XXL Nutrition

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Training 15-08-2018 Upper heavy

Push ups 2x10, 1x8 (laatste set was wat wijder met hand placement)
Pendlay row 3x6 80 KG
Db bench 3x8 15 KG
Pull ups 3x5, 3x2
Bicep cable curl (straight bar) 3x8 25 KG
Tricep pushdown (straight bar) 3x8 25 Kg
External rotation 3x10 10 kg each side
Rotator/rear row 2x10 20 kg

Pendlay rows gingen vrij lekker, eccentric was zelfs nog controlled dus daar zit nog wel aardig wat ruimte voor growth. Op heavy day is het eigenlijk de bedoeling de eccentric niet controlled te doen maar zo heavy mogelijk op concentric focused. Dan op hypertrophy day de pendlay row lager in gewicht, hoger in reps en ook langzamer op de eccentric part of the lift. De cable was bezet dus arm training met de straight bar gedaan. Cardio overgeslagen omdat mijn bluetooth koptelefoon kapot is en mijn 3.5 mm audiojack in m'n mobiel ook kapot is. Daarboven op gisteren ook nog koffie over m'n laptop heen gegooid dus alles gaat weer lekker, het is niet anders.
 
Training 17-08-2018

Abductor 2x15 30 KG
Deadlift 1x5 70 KG
Goblet squat 5x10 27,5 KG
Quad extension 4x10 32 KG
Leg curls 2x15 27 KG
Calf raise 3x15 50 KG
Twisting leg raise 2x10 each side

Fuck die rackpulls ik begin gewoon weer met het echte werk. Wat voelde dat heerlijk man die deadlifts, dit heb ik dus zo erg gemist dammmmm. Ook al was het maar 70 KG lol. Nu al langer dan een week helemaal geen pijn ZELFS NIET VAN MIJN SCHOUDER. Ben een beetje hyped zoals je leest, lol :P.

Cutten gister verneukt en nu alweer desperados voor me staan. Morgen een concert in Amsterdam en daar eten. Volgende week zaterdag op vakantie gaan..
Achja, dit zijn ook niet echt de goeie momenten om te cutten.

edit: Mijn doelen even opsommen:
  • 10-12% BF --> Lean bulken
  • Oude stats weer halen (140 KG x 5 squat, 135 KG x 5 Deadlift, kut bench nooit kunnen doen)
  • Nieuwe doelen: 180 KG x 5 squat, 200 KG x 5 deadlift, 100 KG x5 bench, 50 KG x5 ohp, 100 KG x5 pendlay
  • 75 KG, 10% (Geen idee waar the fuck ik nu op zou moeten eindigen na deze cut, is er een manier om dit te berekenen? Hoop zelfs dat ik nu maar tot 75 KG hoef te cutten maar dat zal wel niet het geval zijn? Ben nu 80 KG 18-21% BF gegokt. Maar mijn gewicht is zo unreliable nu omdat ik ook weer snel spiermassa gain door noobgains en tijdje niet getraind te hebben)
Heb ook weer 5 KG whey, 500 gram creatine en 100 caps 200 mg cafeïne besteld. Overweeg om ECA stack eens te proberen voor fatburn i.p.v. pwo, zou zonde zijn als ik de enige ben met pure efi en ze dan niet gebruik :O. Maar dan zou ik eventueel ECA (30 MG efi, 200 MG cafeïne, 100 MG aspirine) combineren met HMB wat anti-catabolic is.
 
Laatst bewerkt:
Die rom deadlift zuigt, techniek snap ik niks van met deze oefening. Ook voel ik alleen een pomp in mijn rechtse errector wat niet goed is.
Maakt echt geen drol uit of je het alleen in je rechter erector voelt, de linker doet ook gewoon mee, dat kan niet anders.

Altijd boven in beginnen met RDL’s. het beginpunt is precies tegenovergesteld van een normale DL.
 
Maakt echt geen drol uit of je het alleen in je rechter erector voelt, de linker doet ook gewoon mee, dat kan niet anders.

Altijd boven in beginnen met RDL’s. het beginpunt is precies tegenovergesteld van een normale DL.

Ja dat geloof ik wel maar wanneer de linkerkant van de barbell voor je zweeft is niet goed, puur om het principe dat de barbell voor je zweeft. Het voelt onnatuurlijk als de barbell tegen m'n benen aan zit met RDL zeg maar, voelt echt als een hele rare oefening voor mij. Deadlifts en squats gingen bij mij bijvoorbeeld van nature al aardig goed qua techniek naast wat simpele cues.

Offtopic: Wat was jou plan van aanpak toen je weer echt ging opbouwen na je blessures? Of zou je dat achteraf wel anders gedaan hebben?
 
Ja dat geloof ik wel maar wanneer de linkerkant van de barbell voor je zweeft is niet goed, puur om het principe dat de barbell voor je zweeft. Het voelt onnatuurlijk als de barbell tegen m'n benen aan zit met RDL zeg maar, voelt echt als een hele rare oefening voor mij. Deadlifts en squats gingen bij mij bijvoorbeeld van nature al aardig goed qua techniek naast wat simpele cues.

Offtopic: Wat was jou plan van aanpak toen je weer echt ging opbouwen na je blessures? Of zou je dat achteraf wel anders gedaan hebben?
Op de echt relevante off topic vraag: voorheem was ik behoorlijk gefucked en lastte direct een rustweek/weken in en maakte afspraken bij de fysio/chiropractor en al mijn lifts doken omlaag voor minstens 2 maanden.

Nu weet ik dat het meestal niet veel voorstelt, blijf de dagen erma licht trainen en binnen een week kan ik weer verder waar ik gebleven was. BBM is the shit. Geen gekke mindfucks meer.
 
Hele training van vorige zaterdag vergeten te loggen, druk weekend.
18-08-2018 Upper hypertrophy

Warming up (100 reps band pull aparts)
Pendlay row 3x10 70 KG
DB bench 3x10 20 KG
Landmine ohp 3x10 15 KG
Pull ups 24 reps (opgedeeld in sets ofcourse)
Cable curl 4x10 35 KG
Tricep pushdown 3x10 40 KG
External rotation 3x15 10 KG

Vanaf zaterdag een weekje op vakantie, daarna pakken we de draad weer helemaal op. Dan switch ik pull ups ook weer met chin ups en zal ik wellicht wat serieuzer gaan loggen.
 
Training 22-08-2018

Warming up 5x (15 band pull aparts, 5 push ups, 5 TRX rear delt flyes)
Pendlay row 3x6 82,5 KG
DB bench 3x8-10 20 KG
Landmine ohp 3x8 15 KG (aan plates)
Pull ups geen idee meer
External rotation 3x10 10 KG

15 Min lopen, 5 Incline, 5 Speed.

Volgens mij begon ik een klein beetje te cheaten bij de pendlay row, moet deze maar een keer filmen om goed te zien of ik het wel super strict doe. Dieet is totally not on point deze week, na de vakantie word alles weer super strict.
 
Volgens mij begon ik een klein beetje te cheaten bij de pendlay row, moet deze maar een keer filmen om goed te zien of ik het wel super strict doe. Dieet is totally not on point deze week, na de vakantie word alles weer super strict.
Beetje cheaten mag best bij Pendlay Rows heb ik bij BBM geleerd.
 
Beetje cheaten mag best bij Pendlay Rows heb ik bij BBM geleerd.

Ook cheaten in de concentric part? Volgens mij had ik een beetje een swing zeg maar.
 
Ook cheaten in de concentric part? Volgens mij had ik een beetje een swing zeg maar.
Dat is toch eigenlijk het enige gedeelte waar je echt kunt cheaten op Pendlay rows? Dus ja. Zo doet Jordan Feigenbaum ze ook.
 
Dat is toch eigenlijk het enige gedeelte waar je echt kunt cheaten op Pendlay rows? Dus ja. Zo doet Jordan Feigenbaum ze ook.

Eccentric gedeelte laten "vallen" is ook soort van cheaten, dit doe ik alleen op de heavy rows (op hypertrophy rows control ik dit)
 
Eccentric gedeelte laten "vallen" is ook soort van cheaten, dit doe ik alleen op de heavy rows (op hypertrophy rows control ik dit)
Op pendlay rows mag je hem gewoon gecontroleerd laten vallen, dat is dus geen cheaten, zo is de aard van de oefening. Met gewone BOR doe ik ook een gecontroleerde beweging naar beneden.
 
Ik kom hier ook maar eens kijken. Succes met je rehab! :)
 
Ik kom hier ook maar eens kijken. Succes met je rehab! :)

Welkom, thanks man! Ben al van m'n blessures af dus mag de titel eigenlijk wel veranderen.
 
Piepekoek!
 
Zondag had ik ook al training gedaan maar die ga ik niet loggen.

Training 03-09-2018

Band pull aparts 100 reps
Pendlay row 1x6 80 kg, 1x6 82,5 kg, 1x6 85 kg
Db bench 3x8 20 kg
Chin ups 1x8, 2x5
Seated db ohp 4x12 12,5 kg (kon niet landmine doen)
Tricep pushdown 3x10 30 KG
Cable curl 3x10 25 KG
High pulls 3x10 8 KG
External rotation 2x10 10 KG
 
Sinds ik weer aan het werk ben beginnen toevallig ook beide blessures weer terug te komen (schouder & onderrug). Daar hebben we de oorzaak dus eindelijk ontdekt, overduidelijk door mijn werk.
We waren voor een maand dicht en toen kon ik gewoon perfect trainen zonder ook maar ergens last van te hebben.

Op het werk moet ik vaak (gevulde) dozen van de grond afpakken, dit gebeurt met een gebogen rug en vaak even een twist met de doos in de handen om het in het vak te zetten. Daarnaast ook vaak mijn armen boven mijn hoofd/schouder met dozen, voila de oorzaak van mijn blessures waar ik al 2 jaar last van gehad heb. Helaas kan ik niet echt met goeie vorm de dozen optillen aangezien ik dan veel te sloom zou werken... dit is een beetje heel erg kut natuurlijk. Want stoppen met mijn bijbaantje voor een paar blessures gaat er ook niet in zitten :(.

Sorry voor het niet loggen overigens, motivatie voor het loggen is weer een beetje kwijt. Heb wel gewoon de hele tijd getraind ofcourse.
 
Back
Naar boven