Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En hoe bepaal je die?
 
lekker zijn die, he?
Ik vind ze inmiddels steeds lekkerder gaan ook, die pendlays!

Hoe vaker hoe beterrrrrr!!!!!:p
Oh yeah!

Stevige pendlay row man, die zal vast een goede pomp opgeleverd hebben!
Thanks man, rug was inderdaad flink opgepompt na afloop! :cool:

Waar staan die @7 @8 etc voor?
Zoals Rik76 al aangaf: voor rate of perceived exertion. Als je op YouTube kijkt heeft Alan Thrall er 2 videos over, die leggen het veel beter uit dan wij zouden kunnen. :)


Dag 2 van de low stress week:

Competition Deadlift
6x135 @6
6x140 @7
6x145 @7
6x145 @8

Incline Bench Press
6x60 @6
6x62,5 @7
6x65 @8
6x65 @8

Frontsquat MYO reps
40 kgx12+5+5+4

Band Bicep Curls
3x10

Band Tricep Pushdown
3x10

Ging wel lekker allemaal. Op frontsquat was polsmobiliteit de beperkende factor, maar voorheen ging dat ook goed, dus niet zeiken en gewoon doorbijten de komende tijd.
 
Doe jij GPP werk gewoon naast je normale program? Dus ik doe bijvoorbeeld ub/lb (4x in de week), dan zou ik op m'n offdays GPP werk doen? Ik heb genoeg oefeningen die ik nog naast m'n reguliere trainingsschema zou willen doen op een meer schematische manier zoals bijvoorbeeld: plank variaties, band pull aparts, TRX werk, static strength (zoals l-sit & handstand) en misschien zelfs bw reverse hyper.

Echt ik wou dat ik je 1000 karma kon geven voor het introduceren van Barbell Medicine, ik hou van hun manier van denken. Ik kan op dit punt wel zeggen dat dankzij hun informatie ik gewoon weer normaal kan trainen. Zelfs mijn schouder gaat nu heel erg de goeie kant op! Zodra ik echt weer back in the game ben ga ik zeker een trainingsschema van hun aanschaffen. Ook wanneer hun forum iets meer actief is zal ik daar gaan loggen want daar zal dan hopelijk iets betere informatie te winnen zijn. Niet dat ik dit forum zal verlaten natuurlijk!
 
Doe jij GPP werk gewoon naast je normale program? Dus ik doe bijvoorbeeld ub/lb (4x in de week), dan zou ik op m'n offdays GPP werk doen? Ik heb genoeg oefeningen die ik nog naast m'n reguliere trainingsschema zou willen doen op een meer schematische manier zoals bijvoorbeeld: plank variaties, band pull aparts, TRX werk, static strength (zoals l-sit & handstand) en misschien zelfs bw reverse hyper.

Echt ik wou dat ik je 1000 karma kon geven voor het introduceren van Barbell Medicine, ik hou van hun manier van denken. Ik kan op dit punt wel zeggen dat dankzij hun informatie ik gewoon weer normaal kan trainen. Zelfs mijn schouder gaat nu heel erg de goeie kant op! Zodra ik echt weer back in the game ben ga ik zeker een trainingsschema van hun aanschaffen. Ook wanneer hun forum iets meer actief is zal ik daar gaan loggen want daar zal dan hopelijk iets betere informatie te winnen zijn. Niet dat ik dit forum zal verlaten natuurlijk!

GPP doe ik volgens de richtlijnen van het schema, soms op off days en soms na de training.

Ja, BBM is erg fijn, de no BS approach werkt erg verhelderend. En de gratis info en content is van een hoog niveau.

Haha, de logs zijn daar in wezen actiever dan hier. Na een dag is mijn log alweer naar pagina 3 verdwenen, er wordt alleen niet veel in de logs geouwehoerd.
 
Was behoorlijk vermoeid vandaag en dat heeft meestal weerslag op mijn presses. Overhead presses gingen dan ook echt niet van harte deze keer. RDL's gingen dan wel weer lekker en uiteindelijk viel bench ook mee.

Training van vandaag:

Competition Press
6x42,5 @7
6x45 @8,5
6x47,5 @9

Romanian Deadlift
8x115 @6
8x120 @7
8x125 @8
8x125 @8

Bench Press MYO reps
60kg x15+5+4
 
Is het de bedoeling dat je die MYO reps ook aan RPE 8 doet? Dus de eerste set van 15@8 en dan de volgende 5 ook @8 of lager tot je een rep moet zakken om nog @8 te blijven. Correct?

Flinke RDL's wel! Nice!
 
Laatst bewerkt:
Vermoeidheid is nou eenmaal meer stress.....accepteer het maar...dus gewoon jezelf een beetje ontzien
Beter iets dan niets....ik heb met die hitte ook minder gepresteerd...1 wk later weer verhoogd...komt goed hoor!!

Presses zijn wel gevoelig voor vermoeidheid idd ;)
 
Goede tren, starx. :)
Thanks man!

Is het de bedoeling dat je die MYO reps ook aan RPE 8 doet? Dus de eerste set van 15@8 en dan de volgende 5 ook @8 of lager tot je een rep moet zakken om nog @8 te blijven. Correct?

Flinke RDL's wel! Nice!
Ja, in principe RPE 8. Maar boven de 10 reps vind ik het een stuk lastiger om correct in te schatten. Dit is hoe MYO reps werken: je doet eerst de activatie set, neemt 5 teugen adem en doet dan 3 tot 5 reps met hetzelfde gewicht, dit blijf je herhalen tot je er een rep onder eindigt en dan stopt de set.

Dus als er staat op Pendlay Rows "14-16 @ RPE 8, 3-5" dan zal de set er zoiets uit zien:
15x80
4x80
4x80
3x80

RDL moeten nog wat hoger, vorige hypertrofie template deed ik 3x8x125, de komende weken wil ik naar 3x8x130. Ik merk dat dit veel goed doet voor mijn competition DL.

Vermoeidheid is nou eenmaal meer stress.....accepteer het maar...dus gewoon jezelf een beetje ontzien
Beter iets dan niets....ik heb met die hitte ook minder gepresteerd...1 wk later weer verhoogd...komt goed hoor!!

Presses zijn wel gevoelig voor vermoeidheid idd ;)
Vermoeidheid speelt wel een grote factor voor je prestaties. Ik moet gewoon vroeger mijn nest in, maar ja, eigenwijs soms. :p
 
Die rdl's... Krijg al pijn in m'n hamstrings als ik denk aan die gewichten :D
 
Ja, in principe RPE 8. Maar boven de 10 reps vind ik het een stuk lastiger om correct in te schatten. Dit is hoe MYO reps werken: je doet eerst de activatie set, neemt 5 teugen adem en doet dan 3 tot 5 reps met hetzelfde gewicht, dit blijf je herhalen tot je er een rep onder eindigt en dan stopt de set.

Dus als er staat op Pendlay Rows "14-16 @ RPE 8, 3-5" dan zal de set er zoiets uit zien:
15x80
4x80
4x80
3x80

De rust tussen de normale sets is ook steeds 5 teugen adem?
 
Ja, in principe RPE 8. Maar boven de 10 reps vind ik het een stuk lastiger om correct in te schatten. Dit is hoe MYO reps werken: je doet eerst de activatie set, neemt 5 teugen adem en doet dan 3 tot 5 reps met hetzelfde gewicht, dit blijf je herhalen tot je er een rep onder eindigt en dan stopt de set.

Dus als er staat op Pendlay Rows "14-16 @ RPE 8, 3-5" dan zal de set er zoiets uit zien:
15x80
4x80
4x80
3x80

RDL moeten nog wat hoger, vorige hypertrofie template deed ik 3x8x125, de komende weken wil ik naar 3x8x130. Ik merk dat dit veel goed doet voor mijn competition DL.
OK, dan had ik het toch goed begrepen. :) (Hoewel Austin zelf iets meer rust neemt dan 5 ademteugen heb ik gemerkt ;) )
Ik kan mijn RDL's ook betrekkelijk zwaar doen, maar eens ik boven de 5 reps kom stuikt het wat in elkaar.
Ze helpen idd erg goed voor de comp. DL.
 
Die rdl's... Krijg al pijn in m'n hamstrings als ik denk aan die gewichten :D
Ik ook! Maar ik doe ze maar gewoon. :D

De rust tussen de normale sets is ook steeds 5 teugen adem?

De rust tussen alle herhalingssetjes ook ja.
Precies!

OK, dan had ik het toch goed begrepen. :) (Hoewel Austin zelf iets meer rust neemt dan 5 ademteugen heb ik gemerkt ;) )
Ik kan mijn RDL's ook betrekkelijk zwaar doen, maar eens ik boven de 5 reps kom stuikt het wat in elkaar.
Ze helpen idd erg goed voor de comp. DL.
Nou ja, Austin staat dan wel weer MYO reps met meer dan 140 kg te doen op squats. Ik zal er zelf soms ook een ademteug boven zitten af en toe, maar het effect blijft hetzelfde volgens mij.

Training van vandaag.

Competition Squat
6x110 @6
6x115 @7
6x120 @7,5
6x120 @8
6x120 @8

Competition Bench
6x70 @6
6x72,5 @6,5
6x77,5 @8
6x77,5 @8
6x77,5 @8,5

Pendlay Row (MYO reps)
77,5 kg x 15+5+5+3

Band Tricep Pushdown
3x10

Kettlebell Towel Curls
10x24
10x32
8x32

Lekkere training, pittig, maar te doen!
 
Back
Naar boven