MuscleMeat

Sticky Toon je home gym! (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Je zit er echt compleet naast met dit soort uitspraken. De ingenieur van de Barbarian Line producten (en ATX, MegaTec etc.) ontwierp begin jaren 90 al studio equipment en is nog langer zelf een fanatiek krachtsporter geweest. Met zoveel ontworpen toestellen in zijn loopbaan vind ik jouw uitspraken op basis van je ervaringen met één toestel zijn niet bepaald subtiel.

De punten die je noemt met betrekking tot J-hooks zijn bijvoorbeeld júist gekomen door R&D en innovatie waar andere merken stilstonden. De V-hooks zoals jij ze noemt werden door veel klanten ook als prettig ervaren omdat de barbell meteen dood stil ligt en altijd in exact dezelfde positie ligt (en er zijn nog steeds sportscholen die juist deze uitvoering bestellen in de ATX serie, zelf train ik ook met dit model). Omdat veel klanten echter aangaven dat ze dit storend vonden hebben wij die echter weer gewijzigd.

Compleet overtrokken rubberen afwerking op de J-hooks en Spotters werd bijna nergens gedaan in deze prijsklasse en vind je nog steeds niet veel. Dat er hier en daar wat zaken zijn (slijtage van rubbers) die op lange termijn niet helemaal goed uitpakken kan dan gebeuren, maar dat pakken we ook aan in nieuwe uitvoeringen (en wanneer nodig zelfs vervangende onderdelen voor een bestaand model). Om dan zulke uitlatingen te doen over de ingenieur en een volledig merk vind ik niet heel respectvol.

In plaats daarvan kun je bijvoorbeeld ook upgraden maar de nieuwe J-hooks en de nieuwe Safety Straps (check wel even of jouw oude rack niet een grotere maat gaten heeft, want dan past dit helaas niet). Mocht je interesse hebben stuur mij dan even een PM.

Wat betreft het verschuiven van jouw rack: de Barbarian Power Cage weegt (afhankelijk van het model) circa 130-140 kg en heeft antislip rubbervoeten. Als deze op jouw vloer verschuift heb je waarschijnlijk een erg gladde vloer (?). Een lichter rack zou het daar dan echt niet beter op doen. Je kunt eventueel overwegen om nog een dunne rubbermat eronder te plaatsen (volledige oppervlakte of enkel onder de voeten van het rack). We hebben ook nog dikkere rubbertegels in ons assortiment.

Weer over de V-hooks, ik heb ook wat te mekkeren over het rek hoor :D

Die V-hooks laten helaas niet altijd de bar dood stil liggen:
- de knurling grijp in op het schuinlopende rubber, waardoor de bar je naar beneden rolt
- de bar komt soms schuin op beide v-hooks, waardoor hij blijft liggen op de randen zonder dat hij veilig onderin de V ligt
- etc.

maar ik merk wat irritatie in dit forum, dus maak gebruik van je aanbod om dit gesprek via pm verder te zetten op een later moment. negeer verder discussies hier even, daar gaat niemand wat aan hebben. Zal je ook mijn overige punten sturen voor eventuele toekomstige verbeteringen.
 
maak gebruik van je aanbod om dit gesprek via pm verder te zetten op een later moment. negeer verder discussies hier even, daar gaat niemand wat aan hebben. Zal je ook mijn overige punten sturen voor eventuele toekomstige verbeteringen.
Cool. thanks. Wellicht zitten er tips tussen die in de huidige modellen nog verbeterd kunnen worden.

Wat betreft de discussie mag je best hier je mening delen hoor. Het is een gezonde discussie met gelukkig genoeg weerwoord van andere members over de kwaliteit van Barbarian :)
Via PM wilde ik enkel mijn uitnodiging voor een bezoek aan de de FW Top en een eventuele upgrade van je J-hooks en Spotters bespreken.
 
Zie besluitenlijst :D
Dus het is een kut-merk omdat ze ooit j-hooks hadden die sommige mensen minder leuk vonden en die ze ondertussen aangepast hebben zodat de meerderheid ze wel erg goed vindt?
OK ...

Edit: Gezien je laatste post zal ik het hier ook bij laten. Ik vind het positief dat je je opmerkingen via PM aan de fabrikant wil overmaken. :)
 
Laatst bewerkt:
C3B5A032-001C-4189-A1C6-189E7AA044FC.jpeg
 
Dus het is een kut-merk omdat ze ooit j-hooks hadden die sommige mensen minder leuk vonden en die ze ondertussen aangepast hebben zodat de meerderheid ze wel erg goed vindt?
OK ...

Edit: Gezien je laatste post zal ik het hier ook bij laten. Ik vind het positief dat je je opmerkingen via PM aan de fabrikant wil overmaken. :)

Zoals ik al zei: "ik heb ook wat te mekkeren over het rek", maar ga dit gesprek verder via PM. Het woord 'kut' zul je mij echter nooit horen gebruiken als een pejoratieve term :D.

Goed dat je het hier bij laat, behalve deze toelichting laat ik mij niet nogmaals verleiden terug te komen op mijn woord :grumble:.
 
Fitness Seller verkeerde topic waarschijnlijk maar wanneer komt de hip belt squat riem binnen?

Als ik niet snel een goede riem hebt vliegt de lever belt squat de deur uit het vlees word van mijn botten gescheurd door de riem die ik nu heb :(

PS: toestel niet gekocht bij FS maar zelfbouw
 
Fitness Seller verkeerde topic waarschijnlijk maar wanneer komt de hip belt squat riem binnen?

Als ik niet snel een goede riem hebt vliegt de lever belt squat de deur uit het vlees word van mijn botten gescheurd door de riem die ik nu heb :(

PS: toestel niet gekocht bij FS maar zelfbouw
Die zou dinsdag moeten binnenkomen!

Wij hebben voor dit soort vragen inderdaad ook een eigen topic :)
 
Fitness Seller verkeerde topic waarschijnlijk maar wanneer komt de hip belt squat riem binnen?

Als ik niet snel een goede riem hebt vliegt de lever belt squat de deur uit het vlees word van mijn botten gescheurd door de riem die ik nu heb :(

PS: toestel niet gekocht bij FS maar zelfbouw
Erg benieuwd naar foto’s van je zelfbouw poging!
 
Mijn reactie was bewust genuanceerd en bevatte maar een greep uit de issues dat ik heb met dit rack, dus was ik erg zuinig :D.



Nu ik het weet, geef ik uiteraard aan dat mijn model niet de laatste is. Echter met de nuance dat men moet beseffen dat dit rack toen al jaren diverse revisies had doorlopen en nog steeds zulke blunders bevatte. Waarom zou dit merk en ontwerper dan iemand zijn vertrouwen moeten krijgen? Zulke schandalige fouten door gebrek aan basiskennis natuurkunde en krachtsport kan niet in deze prijsrange.

Wat betreft het beinvloeden van potentiele kopers, die worden net zo goed beinvloed door consumenten met een nieuwe aankoop. Marketing technische een bekend fenomeen waar o.a. witmerken graag gebruik van maken. bijvoorbeeld vaatwassers die ieder jaar een nieuw model krijgen, hierdoor krijgen consumenten alleen recente positieve reviews te zien, ze vergeten te kijken naar de vorige modellen (die bijna hetzelfde zijn).

Goed te lezen dat er ook anderen zijn die zich hieraan stoorden en/of een ander rack hebben genomen.

Mijn barbarian rack is intussen ook zo'n 7 jaar oud en staat nog steeds als een huis, ondanks dat het 5x per week gebruikt wordt. Ik heb J hooks, werkt prima.
 
Bekijk bijlage 434278

Heb hem nu al denk ik 1.5jaar heeft me erdoor heen geholpen bij mn rug/heupblessure , PS: let niet op de rommel!

ernaast staat nog een homemade seated calf en een homemade GHR
heb jij enkel hout als ondergrond? of ook beton
hoe gaat dat op hout?
 
heb jij enkel hout als ondergrond? of ook beton
hoe gaat dat op hout?

De vloer is gegoten beton die ik volledig heb opgevuld met terrashouten panelen. Het ander gedeelte van de gym is uit soort cheap ass bekistingsplaten

Het gaat goed op hout :) ik dump alles en moet naar niets kijken (bij deadlifts gebruikte ik ooit wel 2cm dikke matten)
 
De vloer is gegoten beton die ik volledig heb opgevuld met terrashouten panelen. Het ander gedeelte van de gym is uit soort cheap ass bekistingsplaten

Het gaat goed op hout :) ik dump alles en moet naar niets kijken (bij deadlifts gebruikte ik ooit wel 2cm dikke matten)
houten schuurtje dan?? hoeveel ruimte heb je?!?
 
Brutushakt nee is een gedeelte van het huis muren zijn uit beton met een gedeelte open(ivm bouwvergunning)

denk iets van 4 op 8 maar te klein voor die shit die ik heb
 
Een tijdje geleden de garage beetje 'heringericht'...

verwijderd

Staan nog op het verlanglijstje: kuitmachine en glute ham trainer. Het wordt puzzelen om het er nog bij te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Het wordt puzzelen om het er nog bij te krijgen...

Waarom heb je dan ook een losse pulley gekocht ipv eentje aan je rack? Dat spaart gelijk wat ruimte....
 
Back
Naar boven