MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Gisteren dagje Brugge om de werkmannen die de voorbereidingen voor ons plafond kwamen doen niet in de weg te lopen.
Uitgekomen op 33k stappen (had ook wel al de ramen gepoetst om 6u45 :rolleyes:), iets van 19-20km.
Niet slecht, compenseert toch een beetje de zondes qua eten :o

Vanochtend LB training + 35' cardio.

Deadlift
1x5x17
1x5x22
1x5x27
1x5x32
1x5x34,5
1x5x37
1x2x42

Leg press
4x12x70

Leg curl zittend
4x15x20

Calf Raises
3x12x100

Hanging leg raises
3x12

Plank in TRX
3x45"

Abdominal crunch
3x12x12,5

Cardio (310kcal):
20' loopband 9km/h
15' stepper

Deze namiddag weer vrijwilligerswerk wezen doen, en nu genieten van een rustige avond :)
 
Door omstandigheden zal ik het sporten even op een lager pitje (moeten) zetten vrees ik.
Toch wil ik graag nog 4x/week trainen (2x UB, 2x LB), ik zou voornamelijk mijn cardio terugschroeven naar maximum 30 minuten per sessie.
Misschien bij UB het aantal oefeningen terugbrengen van 8 naar 6 (de laatste twee van elke sessie tijdelijk skippen).
Aangezien ik nog steeds op 1600kcal per dag zit denk ik dat mijn voeding wel gelijk zal mogen blijven, zelfs met minder cardio?
Eventueel op zondag opnieuw wat actiever zijn en dan gaan zwemmen/fietsen/lopen.

Ik probeer wel om dagelijks wat vroeger op mijn werk te zijn, zo kan ik in mijn middagpauze een half uurtje gaan wandelen.
Het zal niet aan een sneltempo zijn, maar beter dan niets denk ik dan.

Is er een minimum aan cardio wat je best doet elke training?
Ik wil nu niet persé nog afvallen, maar massa opbouwen. Dus lijkt me op dit moment geen ramp om te minderen/soms over te slaan?
 
Er is helemaal geen minimum :) Er zijn er zoveel die geen of amper cardio doen... Gewoon je kcal ophogen/verlagen afhankelijk van wat je wil.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Als het je niet uit bent op een prachtige conditie zou je prima je cardio helemaal kunnen skippen.
Plus als je al actiever wilt zijn buiten de sportschool is dat ook al een vorm van cardio.

Zou zeker, nu je minder vaak kan sporten, het bij krachttraining houden in de sportschool :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Als het je niet uit bent op een prachtige conditie zou je prima je cardio helemaal kunnen skippen.
Plus als je al actiever wilt zijn buiten de sportschool is dat ook al een vorm van cardio.

Zou zeker, nu je minder vaak kan sporten, het bij krachttraining houden in de sportschool :)

Ik wil graag mijn conditie op peil houden, dus een klein beetje cardio (op niet gym dagen eventueel) zal ik wel blijven doen.
Nu ook even geen spinning, hoewel ik het mis. Maar dat uur kan ik nu beter thuis doorbrengen...
In de gym zal ik inderdaad mijn focus op krachttraining houden :) Is er nog wat tijd, dan neem ik wel wat cardio bij.

Training gisteren:

Bench press
2x15xBarbell
3x8x25

Barbell row
2x15x17
3x10x27

Low Incline dumbell press

3x12x8 (ging wel relatief makkelijk, volgende keer 10kg proberen!)

Chin ups (deze gingen een stuk moeilijker :()
1x12x27,5
1x12x25
1x8x25

Triceps pushdown

3x12x15

Biceps curl
3x12x7,5

Rear laterals cable
3x15x1,25

Side raises

3x15x4

Cardio:
2,6km gewandeld over de middag
10' Crosstrainer warm-up in gym
20' Loopband 9km/h na de training

Samen goed voor een 325kcal :)
Voeding gisteren: 1592kcal, ekv 29/39/35 - 113g/144g/61g

Vandaag over de middag weer stukje wandelen en vanavond LB training.
In de gym hebben we nu dus nieuwe toestellen.
Voor chin ups en dips is dit het volgende:
images?q=tbn:ANd9GcTNygl4uucu5DOpzwuo4TZ5-CWEwQ26-3geXjUQkJY5i5MQLrd8Rw.jpg


Maar zoveel handvaten! Ik weet niet welke ik best gebruik voor de chin-ups: binnenste, buitenste, schuin of vlak?
Nu neem ik de binnenste handvaten aan het schuine deel...
 
Maar zoveel handvaten! Ik weet niet welke ik best gebruik voor de chin-ups: binnenste, buitenste, schuin of vlak?
Nu neem ik de binnenste handvaten aan het schuine deel...
Je kan afwisselen, elk setje een andere variant bv
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Maar zoveel handvaten! Ik weet niet welke ik best gebruik voor de chin-ups: binnenste, buitenste, schuin of vlak?

Hangt er wat vanaf wat je wilt hebben ;)

Buitenste trek je meer op je upperback. Dus rear delts, traps, rhombs. Ben je vaak ook wat minder sterk op.
Binnenste ga je meer richting lats & biceps activatie
Hammers, handen naar mekaar ben je vaak het sterkste. Maar dus ook vooral lats

Nu ja, even kort door de bocht :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
LB training gisteren:

Plié squat
2x15x8
3x8x20

Romanian deadlift
2x15x17
3x10x37 (pfoeh!)

Leg press
3x12x70

Leg curl
3x15x20

Calf Raises
3x12x100

Hanging leg raises
3x12

Torso rotation
3x12x32,5

Rotary torso
3x12x22,5

Cardio:
  • 3km wandelen in middagpauze
  • 15' stepper
Zou samen goed moeten zijn voor een 250kcal.
Voeding gisteren: 1589kcal, ekv 30/42/28 - 118gr/169gr/50gr

Deze ochtend vroeg wakker (5u45), op donderdag vertrek ik pas rond 7u45 richting werk.
Dus mijn loopschoenen aangetrokken en om 6u10 een rondje gaan lopen. Zalig zo vroeg op de dag :)
Cijfertjes:
46 minuten; 7,1km; gemiddelde snelheid 9,2km/h; 425kcal verbruikt​

En omdat screenshots leuk zijn :rolleyes:

upload_2018-8-23_9-36-14.png


Ik denk dat ik de middagwandeling vandaag maar oversla :D
Mijn bovenbenen zijn ook nogal gevoelig als ik trappen doe nu, dus een beetje rust zal geen kwaad kunnen.
 
13 pagina's later maar ik lees 'm eindelijk mee!:D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Boterhammen met pindakaas zijn the best! :thumb:
Ja, echt zalig!!
Ik kan er niet meer zonder :o

Training vanavond: UB met klein beetje cardio (benen zijn nog wat stram).
Slechte nacht gehad, training ging best nog goed.
Merk wel dat ik meer moeite heb nu ik weer 's avonds ga trainen in plaats van first thing in the morning...

Bench press
2x12xBarbell
3x8x25

Barbell row
2x15x17
3x10x27

Standing dumbell press

3x12x8

Lateral pulldown
3x10x25

Triceps pushdown

3x12x15

Biceps curl
3x12x7,5

Face pulls
3x15x20

External rotations cable

3x15x3,75

External rotation blijf ik moeilijk vinden, en bij de triceps en pulldown geraak ik niet echt verder :(
Volgende week een nieuwe poging :)

Cardio:
8' crosstrainer (warm-up)
15' stepper
8' fiets

Goed voor 270kcal.
Voeding vandaag: 1593kcal, ekv 24/28/48 - 97/195/51

Beetje veel carbs, maar ook nog voldoende eiwitten en vet dus no prob denk ik?
 
Geen energie in de avond?
Dat valt best mee, ik eet nog iets voor ik vertrek van het werk of in de wagen als pre work-out.
Algemeen is/lijkt het gewoon lastiger. Niet helemaal abnormaal waarschijnlijk :)
 
Hoi Bubs,

'6 am crew here', :) Trainen in de avond is inderdaad effe wennen als je normaal gesproken 's morgens traint. Ik vermijd het zoveel mogelijk (ook omdat de sportschool dan erg druk is). Heb je geen tijd meer om 's morgens te gaan?
 
Hoi Bubs,

'6 am crew here', :) Trainen in de avond is inderdaad effe wennen als je normaal gesproken 's morgens traint. Ik vermijd het zoveel mogelijk (ook omdat de sportschool dan erg druk is). Heb je geen tijd meer om 's morgens te gaan?

Nee, ik ging tijdelijk 's morgens omdat ik in verlof was :)
Nu is het weer werkendag, dus ben weg van (ongeveer) 7 à 8u 's morgens tot 18 à 19u 's avonds.
Is al paar jaar zo, maar toch weer even wennen na drie weken "om te schakelen" :rolleyes:
Op zaterdag ga ik wel steeds 's morgens (bovendien sluit mijn gym op zaterdagnamiddag...).

Qua drukte valt het bij mij 's avonds beter mee dan 's morgens.
In de ochtend lijkt het daar steeds een bijeenkomst van de seniorenclub :D
 
Training ging lekker vanochtend, zelfs met nog wat spierpijn in de benen :)
LB vandaag:

Deadlift
1x5x17
1x5x27
1x5x32
1x5x37
1x5x42
1x3x47

Leg press
4x12x70

Leg curl zittend
4x15x20

Calf Raises
3x12x110

Hanging leg raises
3x12

Plank in TRX
3x45"

Abdominal crunch
3x10x15

Cardio:
15' loopband 9km/h
15' stepper
15' fiets

Toen hadden mijn benen er helemaal genoeg van :D
Goed voor 370kcal.

Bij de DL krijg ik vooral het probleem dat ik de barbell bijna niet meer kan vasthouden :roflol:
Komt dan ook wat (te) hard op de grond neer enzo, dus dan stop ik maar met de set...

Daarna nog wat boodschappen gedaan met de fiets.
Rest van de dag wordt rustig: naar de kapster en tripje richting NL deze namiddag om iets af te leveren.
Morgen zien we wel, waarschijnlijk wordt het ook kalmpjes aan doen :)
 
Back
Naar boven