XXL Nutrition

Reset to Factory Default, but back on track!

Bezoekers in dit topic

Leuke log. Zal ik zeker vaker checken!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Leuke log. Zal ik zeker vaker checken!
Thanks. Ik heb afgelopen dagen niet gelogd, maar wel volgens schema getraind in Boedapest en vooral lekker gegeten. Gewicht is denk ik niet echt veranderd, want wel op de macro's gelet (IIFIYM zeg maar).
 
Log jij ook nog een beetje?
 
Nee, gestopt met loggen sinds ik coaching krijg (niet de bedoeling dat ik schema's verspreid) en kost me te veel tijd.
 
Nee, gestopt met loggen sinds ik coaching krijg (niet de bedoeling dat ik schema's verspreid) en kost me te veel tijd.

Zonder gedetailleerde schema's te verspreiden, valt er nog steeds ontzettend veel te vertellen.

Uit welke fasen bestaat jouw wedstrijdvoorbereiding en hoe ziet jouw tijdslijn / fasering eruit. Wat gebeurt er met de kcal inname tijdens de verschillende fasen van de wedstrijdvoorbereiding. Hoe hoog zit je qua eiwitinname en is deze constant gelijk. Hoe veranderen de trainingen qua frequentie, intensiteit en volume gedurende deze fasen. Wat voor technieken worden toegepast om nog meer intensiteit in de training te krijgen. Wat zijn dingen die jij over jezelf hebt geleerd gedurende de wedstrijdvoorbereiding. Is jouw kijk op training of voeding veranderd. Etc. etc.

In een wedstrijdvoorbereiding leer je ook als atleet onzettend veel. Over voeding en training maar ook over jezelf. Ik vind het leuk om zulke zaken te lezen, maar snap ook wanneer jij er geen tijd voor hebt.
 
Zonder gedetailleerde schema's te verspreiden, valt er nog steeds ontzettend veel te vertellen.

Uit welke fasen bestaat jouw wedstrijdvoorbereiding en hoe ziet jouw tijdslijn / fasering eruit. Wat gebeurt er met de kcal inname tijdens de verschillende fasen van de wedstrijdvoorbereiding. Hoe hoog zit je qua eiwitinname en is deze constant gelijk. Hoe veranderen de trainingen qua frequentie, intensiteit en volume gedurende deze fasen. Wat voor technieken worden toegepast om nog meer intensiteit in de training te krijgen. Wat zijn dingen die jij over jezelf hebt geleerd gedurende de wedstrijdvoorbereiding. Is jouw kijk op training of voeding veranderd. Etc. etc.

In een wedstrijdvoorbereiding leer je ook als atleet onzettend veel. Over voeding en training maar ook over jezelf. Ik vind het leuk om zulke zaken te lezen, maar snap ook wanneer jij er geen tijd voor hebt.
Allereerst moet ik zeggen dat ik het supertof vind dat je oprecht zo veel interesse hebt en hier op het forum altijd zeer uitgebreid reageert om mensen te helpen en adviezen te geven. Er zijn een aantal redenen waarom ik niet meer log:

Allereerst heb ik vaak niet de tijd om structureel te blijven loggen en ook niet altijd de motivatie, ondanks dat mijn motivatie om mij volle bak te focussen op mijn voeding en training er wel is en ik ook de interesse heb mij in te lezen in de materie en het leuk vind hier op het forum rond te hangen wanneer in tijd heb.

Daarnaast is dit mijn eerste wedstrijdprep en heb ik zelf niet heel veel kennis en ervaring hiermee. Tips en adviezen kan ik dus ook niet echt geven. Ik krijg nu coaching, wat wil zeggen dat ik zowel een voedings- als trainingsschema van mijn coach krijg (en poseren en alles dat bij de prep komt kijken). Dit betekent ook dat ik niet meer exact mijn macro's bereken, maar gewoon uitvoer wat mij opgedragen wordt. Het is niet zo dat ik alleen maar 'simpel' wil uitvoeren zonder dat ik weet waar ik mee bezig ben, maar het werkt in de wedstrijdprep wel gewoon goed (voor mij althans) om mij niet te druk te maken over hoe te trainen en te eten, maar gewoon te doen wat mijn coach mij opdraagt zodat ik mij volledig op de prep kan focussen en het denkwerk aan mijn coach over te laten. Stress en onzekerheid over de prep zorgen voor een verhoogd cortisol en hebben effect op nachtrust, focus, progressie etc., dus ik wil mij nergens druk over hoeven te maken.

Tot slot heb ik wat minder goede ervaring met het delen van foto's en voeding etc. hier. Ik sta echt wel open voor kritiek en feedback, maar sommige reacties hier hadden een negatief effect op mijn mindset, zeker in de prep (en maakte me onzeker). Toen ik bijvoorbeeld '14 weeks out' een foto postte kreeg ik letterlijk reacties als 'niet zo best als je nog maar 14 weeks out bent', 'je vetpercentage oogt veel hoger dan je beweert' en 'waarom ga je nu al een wedstrijd doen, dan blijf er na de cut een schamel hoopje van 80 kg over' (terzijde: ik weeg nu 93,5 kg en mijn vetpercentage zit al in de buurt van wedstrijdniveau). Dit werkte absoluut niet goed op mijn mindset en hier heb ik geen zin meer in. Er zijn hier altijd een hoop betweters en veel internethelden hebben overal kritiek op, maar hebben zelf volgens mij nog nooit een wedstrijd gedraaid.
Als mijn coach mij nu bijvoorbeeld opdraagt mijn groenten te beperken tot broccoli, asperge en selderij (i.v.m. vochtafdrijven) en mijn vlees/vis tot enkel witvis, volg ik dat op. Als ik dat hier mededeel krijg ik daar een hoop reacties op en vragen die ik niet altijd kan beantwoorden; daarnaast zijn ook zijn genoeg mensen van mening dat het onzin is om mij zo te beperken. Ik ga niet zeggen dat zij ongelijk hebben, maar heb nu geen zin in die discussie. Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Na de wedstrijd post ik wel wat foto's en mijn ervaringen en dan mag iedereen dat beoordelen en bekritiseren, maar dan beïnvloedt dat in ieder geval nu niet meer mijn mindset.
 
Laatst bewerkt:
Mooie reactie Bert. Je beschrijft precies de aanvallende negatieve shit van een hoop reaguurders hier, waarbij je jezelf afvraagt of die er zelf wel een fatsoenlijk dieet of trainingsregime erop na houden. En de een denkt, fuck you, maar de ander wordt daar onzeker van. Dus ik snap je precies. Succes met je voorbereiding en zou wel leuk zijn als je wat wedstrijd foto's kan posten :)
 
en zou wel leuk zijn als je wat wedstrijd foto's kan posten :)
Zodat we die tot de grond kunnen afbranden!!!:burns:


J/K

Duidelijke motivatie en keuze kerel!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mooie reactie Bert. Je beschrijft precies de aanvallende negatieve shit van een hoop reaguurders hier, waarbij je jezelf afvraagt of die er zelf wel een fatsoenlijk dieet of trainingsregime erop na houden. En de een denkt, fuck you, maar de ander wordt daar onzeker van. Dus ik snap je precies. Succes met je voorbereiding en zou wel leuk zijn als je wat wedstrijd foto's kan posten :)
Thanks, doe ik zeker. Nu ben ik wel wat minder onzeker, omdat ik vertrouwen heb in mijn coach. Daarnaast denk ik dat als ik eenmaal 1 of 2 wedstrijden gedraaid ik die ervaring heb en daarmee volgende keer weet dat het goedkomt, ondanks wat anderen hier zeggen. Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die wel motiveren en positieve reacties geven, dus niets ten nadele daarvan.
Zodat we die tot de grond kunnen afbranden!!!:burns:


J/K

Duidelijke motivatie en keuze kerel!
Haha, na de wedstrijd mag het hoor. Dan ga ik weer lekker bouwen en is het prima om te horen wat mijn zwakke punten zijn. Jij mag sowieso zeggen wat je wil, niemand neemt je toch serieus.
:jk:
Misschien ga ik in de toekomst wel iets relaxer leven zoals jij, maar al dat compenseren is niet echt mijn ding.
 
Allereerst moet ik zeggen dat ik het supertof vind dat je oprecht zo veel interesse hebt en hier op het forum altijd zeer uitgebreid reageert om mensen te helpen en adviezen te geven. Er zijn een aantal redenen waarom ik niet meer log:

Allereerst heb ik vaak niet de tijd om structureel te blijven loggen en ook niet altijd de motivatie, ondanks dat mijn motivatie om mij volle bak te focussen op mijn voeding en training er wel is en ik ook de interesse heb mij in te lezen in de materie en het leuk vind hier op het forum rond te hangen wanneer in tijd heb.

Daarnaast is dit mijn eerste wedstrijdprep en heb ik zelf niet heel veel kennis en ervaring hiermee. Tips en adviezen kan ik dus ook niet echt geven. Ik krijg nu coaching, wat wil zeggen dat ik zowel een voedings- als trainingsschema van mijn coach krijg (en poseren en alles dat bij de prep komt kijken). Dit betekent ook dat ik niet meer exact mijn macro's bereken, maar gewoon uitvoer wat mij opgedragen wordt. Het is niet zo dat ik alleen maar 'simpel' wil uitvoeren zonder dat ik weet waar ik mee bezig ben, maar het werkt in de wedstrijdprep wel gewoon goed (voor mij althans) om mij niet te druk te maken over hoe te trainen en te eten, maar gewoon te doen wat mijn coach mij opdraagt zodat ik mij volledig op de prep kan focussen en het denkwerk aan mijn coach over te laten. Stress en onzekerheid over de prep zorgen voor een verhoogd cortisol en hebben effect op nachtrust, focus, progressie etc., dus ik wil mij nergens druk over hoeven te maken.

Tot slot heb ik wat minder goede ervaring met het delen van foto's en voeding etc. hier. Ik sta echt wel open voor kritiek en feedback, maar sommige reacties hier hadden een negatief effect op mijn mindset, zeker in de prep (en maakte me onzeker). Toen ik bijvoorbeeld '14 weeks out' een foto postte kreeg ik letterlijk reacties als 'niet zo best als je nog maar 14 weeks out bent', 'je vetpercentage oogt veel hoger dan je beweert' en 'waarom ga je nu al een wedstrijd doen, dan blijf er na de cut een schamel hoopje van 80 kg over' (terzijde: ik weeg nu 93,5 kg en mijn vetpercentage zit al in de buurt van wedstrijdniveau). Dit werkte absoluut niet goed op mijn mindset en hier heb ik geen zin meer in. Er zijn hier altijd een hoop betweters en veel internethelden hebben overal kritiek op, maar hebben zelf volgens mij nog nooit een wedstrijd gedraaid.
Als mijn coach mij nu bijvoorbeeld opdraagt mijn groenten te beperken tot broccoli, asperge en selderij (i.v.m. vochtafdrijven) en mijn vlees/vis tot enkel witvis, volg ik dat op. Als ik dat hier mededeel krijg ik daar een hoop reacties op en vragen die ik niet altijd kan beantwoorden; daarnaast zijn ook zijn genoeg mensen van mening dat het onzin is om mij zo te beperken. Ik ga niet zeggen dat zij ongelijk hebben, maar heb nu geen zin in die discussie. Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Na de wedstrijd post ik wel wat foto's en mijn ervaringen en dan mag iedereen dat beoordelen en bekritiseren, maar dan beïnvloedt dat in ieder geval nu niet meer mijn mindset.

Ik begrijp je argumentatie. Je wilt focussen op de trainingen zelf, motivatie hoog houden (waarvoor je de juiste mensen om je heen moet hebben), rust maximaliseren en stress tot een minimum beperken. Negativiteit, discussies waarbij je het gevoel hebt jezelf of jouw coach te moeten verdedigen en dergelijke doen de motivatie geen goed.

Veel dingen die er weinig toe doen als je van 15 naar laten we zeggen 10% wilt cutten (gewoon goed droog voor de zomer worden), zijn wel degelijk van belang als je van 10% naar een echte 5 a 6% wilt gaan (Contest conditionering). Welke eiwitbronnen, welke koolhydraatbronnen, welke vetten, wanneer je eet, wanneer je cardio doet, etc. Alles komt wat nauwer kijken. Vooral de laatste week / dagen als je fysiek moet pieken (Depleten en carb loaden, vochtmanipulatie).

De mensen die toch zo droog proberen te worden, zonder een solide strategie, worden meestal heel schraal, mager. Ze verliezen redelijk wat spiermassa (naturel).

Als het om een wedstrijdvoorbereiding gaat hebben verschillende coaches een iets andere aanpak of visie. Zowel qua training als voeding. De aanpak is vaak gebaseerd op van wat zij van andere coaches hebben geleerd, hun eigen ervaringen, ervaringen met andere atleten, online informatie, etc. Zij hebben een manier gevonden die voor de meesten werkt. Is dat de enige manier? Nee, er zullen vast andere manieren zijn. Maar wel één die werkt! Je hebt ook maar één manier nodig die werkt...

Maarten heeft veel geleerd van Jerry, van zijn eigen wedstrijdvoorbereidingen, van het begeleiden van andere atleten, etc. Daar kun je zeker op vertrouwen. Succes!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik begrijp je argumentatie. Je wilt focussen op de trainingen zelf, motivatie hoog houden (waarvoor je de juiste mensen om je heen moet hebben), rust maximaliseren en stress tot een minimum beperken. Negativiteit, discussies waarbij je het gevoel hebt jezelf of jouw coach te moeten verdedigen en dergelijke doen de motivatie geen goed.

Veel dingen die er weinig toe doen als je van 15 naar laten we zeggen 10% wilt cutten (gewoon goed droog voor de zomer worden), zijn wel degelijk van belang als je van 10% naar een echte 5 a 6% wilt gaan (Contest conditionering). Welke eiwitbronnen, welke koolhydraatbronnen, welke vetten, wanneer je eet, wanneer je cardio doet, etc. Alles komt wat nauwer kijken. Vooral de laatste week / dagen als je fysiek moet pieken (Depleten en carb loaden, vochtmanipulatie).

Als het om een wedstrijdvoorbereiding gaat hebben verschillende coaches een iets andere aanpak of visie. Zowel qua training als voeding. De aanpak is vaak gebaseerd op van wat zij van andere coaches hebben geleerd, hun eigen ervaringen, ervaringen met andere atleten, online informatie, etc. Zij hebben een manier gevonden die voor de meesten werkt. Is dat de enige manier? Nee, er zullen vast andere manieren zijn. Maar wel één die werkt! Je hebt ook maar één manier nodig die werkt...

Maarten heeft veel geleerd van Jerry, van zijn eigen wedstrijdvoorbereidingen, van het begeleiden van andere atleten, etc. Daar kun je zeker op vertrouwen. Succes!
Tnx a lot, dit motiveert mij nou. :thumb: Ik ben benieuwd welke ervaring jij hebt, ik ga je hele log nog eens doornemen. Je volgt me goed zie ik, detective. :clap:
"
De volgende fout is opgetreden:
Je moet eerst aan 10 andere leden Karma geven vooraleer je weer aan dezelfde persoon kan geven."
 
Tnx a lot, dit motiveert mij nou. :thumb: Ik ben benieuwd welke ervaring jij hebt, ik ga je hele log nog eens doornemen. Je volgt me goed zie ik, detective. :clap:
"
De volgende fout is opgetreden:
Je moet eerst aan 10 andere leden Karma geven vooraleer je weer aan dezelfde persoon kan geven."

Mijn ervaring. heel kort samengevat.

Tijdens mijn studententijd werd ik dik van het ongezonde eten en veel bier zuipen. Resultaat: 115kg, BF35%. Ik ging bodybuilden en dagelijks verdiepte ik me meer in de materie (letterlijk enkele uren per dag las ik artikelen, boeken, onderzoeken, etc). Na twee jaar had ik dan ook heel erg veel uitgeprobeerd, veel kennis opgedaan en was ik 88 kilo bij 8%.

Ik werd gevraagd om op bodynet te modereren wat me wel leuk leek aangezien ik daar toch dagelijks te vinden was en ook graag andere mensen help. De erop volgende jaren geprobeerd wat massa op te bouwen. Maar ik was verslaafd aan het heel erg droog zijn en de daarbij horende voordelen. In de twee erop volgende jaren steeds beetje bulken maar zodra het vet wat omhoog kroop weer cutten. Was het hele jaar goed droog, maar heb in die twee jaar ook maar 2 kilo spiermassa opgebouwd (en qua kracht niet heel veel vooruit gegaan). In die twee jaar heb ik tevens grofweg een 250 mensen online begeleid met het bereiken van hun fitness / bodybuilding doelen (Grotendeels mensen met overgewicht, beginners en intermediates, maar ook enkele hele grote mannen en één wedstrijdatleet). Toen ik met het begeleiden van anderen begon dacht ik al dat ik ontzettend veel wist, maar door dit te doen leerde ik er vanuit de praktijk nog zo ontzettend veel bij. In die tijd heb ik de meest waardevolle kennis opgedaan.

Toen een van de rotator cuff pezen en de biceps pees volledig gescheurd tijdens een val op vakantie (Ging ook één keer alcohol drinken dat jaar). Half jaar moeten herstellen, toen weer langzaam aan trainen. Na een jaartje trainen weer op mijn oude top qua fysiek. Was toen van plan een eerste wedstrijd te gaan doen. Ging toen eens langs bij fitness boulevard om eens een les poseren mee te mogen doen bij Jerry. En wat informatie in te winnen en mogelijkheden te bekijken qua begeleiding.

Toen studie afgerond. Werken en huis kopen (Net genoeg tijd om wat te onderhouden qua spiermassa, maar niet voor een wedstrijd. andere prioriteiten). Toen trouwen. en nog veel meer werken. Gestopt met trainen (meerdere jaren). Kinderen. En nu dus na 4 a 5 niet trainen, het toch weer opgepakt. Merk nu na een half jaartje dat ik nog steeds die passie voor krachttraining en bodybuilding in me heb. Zit erover na te denken of ik daar misschien toch iets mee moet gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik niet actief meer log, hier toch even wedstrijddag samengevat en de 'way ahead'.

De laatste week van de prep had ik vrij van werk en volledige de focus op de wedstrijd. Eerst het depleten, wat prima was verlopen (het doel was zo dichtbij, dat het gemakkelijk vol te houden was; bovendien waren de PSMF-dagen lager qua kcals). Donderdag de laatste depletiontraining gezamenlijk bij Fox Gym met de groep; dat was heerlijk leeggaan. Fullbody, alle spiergroepen achter elkaar door iedere keer 1 minuut non-stop. 4 complete ronden gedaan. We hadden deze depletion om 11:00 uur in 'fasted' staat, dus zonder eten/drinken die dag. Daarna nog 30 minuten cardio en toen kregen we 2 muffins. De rest van de dag best veel geladen. Vrijdag was terughoudender met laden, mijn coach durfde het gezien mijn shape nog niet aan (en terecht). Zaterdag moest ik meer laden en mocht ik een halve liter water drinken en na 18:00 uur niets meer. De wekker nog moeten zetten voor de laatste maaltijd (23:00 uur 2 muffins en 2 eieren) en 00:00 uur een vochtafdrijver. Verder veel geladen met rijst en meer muffins (en groenten/vis/eieren). Van slapen kwam toch al niet heel veel terecht. Zondag om 06:00 uur 's ochtends 8 pannenkoeken met bacon en 160 gram stroop (geloof me, dat is veel, het droop van mijn bord :P).

Tegen achten kwam ik aan in Rotterdam. Daar was het de tanning in en verder liggen met de voetjes omhoog totdat ik 's middags aan moest treden. Eerst de 'vergelijkingsronde'. In mijn klasse, MAP 3 (> 1,83 m) waren helaas maar 5 deelnemers, dus een uitermate kleine opkomst. Aan de ene kan jammer, aan de andere kant vergrootte het mijn kansen op een beker. Ik was retezenuwachtig en door een slechte communicatie liep ik per ongeluk bij MAP 2 het podium op; ik had het in de gaten, dus ging weer rap het podium af. Toen waren we aan de beurt: ik vond mijn poses zelf niet super gaan, maar misschien ben ik wat te kritisch, want ik hoorde achteraf dat het er prima uit zag. Ik voelde me een beetje down, aangezien ik vond dat het beter had moeten gaan. Ik had daarna 3 uur tot de I-Walk. Gelukkig mocht ik een muffin eten en 3 slokken cola, want ik voelde me aardig leeg en dizzy. Rusten en nog flink poseren oefenen, zodat de I Walk perfect zo gaan. Na flink opgepompt te zijn, ging ik dan. De I Walk lijkt simpel bij MAP en de poses zijn veel eenvoudiger dan bij BB / Classic, maar toch vind ik poseren aardig lastig. Ik heb laatste weken dagelijks veel geoefend, dus de routine zat er goed in. De I Walk ging voor mijn gevoel goed en alle aandachtspunten had ik meegenomen, dus daarna was mijn gemoed en mindset weer super. Toen was het wachten op de uitslag. Aangezien we maar met z'n vijven waren en er geen first call-out was (en de volgorde niet gewijzigd was bij de vergelijkingen), was het voor iedereen nog één groot vraagteken. Aangezien ik de posing van de concurrentie niet heb gezien, had ik ook geen idee hoe het vergelijk was. Backstage was het wel duidelijk dat één gast de duidelijk de beste fysiek had en één gast de minste, dus ik verwachtte mij daar ergens tussenin.

Ondanks dat ik mijzelf had voorgenomen sowieso tevreden te zijn ondanks de uitslag, aangezien ik weet dat ik er 100% alles aan heb gedaan de beste shape te bereiken en altijd maximaal ben gegaan en veel heb bereikt, geleerd en doorgemaakt, is een slechte uitslag toch iets wat je dwars zou blijven zitten. Het resultaat: derde :3e::3e:. Ik ben hier erg tevreden mee en kan mij goed vinden in de uitslag. :cheer: Daarna met de groep wat foto's gemaakt en naar de Mac geweest. Thuisgekomen lekker gedoucht en bedje in. Toch maar kort geslapen en door die carbs en de cheat had ik vanochtend veel energie: dus... Leg Day. Sinds weken weer eens een PWO genomen (laatste weken moesten we zonder) en heerlijk benen getraind. De cardio er ook nog even ingehouden.

Hoe nu verder...

Lange termijn:
Gedurende de prep had ik eigenlijk al besloten dat ik echt verder wil met wedstrijden gisteren heeft daar niets in veranderd. Sterker nog, ik heb nu echt zin en motivatie om door te gaan en eerst lekker te bouwen :D. Waar ik ook al enige tijd mee heb geworsteld is het gebruik van AAS. Ik ben van mening dat om hogerop te komen je zonder AAS vrij kansloos bent. Daarnaast zou ik in de toekomst wel richting Classic willen, maar daarvoor kom ik nu massa te kort. Ik denk dat een beginnerswedstrijd MAP de enige klasse is waar je natural prima mee kan doen. Andere categorieën en hogere klassen zijn enkel voor natty's met uitzonderlijk goeie genen weggelegd, maar op massa ga je het dan ook niet winnen. Voordat ik definitief besluit te gaan gebruiken, wil ik mij nog wel goed inlezen in de materie en een weloverwogen beslissing nemen waarbij ik de risico's en consequenties accepteer en accepteer dat deze mijn doelen waard zijn. Ik ben nu het boek 'Anabolics' van William Llewellyn aan het lezen; dit is een aanrader met veel wetenschappelijke referenties en een goede onderbouwing. Wat ik precies wil qua gebruik moet ik nog bezien, maar ik ben van mening dat ik het best terughoudend kan starten met een eerste kuur en ik denk dat veel mensen veel meer gebruiken dan nodig. Ik zit zelf te denken aan Test only (op de niet te hoge dosering, bijv. 250 mg, maar hier moet ik mij nog in inlezen) en niet Test/Deca, zoals veel doen. E.e.a. dien ik nog te overleggen met mijn coach en hangt af van hoe mijn lichaam erop reageert en hoe gevoelig ik en voor de androgene side effects.

Voor de korte termijn. A.s. vrijdag ga ik lekker All-In op vakantie naar Egypte. Daarom wil ik komende dagen mijzelf een beetje inhouden, maar wel genieten. Dat betekent deze week even IIFIYM op onderhoud eten, zodat ik vrijdag nog dezelfde shape heb. Op vakantie laat ik de teugjes een beetje vieren, maar ga het niet overdrijven qua voeding. Over een maand krijg ik een kaakoperatie, waarna ik minstens vier weken door een rietje moet eten. In die periode zal ik eerder afvallen dan aankomen, dus het lijkt me wel goed om voor die tijd een paar kg te pakken en een iets hoger VP te krijgen. Na het herstel van de operatie ga ik lekker bouwen en kijken wat de toekomst brengt.

Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen en interesse. :thumb:
 
Leuk om te lezen je verslagje!

Geniet van je vakantie en sterkte voor de operatie. !

Volgende ronde weer karma...
Al krijg je wel de helft want die stamppot... man man... die prep heeft je niet goed gedaan!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ieder zijn ding Bert. Je denkt in ieder geval wel na over de vervolgstappen als je verder wilt. Maar ik weet ook nog hoe keihard je werkgever tegen bv Yuri van Gelder heeft gereageerd.
Ik vind het wel leuk om een zo gedetailleerd inside verslag van een wedstrijddag te lezen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ieder zijn ding Bert. Je denkt in ieder geval wel na over de vervolgstappen als je verder wilt. Maar ik weet ook nog hoe keihard je werkgever tegen bv Yuri van Gelder heeft gereageerd.
Ik vind het wel leuk om een zo gedetailleerd inside verslag van een wedstrijddag te lezen.
Ik vind dat er een verschil is tussen een weloverwogen beslissing om bepaalde middelen (die net zo goed medicijnen zijn) te gebruiken binnen een verder gezonde levensstijl (t.o.v. mensen die zich elk weekend volgieten met alcohol of roken, waar niemand problemen mee heeft) en een prof sporter met voorbeeldfunctie die aan de coke gaat. Voor harddrugs geldt sowieso een zero tolerance beleid, maar daar valt AAS niet onder.
 
14 weeks out had ik een foto gepost en kreeg een hoop negatieve shit dat ik te laat begonnen was met cutten en mijn VP te hoog was. Ik heb van nature niet snel blokjes, maar wie zegt dat ik hierboven vet ben kan echt de pot op. Ook het gezeur dat ik niet genoeg massa heb. Ik heb inderdaad niet superveel massa (nu 88 kg bij 1.89 m), maar verwacht je dan dat ik naturel even 100 kg weg zet on stage? :roflol:
 
Voor harddrugs geldt sowieso een zero tolerance beleid, maar daar valt AAS niet onder.
En is dat beleid voor AAS gebruik helder en voorspelbaar, of loop je de kans dat dit bij een ander akkefietje als een dolk in de rug gebruikt kan worden?

14 weeks out had ik een foto gepost en kreeg een hoop negatieve shit dat ik te laat begonnen was met cutten en mijn VP te hoog was. Ik heb van nature niet snel blokjes, maar wie zegt dat ik hierboven vet ben kan echt de pot op. Ook het gezeur dat ik niet genoeg massa heb. Ik heb inderdaad niet superveel massa (nu 88 kg bij 1.89 m), maar verwacht je dan dat ik naturel even 100 kg weg zet on stage? :roflol:
Ik kan je iig zeggen dat de blokjes uit je badjas puilen :P
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven