekocht zodat ik toch al thuis kan beginnen trainen tot ik genoeg bij elkaar heb (ergens volgende maand) voor een fortex half rack.
De barbarian zou tot de helft van de tweede tegel komen dus net iets te diep lijkt me, bij de fortex ga ik een goede 80 cm voor het rack hebben, bij de barbarian slechts 50 cm.

Deze powermark is ok maar kan me niet inbeelden dat ik hiermee zwaar zou kunnen trainen, vooral het terugleggen van de bar suckt (haken net te laag, stand hoger is net te hoog lol)
Benchpress is ook een beetje awkward ivm die rare spotters die op een vaste hoogte zitten maar is beter dan niets om mee te starten, hoop dat ik er mijn 50€ voor terug krijg als ik het verkoop :D

Maat van mij heeft dat rack ook, de maximale belasting haal je niet zomaar hoor, zit officieel rond de 275, maar denk dat je er nog wel meer op kunt leggen (zou het niet durven uit te proberen qua lasnaden trouwens).

Mijn vrouw heeft ooit een barbarian rack gekocht in een opwelling, maar die kan ik niet aanraden. Te veel design dat niet ergonomisch werkt.
- met de benchpress is de gat afstand veel te groot waardoor je onnodig veel verticale beweging heb bij je eerste set (gebruik zelf een plank onder mijn bench dat anderhalf gat hoger uitkomt als ik last heb van de gaten)
- de V-hooks nemen te veel horizontale ruimte in waardoor je je schouders onnodig belast bij het onthaken met de bench (gelukkig heeft bijna nooit iemand last van een schouder blessure in onze sport... )
- de rubber op de V-hooks, samen met de schuine hoek waarin je de barbel moet onthaken geven extra weerstand bij het onthaken van je barbel (gemeten met weegschaal in deze rack en mijn rack op andere lokatie, verschil was significant, weet de cijfers niet meer).
- kreng verschuift zelfs als ik aan het benchen ben (mogelijk weer door die nare V-hooks, ik klap mijn barbell vrij snel terug tegen de verticale balk.
- rubber van de catcher scheurt los als je barbell de zijkant raakt (de gebeurt mij regelmatig)
- etc (nog veel meer van dit soort kleine dingen die samen behoorlijk ergelijk zijn... ongelooflijk wat men weet te verpesten aan zo'n simpel ding).

De fortex lijkt qua gaten op een rogue, extra gaten voor de bench en fatsoenlijke J-haken (rubber kan er vast af), zou mij persoonlijk een beter keus lijken. Maar er zijn meer racks natuurlijk, die van powercage zijn ook heel goed, maar werden altijd met ouderwetse stang-catchers geleverd die wat meer ruimte aan de voorkant nemen. Zijn wel leverbaar op verzoek met de andere varianten trouwens, gat afstand is dan ook iets om te checken.

Dacht dat Starx6673 inmiddels een Fortex in huis heeft, kun je bij hem navragen hoe dat bevalt (Dat hij een roze bidon heeft moeten we maar negeren).
 
- met de benchpress is de gat afstand veel te groot waardoor je onnodig veel verticale beweging heb bij je eerste set (gebruik zelf een plank onder mijn bench dat anderhalf gat hoger uitkomt als ik last heb van de gaten)
Geen last van. Maar de Fortex hebben idd gaten die wat korter bij elkaar staan voor het benchen. Ik heb ze nog niet gemist.
- de V-hooks nemen te veel horizontale ruimte in waardoor je je schouders onnodig belast bij het onthaken met de bench (gelukkig heeft bijna nooit iemand last van een schouder blessure in onze sport... )
Welke versie heb jij van het rack. De J-hooks die er nu bij zitten zijn redelijk klein hoor. Geen onnodig grote bewegingen nodig om te un-racken.
- de rubber op de V-hooks, samen met de schuine hoek waarin je de barbel moet onthaken geven extra weerstand bij het onthaken van je barbel (gemeten met weegschaal in deze rack en mijn rack op andere lokatie, verschil was significant, weet de cijfers niet meer).
Jij hebt het over een product dat niet meer bestaat. De huidige versie heeft hele nieuwe j-hooks.
- kreng verschuift zelfs als ik aan het benchen ben (mogelijk weer door die nare V-hooks, ik klap mijn barbell vrij snel terug tegen de verticale balk.
- rubber van de catcher scheurt los als je barbell de zijkant raakt (de gebeurt mij regelmatig)
- etc (nog veel meer van dit soort kleine dingen die samen behoorlijk ergelijk zijn... ongelooflijk wat men weet te verpesten aan zo'n simpel ding).
OK. Duidelijk dat jij over een versie spreekt die niet meer verkocht wordt.
Van alles wat jij zegt heeft mijn half-rack niets van die eigenschappen. Die problemen zijn er allemaal uit gehaald.

Neemt niet weg dat Fortex ook mooi is en idd het voordeel heeft van een kleinere gat-afstand voor het benchen (moest je dat al wensen). Maar voor de rest tellen je argumenten niet meer.
 
Geen last van. Maar de Fortex hebben idd gaten die wat korter bij elkaar staan voor het benchen. Ik heb ze nog niet gemist.
Welke versie heb jij van het rack. De J-hooks die er nu bij zitten zijn redelijk klein hoor. Geen onnodig grote bewegingen nodig om te un-racken.
Jij hebt het over een product dat niet meer bestaat. De huidige versie heeft hele nieuwe j-hooks.
OK. Duidelijk dat jij over een versie spreekt die niet meer verkocht wordt.
Van alles wat jij zegt heeft mijn half-rack niets van die eigenschappen. Die problemen zijn er allemaal uit gehaald.
Neemt niet weg dat Fortex ook mooi is en idd het voordeel heeft van een kleinere gat-afstand voor het benchen (moest je dat al wensen). Maar voor de rest tellen je argumenten niet meer.
Zou kunnen, ondanks dat onze barbarian rack ook al de zoveelste revisie was, blijven ze aanmodderen. Recreatie lifters merken dergelijk fouten niet, maar als je serieus gewicht gaat verplaatsen wordt je materiaal belangrijk.

Blijft belachelijk dat een merk in deze prijsrange zoiets op de markt durft te zetten, kan dit merk niet meer serieus nemen.

Edit: lees net mijn tekst, bedoelde jou trouwens niet met de uitdrukking "recreatie lifter".
 
Ik heb ook een
Zou kunnen, ondanks dat onze barbarian rack ook al de zoveelste revisie was, blijven ze aanmodderen. Recreatie lifters merken dergelijk fouten niet, maar als je serieus gewicht gaat verplaatsen wordt je materiaal belangrijk.

Blijft belachelijk dat een merk in deze prijsrange zoiets op de markt durft te zetten, kan dit merk niet meer serieus nemen.

Ik hoop dat je aan het trollen bent want ik heb een barbarian cage gehad en het enigste dat kut was waren de oude hooks. Toen de nieuwe j-hooks gekocht en probleem opgelost. Cage stond als een huis. Oke de gaten zitten niet dicht op elkaar als bij de fortex..
 
Ik heb ook een


Ik hoop dat je aan het trollen bent want ik heb een barbarian cage gehad en het enigste dat kut was waren de oude hooks. Toen de nieuwe j-hooks gekocht en probleem opgelost. Cage stond als een huis. Oke de gaten zitten niet dicht op elkaar als bij de fortex..
niet aan het trollen.
 
Heb nu een fortex halfrack. Die staat een pak losser maar dat geeft niet zoveel. En de gaten die zo dicht op elkaar staan zijn goed maar ik kom er tekort. Ik zit op het laatste korte gaatje en erna staan ze verder uit elkaar. Eigenlijk moet ik er nog een gat tussen hebben. (Mss dat ik die zelf eens bij boor)
 
Ik kan 2green volgen in zijn argument dat de j hooks kut waren. Dat is bij de nieuwe racks blijkbaar opgelost.

Verder geen klachten over het barbarian half rack.
 
Heb nu een fortex halfrack. Die staat een pak losser maar dat geeft niet zoveel. En de gaten die zo dicht op elkaar staan zijn goed maar ik kom er tekort. Ik zit op het laatste korte gaatje en erna staan ze verder uit elkaar. Eigenlijk moet ik er nog een gat tussen hebben. (Mss dat ik die zelf eens bij boor)

Balen van die gaten, heb je een extra verdeling, gaat die niet hoog genoeg.... zal er op letten, ga van de winter wat racks oogballen, fortex ziet er erg goed uit, lekker strak en basic, al kende ik het merk een paar week terug nog niet. Ook leuke kleurtjes(hoog WAF). Verder dacht ik aan rogue en nog wat merken. Eerste genieten van de het mooie weer en begin van de winter mijn toezegging aan de kids waarmaken om een loungekamer op de zolder te bouwen, daarna rustig de sportruimte pimpen.
 
Zou kunnen, ondanks dat onze barbarian rack ook al de zoveelste revisie was, blijven ze aanmodderen. Recreatie lifters merken dergelijk fouten niet, maar als je serieus gewicht gaat verplaatsen wordt je materiaal belangrijk.

Blijft belachelijk dat een merk in deze prijsrange zoiets op de markt durft te zetten, kan dit merk niet meer serieus nemen
Dat zijn geen zuinige uitspraken. Ik nodig je graag uit op de Fitness & Wellness Top in Houten volgende maand, dan kun je de meest recente Barbarian racks uitproberen. PM mij even als je een gratis kaartje wil ontvangen.

Ik begrijp dat jij geen goede ervaringen hebt met je Power Cage en dat je op basis daarvan je mening hebt gevormd. Ik zou je enkel willen vragen om voortaan even te vermelden dat je dit baseert op een oud model. Nu beïnvloed je leken mogelijk met informatie die al jaren niet meer van toepassing is.

Ik ben in ieder geval blij dat andere forummembers wel dik tevreden zijn over de Barbarian racks :) :flex:
 
Dat zijn geen zuinige uitspraken. Ik nodig je graag uit op de Fitness & Wellness Top in Houten volgende maand, dan kun je de meest recente Barbarian racks uitproberen. PM mij even als je een gratis kaartje wil ontvangen.

Mijn reactie was bewust genuanceerd en bevatte maar een greep uit de issues dat ik heb met dit rack, dus was ik erg zuinig :D.

Ik begrijp dat jij geen goede ervaringen hebt met je Power Cage en dat je op basis daarvan je mening hebt gevormd. Ik zou je enkel willen vragen om voortaan even te vermelden dat je dit baseert op een oud model. Nu beïnvloed je leken mogelijk met informatie die al jaren niet meer van toepassing is.

Ik ben in ieder geval blij dat andere forummembers wel dik tevreden zijn over de Barbarian racks :) :flex:

Nu ik het weet, geef ik uiteraard aan dat mijn model niet de laatste is. Echter met de nuance dat men moet beseffen dat dit rack toen al jaren diverse revisies had doorlopen en nog steeds zulke blunders bevatte. Waarom zou dit merk en ontwerper dan iemand zijn vertrouwen moeten krijgen? Zulke schandalige fouten door gebrek aan basiskennis natuurkunde en krachtsport kan niet in deze prijsrange.

Wat betreft het beinvloeden van potentiele kopers, die worden net zo goed beinvloed door consumenten met een nieuwe aankoop. Marketing technische een bekend fenomeen waar o.a. witmerken graag gebruik van maken. bijvoorbeeld vaatwassers die ieder jaar een nieuw model krijgen, hierdoor krijgen consumenten alleen recente positieve reviews te zien, ze vergeten te kijken naar de vorige modellen (die bijna hetzelfde zijn).

Goed te lezen dat er ook anderen zijn die zich hieraan stoorden en/of een ander rack hebben genomen.
 
Waarom zou dit merk en ontwerper dan iemand zijn vertrouwen moeten krijgen? Zulke schandalige fouten door gebrek aan basiskennis natuurkunde en krachtsport kan niet in deze prijsrange.
Je zit er echt compleet naast met dit soort uitspraken. De ingenieur van de Barbarian Line producten (en ATX, MegaTec etc.) ontwierp begin jaren 90 al studio equipment en is nog langer zelf een fanatiek krachtsporter geweest. Met zoveel ontworpen toestellen in zijn loopbaan vind ik jouw uitspraken op basis van je ervaringen met één toestel zijn niet bepaald subtiel.

De punten die je noemt met betrekking tot J-hooks zijn bijvoorbeeld júist gekomen door R&D en innovatie waar andere merken stilstonden. De V-hooks zoals jij ze noemt werden door veel klanten ook als prettig ervaren omdat de barbell meteen dood stil ligt en altijd in exact dezelfde positie ligt (en er zijn nog steeds sportscholen die juist deze uitvoering bestellen in de ATX serie, zelf train ik ook met dit model). Omdat veel klanten echter aangaven dat ze dit storend vonden hebben wij die echter weer gewijzigd.

Compleet overtrokken rubberen afwerking op de J-hooks en Spotters werd bijna nergens gedaan in deze prijsklasse en vind je nog steeds niet veel. Dat er hier en daar wat zaken zijn (slijtage van rubbers) die op lange termijn niet helemaal goed uitpakken kan dan gebeuren, maar dat pakken we ook aan in nieuwe uitvoeringen (en wanneer nodig zelfs vervangende onderdelen voor een bestaand model). Om dan zulke uitlatingen te doen over de ingenieur en een volledig merk vind ik niet heel respectvol.

In plaats daarvan kun je bijvoorbeeld ook upgraden maar de nieuwe J-hooks en de nieuwe Safety Straps (check wel even of jouw oude rack niet een grotere maat gaten heeft, want dan past dit helaas niet). Mocht je interesse hebben stuur mij dan even een PM.

Wat betreft het verschuiven van jouw rack: de Barbarian Power Cage weegt (afhankelijk van het model) circa 130-140 kg en heeft antislip rubbervoeten. Als deze op jouw vloer verschuift heb je waarschijnlijk een erg gladde vloer (?). Een lichter rack zou het daar dan echt niet beter op doen. Je kunt eventueel overwegen om nog een dunne rubbermat eronder te plaatsen (volledige oppervlakte of enkel onder de voeten van het rack). We hebben ook nog dikkere rubbertegels in ons assortiment.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven