MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Ok super, denk dat ik dan toch ff doorspaar voor de barbarian :D
Dat zou ik zeker doen. Ik had vroeger het Barbarian half rack en ben ivm overstap naar een kleinere trainingsruimte noodgedwongen overgestapt naar het Fortex half rack.

Het Barbarian half rack is zwaarder, stabieler en mooier afgewerkt. Daarbij heb je ook nog een monkey bar wat de Fortex niet heeft. Barbarian is wat dat betreft een stuk professioneler.

En de prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat ik voor de rest heel blij ben met mijn Fortex half rack.

Fitness Seller, hebben jullie nog intenties om voor het Fortex half rack een monkeybar te ontwikkelen?
 
Dat zou ik zeker doen. Ik had vroeger het Barbarian half rack en ben ivm overstap naar een kleinere trainingsruimte noodgedwongen overgestapt naar het Fortex half rack.

Het Barbarian half rack is zwaarder, stabieler en mooier afgewerkt. Daarbij heb je ook nog een monkey bar wat de Fortex niet heeft. Barbarian is wat dat betreft een stuk professioneler.

En de prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat ik voor de rest heel blij ben met mijn Fortex half rack.

Fitness Seller, hebben jullie nog intenties om voor het Fortex half rack een monkeybar te ontwikkelen?

Enige “probleem” is de diepte van het rek, daar wint de fortex dan weer, het barbarian rek lijkt me een beetje dieper dan het hoeft te zijn
 
Ja klopt is vrij diep maar daardoor wel een stevigere constructie. Als je het kwijt kan qua ruimte is de keuze snel gemaakt.
 
Duurder als Rogue,maar niet IPF gekeurd,dat is behoorlijk jammer,want waarom zou ik deze kopen?
Tolerantie is niet van belang,aangezien rogue / Eleiko allemaal binnen de waardes moeten vallen van de IPF.
Ja, dit valt me eigenlijk ook erg tegen. Ik kijk al maanden uit naar deze plates omdat er was voorspeld dat ze in de prijs-categorie van de Rogue plates of zelfs goedkoper zouden worden. Dezelfde prijs als Rogue zou ik echt niet erg gevonden hebben. Het merk van plates maakt eigenlijk niks uit, als je weet dat het gewicht identiek is (binnen erg kleine toleranties). Dus dan is het leuk om barbell en plates uit hetzelfde gamma te kopen.
 
Ja, dit valt me eigenlijk ook erg tegen. Ik kijk al maanden uit naar deze plates omdat er was voorspeld dat ze in de prijs-categorie van de Rogue plates of zelfs goedkoper zouden worden. Dezelfde prijs als Rogue zou ik echt niet erg gevonden hebben. Het merk van plates maakt eigenlijk niks uit, als je weet dat het gewicht identiek is (binnen erg kleine toleranties). Dus dan is het leuk om barbell en plates uit hetzelfde gamma te kopen.

Inderdaad. Het heeft absoluut geen nut om plates te hebben van een, sorry, onbekend merk die een pak meer kosten dan de bekende kwaliteit van Rogue, met als enig argument dat ze nog precieser zijn.

Zo'n 25kg plaat van rogue is met ±10g afwijking perfect accuraat genoeg. Op een geladen bar van 325kg is dat maximaal (statistisch de helft eerder) 120g uitwijking. Op mijn deadliftbar hangt er soms meer chalk dan dat.


Ik herhaal mijn vraag : wie gaat er een pak meer betalen voor schijven met als enig argument de precisie ?


Het zou een beter idee zijn moesten we topsegment Eleiko hebben, en dan naast Rogue nog een paar anderen in dezelfde prijsklasse. Dan kies je gewoon voor dewelke je leuker vind.


Ik heb thuis een ATX Ram liggen omdat ik een competitie had die op een eleiko ging zijn, en een zo stijf mogelijke bar wou aan een goede prijs en ze kwamen rond dezelfde prijs als je bij Rogue vond, maar de Ram is net iets stijver. Kijk dan kies je wel voor hetgene dat iets betere specs heeft.


breng die plates uit aan de prijs van rogue en zeg dat je ATX moet kopen want precieser.
 
Fitness Seller, hebben jullie nog intenties om voor het Fortex half rack een monkeybar te ontwikkelen?
Nee de Fortex en ATX racks hebben voorlopig enkel een rechte optrekstang.

Wat betreft de ATX Calibrated Plates zal er altijd afname voor zijn, net zoals er andere duurdere calibrated plates zijn die niet IPF approved zijn. Zelfs de chromen ATX plates zijn erg populair en die zijn duurder dan Rogue en niet gekalibreerd. Er is geen argument waarom je ATX boven Rogue zou moeten kiezen, als je persoonlijk tevreden bent met de plates van Rogue dan is ddat natuurlijk een prima aankoop. Wij kunnen momenteel helaas niet tippen aan de prijs van Rogue en verwachten dat hun plates ook nog duurder zullen worden (dus sla je slag nu het nog kan). ATX heeft altijd een scherpe prijs dus je kunt ook bij deze plates ervan uitgaan dat wij een zo scherp mogelijke prijs calculeren. Als er nog wat bewegingsruimte is om dichter of zelfs onder de prijs van Rogue uit te komen dan zullen we dat zeker proberen.

Wacht de release nu eerst even af voordat er hier allemaal discussies ontstaan, anders kan ik zulke aankondigingen/previews beter niet meer op het forum maken.
 
NIEUW

De eerste professionele 30 mm halterstang ter wereld!

lh-30-200-ht-c.jpg

Barbarian Professional Bar 30 mm
  • Geschikt voor de zwaarste squats en deadlifts
  • 30 mm in diameter en 198 cm lang
  • Hoge kwaliteit staal van 190.000 psi
  • Belastbaar tot maximaal 600 kg
  • Met center knurl
  • Urethaan bumpers op de uiteinden

Ik ben één van de eerste die deze bar binnen heeft gekregen, ik heb er inmiddels twee trainingen mee gedaan en wil een korte review geven.

De bar is netjes afgewerkt, een stuk beter dan de "standaard" 30mm bars die ik heb, de knurling is heel consistent en iets agressiver. De uiteinden zijn iets ruwer waardoor de sluitingen beter grip hebben. De centerknurling is even wennen, maar wel fijn bij het squatten, de bar blijft daardoor een stuk beter op zijn plek. Ook is hij een stuk stijver dan de "standaard" 30 mm bars. Of het de extra kosten waard is, hangt er maar net vanaf wat je wilt, een 30mm bar van minder dan 35 euro zal prima zijn als je (net zoals ik) ver onder de 200kg tilt, maar de punten waarop deze bar beter is maakt dat ik hem nu al het geld wel waard vind.
 
Ik ben één van de eerste die deze bar binnen heeft gekregen, ik heb er inmiddels twee trainingen mee gedaan en wil een korte review geven.

De bar is netjes afgewerkt, een stuk beter dan de "standaard" 30mm bars die ik heb, de knurling is heel consistent en iets agressiver. De uiteinden zijn iets ruwer waardoor de sluitingen beter grip hebben. De centerknurling is even wennen, maar wel fijn bij het squatten, de bar blijft daardoor een stuk beter op zijn plek. Ook is hij een stuk stijver dan de "standaard" 30 mm bars. Of het de extra kosten waard is, hangt er maar net vanaf wat je wilt, een 30mm bar van minder dan 35 euro zal prima zijn als je (net zoals ik) ver onder de 200kg tilt, maar de punten waarop deze bar beter is maakt dat ik hem nu al het geld wel waard vind.
Top, hartstikke bedankt voor deze review! Fijn dat je de bar in ieder geval het geld waard vindt :flex:
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me alleen wel af waarom er gekozen is voor 91cm tussen de ringen en niet 81cm.
 
Ben er nog steeds niet uit welk rack ik uiteindelijk ga nemen, het foldable rack van fortex lijkt me wel aangenaam ivm de diepte (heb 2x3m matten en de rest vande garage blijft best vrij)

“Probleem” is dat deze tegen een muur van snelbouwstenen zou moeten komen, is dit iets dat voor problemen kan zorgen?
Komt er met zo’n rack ook niet teveel kracht op de muur? Vooral bij het zwaar terugleggen van een bar bv.
 
Sowieso zorgen voor de juiste pluggen, erg belangrijk. Ik zou eerst houten balken tegen de muur schroeven en daar dat foldable rack op monteren. Dan kun je de druk en schroeven/pluggen beter verdelen. Of misschien ook in vloer/plafond vastschroeven.

En als je het niet vertrouwd squatstand/half rack?
 
NIEUW

De eerste professionele 30 mm halterstang ter wereld!

lh-30-200-ht-c.jpg

Barbarian Professional Bar 30 mm
  • Geschikt voor de zwaarste squats en deadlifts
  • 30 mm in diameter en 198 cm lang
  • Hoge kwaliteit staal van 190.000 psi
  • Belastbaar tot maximaal 600 kg
  • Met center knurl
  • Urethaan bumpers op de uiteinden

Iemand was jullie al voor. :p

Ik heb indertijd (2000) een soortgelijke 30mm stang gekocht bij een Duits bedrijf (Schnell), met dezelfde dimensies en belastbare capaciteiten.
Daarna heb ik ze NOOIT meer gezien op de fitness markt, dus een goede zaak dat er weer iets verkrijgbaar is.
(belastbaarheid tot 200kg zuigt grotentijds)
 
Ben er nog steeds niet uit welk rack ik uiteindelijk ga nemen, het foldable rack van fortex lijkt me wel aangenaam ivm de diepte (heb 2x3m matten en de rest vande garage blijft best vrij)

“Probleem” is dat deze tegen een muur van snelbouwstenen zou moeten komen, is dit iets dat voor problemen kan zorgen?
Komt er met zo’n rack ook niet teveel kracht op de muur? Vooral bij het zwaar terugleggen van een bar bv.
Dan heb je een goede krachtverdeling nodig, want er zullen zeker wel wat krachten op de muur werken. Wellicht beter even tips vragen bij de lokale bouwmarkt.

Iemand was jullie al voor. :p

Ik heb indertijd (2000) een soortgelijke 30mm stang gekocht bij een Duits bedrijf (Schnell), met dezelfde dimensies en belastbare capaciteiten.
Daarna heb ik ze NOOIT meer gezien op de fitness markt, dus een goede zaak dat er weer iets verkrijgbaar is.
(belastbaarheid tot 200kg zuigt grotentijds)
Dat wist ik niet. In dat geval beter “de enige professionele 30 mm bar ter wereld” ervan maken ;)
 
Dat wist ik niet.

Ha nee, dat kan ik me voorstellen.
1000 gulden moest ik toen afrekenen voor die stang!

Dat was lang geleden in een grijs tijdperk, waarin ik ook nog speciaal mijn powerrack heb laten maken door een fitness bedrijf ergens in Friesland.
Na een paar lange telefoongesprekken met Tjerk (of Sjoerd of beiden da's me ontschoten) en een schets op papier per gewone post (jawel) hadden ze uiteindelijk een duidelijk beeld van hoe ik het wilde hebben.

Enige ervaring met powerracks maken en verkopen hadden immers al wel, want ze hadden dit maar liefst al één keer eerder gedaan voor een professionele krachtsporter. 800 gulden heeft die grap me toen gekost, inclusief bezorging dat dan weer wel.

Een dame van het verchroom-bedrijf kwam daarna speciaal voor mij de later pas verchroomde klampen en veiligheidsstangen nog apart langs brengen.

Jajaja, dat waren nog een pioneerstijden.
Ik denk echt dat ik een van de allereerste particulieren in Nederland ben geweest die een dergelijk professionele uitrusting thuis had staan.:cool:
 
Ha nee, dat kan ik me voorstellen.
1000 gulden moest ik toen afrekenen voor die stang!

Dat was lang geleden in een grijs tijdperk, waarin ik ook nog speciaal mijn powerrack heb laten maken door een fitness bedrijf ergens in Friesland.
Na een paar lange telefoongesprekken met Tjerk (of Sjoerd of beiden da's me ontschoten) en een schets op papier per gewone post (jawel) hadden ze uiteindelijk een duidelijk beeld van hoe ik het wilde hebben.

Enige ervaring met powerracks maken en verkopen hadden immers al wel, want ze hadden dit maar liefst al één keer eerder gedaan voor een professionele krachtsporter. 800 gulden heeft die grap me toen gekost, inclusief bezorging dat dan weer wel.

Een dame van het verchroom-bedrijf kwam daarna speciaal voor mij de later pas verchroomde klampen en veiligheidsstangen nog apart langs brengen.

Jajaja, dat waren nog een pioneerstijden.
Ik denk echt dat ik een van de allereerste particulieren in Nederland ben geweest die een dergelijk professionele uitrusting thuis had staan.:cool:
Dat zijn de betere verhalen! Heb je nog foto’s van die barbell en het rack?
 
Dat zijn de betere verhalen! Heb je nog foto’s van die barbell en het rack?

Foto uit mijn IVDM. Let op, het is niet de barbell die op de grond ligt, maar helemaal bovenin op de steunen in het rack

om4qaas-png.png
 
Zijn er plannen voor een barbarian foldable squat rack? Mvg
 
Back
Naar boven